3D flip clock & weather

Permalänk
Medlem

3D flip clock & weather

Konstigt fenomen i widgeten "3D flip clock & weather".

I min Xperia Arc hittar programmet min position som är Norberg i Västmanland. Den visar alltså temp och väder för Norberg.

I min nya Xperia Z hittar den bara Avesta? Cirka två mil härifrån.

Frågan är alltså varför inte widgeten hittar Norberg i Z:an?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fragge:

Konstigt fenomen i widgeten "3D flip clock & weather".

I min Xperia Arc hittar programmet min position som är Norberg i Västmanland. Den visar alltså temp och väder för Norberg.

I min nya Xperia Z hittar den bara Avesta? Cirka två mil härifrån.

Frågan är alltså varför inte widgeten hittar Norberg i Z:an?

Frågan är mer varför din GPS som widgeten använder inte lokaliserar dig bättre. Funkar det bättre i andra widgetar, maps, facebook osv?

Permalänk
Medlem

Facebook vet jag inte. Annars fungerar den som den ska. Känns som Norberg inte finns med i widgeten på något vis? Vet inte hur positioneringen fungerar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Är det samma widget? har det problemet själv med andra (viserligen äldre) telefoner att många småstäder finns helt enkelt inte med i deras karta.. så den tar det närmaste som finns på kartan..

Men om det är samma widget, ja, då kan jag inte svara på det..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Ja det är samma widget. I det här fallet är det ju nya telefonen som inte hittar "lilla" Norberg medans den gamla fungerar =(

Har testat att ställa om alla positions- och platsinställningar på olika sätt för att försöka lura den men det går inte =(

Edit: Version 0.92 i båda lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kan du, i widgeten, söka efter norberg?

Ja det går men då står det typ att platsen inte hittades så kommer Avesta upp ist.

Permalänk
Medlem

Mailade dom som gjort widgeten och har fått svar, ska testa en del saker nu...

Make sure the Use wireless networks is checked under System settings, Location services.

Reboot your phone.

Tap the weather icon on the application to go to the weather forecast page. Tap phone menu button, select My location. Tap the Refresh button and wait. Tell me if your location is correctly detected.

Fungerade!