Far Cry 3: Åsikter

Permalänk

35-55 FPS med ett gtx 680, allt maxat med 4x msaa.. Helt ok väl.. Typ 4-5 mer fps med 2x msaa dock, så kommer inte upp till 60 för någon anledning, men helt okej FPS och helt okej framerate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Någon som vet om det går att köra med 360-kontroll på PC?

Ja, det går.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Vad har ni på vertical sync samt på gpu max buffered frames?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolsamme:

35-55 FPS med ett gtx 680, allt maxat med 4x msaa.. Helt ok väl.. Typ 4-5 mer fps med 2x msaa dock, så kommer inte upp till 60 för någon anledning, men helt okej FPS och helt okej framerate.

ooptimerad konsolport kallar jag det

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Tycker det är väldigt snålt med vapen i butikerna. Går det att låsa upp fler vapen på några sätt, via uppdrag till exempel?
Känns lite konstigt med bara tre pistoler, och tre SMGs bland annat

Skrivet av Gainsgoblin:

Verkar tyvärr inte som det :/
Synd, tappade lusten då jag insåg att jag redan har bästa vapnet för min spelstil redan.
Famasen med ljuddämpare och kikarsikte, en burst dör alla människor av och ingen noterar var man är, lite tråkigt.

Skrivet av Lasergurka:

Vad jag vet än så länge finns det bara de få vapnen man kan köpa från början, vilket suger :/ Sen är det så löjligt enkelt att få vapnen gratis också, masterna är alltid helt obevakade, och "pusslet" att klättra upp är ju på snudd till skrattretande, är en rätt stor game breaker tycker jag, och hoppas verkligen att jag har fel, och att fler vapen låses upp senare.

Oroa er inte, men mer vapen kommer

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk

ja 100 % cp konsol känsla och samma stuk som alla nya spel i dagsläge, call of duty black ops , medal of honor och ny hitman, m,m
konsol konsol konsol cp cp cp och inte pc pc pc

Permalänk

Hoppas det är hyfsat bugfixat till det kommer på Steam-sale om ett halvår eller så.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Crowling:

Oroa er inte, men mer vapen kommer

Sweet, blev riktigt orolig, men sen när jag låst upp alla vapen redan efter 8 av 18 master så anade jag att det borde komma mer

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Går bara att älska Vasz. Bästa karaktär i spel någonsin!!

Michael Mando ska verkligen vara stolt över sitt jobb med honom.

Permalänk
Avstängd

HUR FAN STÄNGER MAN AV TOGGLE CROUCH?

Permalänk
Medlem

Spelat det några timmar och är glatt överaskad, riktigt bra spel enligt mig (Singel player).

Ser fram emot deras editor och göra egna multiplayer maps!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Får nu plötsligt "far cry 3 service is not available", men kan gå in i spelet ändå, problemet är att om jag försöker crafta något så står det att jag inte har några recept, och kan inte se mina uppgraderade prylar, försöker jag gå in i skillträdet är det bara blankt, med bara tatueringsbakgrunden, och när jag stänger ner det fönstret är jag i en nästan helt blank värld och kan inte röra mig... någon annan som råkat ut för detta?

Bild;

Dold text

Tog bara en paus på kanske 30 minuter, och då blev det sådär.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

För mig funkar det fortfarande Lasergurka.
Och ja börjar misstänka mer vapen kommer, bara att klara lite i kampanjen kanske.

På tal om inget, fan vad kul första uppdraget åt Amerikanen var, vilken underbar känsla.

Dold text
Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

För mig funkar det fortfarande Lasergurka.
Och ja börjar misstänka mer vapen kommer, bara att klara lite i kampanjen kanske.

På tal om inget, fan vad kul första uppdraget åt Amerikanen var, vilken underbar känsla.

Dold text

Hm...skumt...får väl installera om hela skiten då antar jag :C Det skumma är att det funkar om jag kör Uplay i offline läge.
Du råkar inte vet om man kan spara saves lokalt, och var de ligger, så man slipper riskera att förlora dem?

Angående spoilern; Antar att du menar uppdraget där man får Flammenwerfern? xDD Jo, det var grymt, dock var jag tvungen att köra med eldpilar och molatovs, då jag glömde att ta upp den

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det enda problemet jag har med spelet är det faktum att grafiken "laddas" för nära, så man kan t.ex se när glaset på bilarna kommer fram, typ som pixlar som spawnar fram.

En annan sak som hände var att flera fiender blev odödliga när jag gick igenom en checkpoint... kul.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

Det är riktigt dåligt optimerat. Jag kan inte lira det med mitt system i dx11. Har jag allt maxat utan msaa så har jag 80 fps. Så fort jag börjar skjuta på något sjunker fps till 40.

Det fick bli dx9 och där kan jag köra allt max med 80-95fps. Tycker inte att det är någon större skillnad i grafiken om jag ska vara ärlig.

Har de senaste beta drivers och fungerande sli.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det är riktigt dåligt optimerat. Jag kan inte lira det med mitt system i dx11. Har jag allt maxat utan msaa så har jag 80 fps. Så fort jag börjar skjuta på något sjunker fps till 40.

Det fick bli dx9 och där kan jag köra allt max med 80-95fps. Tycker inte att det är någon större skillnad i grafiken om jag ska vara ärlig.

Har de senaste beta drivers och fungerande sli.

Skumt att dx11 inte funkar, har du fixat med Nvidiainspector?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Bara för mig som det verkar flyta på riktigt fint?

Gick in i menyn, valde Ultra, och inte för att jag vet vilken FPS jag har, men det flyter ju på fint i 1920x1200 i alla fall, och
då har jag trots allt bara ett GTX 670 och en Phenom II:a att driva det med.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolsamme:

35-55 FPS med ett gtx 680, allt maxat med 4x msaa.. Helt ok väl.. Typ 4-5 mer fps med 2x msaa dock, så kommer inte upp till 60 för någon anledning, men helt okej FPS och helt okej framerate.

Testat High? Det var det plus 2xMSAA som fick spelet att flyta i 60fps konstant med Vsync på såklart.

Skrivet av BrutalSwede:

Det enda problemet jag har med spelet är det faktum att grafiken "laddas" för nära, så man kan t.ex se när glaset på bilarna kommer fram, typ som pixlar som spawnar fram.

Har samma problem och det stör mig väldigt mycket men tycker inte jag läst att andra har det problemet. Finns det ingen lösning?

Skrivet av Make.Sense:

Bara för mig som det verkar flyta på riktigt fint?

Gick in i menyn, valde Ultra, och inte för att jag vet vilken FPS jag har, men det flyter ju på fint i 1920x1200 i alla fall, och
då har jag trots allt bara ett GTX 670 och en Phenom II:a att driva det med.

Vad betyder "flyta fint" för dig? Kör jag Ultra i samma upplösning som du så får jag 45-55fps vilket jag inte tycker är spelbart (iofs med 2x eller 4xMSAA).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag kör ultra i 1920x1080 med 2xMSAA
Tycker det flyter på bra, inte kollat fps men för någon som vägrar spela tävlingsinriktad FPS utan 250/100 fps stumt så får det klart godkänt.

2600k @ 4,5 GHz och 7970.
Finns det något inbyggt kommando för att kolla fpsen?
Minns det fanns i FC2.
Powernap nu iaf.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Får nu plötsligt "far cry 3 service is not available", men kan gå in i spelet ändå, problemet är att om jag försöker crafta något så står det att jag inte har några recept, och kan inte se mina uppgraderade prylar, försöker jag gå in i skillträdet är det bara blankt, med bara tatueringsbakgrunden, och när jag stänger ner det fönstret är jag i en nästan helt blank värld och kan inte röra mig... någon annan som råkat ut för detta?

Bild;

Tog bara en paus på kanske 30 minuter, och då blev det sådär.

Får det med, som anno 2070 spelare skulle jag gissa på att Ubisofts servrar är nere nu. Tyvärr händer det lite för ofta för min smak och dessutom utan någon form av uppdatering efter eller förvarning innan:(

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad betyder "flyta fint" för dig? Kör jag Ultra i samma upplösning som du så får jag 45-55fps vilket jag inte tycker är spelbart (iofs med 2x eller 4xMSAA).

Runt 30, där och uppåt flyter det på fint. Inget lagg, inga stutters etc.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Jag kör ultra i 1920x1080 med 2xMSAA
Tycker det flyter på bra, inte kollat fps men för någon som vägrar spela tävlingsinriktad FPS utan 250/100 fps stumt så får det klart godkänt.

2600k @ 4,5 GHz och 7970.
Finns det något inbyggt kommando för att kolla fpsen?
Minns det fanns i FC2.
Powernap nu iaf.

Nej, det finns inget sådant. Ladda ned MSI Afterburner 2.3.0 och kör OSD samt graf - gratis är gott.

Skrivet av Make.Sense:

Runt 30, där och uppåt flyter det på fint. Inget lagg, inga stutters etc.

Hehe, intressant hur olika personer uppfattar flyt i spel 30 fps för mig är bildspel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Har samma problem och det stör mig väldigt mycket men tycker inte jag läst att andra har det problemet. Finns det ingen lösning?

Det är väl bara det att det är en konsol portning... Ubisoft är inte mycket för att utveckla riktiga PC-spel...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

För mig är "tjänsten till far cry 3 inte tillgänglig" någon annan som har samma problem ?

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt jävla roligt spel! Längesen jag blev så hooked med ett spel, BF3 undantaget då
Har allt maxat, 1900*1200 8xMSAA. Har inte kollat FPS men skulle väl tippa på runt 50 FPS kanske, nånstans där.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Vad betyder "flyta fint" för dig? Kör jag Ultra i samma upplösning som du så får jag 45-55fps vilket jag inte tycker är spelbart (iofs med 2x eller 4xMSAA).

På vilket sätt är det inte acceptabelt? Du ser inget hackande i 50 fps.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av anthons:

För mig är "tjänsten till far cry 3 inte tillgänglig" någon annan som har samma problem ?

Antar att det är svenska varianten på min "far cry 3 service is not available", så ja, jag har samma problem. Spelade imorse, och tog en paus på kanske 30 min, när jag startade FC3 igen så kom det upp.

Skrivet av Bananas2thebeat:

På vilket sätt är det inte acceptabelt? Du ser inget hackande i 50 fps.

Nej, det gör man inte vid 30 FPS heller, men det känns i högst grad, vi pratar ju trotts allt spel, och inte film, sen brukar FPSen sällan ligga speciellt stabilt när ens dator har problem att driva spelet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

För mig är 40fps med dropps ner till 30fps på "medium" acceptabelt med tanke på att burken är från 2008
Förstår de som tycker att frameraten alltid borde ligga på 60fps på högsta inställningarna om de nu köpt en ny burk för 10.000kr eller mer. Tricket är att inte betala speciellt mycket och heller inte ha för höga krav.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crowling:

Oroa er inte, men mer vapen kommer

Kommer, som i senare när man klarat mer av spelet, eller kommer, som i uppdateringar/DLC?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H