Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk

Nordea har vad jag vet ingen E-kort tjänst. Går det bra att lägga över 200kr till paypal och sedan handla genom proxy med paypal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Shit så jävla snåla ni är... Ni får tänka på att vi i Sverige har lite bättre betalt än de andra länderna i listan, därför det är billigast i Indien då lönen där är riktigt värdelös.

Snålt att spara 300kr när du bara behöver aktivera en proxy som tar 3 sekunder? Snarare smart.

OnT: Sådär, nu är jag tillbaka från min "resa" till Indien, köpte ett SpendOn laddat med 200kr, 39kr avgift, dvs 239 spänn för 4 DLC två veckor tidigare och en massa annat krims-krams.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tror nog heller inte dom kommer BANNA sina betalande kunder, men det är mycket möjligt att proxy-köpen blir så allvarliga att dom låser fast konto till land.
"kom precis hem från indien, passade på att köpa lite billiga spel där med mitt Visa..." jaha

Ja de är nog möjligt att de gör när de ser hur inköpen från indien plötsligt ökat med säkert 300%

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Så man kan vara något så när säker på att inte bli bannad eller utelåst från spelet och/eller origin om man köper premium från tex indien med proxy?

Visa signatur

MSI Z77A-GD65, i7 3770K, 16GB ram, 1,5 TB HDD, GTX 680 2GB, Antec P182, Macbook Pro 13,3" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Shit så jävla snåla ni är... Ni får tänka på att vi i Sverige har lite bättre betalt än de andra länderna i listan, därför det är billigast i Indien då lönen där är riktigt värdelös.

Ja, usch vad snåla vi är som inte vill betala 3 gånger så mycket för ett par extra banor till ett spel jämfört mot vad själva spelet kostade.

Permalänk

Om jag ska regga ny paypal bör jag regga den i Indien? tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

Om jag ska regga ny paypal bör jag regga den i Indien? tacksam för svar.

Behövs inte endast ipt som har betydelse. Betalade med svenskt visa så fixa proxy bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Fick bekräftelsemail för 1h sen men har ännu inte fått premium på kontot....
Edit: men va fan, råkade köpa på fel origin account. Får hoppas att EA låter mig merga accounten eller ger refund.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Furbee:

Så man kan vara något så när säker på att inte bli bannad eller utelåst från spelet och/eller origin om man köper premium från tex indien med proxy?

Undrar det samma. Visst känns det väldigt lockande att kunna köpa premium för under 200kr men vill inte riskera att få mitt konto bannat.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Att betala 193 kronor istället för 500 kr är väl smart? Det är inte som man gjort något fel? Tycker det är EAs fel att det går att göra detta. De kunde löst detta på ett mycket lättare sätt
men eftersom jag betalade 500 kronor för bf3 och 150 kronor för back to karkand så har lagt ut en hel del pengar på spelet och tycker inte att jag gjort något fel genom att köpa premium på ett sätt så jag sparat över 300 kronor och kan lägga de pengarna på något annat sätt, som att köpa "The Humble Indie Bundle" tillexempel och välja vart de pengarna ska gå till.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk

"Håll diskussioner kring huruvida ni gillar detta eller inte borta från denna tråd." Snälla post ovan mig och alla andra, respektera vad TS skrev i första posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

"Håll diskussioner kring huruvida ni gillar detta eller inte borta från denna tråd." Snälla post ovan mig och alla andra, respektera vad TS skrev i första posten.
http://img42.imageshack.us/img42/8428/proxyfail.png
Jag använder indisk proxy men får priset i svenska? Någon som har en lösning?

köpa via orgins hemsida borde fixa det

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Att betala 193 kronor istället för 500 kr är väl smart? Det är inte som man gjort något fel? Tycker det är EAs fel att det går att göra detta. De kunde löst detta på ett mycket lättare sätt
men eftersom jag betalade 500 kronor för bf3 och 150 kronor för back to karkand så har lagt ut en hel del pengar på spelet och tycker inte att jag gjort något fel genom att köpa premium på ett sätt så jag sparat över 300 kronor och kan lägga de pengarna på något annat sätt, som att köpa "The Humble Indie Bundle" tillexempel och välja vart de pengarna ska gå till.

