Experts utförsäljning kritiseras av kunderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Åkte förbi där var en kö, så orka inte gå in, fanns det något bra?

Det enda som var bra var de dom har 50% på, film, spel, datortillbehör...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

NÅGON som har fyndat?

Blir lite dubbel poster av mig nu.
Fyndat kan man väl inte påstå direkt men ett Asus headset som egentligen kostar 1000 för 500kr och en router för 300

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Alltså, Expert har vetat om att de kommer gå i konken ett tag och så länge man säljer prylar är det ju onödigt att ha rea. Rean är ju bara för att få bort det sista så är inte alls förvånad över att det var så tomt. De har ju inte direkt fyllt på lagret senaste veckorna...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk

X antal % i rabatt är ointressant information. Priset i kronor är det som räknas. Och som många sagt har det tydligen hamnat högre än i andra butiker. Nej, Expert kommer inte saknas av mig. Dyra och inkompetenta.

Permalänk
Medlem

haha, rätt åt alla gamar som ska snylta på någons undergång. Hoppas att riktigt många jubelidioter köpt saker över listpris så att de stackars underleverantörerna har iaf en liiiiten chans att få en liten utdelning som oprioriterade fordringsägare.

Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Blir lite dubbel poster av mig nu.
Fyndat kan man väl inte påstå direkt men ett Asus headset som egentligen kostar 1000 för 500kr och en router för 300

Skickades från m.sweclockers.com

Säger inte så mycket. Skriv gärna vilket headset osv.

Permalänk
Skrivet av ThomasL:

Elgiganten går faktiskt med vinst otroligt nog.

Ja de gör de om man flyttar runt pengarna från dotterbolagen och övriga bolag i dixonkoncernen. Elgiganten AB gjorde en förlust på strax över 225Mkr senaste budgetåret...

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Klart de sålt tillbaka det dem kan till grossisten/leverantörerna. Troligen mycket bättre priser. Det är sällan en konkursförvaltare låter konsumenter stå för den stora försäljningen av varor.

Permalänk
Medlem

Det var inte annat än väntat, har sagt det från första början att Expert är näste man till rakning efter OnOff.
Men oavsett om Expert nu blir föremål för granskning så är det väl egentligen inte någon större deal då ingen kommer att få något straff i.o.m att Expert som juridisk person upphör?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Västerås var inte heller något att ha, 2 timmar kö med 5 pers insläpp var femte minut ungefär. Kom in i butiken och vände nästan lika fort efter. Som redan nämnt hittar man sakerna billigare på giganten och mediamarkt EFTER rean.

Jobbar i en butik inne i centrat, höll på att garva ihjäl mig när jag kom till jobb.

Btw, kul med alla som sjukanmäler sig för att gå på en rea som inte är så billig som att sitta på jobb och beställa hem skiten över nätet. Går väl miste om en dags inkomst pga karensdag om jag inte har fel... LOL

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Såhär såg det ut i Halmstad:

(länken död, fixar det snart)

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Fyndade en Samsung 9 serie 32" för 4k.. tror den kostade 7-8k från början

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem

Stog väll 40 minuter i kö till expert i skärmholmen, lyckades få hjälp utav en av personalen först var ingen ledig ledig men efter att stått ca 3 minuter lyckades jag komma åt en utav personalen som hjälpte mig så jagslapp vänta i den långa kön till kassan och köpte mig en blå galaxy s3 för 4100kr så tyckte det var ett fynd.

Personalen där var riktigt trevliga och till och med en av vakten där inne försökte hjälpa om man hade frågor eller så. Synd att expert i skärholmen läggs ner

Permalänk
Medlem

Trodde att man skulle få köpa sig en ps3 idag för en lite billigare peng. Expert sålde det för 2600 kr, och med rabatt skulle det kosta 1995 kr, detta var 160 gb modellen. På game tog dom 2000 kr för 320 gb modellen....behöver jag säga något mer? Lågt

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moddelkaj:

Är det bara jag som tycker att alla fokusera på fel sak? 800 pers har blivit av med jobbet, konkurrensen blir sämre och alla hyenor, som aldrig satt sin fot i en Expertbutik tidigare, klagar på att hyllorna är tomma och priserna för dåliga.

Att priserna är för som du kallar det "dåliga", eller höga är ju en av anledningarna till att de sattes i konkurs från första början.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk

Gjorde ett riktigt bra fynd! Såg att Mediamarkt prismatchade Expert, så i stället för att stå en flera hundra meters kö gick jag dit.
Skulle ha en squeezebox så jag gick fram till en säljare och sa att jag ville ha den prismatchad. Sade att expert har 25% på den och vips fick jag en squeezebox för 700kr och slapp stå i kö.

Så pallra er till MM och handla saker på 25% rea!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kartungen:

Gjorde ett riktigt bra fynd! Såg att Mediamarkt prismatchade Expert, så i stället för att stå en flera hundra meters kö gick jag dit.
Skulle ha en squeezebox så jag gick fram till en säljare och sa att jag ville ha den prismatchad. Sade att expert har 25% på den och vips fick jag en squeezebox för 700kr och slapp stå i kö.

