Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackeswe:

Mycket intressant läsning/jämförelse!! Jag håller med dig till 100%, överlägsen design MEN sen kommer jag till frågorna när släpps telefonen och hur dålig är batteritiden?

HTC one har inte kommit i Sverige än, så vet inte hur de är med att folk testat batteri tiden..
Enligt Linustechtips som kör HTC one i 30 dar nu som test. Enligt han är batteritiden helt lagom. Han hade ca 35% efter 3 filmer, stream, filmande och musik, samt surfade. Alltså en hel hardcore dag med telefonen. http://www.youtube.com/watch?v=qrtLB6nENjI

Skrivet av NoNamesWayne:

Du yrar i nattmössan.

Htc one X har också 8mp. Förövrigt så tog den dugliga bilder för att ha varit fjolårets toppmodell men långt ifrån bäst.

Htc one tar bättre bilder än vad? Den fångar bilder i 4mp så det stämmer ju och bättre bilder tar den ju inte om man ska gå efter reviews. Xperia Z tar bättre bilder enligt gsmarena.

Sorry 8mp..
Men HTC one x tar grymma bilder...
Kanske inte dem bästa men helt klart en av dem bästa..
Och HTC One tar snygga bilder.
De har helt enkelt lyckats med sin större lins/färre mp.. Speciellt filmande i mörker.. http://www.youtube.com/watch?v=n5urSvR9Jx8&feature=player_emb...
Kollar jag på HTC one bidler på nätet...
Sony enligt mig är alltid ett steg efter .. än HTC och Samsung.
För övrigt skickade jag en länk med jämförelser ifrån HTC one vs många andra high end mobiler..
Ja menade inte att den tar bättre bilder än alla telefoner... men den tar bättre bilder än vad folk tror att den gör. De flesta här går efter marknadsknepet MP och inte efter kvalite på bilderna. De flesta avstår från köpet pga att den har 4mp. Poängen är att ONE kanske hade tagit sämre bilder i 13 än 4, HTC har designat telefonens kamera i motsatt riktning än vad Samsung t.ex gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Och då antar jag att det sitter en bra kamera i den.

N8 har en 12mp kamera, har själv haft N8 och gått till Lumia 920 och kan ju inte påstå att det är någon direkt skillnad, och under lite sämre ljusförhållanden är Lumian helt klart överlägsen, så overall har 920 en bättre kamera enligt min mening. Men om man är inställd på att megapixlarna gör stor skillnad kan jag tänka mig att man inbillar sig en stor skillnad i resultaten

ont: Som lumia ägare kan jag inte annat än o rekomendera den luren, tycker den är störtskön och har (för mig) väldigt bra batteritid. Lite surfande, en del musik och lite spelande så klarar jag mig i 2-3 dagar innan ja slänger luren på laddning. Den stora nackdelen kan väll vara att vissa appar som man är van vid inte finns, men hitills har jag hittat bra alternativ till allt förutom möjligtvis instagram, då man vill ha tillgång till communityn mer än effekter på bilderna, men vill man bara åt effekterna så finns det ju mängder med alternativ.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Säkert fler som tagit upp Htc One men jag har precis läst/sett lite recensioner på telefonen och jag tror jag är kär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jackeswe:

Hmm, who to trust! Haha men läste som du skrev någonstans att betraktningsvinklarna var "katastrofala". Vilken telefon skulle du rekommendera istället då?

Jag skulle rekomendera S3an, eller helt enkelt vänta på s4an som kommer ut i slutet av april redan.
Bättre går inte och hitta i nuläget

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av Jackeswe:

Okej! Kollade in HTCn som jag mer eller mindre blev förälskad i men sen läste jag recensionerna via prisjakt (från "testföretag") och där skrev nästan alla att det var dålig batteritid, vilket kanske inte passar mig som vill att telefonen ska klara aktiva 8-9h.

Tack så mycket precis såna här test jag vill se! Saken är den bara att på min nuvarande telefon är det svårt att läsa sms o.s.v på för att det är så mycket spricker i skärmen och telefonen lever lite sitt egna liv med blinkade skärm o.s.v. Därför behöver jag en ny telefon relativt fort, jag lyckas inte hitta något release datum på någon av telefonerna men det verkar inte som de kommer ut fören i maj någon gång, eller finns det någon som sitter på mer exakta uppgifter?

Haha att den finns i gult vet jag inte om jag ser som något plus men har faktiskt kollat mycket på Lumia 920 då det innebär "ny teknik", vilket jag tycker är kul. Jag är dock rädd att jag ska känna mig begränsad och därför ångra mitt köp, annars älskar jag microsoft som operativsystem! Finns det bra appar som kan sortera och spela upp ljudböcker? T.ex på android använder jag mig av Audiobook som funkar galet bra, sorterar böcker som inget annat program klarar, finns det någon bra motsvarighet etc etc.

Vet inte varför men känner mig lite tveksam inför Xperia Z, tror det har med Sony som självständigt märke, känns som att man inte riktigt vet vart man har dem. Så i så fall lutar det mer åt HTC eller Samsung men som sagt så vet jag inte hur länge till jag kan vänta och Sonys mobil finns redan ute, så får kanske värdera om Xperian. Men det känns som dessa tre är de klart starkaste Android telefonerna för tillfället!

Mycket intressant läsning/jämförelse!! Jag håller med dig till 100%, överlägsen design MEN sen kommer jag till frågorna när släpps telefonen och hur dålig är batteritiden?

Är faktiskt förvånad att ingen tipsat om den tidigare! När jag började kika på telefon så fastnade jag för Asus Padfone 2 och Nexus 4. Dock så har jag valt bort Asusen p.g.a att det blir jobbigt att ha skydd på den, för då får man inte ner den i paddan.
Dock har det redan börjat komma rykten om Nexus 5 vilket får mig att undra om inte nexus 4 är out of date alltså med gamla komponenter? Eller är jag helt ute och cyklar kanske? Annars har den ett förmånligt pris!

Vad mer är det man stör sig på när det gäller Lumia 920 som du tänker på?
Jag är som sagt lite allergisk mot LG men de kanske har skärpt sig och börjat dela ut uppdateringar? Vet att jag fick vänta över ett år på första uppdateringen och då hade de andra konkurrenterna nästan fått sin andra uppdatering o.s.v.

Yes har själv kört HTC länge Och dom är fan grym. Och den nya One är fan riktigt grym asså. Och stilren Själv tycker jag samsungs modeller är fula men bra Och sedan har ju iphone 5an också om du vill köra IOS själv tycker jag om både android och IOS

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att strunta i benchmarks och siffror på papprena. Alla nya telefoner är snabba, har bra skärmar och (i sammanhanget) bra kameror. Titta på bilder och om du har möjlighet åk och känn på telefonerna och välj sedan den som får prylhjärtat att slå lite hårdare

Jag skulle köpt HTC One.

Permalänk
Medlem

Det verkar som överhängande majoriteten tipsar om Htc One och jag har själv fastnat lite för den men är det någon som vet när den kommer ut? Som ni ser på bilden här under så tror jag inte jag kan vänta hur länge som helst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jackeswe:

Tjenare!
Jag är i desperat behov av ny telefon, sitter just nu på en extremt trasig Lg optimus 2x. Jag har kollat runt men vet inte riktigt vad jag ska välja så tänkte att jag vänder mig till er sweclockare.

Telefonen används mest till att lyssna på ljudböcker, surfa, facebook o.s.v. Batteritid är rätt viktigt då jag vill att den ska klara av att lyssna på musik/ljudbok under en hel arbetsdag (8h). Den bör även vara relativt tålig eller att det finns bra skydd att köpa till då jag går runt på betonggolv på jobbet (och med tanke på att jag spräckte min nuvarande). Jag gillar ny teknik MEN det måste flyta bra, har blivit allergisk mot mjukvaruproblem som min nuvarande LG gärna bjuder på. Sen är det ett plus om man kan spela quizkampen och liknande spel mot kompisar men inget måste.

Finns det någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig i djungeln och leda mig fram till den för mig bästa telefonen! Vore evigt tacksam!

Edit:
Har ingen direkt budget då jag räknar med att ha telefonen i ca 2 år, men klart billigt är gott!

Hög upplösning är ett krav från dig då. Batteritid är viktigt för alla och på en android så kan man lätt justera detta om man vill fördjupa sig lite. Tålig, skal får det bli.

Dessa är vad som gäller @1080, rekommenderar den billigaste MED skal. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1596289,1679514,1732378 Det är du som ska avgöra dock genom att ta och klämma på dom.

