Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk
Medlem

Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Följ stegen nedan. Editerade stegen lite, stort tack till Mithras som bidrog med miniguiden.

Prislista bifogas nedanför i slutet av denna post!

Läs längst ner innan beställning tack!

Ni gör detta på egen risk, jag tar inget ansvar

Nu till det roliga

1: Skaffa proxy från exempelvis hidemyass (dot) com
2: Ladda ner firefox och följ dessa steg; ALT --> verktyg --> inställningar --> avancerat --> nätverk --> inställningar --> Manuell proxy. lägg in IP nummer och port i första raden och bocka i rutan.
3: Gå till www.origin.com via proxy. Nu skall ni få fram valutan på det språk som ni har proxyn från.
4: Logga in på ditt konto (login finns uppe till höger. Ska vara samma inlogg som till Origin)
5: Navigera till premium, klicka på köp och betala sedan, använd e-kort/kreditkort.
6: Logga ut från battlelog och sedan in igen för att få premium aktiverat.

Notiser!

Det kan ta ett par minuter för Origin att varifiera din beställning och skicka iväg mail till dig. Det kan ta ett par minuter för battlelog att uppdateras. Glöm inte steg 6, se till att du loggar ut ordentligt. Rensa eventuellt cookies om det inte fungerar.

För er som är oroliga över era kort/bankkonton så använd er av e-kort. Öppna e-kort i en annan webläsare än den ni kör proxy i. Jag kör chrome så jag öppnar mitt e-kort där, ha beställningen redo i firefox. Tänk på att Firefox och IE använder sig av samma proxy settings, så använd inte dessa webläsare samtidigt i detta fall. Sätt gränsen där ni känner den bekväm. Min beställning gick på ca 194 kronor, min köpgräns var på 200kr. Se till att eran adress i beställningen är där ni är folkbokförda(där ni bor). Detta inkluderar riktig adress och stad, ändra landet till där ni har proxyn ifrån. Fungerar helt felfritt!

India - 27 U.S. dollars
Singapore - 39 U.S. dollars
Brazil - 44 U.S. dollars
Russia - 44 U.S. dollars
South Africa - 47 U.S. dollars
Australia - 49 U.S. dollars
Switzerland - 49 U.S. dollars
Thailand - 50 U.S. dollars
Poland - 51 U.S. dollars
United States - 50 U.S. dollars
Canada - 57 U.S. dollars
New Zealand 60 U.S. dollars
United Kingdom - 61 U.S. dollars
Netherlands - 61 U.S. dollars
Portugal - 61 U.S. dollars
Belgium 62 U.S. dollars
Turkey - 62 U.S. dollars
Malta - 62 U.S. dollars
Moldova - 62 U.S. dollars
Finland - 62 U.S dollars
Estonia - 62 U.S dollars
Italy - 62 U.S. dollars
Germany - 62 U.S. dollars
Guatemala - 62 U.S. dollars
Lithuania - 62 U.S. dollars
Greece - 62 U.S. dollars
Dominican Republic - 65 U.S. dollars
Denmark - 67 U.S. dollars
Sweden - 70 U.S. dollars
Norway - 73 U.S. dollars

Dold text
Permalänk

Har läst om folk på battlelog-forumet som lyckats köpa med proxy framgångsrikt. Är också intresserad av att veta mer om detta! Framförallt funderar jag kring om det verkligen är säkert att slussa sin kontokortsinformation genom en okänd proxy?

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Har läst om folk på battlelog-forumet som lyckats köpa med proxy framgångsrikt. Är också intresserad av att veta mer om detta! Framförallt funderar jag kring om det verkligen är säkert att slussa sin kontokortsinformation genom en okänd proxy?

Borde det inte öka säkerheten om du kör med typ e-kort?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Borde det inte öka säkerheten om du kör med typ e-kort?

Garanterat

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Garanterat

Precis min mening;)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Skall leta fram lite mer information vilka länder som är billigast just nu, återkommer med mer information senare. Om ni kan hjälpa till med sökningen vore det toppen

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

Borde det inte öka säkerheten om du kör med typ e-kort?

Jo det verkar ju onekligen väldigt smidigt, synd att min bank inte tillhandahåller någon sådan tjänst bara =/

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Väntar spänt på svar, dåligt av dice eller ea att ta mest pröjs från oss.

Permalänk
Medlem

Ni kan följa denna tråden jag skapade på battlelog, uppdaterar listan ganska ofta. När de flesta länder är klara eller någon går under 30USD så uppdaterar jag billigaste pris i denna tråden. Listan är sorterad från lägsta pris till högsta. Just nu är Singapore lägst och Danmark högst.

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis via en braziliansk proxy på Origins egen hemsida. 220kr + 85 kr. sista 85 kronor har jag ingen aning om varför de har dragit, antagligen för kortköp i utlandet eller liknande.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Jag köpte precis via en braziliansk proxy på Origins egen hemsida. 220kr + 85 kr. sista 85 kronor har jag ingen aning om varför de har dragit, antagligen för kortköp i utlandet eller liknande.

Högst troligen VAT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Högst troligen VAT.

Tyckte jag läste att det ingick i de 12,50 Reais de lade på från 49,99 (BF3P i brazilien = 50 Reais). 62,50 Reais = 220 kr.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Jag köpte precis via en braziliansk proxy på Origins egen hemsida. 220kr + 85 kr. sista 85 kronor har jag ingen aning om varför de har dragit, antagligen för kortköp i utlandet eller liknande.

Skulle du kunna länka?

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Jag köpte precis via en braziliansk proxy på Origins egen hemsida. 220kr + 85 kr. sista 85 kronor har jag ingen aning om varför de har dragit, antagligen för kortköp i utlandet eller liknande.

Vore supersnällt om du ville förklara lite mer detaljerat hur du gick tillväga när du köpte
Vilken proxy använde du dig av?
Vilken betalningsmetod?
Köpte du via battlelog, origin, eller origin på webben?

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabbeo:

Skulle du kunna länka?

http://hidemyass.com/proxy-list/

använd filtret för att få i Brazil. Eller det land som har lägst kostnad. Kom ihåg att du måste ha en annan browser uppe där du kollar Origin på svenska för att förstå vad som står (om du inte redan kan språket dvs)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Vore supersnällt om du ville förklara lite mer detaljerat hur du gick tillväga när du köpte
Vilken proxy använde du dig av?
Vilken betalningsmetod?
Köpte du via battlelog, origin, eller origin på webben?

Se annan citat ang proxy.

Köpte via Origins hemsida, tänkte att de ändå inte kan vara mindre säkra i Brazilien än Sverige, det är ju fortfarande EA origin. Betalade via kontokort för den anledningen. Via Battlelog/Origin gick inte, så jag använde Origins hemsida via webb och loggade in mig själv med Originlogg. EA sköter allt automatiskt efter köpet.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

http://hidemyass.com/proxy-list/

använd filtret för att få i Brazil. Eller det land som har lägst kostnad. Kom ihåg att du måste ha en annan browser uppe där du kollar Origin på svenska för att förstå vad som står (om du inte redan kan språket dvs)

Tack så mycket

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk

Vet inte hur EA ser på detta, men att göra samma sak fast på Steam = att ditt konto bannas som bara den. Och innan någon säger "Nej jag har gjort det x-antal gånger och det har gått bra" så kan jag bara hänvisa till det jag upplevt angående just detta och det är att tre kompisar fått sina Steam accounts avstängda av Steam efter att de kom på dem med att handla via proxy för att få andra priser på spelen.

Tänk på språket!
Permalänk
Medlem

Listan börjar bli snart 30 länder lång, billigast är fortfarande Indien. Listan hittar ni här om ni missade den

Bidra gärna med diskussioner kring proxy, får ni det att fungera korrekt posta en mini-guide. När jag väl har köpt mitt premium, om jag nu gör det, så uppdaterar jag tråden med det sättet jag gjorde det på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Se annan citat ang proxy.

Köpte via Origins hemsida, tänkte att de ändå inte kan vara mindre säkra i Brazilien än Sverige, det är ju fortfarande EA origin. Betalade via kontokort för den anledningen. Via Battlelog/Origin gick inte, så jag använde Origins hemsida via webb och loggade in mig själv med Originlogg. EA sköter allt automatiskt efter köpet.

gör samma sak som du med mitt riktiga kort och hide my ass proxy till brasilien men det verkar inte villja gå igenom, du gjorde inga andra inställningar på ditt konto eller dylikt?

Permalänk

Tydligen går det att göra utan att ens använda proxy. Tryck köp inifrån battlelog, välj paypal som betalningsmetod och ändra sedan land till tex brasilien. Skriv in random brasiliansk adress och tryck continue - tadaa, valutan ändras till brasilianska dollars. Bör landa på runt 180 spänn.

Har dock inte vågat köpa på detta vis ännu. Kan det inte bli strul med bannade konton och skit?

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Tydligen går det att göra utan att ens använda proxy. Tryck köp inifrån battlelog, välj paypal som betalningsmetod och ändra sedan land till tex brasilien. Skriv in random brasiliansk adress och tryck continue - tadaa, valutan ändras till brasilianska dollars. Bör landa på runt 180 spänn.

Har dock inte vågat köpa på detta vis ännu. Kan det inte bli strul med bannade konton och skit?

Har inte använt paypal på bra länge, hur fungerar det idag. Kan du föra över pengar konstant eller måste du vänta flera dagar som det var ca 4 år sedan? Drar de VAT, någon annan form av skatt, några extra avgifter eller liknande?

Permalänk
Skrivet av zin:

Har inte använt paypal på bra länge, hur fungerar det idag. Kan du föra över pengar konstant eller måste du vänta flera dagar som det var ca 4 år sedan? Drar de VAT, någon annan form av skatt, några extra avgifter eller liknande?

Har faktiskt inte nån större koll själv men jag tror det skall gå att betala som vanligt med kreditkortet direkt, fast via paypal då.

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Testade utan proxy med paypalkonto i indien. Det ville den inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Tydligen går det att göra utan att ens använda proxy. Tryck köp inifrån battlelog, välj paypal som betalningsmetod och ändra sedan land till tex brasilien. Skriv in random brasiliansk adress och tryck continue - tadaa, valutan ändras till brasilianska dollars. Bör landa på runt 180 spänn.

Har dock inte vågat köpa på detta vis ännu. Kan det inte bli strul med bannade konton och skit?

Jag testade med Indien eftersom det tydligen ska vara billigast och det verkar inte fungera, "place your order" knappen går inte att trycka på. Ska försöka med brasilien.

EDIT: Brasilien fungerade inte heller, jag kunde trycka på knappen men fick något i stil med "failiure to process order".

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av helmius:

Jag testade med Indien eftersom det tydligen ska vara billigast och det verkar inte fungera, "place your order" knappen går inte att trycka på. Ska försöka med brasilien.

Ja testa brasilien. Jag kan trycka på place order men sitter fortfarande och velar ^^

Kom ihåg att det är en liten ruta man måste kryssa i längst ner för att kunna skicka ordern.

EDIT: provade jag också, fick samma felmeddelande som du

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delbo:

gör samma sak som du med mitt riktiga kort och hide my ass proxy till brasilien men det verkar inte villja gå igenom, du gjorde inga andra inställningar på ditt konto eller dylikt?

Vad är det som inte går igenom?
Nej, inga ändringar, bara att gå in på braziliansk Origin hemsida, logga in på sin originkonto, och välj att köpa.

Felmeddelanden etc?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

snabb miniguide till alla:

1: skaffa proxy (exempelvis via http://hidemyass.com/proxy-list/)
För er som inte kan: (firefox) ALT --> verktyg --> inställningar --> avancerat --> nätverk --> inställningar. lägg in IP nummer och port.
2: www.origin.com via proxy. Nu SKA ni få fram origin på det språk som ni har proxiat in genom.
3: logga in på Originkonto (finns uppe till höger. Ska vara samma inlogg som till Origin)
4: köp och betala, jag använde kreditkort. Blev 220 kr via Brazilien.

Ett tips är att ha uppe en annan webbrowser och följa via svenska Origin för att se exakt vad det är man gör.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

snabb miniguide till alla:

1: skaffa proxy (exempelvis via http://hidemyass.com/proxy-list/)
För er som inte kan: (firefox) ALT --> verktyg --> inställningar --> avancerat --> nätverk --> inställningar. lägg in IP nummer och port.
2: www.origin.com via proxy. Nu SKA ni få fram origin på det språk som ni har proxiat in genom.
3: logga in på Originkonto (finns uppe till höger. Ska vara samma inlogg som till Origin)
4: köp och betala, jag använde kreditkort. Blev 220 kr via Brazilien.

Ett tips är att ha uppe en annan webbrowser och följa via svenska Origin för att se exakt vad det är man gör.

Vet du hur proxy fungerar via Google Chrome?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Vet du hur proxy fungerar via Google Chrome?

använder inte Chrome men Google borde nog kunna hjälpa dig

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |