Userscript: Filtrera bort ointressanta trådar

Permalänk
99:e percentilen

Userscript: Filtrera bort ointressanta trådar

Jag tröttnade på alla trådar om Diablo som jag av misstag kom in på via "Nytt i forumet" till höger på SweClockers, så därför har jag skrivit ett userscript som gråar ut trådar som inte intresserar mig. Detta visade sig vara väldigt smidigt, och jag vill därför dela med mig av scriptet. Jag har skrivit det så att man själv kan välja vilka kategorier man vill filtrera bort. Jag kallar det SweClockers Enhanced och det ser ut så här:

Här har jag valt att filtrera bort trådar om bl a Guild Wars, SWTOR och WoW. Man kan fortfarande klicka på dem, precis som vanligt, men man ser direkt att de handlar om något som inte intresserar en.

För att installera scriptet behöver man ha Firefox med tillägget Greasemonkey eller Chrome. När man klickar på följande länk kommer webbläsaren fråga om man vill installera scriptet: http://simonalling.webs.com/SEH.user.js

Mer information om hur man installerar userscripts finns här.

Jag vill väldigt gärna ha feedback på detta! Vad bör jag lägga till? Vad funkar bra? Vad behöver förbättras? Alla åsikter är värdefulla.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Jag älskar att mecka med Greasemonkey. Alla sidor blir så mycket bättre.
Installerar och testar på en gång. Uppdaterar posten med resultat.

Edit:
Fungerar bra!

Några synpunkter:
Skriptet bör kanske ha ett bättre namn. "Sweclockers Enhanced 1.0.0" är väldigt generellt även fast den egentligen bara har en funktion.
En funktion som skulle vara önskvärd är att presentera vilken kategori som den utgråade tråden tillhör. Exempelvis att "alt"-attributet prefixas med forumdelens namn. En checkbox för detta skulle man kunna ha under listan när man klickar "Visa filterinställningar" om inte alla gillar det.

Edit2:
Jag får detta fel i Error Console vid varje sidladdning:
Timestamp: 2012-06-17 01:25:30
Error: document.getElementsByTagName("title")[0] is undefined
Source File: <root>/gm_scripts/SweClockers_Enhanced/SEH.user.js
Line: 48

Felet verkar inte störa så det är väl bara en null/undefined-hantering som behövs.

Jag meckade lite själv med skriptet och lade kategorinamnet på title/alt för kommentarslänken istället. Den hade ändå ingen sådan.

Skulle det inte vara trevligare att ha inställningarna direkt i "Nytt i forumet"-rutan? Längst ner till vänster bredvid "Tipsa redaktionen". Typ:

I like small footprint.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Inaktiv

Synd att man kör med chrome.. Lät som en sån härlig ide!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zuggmate:

Jag tröttnade på alla trådar om Diablo som jag av misstag kom in på via "Nytt i forumet" till höger på SweClockers, så därför har jag skrivit ett userscript som gråar ut trådar som inte intresserar mig. Detta visade sig vara väldigt smidigt, och jag vill därför dela med mig av scriptet. Jag har skrivit det så att man själv kan välja vilka kategorier man vill filtrera bort. Jag kallar det SweClockers Enhanced och det ser ut så här:

http://i.imgur.com/V5Eca.png

Här har jag valt att filtrera bort trådar om bl a Guild Wars, SWTOR och WoW. Man kan fortfarande klicka på dem, precis som vanligt, men man ser direkt att de handlar om något som inte intresserar en.

För att installera scriptet behöver man ha Firefox med tillägget GreaseMonkey. (Men jag hoppas att någon kan hjälpa mig porta det till Chrome!)

Jag vill egentligen distribuera det genom userscripts.org, men den låter mig inte ladda upp det, så jag laddar tillsvidare upp det på mitt Webs-konto. När man klickar på följande länk kommer GreaseMonkey fråga om man vill installera scriptet: http://simonalling.webs.com/SEH.user.js

Mer information om hur man installerar userscripts finns här.

Jag vill väldigt gärna ha feedback på detta! Vad bör jag lägga till? Vad funkar bra? Vad behöver förbättras? Alla åsikter är värdefulla.

Vad är det du menar? Gillar du inte alla dessa 1333mhz till 1600-trådar samt random köprådx1000000/dag och dylikt? Trodde att det var det som definierade denna sida nuförtiden. (H3H3H3HH3H3H3)

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Fungerar utmärkt för mig, riktigt användbart tillägg!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Leedow:

Några synpunkter:
Skriptet bör kanske ha ett bättre namn. "Sweclockers Enhanced 1.0.0" är väldigt generellt även fast den egentligen bara har en funktion.
En funktion som skulle vara önskvärd är att presentera vilken kategori som den utgråade tråden tillhör. Exempelvis att "alt"-attributet prefixas med forumdelens namn. En checkbox för detta skulle man kunna ha under listan när man klickar "Visa filterinställningar" om inte alla gillar det.

Ja, tanken var att lägga till fler funktioner allt eftersom. Och jag hade inget bättre namn.
Bra idé! Det får jag ta och fixa!

Skrivet av Andragaz:

Synd att man kör med chrome.. Lät som en sån härlig ide!

Jag tycker mycket om Chrome och skulle gärna se att scriptet portas till den. Annars ska det gå att köra GM-script med något tillägg som heter Tampermonkey.

Skrivet av Demonoidz:

Vad är det du menar? Gillar du inte alla dessa 1333mhz till 1600-trådar samt random köprådx1000000/dag och dylikt? Trodde att det var det som definierade denna sida nuförtiden. (H3H3H3HH3H3H3)

Nej, anledningen till att jag skrev scriptet var att jag ofta klickade på trådar som visade sig handla om Diablo III, som jag inte spelar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Uppskattas verkligen!!!!

Visa signatur

Dell Xps i7 2,7Ghz 6gb ram GeForce Gt 540m.

Projekt ivy eller sandy 16/32 ram, 800D div andra grejer (Galleri kommer snart)

Permalänk
99:e percentilen

Ny version: 1.1.0

Ny version uppe.

Ändringslogg:
- Om man pekar på en tråd kan man nu se vilken kategori den ingår i.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Leedow:

Edit:
Fungerar bra!

Några synpunkter:
Skriptet bör kanske ha ett bättre namn. "Sweclockers Enhanced 1.0.0" är väldigt generellt även fast den egentligen bara har en funktion.
En funktion som skulle vara önskvärd är att presentera vilken kategori som den utgråade tråden tillhör. Exempelvis att "alt"-attributet prefixas med forumdelens namn. En checkbox för detta skulle man kunna ha under listan när man klickar "Visa filterinställningar" om inte alla gillar det.

Edit2:
Jag får detta fel i Error Console vid varje sidladdning:
Timestamp: 2012-06-17 01:25:30
Error: document.getElementsByTagName("title")[0] is undefined
Source File: <root>/gm_scripts/SweClockers_Enhanced/SEH.user.js
Line: 48

Felet verkar inte störa så det är väl bara en null/undefined-hantering som behövs.

Jag meckade lite själv med skriptet och lade kategorinamnet på title/alt för kommentarslänken istället. Den hade ändå ingen sådan.

Skulle det inte vara trevligare att ha inställningarna direkt i "Nytt i forumet"-rutan? Längst ner till vänster bredvid "Tipsa redaktionen". Typ:
http://i.imgur.com/Q8T7L.png

I like small footprint.

Fixat kategori på title-attributen nu. Dock på själva trådnamnet, då jag tycker det är naturligare att peka på det än på kommentarslänken.

Jag får inte det felet. Den raden används för att sätta in ett style-element i head-elementet (som ju måste innehålla ett title-element).

Ja, det kanske man borde göra för att markera att de hör ihop. Får fixa det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andragaz:

Synd att man kör med chrome.. Lät som en sån härlig ide!

Ska fungera till chrome.
http://www.mychromeaddons.com/chrome-addon-greasemetal-grease...
Tror det är rätt plugin

Edit: https://chrome.google.com/webstore/detail/dhdgffkkebhmkfjojej...
Det är nog den bästa till chrome

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av gn1p:

Det verkar som att Greasemetal har slutat utvecklas, eftersom Chrome har fått inbyggt stöd för userscripts. Ska testa.

EDIT: Det fungerar inte i Chrome, eftersom stöd för GM_setValue() och GM_getValue() saknas. Ska se om det går att fixa.

(Dessutom behöver det läggas in CSS för Chrome, men det är busenkelt.)

EDIT 2: Fixat nu, och det FUNGERAR i Chrome om man använder tillägget Tampermonkey.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Det verkar som att Greasemetal har slutat utvecklas, eftersom Chrome har fått inbyggt stöd för userscripts. Ska testa.

EDIT: Det fungerar inte i Chrome, eftersom stöd för GM_setValue() och GM_getValue() saknas. Ska se om det går att fixa.

(Dessutom behöver det läggas in CSS för Chrome, men det är busenkelt.)

Uppdaterade mitt inlägg med
https://chrome.google.com/webstore/detail/dhdgffkkebhmkfjojej...

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut, hoppas nån kunnig får till det för chrome

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Du är ett geni!

Permalänk
99:e percentilen

Ny version: 1.1.1

Ny version uppe.

Ändringslogg:
- Lagt in CSS för Chrome.
- Testat i Chrome med Tampermonkey. Fungerar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Ny version uppe.

Ändringslogg:
- Lagt in CSS för Chrome.
- Testat i Chrome med Tampermonkey. Fungerar.

En stor blöt virtuell puss till dig:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

TACK! har ju inte tröttnat lite på, ska jag köpa den härr eller den här...

Permalänk
Skrivet av LTsm:

En stor blöt virtuell puss till dig:)

+1

Tycker för övrigt att väldigt få (endast jag hittills) har gillat hans första inlägg

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Det verkar som att Greasemetal har slutat utvecklas, eftersom Chrome har fått inbyggt stöd för userscripts. Ska testa.

EDIT: Det fungerar inte i Chrome, eftersom stöd för GM_setValue() och GM_getValue() saknas. Ska se om det går att fixa.

(Dessutom behöver det läggas in CSS för Chrome, men det är busenkelt.)

EDIT 2: Fixat nu, och det FUNGERAR i Chrome om man använder tillägget Tampermonkey.

Du skulle annars kunna köra med localStorage, då funkar det native i Chrome (och funkar ju likadant i FF).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Snacker:

Du skulle annars kunna köra med localStorage, då funkar det native i Chrome (och funkar ju likadant i FF).

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det ska jag göra i nästa version. Dock har jag haft problem med localStorage innan, så jag undvek det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gn1p:

Men du nice

Finns det någon chans att du kan lägga till ett

kryssa i alla alternativ?:D

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Andragaz:

Men du nice

Finns det någon chans att du kan lägga till ett

kryssa i alla alternativ?:D

Funderat på det, men tänkte att ingen vill filtrera bort allt. Men det underlättar ju om man vill filtrera bort det mesta. Ska fixa det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att inställningarna jag gör i TS script inte sparas(använder tampermonkey och chrome för övrigt).
Någon annan med samma problem?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zuggmate:

Funderat på det, men tänkte att ingen vill filtrera bort allt. Men det underlättar ju om man vill filtrera bort det mesta. Ska fixa det.

Okejokej

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LTsm:

Jag har problem med att inställningarna jag gör i TS script inte sparas(använder tampermonkey och chrome för övrigt).
Någon annan med samma problem?

Jag jobbar på att skriva om koden till att använda localStorage as we speak.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Jag jobbar på att skriva om koden till att använda localStorage as we speak.

Väntar med spänning, ska bli ganska skönt att slippa alla "HJÄÄÄÄÄÄÄP VILKEN DATA SKA JAG KÖPA HJÄÄÄÄÄLP"

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
99:e percentilen

Ny version: 1.1.3

Ny version uppe.

Ändringslogg:
- Bytt ut Greasemonkeys gränssnitt för att spara värden mot HTML5 localStorage för native support i Chrome.
- Testat i Chrome utan Tampermonkey. Fungerar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem

testade SweClockers Enhanced, med Tampermonkey till Google Chrome. funkar perfekt! jag tackar så mycket! skall testas återkommer om jag finner något jag kan klaga på.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Synd bara att jag glömde läsa alla kommentarer innan jag fixade Tampermonkey

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av To33e:

testade SweClockers Enhanced, med Tampermonkey till Google Chrome. funkar perfekt! jag tackar så mycket! skall testas återkommer om jag finner något jag kan klaga på.

Man behöver inte Tampermonkey fr o m version 1.1.3.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers