AD-blocker för Windows 8 som ersättning till Kasperskys...

Permalänk
Medlem

AD-blocker för Windows 8 som ersättning till Kasperskys...

Hade tänkt ge Windows Defender och Windows Firewall en chans på min nya laptop som jag just installerade W8 på då de ska erbjuda ganska fint skydd av vad jag läst, på min stationära fortsätter jag dock använda Kaskersky Internet Security 2012.

Något som jag saknar starkt från KIS är deras ad-blocker, den blockerar verkligen allt skräp både i webbläsare och t.ex. reklamen i Live Messenger och andra program. Finns det något löst sådant program som fungerar till Windows 8? Då menar jag inte något tillägg till webbläsaren, jag använder uteslutande Opera och det finns vanliga ad-blockers att använda där men då måste man fortfarande stå ut med blinkande rutor i LM och andra program.

Permalänk
Avstängd

Det enklaste (och jag tror det är vad kaspersky gjorde innan) är att ändra i host-filen. Se här. Sen får du lägga in alla annonsservrar där, det finns färdiga filer att använda om du vill eller listor, här exempelvis.

Permalänk
Avstängd

Ad muncher (tar bort adds i alla webbläsare) och Windows firewall Control till Windows 8 (för att kunna kontrollera in/ut trafik på ett smidigt sätt)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av snajk:

Det enklaste (och jag tror det är vad kaspersky gjorde innan) är att ändra i host-filen. Se här. Sen får du lägga in alla annonsservrar där, det finns färdiga filer att använda om du vill eller listor, här exempelvis.

Så om jag ändrar i host-filen kommer inte MSN Live kunna visa reklam?
Gäller det också appar som har reklam i sig?

Känns lite jobbigt att hålla host-filen up-to-date hela tiden förvisso.
Annars kanske man bara kan köra något övervakningsprogram (finns säkert i windows) och blocka just de grejerna man finner störande.

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrylamid:

Så om jag ändrar i host-filen kommer inte MSN Live kunna visa reklam?
Gäller det också appar som har reklam i sig?

Känns lite jobbigt att hålla host-filen up-to-date hela tiden förvisso.
Annars kanske man bara kan köra något övervakningsprogram (finns säkert i windows) och blocka just de grejerna man finner störande.

För att ta bort reklam ur MSN/WLM så är det bara att ladda hem Apatch och installera det!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

För att ta bort reklam ur MSN/WLM så är det bara att ladda hem Apatch och installera det!

Sant, hade glömt bort det. Använder knappt MSN längre iofs nu när Win8 stödjer IM+ som metro-app.
Men tänkte jag hittat en (gratis) väg till himmelriket utan reklam

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Rekordmedlem

Peerblock kanske funkar (har inte testat det i win 8)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.