Så pallra er till MM och handla saker på 25% rea!

BAM! Vilken jävla boss du är

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av kartungen:

Gjorde ett riktigt bra fynd! Såg att Mediamarkt prismatchade Expert, så i stället för att stå en flera hundra meters kö gick jag dit.
Skulle ha en squeezebox så jag gick fram till en säljare och sa att jag ville ha den prismatchad. Sade att expert har 25% på den och vips fick jag en squeezebox för 700kr och slapp stå i kö.

Så pallra er till MM och handla saker på 25% rea!

Like a boss!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Jobbar i en butik inne i centrat, höll på att garva ihjäl mig när jag kom till jobb.

Btw, kul med alla som sjukanmäler sig för att gå på en rea som inte är så billig som att sitta på jobb och beställa hem skiten över nätet. Går väl miste om en dags inkomst pga karensdag om jag inte har fel... LOL

Tur att man hade ledig dag iallafall

Pratade med en vän på gamestop när jag ändå stod i kön bredvid butiken. Han berättade att vid öppning var det folk som rusat dit och kön hopade sig på bara några minuter och höll sig hela dagen. Hade även kommit in ett fåtal och köpt borderlands 2..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Besviken på rean.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Bara 50% på tillbehör/spel var intressant, men även då var det kanske någon hundring billigare än konkurrenterna, inte mycket att titta här alltså.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Tittade förbi efter jobbet. Var en rejäl kö så jag sket i det, speciellt när man läst kommentarerna här.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Det är anledningar som dessa som gör att jag aldrig köper saker på "storreor"

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Samma som när on-off hade utförsäljning... Med 25 % rabatt så får man pris motsvarande näthandel..

Syftet är ju dock inte att göra kreti och pleti nöjda, utan att tömma lagret åt konkursförvaltaren...

Skickades från m.sweclockers.com

En kompis köpte en SGS2 för ungefär 3500, detta var strax efter den precis släppts om jag inte minns fel. Det är bara 500kr mer än vad den kostar idag. Onoff verkade ha en del vettiga priser.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Brainsplitter:

Jag med! Står i kön till kassan!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha! Jag tänker då inte betala upp till 2500:- MER för en tv jämfört med webhaller eller till och med Elgiganten! x)
Vad köpte du?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

På expert i Stenungsund släppte dom endast in 5 åt gången.. Så jag sket i det totalt.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Köpte en 5m HDMI kabel för 250:- (50% rabatt) och 32" LED-TV för 2000:- (25% rabatt).
Det sorgliga är att trots rabatten så går det att få samma HDMIkabel för samma pris på t.ex Inet, och en liknande TV på Elgiganten för typ 100:- mer.

Det säger väl ganska mycket om hur dåliga Experts priser egentligen är, så det är ju inte så konstigt att kedjan går i konkurs.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hörde att det hade vart blodvite i nån butik över denna rea tydligen, någon som hört något mer om hur och var det skedde?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av volny:

Det stämmer för de som har jobb, för övriga kan det definitivt vara värt att stå några timmar, iaf om priserna verkligen är billigare ^^

om man har inget jobb så ska man köa på jobbcenter typ och söka jobb och inte fynda elektronik!

Permalänk
Medlem

Hade rätt stora förhoppningar på denna rean men får se när det närmar sig slutet och är nere runt 50-70, 80,90 procent på varorna så är det ju rätt intressant och köpa på sig lite kablar, möss, t-bord och småsaker då alla stora saker som teve etc lär vara borta sen länge... Har inte varit inne i någon butik än dock för det räcker med alla kommentarer här i forumet om hur dåligt det är men vissa har ju gjort fynd, men som sagt så är nog MediaMarket bättre att handla på då dem prismatchar.

Kommer ihåg när man fick beställa ett PS3 precis när dem kommit för 2000:- och MediaMarket prismatchade detta och sedan så kom det ju fram att dem lurat alla kunderna på GameStop (?) här i Kalmar och dragit med ngn miljon som dem fick in genom förbokningar när man kunde dragit till MediaMarket och hämtat ut ett direkt i handen

Sedan den bästa utförsäljningen/konkursutförsäljningen jag varit på va när Jack&Jones i Kalmar la ned, folket var där första dagen och kollade och det tog snabbt slut men jag frågade i kassan och dem sa att dem skulle få in mkt mer kläder och många fler leveranser så jag gick dit dem dagarna dem sa att dem skulle få leveranser och köpte kavajer i alla olika färger för 49/99:- styck när ordinarie pris va runt 900/1500:- och hattar, slipsar, skärp för 10:- (ord. runt 500:-) och jeans och kavajbyxor för 50:- (ord.1000:-)och cardigans 50:- t-shirtar för 20:- var hur jäkla kul som helst och fyllde upp hela min garderob, det som va tråkigt va att det var den enda butiken som hade min stil/smak och efter att dem stängt va det inte så lätt att hitta kläder igen. Men en sådan utförsäljning skulle vara kul att se igen hos någon...

Sorry for wall of text XD skrev bara av mig lite efter att ha läst alla kommentarer idag

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