Far Cry 3: Åsikter

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Någon som vet om det går att köra med 360-kontroll på PC?

Har inte provat, men är rätt säker på att det går utmärkt, kan prova strax om du vill?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hur zoomar jag när jag kör med sniper? har uppgraderat 2x och 4x men när jag håller vänstra shiften så händer inget...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag är verkligen sjukt överraskad över hur bra och roligt spelet var. Inte många buggar och man fastnade lätt i det när man bara löpte runt och flummade i djungeln!

De kunde gärna få jobba lite på prestandan dock. Men överlag så var det värt varenda krona, även endast för singleplayer!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Hur kan det komma sej att min 3570K bara jobbar i 60% i spelet ?
Konstigt tycker jag. Kör med mina två 7970 i crossfire.

Permalänk
Medlem

Kör allt max i 1920x1080, förutom MSAA som är av. Har haft koll på mitt framerate med hjälp av MSi-Afterburner, 55FPS har det varit nere i som lägst, annars pendlar det mellan 60-80FPS. Trycker jag igång MSAA sjunker prestandan som en sten, rätt synd, men tycker fortfarande det ser helt OK ut.

Systemet finns i signaturen, kör med 310.64 drivrutinerna.

Edit: Trodde maxinställningen för skuggor var "High" . Med skuggorna satt till Ultra får jag omkring 40-55 FPS average.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Ultra, 1920x1080, 2xMSAA.
Loving it so far faktiskt, mycket bättre än tvåan iaf.

Permalänk
Medlem

¤ Hämtade spelet på Webbis och började installera
¤ 2 DVD så det tog en liten stund
¤ Märkte att något kallat Uplay installerades
¤ Facepalmade mig själv, Steam sen Origin och nu Uplay
¤ Reggade mig och märkte att mitt ovanliga nick är upptaget
¤ Patchade spelet som tog lika lång tid som att installera det
¤ Tvingade fram ett leende och startade spelet bara för att märka att allt är på svenska
¤ Facepalmade mig själv igen
¤ Hittade Exklusiv nånting för att skriva in koderna från Webbis men märkte att det inte går att copy pastea
¤ Skrev in alla tre koderna plus Lost Expeditions manuellt
¤ Stängde av spelet

Går det inte att byta språk till Engelska??? Inte spelat ett svenskspråkigt spel sen jesus gick i kortbyxor. Blir vansinnig om alla tutorials & GUI är på svenska.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur man kan stänga av Motionblur?
I multiplayer blir man ju knäpp i ögonen för att allt blir så suddigt bara man rör på vyn.
Samtidigt som jag har 110 FOV men känns ändå som 70.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

¤ Hämtade spelet på Webbis och började installera
¤ 2 DVD så det tog en liten stund
¤ Märkte att något kallat Uplay installerades
¤ Facepalmade mig själv, Steam sen Origin och nu Uplay
¤ Reggade mig och märkte att mitt ovanliga nick är upptaget
¤ Patchade spelet som tog lika lång tid som att installera det
¤ Tvingade fram ett leende och startade spelet bara för att märka att allt är på svenska
¤ Facepalmade mig själv igen
¤ Hittade Exklusiv nånting för att skriva in koderna från Webbis men märkte att det inte går att copy pastea
¤ Skrev in alla tre koderna plus Lost Expeditions manuellt
¤ Stängde av spelet

Går det inte att byta språk till Engelska??? Inte spelat ett svenskspråkigt spel sen jesus gick i kortbyxor. Blir vansinnig om alla tutorials & GUI är på svenska.

Prova byt språk i Uplay till engelska, om det inte fungerar tanka ner Language Selector från TPB.

Om du inte inte vill göra det så måste du installera om spelet och välja engelska under installationen.

Förövrigt var mitt spel var på svenska direkt efter att jag installerat det, startade om datorn och efter det hade jag engelska. Skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

¤ Hämtade spelet på Webbis och började installera
¤ 2 DVD så det tog en liten stund
¤ Märkte att något kallat Uplay installerades
¤ Facepalmade mig själv, Steam sen Origin och nu Uplay
¤ Reggade mig och märkte att mitt ovanliga nick är upptaget
¤ Patchade spelet som tog lika lång tid som att installera det
¤ Tvingade fram ett leende och startade spelet bara för att märka att allt är på svenska
¤ Facepalmade mig själv igen
¤ Hittade Exklusiv nånting för att skriva in koderna från Webbis men märkte att det inte går att copy pastea
¤ Skrev in alla tre koderna plus Lost Expeditions manuellt
¤ Stängde av spelet

Går det inte att byta språk till Engelska??? Inte spelat ett svenskspråkigt spel sen jesus gick i kortbyxor. Blir vansinnig om alla tutorials & GUI är på svenska.

Angående användaren är det möjligt att du redan har en användare som du spelat på ubisoft sedan länge. Jag märkte att jag hade det fast jag inte visste om det

Om spelet: Vadfan är det med djuren? Tjocka pansarplåtar som hud? Riktigt störigt, blir förbannad att mer än hälften av ens ammo ska gå åt till att döda ett djur.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Prova byt språk i Uplay till engelska, om det inte fungerar tanka ner Language Selector från TPB.

Om du inte inte vill göra det så måste du installera om spelet och välja engelska under installationen.

Förövrigt var mitt spel var på svenska direkt efter att jag installerat det, startade om datorn och efter det hade jag engelska. Skumt.

Skrivet av lolflakes:

Angående användaren är det möjligt att du redan har en användare som du spelat på ubisoft sedan länge. Jag märkte att jag hade det fast jag inte visste om det

Om spelet: Vadfan är det med djuren? Tjocka pansarplåtar som hud? Riktigt störigt, blir förbannad att mer än hälften av ens ammo ska gå åt till att döda ett djur.

Aha, installationen hade olika språkval. Hehe, så sjukt ovanligt att se Svenska där bara att jag inte tänkte på det då default nästan alltid är Engelska. Kör ominstallation helt enkelt.

Körde lite ändå och det verkar rätt bra Voiceover var riktigt fint! Dock klarar verkligen inte min dator av spelet i 1920x1200 med 4xMSAA och Extreme, eller ens Very High (kände ingen skillnad i FPSen mellan dem båda). Tankade ned MSI AB för att se exakt FPS och återkommer med mer feedback efter installation.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolflakes:

Om spelet: Vadfan är det med djuren? Tjocka pansarplåtar som hud? Riktigt störigt, blir förbannad att mer än hälften av ens ammo ska gå åt till att döda ett djur.

Som lasergurkan insisterar: Du missar

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Sedan när är en buffel.... en fiende?
När de är harmlösa och inte ens springer snabbt? (spelaren är snabbare)

De är samma bilar hela bunten? Tydligen har jag spelat mer Far Cry 3 än dig!? Haha. HAHAHA.

Det är i stort sett samma jeep alla använder, ja det finns några andra också, precis som i Crysis. Att du spelat ett spel du ogillar mer än mig är väl knappast något positivt, det är snarare extremt löjligt

En buffel är en fiende när den är fientlig, att vara en fiende innebär inte att man är bättre än sin motståndare... *facepalm*

Sluta ösa ur dig så mkt dumheter.

Skrivet av Dwightschrute:

Som lasergurkan insisterar: Du missar

Om det tar mer än 5 skott, ja, eller så har Ubisoft integrerat ett fusk i min version så att mina vapen blir bättre än era.

De borde ha bytt ut deras texturer från vanliga djurs till någon sorts alienvarelse, det kanske skulle hjälpa alla sweclockare att hantera det faktum att de inte beter sig som i verkligheten, och kan ta fler skott än vad som är realistiskt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Tim_coolboy1:

Hur zoomar jag när jag kör med sniper? har uppgraderat 2x och 4x men när jag håller vänstra shiften så händer inget...

Vänster Shift är till för att hålla andan. Skulle tippa på att man zoomar med scrollhjulet, har dock bara hållit i en SVD i några sekunder så vet inte säkert.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Vänster Shift är till för att hålla andan. Skulle tippa på att man zoomar med scrollhjulet, har dock bara hållit i en SVD i några sekunder så vet inte säkert.

Man måste köpa andra scopes för att kunna få andra magnifications, vill man zomma in för att kika kan man använda kameran

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Doktorn var ju lagom creepy :S

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Det är i stort sett samma jeep alla använder, ja det finns några andra också, precis som i Crysis. Att du spelat ett spel du ogillar mer än mig är väl knappast något positivt, det är snarare extremt löjligt

En buffel är en fiende när den är fientlig, att vara en fiende innebär inte att man är bättre än sin motståndare... *facepalm*

Sluta ösa ur dig så mkt dumheter.

Om det tar mer än 5 skott, ja, eller så har Ubisoft integrerat ett fusk i min version så att mina vapen blir bättre än era.

De borde ha bytt ut deras texturer från vanliga djurs till någon sorts alienvarelse, det kanske skulle hjälpa alla sweclockare att hantera det faktum att de inte beter sig som i verkligheten, och kan ta fler skott än vad som är realistiskt

Du kan inte ens förstå simpel svenska.
Var skrev jag något överhuvudtaget om att de ska vara bättre för att vara en fiende?
Är bufflarna fientliga? Vad är det för bullshit du kommer med hela tiden? DE SPRINGER JU IFRÅN DIG.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Du kan inte ens förstå simpel svenska.
Var skrev jag något överhuvudtaget om att de ska vara bättre för att vara en fiende?
Är bufflarna fientliga? Vad är det för bullshit du kommer med hela tiden? DE SPRINGER JU IFRÅN DIG.

