Apple lanserar Iphone 5

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar Iphone 5

Helt enligt ryktet introducerar Apple nya Iphone 5, med nyheter som metallskal, större skärm och mobilt bredband via 4G/LTE. Dessutom presenteras den skarpa versionen av Ios 6.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge mig en dirr!

Permalänk
Medlem

Hur i HELVETE kan de hoppa över NFC? Förstår verkligen inte. Ogillar allt som har med Apple att göra men hoppades innerligt att de skulle komma med NFC för att driva på utvecklingen.. Men icke

Tråkigt nog verkar alla som styr och ställer i samhället tro att iPhone är det som dominerar maknaden, medan sanningen är att android står för runt 64% och iPhone kring 22%. Det verkar som att om iPhone inte har NFC så behöver inte samhället NFC.

Dags att vakna upp!

EDIT: korspostning.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Arrg, en timma sen...Skämt o sido, ser bra ut. (Hatar inte Andriod, älskar linux över min själ, dock gillar jag Ios extremt mycket, tycker dem gör det bättre) Vad ska man säga? Ser "apple" likes ut?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Nu jävlar kommer det bli krig mellan Apple och Samsung med LTE också.

Inga större ändringar förutom att den blev större. Metalskal kommer nog glädja många som tappat sin telefon i tur och otur.

Permalänk

Tråkigt att designen är så lik 4/4S! Jag ställer mig också skeptisk till den större skärmen.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Min Optimus 2x börjar kännas föråldrad

Permalänk
Medlem

Gillar det jag sett hitills iaf, unibody, inget mer glas skit på baksidan som var SÄMST känsla, allu är så grymt skönt att hålla i.
Lite trist på kameran, hoppades på en liten buff, men resten ser bra ut.

Skärmstorleken perfekt för mig, 3.5" är för litet, 4.5" osv är alldeles för stort. 4" Perfekt.

Stog mellan en 4g Galaxy3 och Iphone5 men lutar verkligen åt Iphone5 nu, gillar verkligen designen och storleken.

Permalänk
Medlem

Teknologisk revolution! Helt klart värd 7-9 tusen eller vad den kommer kosta..

Näe.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas nya iTunes inte suger lika hårt som det gamla.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Vill testa det där kartprogramet. Små häftigt att se allt i 3D.

Permalänk
Medlem

Större skärm och högre upplösning var på tiden, dock är IOS inget för mig.

Edit: Jag är medveten om att det är högre upplösning på grund av större skärm och att det är samma punkt täthet. Men det är fortfarande högre upplösning även om det beror på skärmstorleken, tycker fortfarande det var på tiden. Så sluta citera mig för att räta till det. Jag är inte oförmögen att läsa.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Fin telefon. Inte så mycket nytt. Hade hoppats på bättre batteri, men aja.

Permalänk
Medlem

TAA MINA PENGAR!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Hade önskat att dom bredda lite också, men den ser helt ok ut

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

Inte direkt jätteupphetsande.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem

I am not impressed.

Permalänk
Medlem

Trevligt, homeknappen på min iPhone 4 håller på och ger upp så det är dags för ny telefon hur som helst. Blir nog ensådan här då om inte konkurrenterna spottar ur sig något som får mig att höja ögonbrynen.

Permalänk
Medlem

Som vanligt.. Funktioner som Android haft länge, och Apple klär sin frontfigur i ett militärtält till skjorta?! Sitter o funderar på om passformen eller deras "revolutionerande" funktioner är bäst -.-

Permalänk
Medlem

Har de kvar samma dåliga skärm som förut? Tänkte på ljus och färgåtergivning eller vad det kallas.

Permalänk

Helt klart en mycket intressant mobil som nog kommer att bli en ny försäljningssucce.

Skrivet av simonw:

Hur i HELVETE kan de hoppa över NFC? Förstår verkligen inte. Ogillar allt som har med Apple att göra men hoppades innerligt att de skulle komma med NFC för att driva på utvecklingen.. Men icke

Jag håller med. NFC som (protokoll till plånbok) är väl mest "trams" idag och det behövs kommer ut fler enheter med denna stöd för att den ska användas till lite vettiga saker.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Glatt överraskad att det blev en A6, fast vill veta vilken hårdvara som ligger bakom den. Är det en överklockad A5:a eller en Quad?

Permalänk
Medlem

Det var ju...spektakulärt.

Permalänk
Medlem

Basically samma telefon som 4S... men såklart kommer alla att köpa denna för ingen som helst anledning.

Permalänk
Medlem

Många roliga funktioner som andra telefoner haft i åratal i alla fall

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Äntligen!
Fast när kommer flash till iPhone egentligen?

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som tycker att telefonen är ett hyfsat stort lyft från 4/4s?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Varför komma på någonting revolutionerande när man bara kan gör allt snäppet vassare och göra skärmen 0.5" större?

iOS har ju nästan sett exakt lika dant ut sedan 2007...

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Bra, nu kom de nästan ikapp konkurrenterna.
Till nästa version fixar Apple det. Hoppas alla andra inte utvecklar något mer så spelplanen blir likvärd.