Vet att spotify blockerade alla proxy, EA kommer nog göra detta. Men man får se. Chansa iväg en betalning och hoppas det funkar. Tyvärr har man inte swebank :/ Undrar om man ska fråga om nytt kort nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

ja får fan inget och funka lol.... testa med de där stelthprograment kom till check out igen och där så tänker den bara. Nu så laddar inte sidan så bra tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

"Håll diskussioner kring huruvida ni gillar detta eller inte borta från denna tråd." Snälla post ovan mig och alla andra, respektera vad TS skrev i första posten.
http://img42.imageshack.us/img42/8428/proxyfail.png
Jag använder indisk proxy men får priset i svenska? Någon som har en lösning?

du startade väl om webbläsaren efter att du ändrat proxy?

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busko:

ja får fan inget och funka lol.... testa med de där stelthprograment kom till check out igen och där så tänker den bara. Nu så laddar inte sidan så bra tror jag.

Har du ändrat land till indien på ditt ea konto?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

Såg att någon här i tråden skrivit om att han använt ett kort som liknar paysafecard men hittar inte inlägget.

Någon som känner till ett liknande kort fast som går att köpa på nätet?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Har du ändrat land till indien på ditt ea konto?

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde de nu men jag står still även om jag väljer login eller checkout(utan att logain)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

Nordea har vad jag vet ingen E-kort tjänst. Går det bra att lägga över 200kr till paypal och sedan handla genom proxy med paypal?

Jag köpte via Nordea. Visa electron har jag

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

Jag köpte via Nordea. Visa electron har jag

är det verkligen säkert att handla med sitt visa kort genom en proxy? Känns surt att bli av med alla pengar man har på kortet efter att ha handlat genom proxy.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan logga in med indisk proxy på origin.com?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

jag kommer in np väljer går till kundkorg... och därefter väljer jag checkout så tugar den tills timout... väljer jag login så tugar den tills timeout.

Permalänk
Medlem

Har de börjat banna proxys?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

är det verkligen säkert att handla med sitt visa kort genom en proxy? Känns surt att bli av med alla pengar man har på kortet efter att ha handlat genom proxy.

Använd proxy med https så är de krypterat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det är inte alls omöjligt att man kan bli bannad för detta eftersom man medvetet kringgår EA's system med enda syftet att snuva dem på pengar. EA kommer få problem med detta eftersom de som använder tricket kringgår svenska momsen tex.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Tror inte ett företag som EA är riktigt glada just nu när många inte vill ge dem sina pengar till dem.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Jag använder en amerikansk hidemyass-proxy och tar mig ända fram till där man skriver in kortinformation och sedan trycker på "continue". När jag väl trycker på continue laddas bara sidan kvickt om, inget felmeddelande eller någonting... Vad händer?

EDIT: Insåg nu att det var för att jag stängde av proxyn under processen. Jag väntar en vecka och betalar fullpris istället, tror jag.

Visa signatur

GPU: AMD Radeon HD 6970 CPU: Intel Core i5-2500K Mobo: Z68X-UD3H-B3
Tuffa specs ju!

Permalänk
Medlem

Köpte precis via Indien för under 200:-

Valde servrar med port 8080, dom verkade fungera bättre...

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem

Kan man bli bannad om man gör detta?

Köpte det nyss från Indien för 195:-

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Tjenare gubbar, följde länken och använde den indiska proxyn som någon listade i den här tråden - men när jag lägger till BF3 i kassan (1500RS ska det kosta) och sedan ska betala så måste jag skriva in kontoinformation... Grejen är den att jag inte kan välja Sverige, och då är det väl rätt omöjligt att beställa eller? :S Såhär ser det iaf ut! Notera att det inte är på Indiska utan på Engelska :S

Snälla hjälp!