När du pratade om att spelaren var snabbare trodde jag du menade när de jagade en, och att du därför inte tyckte att de var en fiende, men det var ju bara helt enkelt att du inte ens märkt att de ibland attackerar en Blev till och med dödad av en första gången jag träffade på dem, hade inga sprutor, och visste inte att de tog så mycket stryk

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

vete fan faktiskt just spelat några timmar, vist att springa runt och små döda kan ju slå ihjäl nåra timmar..men i stora hela nja..

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Hur fan dödar man hajar? Får inte upp en "klicka på denna knapp bla bla bla" när hajen biter mig.

Permalänk
Skrivet av Matheeeew:

Hur fan dödar man hajar? Får inte upp en "klicka på denna knapp bla bla bla" när hajen biter mig.

Jag brukar bara ställa mig vid stranden eller på någon klippa och sätta några kulor i nyllet på dem, annars kan man köra över dem med vattenskoter eller båt, och sen dyka ner efter kroppen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hur ändrar jag ordningen på vapnen? om jag tex vill ändra pistol till 1 och sniper till 2? hittar bara en lösning och det är att göra det i vapenshoppen...

samt så upplever jag att gräset hoppar lite, tror det kallas flickering, har nvidia 660ti kort, hur åtgärda`?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Om man inte har Deluxe versionen kan man inte få pilbågen och snipern?

Permalänk

Btw, såg att någon nämnde tidigare att krokodilerna är skriptade och kommer från ingenstans, det stämmer inte.

Såg just en bybo bli attackerad av en när den var för nära vattnet, simmade över till andra sidan floden där det hänt, och såg krokodilen ligga och gömma sig bland näckrosbladen, så ganska väl gömd, gick sakta närmare och närmare tills anfallsanimationen utlöstet, och senare blev jag även jagad av en när jag simmade runt i floden. Är lätt att tro att det är skriptat då de ligger väl gömda, och de hoppar på en väldigt plötsligt, med det är de alltså inte

Lärde mig också att bufflar attackerar även oprovoserat om man kommer för nära, och kan lätt slå ner en på marken.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart sparfilerna lägger sig?

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Om man inte har Deluxe versionen kan man inte få pilbågen och snipern?

Jag har då en sniper och kan köpa en båge om jag vill.

Permalänk
Medlem

Har upptäckt följande grafikbuggar:

1. När man startar spelet och Ubisoft loggan animeras så hänger sig spelet i nån halv sekund.
2. Vissa objekt fadear in och ut när man går nära dem i vanlig takt. En sorts gryning in/ut fadening som är jävligt störande. Märks väl vid första utposten man tar över när man tittar på säckarna som ligger mitt i outposten. Gäller inte byggnader m.m, NPCer, gräs osv utan t ex kylskåp, säckar.
3. Händer att NPCs skakar till väldigt snabbt när de rör sig.
4. När man ändrar i Video-inställningarna så måste jag även klicka på "Apply" mao räcker det inte att göra sitt val med tangentbordspilarna och trycka Enter för då ändrar spelet plötsligt upplösning till 1270 eller något sådant.

1,2,4 kan jag leva med men hur fan löser man problem nr.2?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt snålt med vapen i butikerna. Går det att låsa upp fler vapen på några sätt, via uppdrag till exempel?
Känns lite konstigt med bara tre pistoler, och tre SMGs bland annat

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Tycker det är väldigt snålt med vapen i butikerna. Går det att låsa upp fler vapen på några sätt, via uppdrag till exempel?
Känns lite konstigt med bara tre pistoler, och tre SMGs bland annat

Verkar tyvärr inte som det :/
Synd, tappade lusten då jag insåg att jag redan har bästa vapnet för min spelstil redan.
Famasen med ljuddämpare och kikarsikte, en burst dör alla människor av och ingen noterar var man är, lite tråkigt.

Permalänk
Skrivet av Sputte:

Tycker det är väldigt snålt med vapen i butikerna. Går det att låsa upp fler vapen på några sätt, via uppdrag till exempel?
Känns lite konstigt med bara tre pistoler, och tre SMGs bland annat

Vad jag vet än så länge finns det bara de få vapnen man kan köpa från början, vilket suger :/ Sen är det så löjligt enkelt att få vapnen gratis också, masterna är alltid helt obevakade, och "pusslet" att klättra upp är ju på snudd till skrattretande, är en rätt stor game breaker tycker jag, och hoppas verkligen att jag har fel, och att fler vapen låses upp senare.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |