Ubisoft: "Piratkopieringen uppgår till 93–95 procent för PC-spel"

Permalänk
Medlem

Kan ni tänka er hur mycket folk skulle pirata deras spel _utan_ deras fantastiska DRM-system, minst 150%.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Så var det dags igen.

Ubisoft fixar inte att sälja sina DRM-infesterade SKITSPEL och skyller därför på "piratkopiering" utan att inse att deras, och andras nötters skitsnack tyvärr speglar av sig när obildade politiker stiftar nya lagar vilket får till följd att medborgarna förföljs och kränks med motiveringen att upphovsmännen minsann måste få betalt enligt stenåldersmarknadsmodeller, för det måste väl endå vara så att den som skapat produkten skall ha rätt att bli miljardär på den, oavsett om skaparen väljer en rutten försäljningmodell eller om produkten i sig är rutten? NEJ!, så är det inte. Tyvärr är politikerna oftast lite äldre och hänger inte med i teknikutvecklingen och förstår den inte heller, vilket leder till katastrof för oss alla.

Och bara för att jag vet att det finns några troll som säkert läser... Swimmingpöl.

93-95% låter i övrigt jävligt högt, även för Ubisoft. De yrar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Gissa vilket företag som bara har lyckas släppa kalkon-spel sista tiden ?

Nyckel frasen här är "i länder där det är svårt att tjäna pengar" . I länder där man köper fabriks tillverkade pirat-kopior öppet på den lokala marknaden. Och där polisen bara gör razzior när de har fått för lite i mutor. Vad han missar är att i dessa länder piratkopieras det lika mycket till PS3 och X-box. Och i dessa länder så har de flesta medborgarna inte råd att köpa spel lagligt!

Beträffande här i Norden gäller "Bra spel säljer, dåliga spel piratkopieras". Fråga Blizzard, EA mm.

F2P är inget nytt. Genom brottet för PC som Speldator kom med en gammal variant av F2P, nämligen DOOM (1). Den första tredje delen var fri och sen kunde man köpa resten. En succé och med alla DOOM kloner blev PC första valet för alla seriösa gamers. Men F2P i länder där man har en dålig IT-struktur och får har snabbt internet låter som en dålig ide. Lika dålig som många av Ubisofts titlar senaste tiden.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VonCarlsson:

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - gaben

Valve (Steam) blomstrar då de valt att lyssna på sin community
till skillnad från standardiserade företag som Ubisoft, EA och Blizzard.

Permalänk

F2P nej fyfan. Och ännu värre är skitföretaget EA som försöker suga ut varje krona ur ens plånbok.

IFALL MAN SLÄPPER ETT BETAL SPEL, SÅ SKA DET FANIMEJ VARA KOMPLETT, INTE EN JÄVLA BUNT MED EXTRAMATERIAL SOM MAN MÅSTE BETALA FÖR.

Måste också tillägga att jag själv har "lånat" spel från nätet då jag var yngre (just nu så går jag i gymnasiet, bara så ni får en uppfattning om min ålder) men idag så finner jag ingen mening med att göra det då man kan fynda på t.ex. Steam eller liknande. Dock så förstår jag folk som piratkopierar då det kommer till idiotiska tjänster som Windows Live, där det är en jä**a massa krångel, för att slippa det.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Ubisoft = Muppar

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem

Valde engångsbetalning, spel som är gratis eller billiga men där man måste betala för allt extra i oändlighet undviker jag.
sen spel med massa skydd och där man måste signa sig till höger och vänster på olika tjänster bara för att spela undviker jag också det är MS live, orgon, osv i en ända röra.

Tack gode gud for steam, enkelt och samlat på ett ställe.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det där är bullshit så det står härliga till, köper 1-3 spel i månaden beroende på hur det ser ut, och då köper jag via webhallen, Steam, etc, Senaste varvet jag köpte så köpte jag 10 spel och jag spelar endast PC, inte haft en konsol sedan PS2,an

Däremot så händer det ju att man mesta dels köper spel som varit ute ett tag och gått ner i pris, dock förstår inte hur han fått upp dessa siffror i skallen.

På tal om Ubisoft köpte ett par spel därifrån förra månaden då jag gjorde en beställning ifrån webhallen
http://oi46.tinypic.com/344z7rr.jpg
http://oi46.tinypic.com/raayj6.jpg

tror inte en enda sekund på att Piratkopieringen är så där hög som han påstår att den är.

Samt att så mycket spel som Steam säljer så är det omöjligt att det är 93-95%

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

När ska Ubi-Fail sluta göra bort sig? De gör det igen, igen, igen och igen.

1. Sådana här uttalanden
2. Orimliga DRM system (De gillade också Starforce rätt bra om jag minns rätt)
3. Använder cracks från piratgrupper till sina egna patchar (ni har väl inte glömt detta? lol)
4. Förstör spelserier (inte ensamma om det ofc)

Det är vad jag kommer på just nu.

Håll bara käft Yves Guillemot!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

De som piratkopierer skulle aldrig ha betalat för spelet även om det inte hade gått att piratkopiera...
Så om de sålt 500 000 ex av ett spel så menar de att egentligen sitter 10 miljoner personer och spelar det? Fyyyyfan vad det låter som bullshit!

Permalänk
Medlem

Jag tycker ju i grunden att det inte är så konstigt 80% så är spelen svaga och inte direkt bra... jag köper ett spel om jag tycker att det är värt att stödja dom som har gjort ett bra jobb..

Permalänk
Medlem

Låter mindre troligt.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Ponera att man lyckades utveckla det perfekta kopieringsskyddet. Är jag ensam om att betvivla att man skulle sälja så rasande många fler exemplar av spelen trots detta? Jag får i alla fall för mig att de som inte betalar för spelen idag inte heller lär göra det om det inte längre går att piratkopiera. De spelar för att det går att spela gratis, och går det inte längre att spela gratis så är det inte intressant längre.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Tror inte det minsta på det där. För det första så är siffrorna säkerligen extremt överdrivna och för det andra så finns det säkert väldigt många som hämtar hem piratkopierade spel som de aldrig i livet skulle betala för ens om det inte gick att hämta som piratkopierat.

Gratis är gott, skulle det kosta så skiter man helt enkelt i det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mytos:

När ska Ubi-Fail sluta göra bort sig? De gör det igen, igen, igen och igen.

1. Sådana här uttalanden
2. Orimliga DRM system (De gillade också Starforce rätt bra om jag minns rätt)
3. Använder cracks från piratgrupper till sina egna patchar (ni har väl inte glömt detta? lol)
4. Förstör spelserier (inte ensamma om det ofc)

Det är vad jag kommer på just nu.

Håll bara käft Yves Guillemot!

Jag är inte helt insatt i "3an" eller skandalen som du hänvisar till. Kan du vara så god och berätta, snälla!

Permalänk
Inaktiv

Finns det ingen källa så är deras påstående inget annat än rappakalja. Är ju f.ö omöjligt att föra en sådan statistik, mer än att försäljningen går att presentera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Om det är så jävla svårt, så sluta med att distribuera PC-spel på skiva och kör istället enbart via nättjänster såsom Steam och Origin. Hjälper inte att gnälla från företagens sida.

Permalänk
Medlem

Riktiga jävla muppar, snackar massa skit bara.

Permalänk
Medlem

Tur att Ubisoft bara gör spel som inte intresserar mig för 5 öre, lätt att bojkotta dom då. Dummare uttalanden får man leta efter!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Jag är inte helt insatt i "3an" eller skandalen som du hänvisar till. Kan du vara så god och berätta, snälla!

Google är din vän.:-P

Permalänk
Medlem

Ubisoft är plats Nr 2 i hatade spelföretag. Deras servrar för multiplayer är ofta värdelösa och DRM på allt. Mjölkar spel för att få pengar. Usch.

Permalänk
Musikälskare

Muppar som nån skrev tidigare

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Jag är inte helt insatt i "3an" eller skandalen som du hänvisar till. Kan du vara så god och berätta, snälla!

Var ett par år sedan så kan minnas lite fel.

Ett av deras spel hade något piratkopieringsskydd som i vissa fall "stängde ut" legala användare.
Ubisoft support gav därför ut en "no-cd patch" till dessa, vilken visade sig vara direkt från en grupperna som lägger upp film, spel osv på piratebay mm.

http://torrentfreak.com/ubisofts-no-cd-answer-to-drm-080718/

Permalänk

Precis som många andra tror jag det där mest är ett problem för Ubisoft.

PC-versionen av Alan Wake betalade sig själv på 48 timmar. Remedy hade tjänat in pengarna för produktionen mycket tack vare Steam. Å andra sidan portade de ju spelet till PC just för att de ville att PC-piraterna skulle få njuta av storyn också. Kanske betalar sig att flörta lite med piraterna än att beskylla dem för allt ont i världen.

Jag köper i stort sett alla spel jag spelar numera. Jag skriver i stort sett. Jag bekänner inte färg här. Men 2infinity ovan snuddar på en poäng som jag gärna vill vända på. De som piratkopierar spel kan faktiskt också betala. Det tycks vara en minskande trend att utveckla demos för sina spel. Det finns få sätt att utvärdera om det är värt att stå där på release-dagen och kasta 500:- på expediten. Det stämmer att förmodligen så betalar pirater inte för spelen ändå. Men däremot kan den som piratkopierar ett spel faktiskt köpa det efteråt för att, t ex, åtnjuta multiplayer eller stödja utvecklaren.

Det är ju precis där Ubisoft tycks fallera helt där de straffar den som köper spelet istället och ett sådant här utspel blir ju bara ännu värre när man beskyller majoriteten av spelare för att vara pirater. Det är ju en rätt tydligt insinuation om att det är fel på spelaren. Om 95% vägrar betala för din produkt kanske du bör överväga om det är fel på din produkt. Särskilt när andra lyckas tjäna pengar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Jag är inte helt insatt i "3an" eller skandalen som du hänvisar till. Kan du vara så god och berätta, snälla!

http://www.bit-tech.net/news/gaming/2008/07/21/ubisoft-uses-r...
http://torrentfreak.com/ubisofts-no-cd-answer-to-drm-080718/
http://www.techdirt.com/articles/20080718/1117121722.shtml
http://megagames.com/news/ubisoft-steals-reloaded-crack-fix-i...

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem

Samtidigt som detta uttalande försöker jag få Ubisoft att aktivera min Anno 2070 cdkey i Uplay så att jag kan ladda ner och installera det, gjorde mig av med cd läsaren då det är en relik jag inte vill använda längre, men inte fan kan ubisoft hjälpa mig trots att jag har achievements i spelet länkade till mitt konto sen release dagen. Likadant var det med Assassins creed Revelations, ubisoft kunde inte lösa nerladdningsmöjligheter, fick ta att fixa spelet på annat håll, trots att jag ägde spelet från början.

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att studerande eller lågbetalda jobb är gruppen som piratar, studenter är nog de som spelar mest. När jag själv fick välbetalt jobb så finns det ingen tanke på annat än å köpa. Dock väntar jag alltid till ca 50% rea innan jag köper, ca 250 kr max om det inte är ett spel man väntat på i 5 år. Spelen fungerar oftast bättre och uppdateras automatiskt, sen känns det betydligt bättre att ha sin lilla köpta kollektion.

Permalänk

han bara ljuger för att få upp ögonen över siffrorna.

jag väntar och köper spel sjukt mkt billigare på steam när dom har sina reor,långnäsa på honom när jag köper ett spel för 75 kr som kostade 400 någon månad tidigare.

sänk priserna på spelen --> sälj mer.
ikea har bevisat att konceptet funkar kalas.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Inaktiv

Så nu har både EA och Ubisoft gått ut med att F2P är framtiden

Nu orkar dom inte ens göra klart spelen utan ska dela upp dom i smådelar redan innan release?
Tragiskt att marknaden förstörs, jag vill ha hela riktiga spel inga delar där jag ska dra fram mitt visakort o betala småpengar hela tiden.

edit: kan kanske bli bra, ett spel släpps till 10% klart, och därefter kan rage och hat osv från alla gamers, patcher och ännu mer DLC till slut bli ett riktigt spel som man köper för 10kronor efter ett år eller två?

Permalänk
Avstängd

Vilket jävla skitsnack! Rök vidare jäv** tomte! Skulle inte ens bemöda mig med att piratkopiera ett spel som UBIsoft vart inblandat i!!
Men gör man skitspel så måste man skylla på något!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.