Fick upp en CQ server i listan igår !

Permalänk
Avstängd

Fick upp en CQ server i listan igår !

Hej

Någon fler än jag som hittade en CQ server i serverlistan igår? Naturligtvis kunde man inte komma in på den men detta var en Clanserver såg det ut som.
Hur kommer det sig att någon kunnat starta en sådan när man officiellt ska kunna spela tidigast den 12 juni?
Detta var en Svensk server dessutom.

*EDIT*
Kollade nu och det verkar finnas en del servrar redan nu,Hittade en Svensk också!Är det beta tester eller vad är det?

Och försöker man hoppa in så kommer denna upp

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Jag har sett ett antal sådana, antar att de som har servrar kan slänga upp CQ-servrar redan nu, för att de ska vara redo när spelet släpps för spelarna. Vore ju dumt om man fick vänta på servrarna för att kunna spela spelet man just fick Mest underligt var att en av de servrar jag såg sades ha en spelare online. Det kan ju dock ha varit en betatestare eller liknande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrainOfSweden:

Jag har sett ett antal sådana, antar att de som har servrar kan slänga upp CQ-servrar redan nu, för att de ska vara redo när spelet släpps för spelarna. Vore ju dumt om man fick vänta på servrarna för att kunna spela spelet man just fick Mest underligt var att en av de servrar jag såg sades ha en spelare online. Det kan ju dock ha varit en betatestare eller liknande.

Ja jag har sett servrar som varit fulla.Tyska samt USA servrar!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Hänt mig med.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem

Det hela har att göra med att man skapar dummy-filer med kart-namnen, spelar en stund på en normal bana, byter sen till en CQ via procon, och vips alla kan sitta på en loading-screen så länge de vill och det ser ut på battlelog som att dom spelar då statsen från förra rundan på normala banan är kvar.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Avstängd

ahh ok.Låter som vissa har problem med fritidssysselsättning

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.