Gratis spel för Simcity köpare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thunde:

Haha, älskar dessa svenskar som anser sig stödja utvecklare, men vägrar betala något för spelen.
Ni rånar ju EA snarare än att stödja dom! Och nu får ni gratis spel också, herregud!

Sweclockers - Vi är Billiga Svenskar vi bryr oss Inte om utvecklare!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft några problem med Simcity köpte det en vecka efter release och har aldrigt behövt vänta.

Permalänk
Medlem

Fick mailet imorse
Vi i Sverige får börja hämta vårt spel på fredag(den 22 mars)!

Permalänk

Hur är det man registrerar sitt spel? :s eller gör man det bara av att spela det? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Skulle hellre sett att man hade fått pengarna tillbaka istället. Då den där listan på spel inte intresserar mig för fem öre. :/

Du kanske kan ge bort det som present till någon? Om man får en kod.

Själv vet jag inte vad jag ska välja, kanske Most wanted pga att Hot pursuit är ett av mina favorit bilspel. Men jag blir osäker då Most Wanted inte har fått så bra reviews (+ att det är ett budgetspel) BF3 har jag redan och älskar. Därför behöver jag inget mer FPS nu när End Game rullar hos mig.

Jag tror att jag hellre skulle vilja ha en DLC eller liknande till Sim City.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Som jag förstod det så får man välja ett spel som sedan aktiveras på det konto där man aktiverat SimCity.

Hade man fått en kod så hade man ju kunnat gett bort eller sålt spelet.

Jo, du har rätt i det. EU får skynda på så att man kan sälja i andrahand

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Jag kunde välja vilket spel jag ville ha redan idag. Tankar Dead space 3 just nu!

Permalänk
Hedersmedlem

Även jag kunde välja spel, har dock valt NFS:MW och laddar ner spelet just nu.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Haha, älskar dessa svenskar som anser sig stödja utvecklare, men vägrar betala något för spelen.
Ni rånar ju EA snarare än att stödja dom! Och nu får ni gratis spel också, herregud!

Sweclockers - Vi är Billiga Svenskar vi bryr oss Inte om utvecklare!

Vad menar du med att man inte stödjer en spel tillverkare pga att man köper från ett annat land? Då kan vi ju lägga ner Ebay och EU.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Vad menar du med att man inte stödjer en spel tillverkare pga att man köper från ett annat land? Då kan vi ju lägga ner Ebay och EU.

EU?
Ebay är ju som Blocket? Du köper från andra människor. (om inte företaget har egen sida)

Och gissa hur mycket av de där 169 kr går till EA? Inte så mycket!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

EU?
Ebay är ju som Blocket? Du köper från andra människor. (om inte företaget har egen sida)

Och gissa hur mycket av de där 169 kr går till EA? Inte så mycket!

Eh va? Han har köpt det på indiska origin genom en proxy. Det är EA's butik så allt går till EA.
Om du inte visste det så är det olika priser på spel världen över. Priserna är marknadsanpassade.

Permalänk
Medlem

Fick möjlighet att välja själv nu men får ett felmeddelande att ett fel uppstog ner nerladdningen skulle börja, får väl förska imorgon istället.

http://oi45.tinypic.com/16jrpfr.jpg

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Eh va? Han har köpt det på indiska origin genom en proxy. Det är EA's butik så allt går till EA.
Om du inte visste det så är det olika priser på spel världen över. Priserna är marknadsanpassade.

Lät som att han köpt via proxy via indisk keyshop. Det är ändå snålt så in i helvete och priserna är billigare i Indien/Brasilien/Kina/Ryssland av anledningar, för att de har väldigt lite pengar. Till skillnad från sverige där studenter har råd med egna lägenheter och datorer.
Skrev jag något annat?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

EU?
Ebay är ju som Blocket? Du köper från andra människor. (om inte företaget har egen sida)

Och gissa hur mycket av de där 169 kr går till EA? Inte så mycket!

Men om jag åker till tyskland och köper sprit då tycker du att jag snor pengar från spritsprittillverkarna? Allt handlar om valuta och ekonomi mellan länder. Det är inte stöld. Som du vill få det till.

EU t.ex handlar just om handel. Ska vi stänga ner alla Media markt? pga att man kan köpa saker billigare där? Ebay har vanliga butiker också. Där man handlar över gränserna. Okey att det ska vara en tullavgift och moms. Men det är väll staten som ska fixa och inte EA? Jag tror inte EA säljer saker med förlust i vissa länder och sedan drar in mer i andra, prisernas skillnad beror på momser m.m.

Folk rånar inte EA, de rånar staten.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Men om jag åker till tyskland och köper sprit då tycker du att jag snor pengar från spritsprittillverkarna? Allt handlar om valuta och ekonomi mellan länder. Det är inte stöld. Som du vill få det till.

EU t.ex handlar just om handel. Ska vi stänga ner alla Media markt? pga att man kan köpa saker billigare där? Ebay har vanliga butiker också. Där man handlar över gränserna. Okey att det ska vara en tullavgift och moms. Men det är väll staten som ska fixa och inte EA? Jag tror inte EA säljer saker med förlust i vissa länder och sedan drar in mer i andra, prisernas skillnad beror på momser m.m.

Folk rånar inte EA, de rånar staten.

För att MediaMarkt = Indien, right? Där de likt Kina tjänar vaddå 500-1000 kr per 5-10 barns familjer?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Fått mitt spel nu

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Man kan inte spela utan att först registrera det... alltså man skriver in spelets produktnyckel och aktiverar det på så vis.

Köper man det via Origin direkt så får man aldrig några nycklar.

Det var så dom menade, tackar!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad och off-topic rensat*

SimCity är lika mycket ett mmo som Dota. alltså inte alls.

*Trådar sammanfogade*

Hittade en till tråd om samma ämne i rätt forumkategori.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Du kanske kan ge bort det som present till någon? Om man får en kod.

Själv vet jag inte vad jag ska välja, kanske Most wanted pga att Hot pursuit är ett av mina favorit bilspel. Men jag blir osäker då Most Wanted inte har fått så bra reviews (+ att det är ett budgetspel) BF3 har jag redan och älskar. Därför behöver jag inget mer FPS nu när End Game rullar hos mig.

Jag tror att jag hellre skulle vilja ha en DLC eller liknande till Sim City.

Mfs MW

har fått hyffsad kritik 78 av hundra i snitt av 14 recensenter http://www.metacritic.com/game/pc/need-for-speed-most-wanted-...

Permalänk
Medlem

Tankar Dead space för tillfället

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Inaktiv

Har verkligen ingen aning om vilket spel jag ska slå till på, då jag inte lirat igenom de tidigare spelen i Mass Effect eller Dead Space. Vad satsar ni andra på?

Permalänk
Medlem

Tog nfs:mw. Kul spel.
Kunde ladda hem det igår kväll redan.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Stod bara på Origin klienten "Finns inga aktuella nyheter för dig just nu" eller något i den stilen

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Valde BF3, men när jag väljer nedladdning säger den att spelet ska ha 20 gb. Det är 19 gb ledigt. Sen stänger det ner sig.

Jaha, men jag har inte ens valt hårddisk. Jag har flera hundra gig ledigt, envisas då inte med att packa in ett spel på 20 gb på min minsta hårddisk. Blä!

Permalänk
Medlem

Vilket gratis spel ska jag välja?

Hej jag är en av alla dom som köpt det nya simcity. Eftersom det har varit mycket problem med servrarna så får man ett gratis spel som plåster på såren. Då till min fråga. Vilket spel tycker ni jag ska välja av: Mass Effect 3 (har redan spelat en bit av spelet), Need for Speed Most Wanted eller Medal of Honor Warfighter? Resten av spelen är jag antingen inte intresserad av eller att jag redan äger dem.

Tack på förhand

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

Valde BF3, men när jag väljer nedladdning säger den att spelet ska ha 20 gb. Det är 19 gb ledigt. Sen stänger det ner sig.

Jaha, men jag har inte ens valt hårddisk. Jag har flera hundra gig ledigt, envisas då inte med att packa in ett spel på 20 gb på min minsta hårddisk. Blä!

Du väljer hårddisk genom att gå in i "Application Settings" (i Origin) och där kan du välja installationsmap för spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

Valde BF3, men när jag väljer nedladdning säger den att spelet ska ha 20 gb. Det är 19 gb ledigt. Sen stänger det ner sig.

Jag har flera hundra gig ledigt, envisas då inte med att packa in ett spel på 20 gb på min minsta hårddisk. Blä!

Kolla Origin inställningarna var du har dem, kan vara så att du har de som standard på din minsta disk.

Mvh Eric

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

No shit...

Klart du kan ha ett förtroende för ett företag. Du köper en produkt som du vet fungerar, du får valuta för dina pengar vilket resulterar i ett förtroende för företaget. Så tänker åtminstone jag. Däremot - företag som gång på gång lanserar trasiga produkter utan att erbjuda pengarna tillbaka för detta, ska vi bara svälja det och gå vidare? Jag förstår inte hur folk kan vara så lättköpta.

Jag tycker produkterna har fungerat utmärkt. Tycker vi konsumenter får skylla oss själva lite, då vi tjatar om att de ska släppa spelen hela tiden. Självklart de får en slags press på dig.

Gällande pengarna tillbaka, jag fick möjlighet att få pengarna tillbaka för Sim City (mailade och frågade efter allt som jag läst innan jag spelade). Men testade att spela och ville inte ha de tillbaka.

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Ja, tills jag tappar intresse för att spela det.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Bejeweled tycker jag....

Välj vad du själv vill spela.

Dold text
Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas