Far Cry 3: Åsikter

Permalänk
Medlem

Spelet i sig har jag inte så mycket åsikter om, varierande, kul, välgjort. Men det får mig att tänka på ett äldre spel, speciellt om man kollar på hur mycket Farcry 3 drar av systemet. Då skickade en polare denna till mig:

http://www.gamereactor.se/media/44/grafikduell_624481b.jpg

Är det bara jag som nästan tycker att det är lite sorgligt? Crysis i första utgåvan kan fortfarande tävla mot de bättre spelen som släpps nu, år 2012. Tycker att FarCry 3 ser lite för Cartoonish ut för (mig!), det försöker trots allt vara väldigt realistiskt osv, men det är en väldigt personlig åsikt.

Vad tycker ni om "grafiken" i sig? Personligen så tycker jag att Crysis står sig väldigt bra mot FarCry 3 i alla fall.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av Goffen:

Så, nu är jag färdig med singleplayer Har bara det där extra uppdraget som jag fick när jag förbokade kvar

Riktigt kul spel

Förresten, jag har spelet på uplay, hur får jag upp map editor?

Den ligger där farcry exe filen ligger. Dvs i /program(x86)/ubisoft/farcry3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Btw, ni som klagar på meny-systemet. Ni vet väl att man kan dubbelklicka på många av ikonerna istället för att behöva markera och trycka på något alternativ nere till höger? Tex när man köper, craftar och går in i sub-menyer så kan man göra så, inga problem alls.

Det enda jag egentligen har att klaga på i menyerna är det förvirrande upplägget av alla kategorier, då man har en ganska usel översikt. Även när man har gått in i en mängd sub-menyer så verkar man behöva trycka på escape typ 10 gånger för att komma ut till spelet igen, istället för att bara tabba bort en gång som i alla andra spel.

Plus att man kan använda piltagnenter och Enter för det mesta.

Önskar en feature där man kan se vad man kan crafta utefter det man har i bagsen utan att behöva gå in på varje kategori. Speciellt om man springer runt och dödar ett gäng randomdjur. Visst, går man in och letar så ser man att man kan crafta något genom att texten är vit.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Grafiken i Crysis var helt klart före sin tid. Fast det enda jag tycker är direkt dåligt med grafiken i Far Cry 3 är att allt blir så suddigt på avstånd, kanske det är för att det ska fungera på dagens konsoler med väldigt begränsade resurser.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

POST-FX går att stänga av om man inte vill ha det, eller sätta den på low så den bara dyker upp när man kör bil etc.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Far Cry 2....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Sjukt tråkigt spel, pga den enkla anledningen att man inte behöver använda skallen ett dugg! Pilar visar var man ska gå, de kommer upp vilken knapp man ska trycka på för att loota, räcker väl om de kommer upp en gång men för de med dåligt minne måste de tydligen visas varje gång hur man lootar! Detta skitnödiga övertydliga sättet att visa hur man ska göra allting tar bort hela spelupplevelsen. Allt är så jävla enkelt, och är anpassat så att "speciella" människor kan klara av de. Detta spelet är ju dock inte unikt på den fronten, de är en återkommande grej bland dagens spel, att alla ska klara av de, oavsett handikapp eller ålder! Nee, fyy fan..

Kanske ska fundera om det är fel på spelet eller dig.
Skämt åsido... Men betygen från samtliga speltester talar i mot dig. 9/10 är vardagsmat för FC3..

Permalänk
Medlem

Du kanske har länkat fel?

Men det stämmer, ny uppdatering laddas ner nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Du kanske har länkat fel?

Men det stämmer, ny uppdatering laddas ner nu!

Haha, ojdå!
Här är rätt länk

http://games.softpedia.com/get/Patch/Far-Cry-3-Patch.shtml

Men nog stämmer det att Trean är uppdaterat i alla fall

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kanske ska fundera om det är fel på spelet eller dig.
Skämt åsido... Men betygen från samtliga speltester talar i mot dig. 9/10 är vardagsmat för FC3..

Iom att dagens spel är dåliga generellt(förutom grafik) så säger inte de betyget så mkt då betyg vanligtvis sätts med en jämförelse mot andra spel som släppts inom samma år eller två. Sen så skiter jag fullständigt i va spelet har fått för betyg, spelen idag är anpassade för tröga människor, annars skulle de inte va en massa rutor som dyker upp va man ska göra hela tiden, utan man skulle få tänka lite själv! Och massa scriptade klipp där man ska hamra på "vänster musknapp" för att klara en grej. Helt enkelt anpassat så vem som helst ska klara av de oavsett fel eller ålder!

Riktigt snyggt är de dock, men de överlever inte ett spel på så länge.

Ännu en gång så bryr jag mig inte om va spelet får för betyg av några random testare. Dom gillar ett spel som kräver noll hjärnverksamhet och är pinsamt fördummande, JAG gör de inte, och jag gillar inte den trenden!