Gå inte på vad andra tycker och länkar till, din verklighet är din och inte "experternas". Detta misstaget gjorde jag till för två veckor sedan, trodde jag hade bästa telefonen de senaste 4 åren. Tills jag köpte en gammal Nexus av en kamrat och fick uppleva smart i "smartphone".

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jackeswe:

Det verkar som överhängande majoriteten tipsar om Htc One och jag har själv fastnat lite för den men är det någon som vet när den kommer ut? Som ni ser på bilden här under så tror jag inte jag kan vänta hur länge som helst

Har du varit och känt på Z?

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Hög upplösning är ett krav från dig då. Batteritid är viktigt för alla och på en android så kan man lätt justera detta om man vill fördjupa sig lite. Tålig, skal får det bli.

Dessa är vad som gäller @1080, rekommenderar den billigaste MED skal. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1596289,1679514,1732378 Det är du som ska avgöra dock genom att ta och klämma på dom.

Gå inte på vad andra tycker och länkar till, din verklighet är din och inte "experternas". Detta misstaget gjorde jag till för två veckor sedan, trodde jag hade bästa telefonen de senaste 4 åren. Tills jag köpte en gammal Nexus av en kamrat och fick uppleva smart i "smartphone".

Skrivet av BoToss:

Har du varit och känt på Z?

Hög upplösning är ett stort plus (tror jag), minns när jag bytte datorskärm och upplösningen, gick från 1680*1050 till 1920*1200, var som dag och natt!!

Jag har faktiskt inte klämt på knappt några telefoner alls så tänkte jag skulle kila iväg här snart och få känna lite på MediaMarkt. Det ligger nog väldigt mycket i det ni säger att alla tycker olika!

Permalänk

Nokia Lumia 920 har överlägsen kamera och hållbarhet. Att apputbudet sedan inte är lika bra som iOS eller Android må så vara men man hittar ändå 9 av 10 "måste-ha" appar på Windows Phone.

Vad gäller ljudböcker så finns det ett antal lösningar som är mer eller mindre bra, vad som passar för dig beror helt på hur du skaffar dem och vilket format de är. Audible och även Storytel har dock egna appar till Windows Phone.

Hög upplösning är fint, men det går gärna ut över batteritiden om man använder telefonen till något grafiskt intensivt, att sedan jämföra en HD mot fullHD display på en 4" yta på arms avstånd ... well, man märker inte mycket skillnad IMO.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jackeswe:

Hög upplösning är ett stort plus (tror jag), minns när jag bytte datorskärm och upplösningen fick från 1680*1050 till 1920*1200, vars om dag och natt!!

Jag har faktiskt inte klämt på knappt några telefoner alls så tänkte jag skulle kila iväg här snart och få känna lite på MediaMarkt. Det ligger nog väldigt mycket i det ni säger att alla tycker olika!

Bara att surfa här på SC är stor skillnad med högre upplösning. Min nuvarande nexus@720 är mycket smdigare än min förra 640 och då är skillnaden marginell på papperet. Verkligheten är stor i skillnad men även här kan vi uppfatta olika.
Ska iväg själv och testa en 1080 "bara för att", nyfiken bara men kommer inte att byta telefon än då jag är kanonnöjd med denna.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av sebastiannoren:

Inte? Enligt första benchmark testet fick one hela 12000 i poäng medans n4an som har s4 pro fick strax över 4000. Med lite matte så ser man vem som har rätt. Tänk även på att n4 kör clean android plus senaste versionen vilket borde ge extra bra prestanda

http://www.youtube.com/watch?v=floH0ASIglU

Jag har hört (på reddit) att Nexus 4 har sämre presterande chip än t.ex. Optimus G som har "samma" chip. Att det ska röra sig om någon slags binning som LG och Qualcomm har kokat ihop. Därför Nexus 4 presterar lite under andra med samma soc.

Hittade en tråd om det på xda. Det finns ett sätt att kolla hur bra processor man har, tydligen har optimus G endast de bästa medan Nexus 4 har fått leftovers. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2052496

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Nokia Lumia 920 har överlägsen kamera och hållbarhet. Att apputbudet sedan inte är lika bra som iOS eller Android må så vara men man hittar ändå 9 av 10 "måste-ha" appar på Windows Phone.

Vad gäller ljudböcker så finns det ett antal lösningar som är mer eller mindre bra, vad som passar för dig beror helt på hur du skaffar dem och vilket format de är. Audible och även Storytel har dock egna appar till Windows Phone.

Hög upplösning är fint, men det går gärna ut över batteritiden om man använder telefonen till något grafiskt intensivt, att sedan jämföra en HD mot fullHD display på en 4" yta på arms avstånd ... well, man märker inte mycket skillnad IMO.

Hmm.. överlägsen kamera och hållbarhet?? Då tycker jag att du ska läsa tråden här på forumet om Lumia 920 som du tipsar om.
Den är inte så bra som många entusiaster vill påvisa, tvärtom så verkar det som om många har problem, ex. knarrande chassi, dammläckage, illalåtande vibrator, närhetsensorproblem, omstarter, felaktigt firmware kopplar ej 4G, fokusproblem med kameran, flimrande skärm, dör sporadiskt stöder inte alla filmformat.. osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdjb1:

Hmm.. överlägsen kamera och hållbarhet?? Då tycker jag att du ska läsa tråden här på forumet om Lumia 920 som du tipsar om.
Den är inte så bra som många entusiaster vill påvisa, tvärtom så verkar det som om många har problem, ex. knarrande chassi, dammläckage, illalåtande vibrator, närhetsensorproblem, omstarter, felaktigt firmware kopplar ej 4G, fokusproblem med kameran, flimrande skärm, dör sporadiskt stöder inte alla filmformat.. osv...

Pff, knarrande chassi kan man leva med, fast man har betalt ganska mycket för luren. Dammläckaget har jag för mig att Nokia har hittat problemet och ska/har åtgärdat detta. Vibratorn låter illa enligt vissa för att fjädrarna som stabiliserar kameran vibrerar med, men vilken vibrator låter vackert? Närhetsensorn har strulat ja, men de som har lämnat in den på service har fått detta åtgärdat. Omstarter är ett av två problem jag ahr stött på och stör mig ganska mycket på, men detta händer enbart om man har lågt batteri eller om processorn har blivit för varm. Felaktig firmware är ju för att elgiganten skickade från sitt lager i Norge, ej telefonens fel. Fokusproblemet går att lösa med annan app eller pilla lite i inställningarna. Flimrade skärm får man lämna in den för, men det är ju inte endast 920 som har haft problem med det eller?

Alla telefoner har sina buggar och skönhetsfel men överlag så är 920 en toppenmobil som är en av de bästa på marknaden! Varför nämns bara bristerna?? Den har överlägset bäst kamera i dåliga situationer, superkänslig skärm så man kan ha vantar på sig, den droppar aldrig under 60 FPS (enligt nokia dom själva, men men) så jag har aldrig upplevt något lagg på den som på andra mobiler t.e.x android. Den har trådlös laddning, mest en kul grej men ganska smidigt.

Så till jackeswe, om du kan avstå ifrån instagram, dropbox, seb bankapp så är nog 920 en mobil för dig.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av hdjb1:

Hmm.. överlägsen kamera och hållbarhet?? Då tycker jag att du ska läsa tråden här på forumet om Lumia 920 som du tipsar om.
Den är inte så bra som många entusiaster vill påvisa, tvärtom så verkar det som om många har problem, ex. knarrande chassi, dammläckage, illalåtande vibrator, närhetsensorproblem, omstarter, felaktigt firmware kopplar ej 4G, fokusproblem med kameran, flimrande skärm, dör sporadiskt stöder inte alla filmformat.. osv...

Orkar inte läsa alla tusentals poster i den tråden, men visst, barnsjukdomar fanns det även på Lumia 920, de är dock fixade i senare versioner av hard-/firm-ware. T.o.m. dammproblemen som ställde till det för FFC och proximity sensorn verkar vara fixade i senare versioner av hårdvaran. Kameran är klart överlägsen alla andra mobilkameror under normala förhållanden och likvärdiga t.ex. iPhone 5 under optimala förhållanden. Hållbarheten verkar vara mycket bättre än andra telefoner i samma klass, dock har jag inga planer om att testa dessa själv - jag har dock tappat min i både stengolv och is från huvudhöjd utan att något gått sönder eller ens lämnat en skråma - det har jag dock även gjort med tidigare telefoner så...

Software-felen du nämner ovan så som 4G, fokusproblem, sporadiska reboots etc har, i alla fall för mig, försvunnit helt sedan sista uppdateringen.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdjb1:

Hmm.. överlägsen kamera och hållbarhet?? Då tycker jag att du ska läsa tråden här på forumet om Lumia 920 som du tipsar om.
Den är inte så bra som många entusiaster vill påvisa, tvärtom så verkar det som om många har problem, ex. knarrande chassi, dammläckage, illalåtande vibrator, närhetsensorproblem, omstarter, felaktigt firmware kopplar ej 4G, fokusproblem med kameran, flimrande skärm, dör sporadiskt stöder inte alla filmformat.. osv...

Skriver folk om sina problem på forum, det var något nytt,. trodde dom som hade problem var dom som inte yttrade sig o frågade om hjälp på eventuella lösningar.... Det är samma för allla telefoner, nu kanske man inte läser så mycket om dessa problemen på sweclockers om problem med android/iphone lurar då dom redan har stora etablerade forum. Sen har jag följt Lumia 920 tråden sen start och majoriteten av inläggen är inte klagomol utan snarare tvärtom. Finns som sagt måndagsex på alla lurar o fabrikat, polarns S3 fick bytas vid två tillfällen innan han fick en som fungera som den skulle, kan inte gå in mer på detalj för jag saknar dessa detaljer, kanske var problem som en annan hade löst utan att lämna in på service.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Pff, knarrande chassi kan man leva med, fast man har betalt ganska mycket för luren. Dammläckaget har jag för mig att Nokia har hittat problemet och ska/har åtgärdat detta. Vibratorn låter illa enligt vissa för att fjädrarna som stabiliserar kameran vibrerar med, men vilken vibrator låter vackert? Närhetsensorn har strulat ja, men de som har lämnat in den på service har fått detta åtgärdat. Omstarter är ett av två problem jag ahr stött på och stör mig ganska mycket på, men detta händer enbart om man har lågt batteri eller om processorn har blivit för varm. Felaktig firmware är ju för att elgiganten skickade från sitt lager i Norge, ej telefonens fel. Fokusproblemet går att lösa med annan app eller pilla lite i inställningarna. Flimrade skärm får man lämna in den för, men det är ju inte endast 920 som har haft problem med det eller?

Alla telefoner har sina buggar och skönhetsfel men överlag så är 920 en toppenmobil som är en av de bästa på marknaden! Varför nämns bara bristerna?? Den har överlägset bäst kamera i dåliga situationer, superkänslig skärm så man kan ha vantar på sig, den droppar aldrig under 60 FPS (enligt nokia dom själva, men men) så jag har aldrig upplevt något lagg på den som på andra mobiler t.e.x android. Den har trådlös laddning, mest en kul grej men ganska smidigt.

Så till jackeswe, om du kan avstå ifrån instagram, dropbox, seb bankapp så är nog 920 en mobil för dig.

Skrivet av emigrating12:

Orkar inte läsa alla tusentals poster i den tråden, men visst, barnsjukdomar fanns det även på Lumia 920, de är dock fixade i senare versioner av hard-/firm-ware. T.o.m. dammproblemen som ställde till det för FFC och proximity sensorn verkar vara fixade i senare versioner av hårdvaran. Kameran är klart överlägsen alla andra mobilkameror under normala förhållanden och likvärdiga t.ex. iPhone 5 under optimala förhållanden. Hållbarheten verkar vara mycket bättre än andra telefoner i samma klass, dock har jag inga planer om att testa dessa själv - jag har dock tappat min i både stengolv och is från huvudhöjd utan att något gått sönder eller ens lämnat en skråma - det har jag dock även gjort med tidigare telefoner så...

Software-felen du nämner ovan så som 4G, fokusproblem, sporadiska reboots etc har, i alla fall för mig, försvunnit helt sedan sista uppdateringen.

Skrivet av knaz:

Skriver folk om sina problem på forum, det var något nytt,. trodde dom som hade problem var dom som inte yttrade sig o frågade om hjälp på eventuella lösningar.... Det är samma för allla telefoner, nu kanske man inte läser så mycket om dessa problemen på sweclockers om problem med android/iphone lurar då dom redan har stora etablerade forum. Sen har jag följt Lumia 920 tråden sen start och majoriteten av inläggen är inte klagomol utan snarare tvärtom. Finns som sagt måndagsex på alla lurar o fabrikat, polarns S3 fick bytas vid två tillfällen innan han fick en som fungera som den skulle, kan inte gå in mer på detalj för jag saknar dessa detaljer, kanske var problem som en annan hade löst utan att lämna in på service.

haha.. skriv vad du vill på detta forum men kritisera INTE Lumia 920.. Jag reagerade på att han skrev ÖVERLÄGSEN, då tycker jag att enheten inte ska vara drabbad av en massa barnsjukdomar.

Vad beträffar ÖVERLÄGSEN kamera så undrar jag varför den kommer efter iPhone 5 och Galaxy S3 i detta test?
http://www.phonearena.com/reviews/Camera-comparison-HTC-One-v...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en HTC One föra veckan, Den kommer att dimpa ner i lådan den 18/4 sa dom.
Jobbigt att vänta men den som väntar på något gott........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackeswe:

Tjenare!
Jag är i desperat behov av ny telefon, sitter just nu på en extremt trasig Lg optimus 2x. Jag har kollat runt men vet inte riktigt vad jag ska välja så tänkte att jag vänder mig till er sweclockare.

Telefonen används mest till att lyssna på ljudböcker, surfa, facebook o.s.v. Batteritid är rätt viktigt då jag vill att den ska klara av att lyssna på musik/ljudbok under en hel arbetsdag (8h). Den bör även vara relativt tålig eller att det finns bra skydd att köpa till då jag går runt på betonggolv på jobbet (och med tanke på att jag spräckte min nuvarande). Jag gillar ny teknik MEN det måste flyta bra, har blivit allergisk mot mjukvaruproblem som min nuvarande LG gärna bjuder på. Sen är det ett plus om man kan spela quizkampen och liknande spel mot kompisar men inget måste.

Finns det någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig i djungeln och leda mig fram till den för mig bästa telefonen! Vore evigt tacksam!

Edit:
Har ingen direkt budget då jag räknar med att ha telefonen i ca 2 år, men klart billigt är gott!

Jag har en Xperia Z och jag lär säga att jag är grymt nöjd. Skärmen är inte alls så dålig som alla andra påstår använder du telefon som en vanlig individ med telefonen framför dig och inte på 90graders vinklar och allt möjligt så ska skärmen inte vara nå dålig. Snabb är den och batteritiden är helt okej också och det är ju även marknadens tåligaste telefon vad jag vet.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av hdjb1:

haha.. skriv vad du vill på detta forum men kritisera INTE Lumia 920.. Jag reagerade på att han skrev ÖVERLÄGSEN, då tycker jag att enheten inte ska vara drabbad av en massa barnsjukdomar.

Vad beträffar ÖVERLÄGSEN kamera så undrar jag varför den kommer efter iPhone 5 och Galaxy S3 i detta test?
http://www.phonearena.com/reviews/Camera-comparison-HTC-One-v...

Jag hänvisade speciellt till kameran och hållbarheten när jag sa överlägsen, eventuella firmwarefel spelar alltså inte in.

Hursomhaver, man kan ju undra om enheten phonearena testade var felaktig då de påståenden de gör är klart felaktiga vad gäller "toyish" och "instagram"-aktiga.

Ang. barnsjukdommarna så är de numera borta och spelar inte in alls om man köper en ny lur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Jag köpte en HTC One föra veckan, Den kommer att dimpa ner i lådan den 18/4 sa dom.
Jobbigt att vänta men den som väntar på något gott........

"väntar alltid för länge"?
Okok jätte bra, tack så mycket!

Skrivet av mOOpiTh:

Jag har en Xperia Z och jag lär säga att jag är grymt nöjd. Skärmen är inte alls så dålig som alla andra påstår använder du telefon som en vanlig individ med telefonen framför dig och inte på 90graders vinklar och allt möjligt så ska skärmen inte vara nå dålig. Snabb är den och batteritiden är helt okej också och det är ju även marknadens tåligaste telefon vad jag vet.

Skrivet av emigrating12:

Nokia Lumia 920 har överlägsen kamera och hållbarhet. Att apputbudet sedan inte är lika bra som iOS eller Android må så vara men man hittar ändå 9 av 10 "måste-ha" appar på Windows Phone.

Vad gäller ljudböcker så finns det ett antal lösningar som är mer eller mindre bra, vad som passar för dig beror helt på hur du skaffar dem och vilket format de är. Audible och även Storytel har dock egna appar till Windows Phone.

Hög upplösning är fint, men det går gärna ut över batteritiden om man använder telefonen till något grafiskt intensivt, att sedan jämföra en HD mot fullHD display på en 4" yta på arms avstånd ... well, man märker inte mycket skillnad IMO.

Jag får helt enkelt åka och klämma på dessa två telefoner och fastnar jag inte för någon av dem så får jag försöka klara mig tills S4:an och HTC One släpps.

Tack för alla svar hittills, uppskattas jätte mycket och alla tester är av stort intresse!

Permalänk
Medlem

Fick äntligen min HTC One i går efter alla förseningar,Men kan lugnt säga att den var värd att vänta på.
Det jag gillar bäst om förutom Ljudet som är överlägset bättre än någon annan lur på marknaden var den smidiga överföringen till TVn

Permalänk
Medlem

Sorry!
Glömde skriva att det blev en Sony z! Var nämligen så att jag köpte en först som var ett måndags X och krånglade men fick dock DOA på den och fick en ny efter lite om och men. Detta gör enligt mig att man tappar "köpglädjen".

Det jag har att säga om telefonen är att man tröttnar snabbt på flärparna som skyddar alla ingångar, högtalaren sitter galet ostrategiskt, blir att man håller fingret för när man kollar filmklipp. Har telefonen i bröstfickan på jobbet och när jag kollar ner snabbt för att läsa ett meddelande eller kolla klockan är det nästan svårt att se vad det står p.g.a de dåliga betraktningsvinklarna.
Annars är det en bra telefon, känns som allt flyter på väldigt smidigt och batteritiden är helt klart godkänd. Spelar ljudbok under hela mitt 8h pass och kommer hem med ca 30% batteri kvar beroende på hur mycket jag surfat/smsat/ringt. Eventuellt kommer jag att sälja denna och köpa en HTC eller S4, får se lite.

Skrivet av micke7406:

Fick äntligen min HTC One i går efter alla förseningar,Men kan lugnt säga att den var värd att vänta på.
Det jag gillar bäst om förutom Ljudet som är överlägset bättre än någon annan lur på marknaden var den smidiga överföringen till TVn

Låter ju kanon! Den är ju så galet snygg! Har du hunnit testa batteritiden något? Har läst att HTCs batteritid i vanliga fall är lite sisådär och samma gäller uppdateringar vilket vad jag har förstått de är väldigt sena med, är detta något du har koll på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Fick äntligen min HTC One i går efter alla förseningar,Men kan lugnt säga att den var värd att vänta på.
Det jag gillar bäst om förutom Ljudet som är överlägset bättre än någon annan lur på marknaden var den smidiga överföringen till TVn

Vilken överföring till tvn? Har du en HTC media Link?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leg:

Vilken överföring till tvn? Har du en HTC media Link?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp suveränt.
Batteritiden är fortfarande ganska dålig MEN bättre än föregångaren.
Och att folk haft problem med uppdateringarna förstår jag inte, Har alltid funkat bra hos HTC ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Japp suveränt.
Batteritiden är fortfarande ganska dålig MEN bättre än föregångaren.
Och att folk haft problem med uppdateringarna förstår jag inte, Har alltid funkat bra hos HTC ?

Du har inte möjlighet att spela musik (utan att streama) i ca 8h i sträck och se hur den klarar det?
Det jag har hört så är företaget HTC sena med att ge ut uppdateringar till lurarna, kanske inte stämmer?

Permalänk
Medlem

Iphone 5 såklart, finns inget att diskutera! det enda argument som behövs är: "alla mina kompisar har en"

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Iphone 5 såklart, finns inget att diskutera! det enda argument som behövs är: "alla mina kompisar har en"

Det är ju därför alla har en. Så mesigt argument om man tänker efter. Vill inte starta krig mellan diverse fanboys men usch för iphone.

Permalänk
Medlem

Jag får nog hålla med ströbröd här. Har blivit lite anti-äpple då jag anser att det är till stor del bara ett varumärke. Vet att de har bra mjukvara med mycket appar o.s.v men ändå inget som direkt tilltalar mig. Argumentet alla andra har det är lite därför jag vill undvika det, man behöver inte alltid vara som alla andra