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Spelet i sig har jag inte så mycket åsikter om, varierande, kul, välgjort. Men det får mig att tänka på ett äldre spel, speciellt om man kollar på hur mycket Farcry 3 drar av systemet. Då skickade en polare denna till mig:

http://www.gamereactor.se/media/44/grafikduell_624481b.jpg

Är det bara jag som nästan tycker att det är lite sorgligt? Crysis i första utgåvan kan fortfarande tävla mot de bättre spelen som släpps nu, år 2012. Tycker att FarCry 3 ser lite för Cartoonish ut för (mig!), det försöker trots allt vara väldigt realistiskt osv, men det är en väldigt personlig åsikt.

Vad tycker ni om "grafiken" i sig? Personligen så tycker jag att Crysis står sig väldigt bra mot FarCry 3 i alla fall.

Tycker själv att grafiken i Far Cry 3 ser bättre ut i helhet, även med 16x AA i Crysis ser löven mer osv. kantigare ut än de gör utan AA i Far Cry 3. Om man gillar stilen är väl från person till person, men grafiken ser väldigt mjuk ut i Far Cry 3, och växterna är väldigt fina, dock föredrar jag helt klart vattnet i Crysis, speciellt Crysis Warhead.

Du tycker det är sorgligt att utvecklingen gått bakåt/stått stilla i snart 7 år? Väldigt märkligt sammanträffande; Denna generations konsoller kom ungefär för 7 år sen.

Skrivet av Sputte:

Haha, ojdå!
Här är rätt länk

http://games.softpedia.com/get/Patch/Far-Cry-3-Patch.shtml

Men nog stämmer det att Trean är uppdaterat i alla fall

Väldigt upphetsande nyheter måste jag säga... En bugg jag aldrig varit med om försvinner, och typ 4 saker gällande Trials of Rakyat? :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kanske ska fundera om det är fel på spelet eller dig.
Skämt åsido... Men betygen från samtliga speltester talar i mot dig. 9/10 är vardagsmat för FC3..

En sida som ger 9/10 visar bara att man inte har en susning om vad man sysslar med.

Linjärt - Check!
Dålig story - Check!
Maximal handhållning - Check!

Det är väl ungefär så man kan summera Far Cry 3, men helt ärligt så förväntar man sig inget annat från Ubisoft.
3/10

Permalänk
Skrivet av Babianen:

En sida som ger 9/10 visar bara att man inte har en susning om vad man sysslar med.

Linjärt - Check!
Dålig story - Check!
Maximal handhållning - Check!

Det är väl ungefär så man kan summera Far Cry 3, men helt ärligt så förväntar man sig inget annat från Ubisoft.
3/10

Om du tycker att det är mer linjärt än andra spel har du nog inte spelat det, och sen tyckte jag storyn var riktigt bra

Personligen kan jag se förbi att man blir handhållen, även om det självklart skulle vara jättebra att kunna stänga av det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tycker själv att grafiken i Far Cry 3 ser bättre ut i helhet, även med 16x AA i Crysis ser löven mer osv. kantigare ut än de gör utan AA i Far Cry 3. Om man gillar stilen är väl från person till person, men grafiken ser väldigt mjuk ut i Far Cry 3, och växterna är väldigt fina, dock föredrar jag helt klart vattnet i Crysis, speciellt Crysis Warhead.

Du tycker det är sorgligt att utvecklingen gått bakåt/stått stilla i snart 7 år? Väldigt märkligt sammanträffande; Denna generations konsoller kom ungefär för 7 år sen.

Väldigt upphetsande nyheter måste jag säga... En bugg jag aldrig varit med om försvinner, och typ 4 saker gällande Trials of Rakyat? :/

Haha jo, det var faktiskt 7 år sedan konsollerna kom ut :/. FarCry känns ju just nu som det spel som ska visa vad man kan göra i spel, tillsammans med BF3. Om man kollar tillbaka på vad man lyckades knåpa ihop för sisådär 7 år sedan så är det lite knas hur lite det har gått frammåt. Det är klart att fysik och så är bättre i de nyare titlarna.

Crysis är inte så långt bakom BF3 eller Farcry när det kommer till hur "fint" det ser ut :-). Får hoppas att det kommer lite fina DX11 PC titlar nu framöver.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

En sida som ger 9/10 visar bara att man inte har en susning om vad man sysslar med.

Som recensent behöver man förmodligen jämföra dagens spel med hur marknaden ser ut nu, och har sett ut senaste åren. Rätt eller fel, men så fungerar det med största sannolikhet.
Som recensent blir man säkert också luttrad efter ett tag.
Och sist kan (och definitivt bör) dessa bedömma ett spel på en helt annan nivå (med många parametrar) än bittra PC-elitister.

Spelet är inte dåligt. Jag håller absolut med om en hel del saker som borde gjorts bättre, men letar man ständigt efter fel så blir det sämre, men då finns det inte ett jävla spel där ute som duger till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

En sida som ger 9/10 visar bara att man inte har en susning om vad man sysslar med.

Linjärt - Check!
Dålig story - Check!
Maximal handhållning - Check!

Det är väl ungefär så man kan summera Far Cry 3, men helt ärligt så förväntar man sig inget annat från Ubisoft.
3/10

Vad babblar du om? En sida...

“INCREDIBLE”
9/10 – IGN

“ONE ADVENTURE YOU WON’T WANT TO MISS”
9/10 – GAME INFORMER

“A huge and excitingly rich open world”
89/100 – PC Gamer

“A must-have for any shooter fan”
4.5/5 – The Escapist

“Outstanding”
4.5/5 – GameSpy

“One of the best games of the year”
9/10 – Polygon

Permalänk
Avstängd

Vore inte fel om folk började använda 1-10 istället för 7-10.

Skrivet av RobCar:

Vad babblar du om? En sida...

Din läsförståelse är inte på topp.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

usch vad jag hatar menyerna haha, inte kommit så långt men ska nog spela mer i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vore inte fel om folk började använda 1-10 istället för 7-10.

MOHW fick faktiskt låga betyg, 5/10, även om jag personligen gillar multiplayern skarpt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Vad babblar du om? En sida...

“INCREDIBLE”
9/10 – IGN

“ONE ADVENTURE YOU WON’T WANT TO MISS”
9/10 – GAME INFORMER

“A huge and excitingly rich open world”
89/100 – PC Gamer

“A must-have for any shooter fan”
4.5/5 – The Escapist

“Outstanding”
4.5/5 – GameSpy

“One of the best games of the year”
9/10 – Polygon

Jag spyr, Pcgamer och Rockpapershotgun känns som de enda sidorna som man kan lyssna på. exakt sådär lät det om nya Hitman och det var ju så jävla värdelöst så man fick skämmas över att ha Danmark som grannland!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Din läsförståelse är inte på topp.

Samma för båda då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Samma för båda då.

Vart skrev han "Bara en sida gav 9/10"
?

Läs om läs rätt.
"En sida som ger 9/10 visar bara att man inte har en susning om vad man sysslar med."

310.70 Drivisar ute nu

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Väldigt upphetsande nyheter måste jag säga... En bugg jag aldrig varit med om försvinner, och typ 4 saker gällande Trials of Rakyat? :/

Ja du, Changelogen såg föga instressant ut i alla fall, men hoppades på att andra saker fixats också...så som konstanta krascherna i editorn, men icke. Blir att fortsätta spamma ctrl + S varje gång man placerat ett objekt.

Darn it, Ubi!

Förresten, vet någon hur man byter färg på vattnet i editorn?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vart skrev han "Bara en sida gav 9/10"
?

Läs om läs rätt.
"En sida som ger 9/10 visar bara att man inte har en susning om vad man sysslar med."

310.70 Drivisar ute nu

Dom gav kännbar FPS boost, vet inte hur mycket men man märkte av det iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

En sida som ger 9/10 visar bara att man inte har en susning om vad man sysslar med.

Vad härligt det är med folk som tror att sin egen åsikt är norm.

"Jag gillade inte spelet, alltså är alla som gillar det aningslösa"

Permalänk

3-6 mer fps med nya Drivers, yay vad mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Kör med två, flyter på bra tills man skådar ut så att man ser andra sidan ön eller bara vatten. Får känslan av att spelet vill rendera i oändlighet var man än tittar.. Bara att titta rakt upp segar ner som smält hårdvax, och molnen är väl bara en bild om jag inte sett fel?

Kör allt på max utan vertikal synkning, segar ner det också. Upplever någon form av MS i spelet tror jag. Och varför finns det vertikal synkning som 1 och 2? Grafikbuffringen har jag på 2 men vet inte alls om den gör någon förbättring.

Ta bort grafikbuffringen och kolla om din MS försvinner

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Sputte:

Ja du, Changelogen såg föga instressant ut i alla fall, men hoppades på att andra saker fixats också...så som konstanta krascherna i editorn, men icke. Blir att fortsätta spamma ctrl + S varje gång man placerat ett objekt.

Darn it, Ubi!

Förresten, vet någon hur man byter färg på vattnet i editorn?

Nepp, har inte ens rört editorn

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Billström:

3-6 mer fps med nya Drivers, yay vad mycket.

Antar att du pratar om nya 310.70? I så fall är det väl inte så konstigt, de sa ju med 310.64 att man skulle få som högst 38% extra, och med 310.70 säger de att man får 37%, och då jämför de mot 306.97 WHQL, så lär väl inte vara någon skillnad mot vad man fick med 310.64.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |