Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Skål

Permalänk
Medlem

Ett par koppar blossa starkvinsglögg. Julen är här *meloditruddelutt*

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Mai Tai’ish

Permalänk
Medlem

Amundsen - Glazed and confused 3.0
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/amundsen-bryggeri-104...

Kul sötstark stout, som ju på sätt och vis är rätt prisvärd! (12,5% och 44 cl för 50kr)
Mycket godis för pengarna
Skulle dock rekommendera att dela den med någon: den blir nog ganska maffig att dricka själv.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Lite lagom såhär i julölshysterin

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Idag var första dagen på min julsemester så jag passade på att göra en enkel Gin & Tonic med ett gin som jag inte testat tidigare.

Permalänk
Medlem

Blev årets första glögg igår kväll, från Tegnér & Son (Torr Ekologisk Vinglögg). Den var helt okej. Upplevde den som inte så överdrivet söt, vilket är ett litet plus i kanten. Annars ganska klassisk i smaken.

Sen blev det även en Samuel Adams Winter Lager. Inget märkvärdigt smakmässigt, men den gick ner utan problem iallafall.

Permalänk
Snusfri

Skall testa en citronhaj.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Skall testa en citronhaj.

Är den god?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Tegner torr glögg , äntligen en som inte bara smakar sött o slisk

Permalänk
Snusfri
Skrivet av s3ns3n:

Är den god?

Duglig.
Var väldigt tam i smaken, rätt oväntat med tanke på att den ligger på 9.6%.
Inte värd priset smakmässigt, men det är absolut inget fel på den.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Blev en Jenny Nyström's Julbryggd idag. Betydligt bättre än Samuel Adams Winter Lager som jag drack igår. Den här var betydligt mer smakrik och fyllig. Jag skulle nog säga att det är en riktigt stabil/bra julöl, enligt mitt tycke iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Blev årets första glögg igår kväll, från Tegnér & Son (Torr Ekologisk Vinglögg). Den var helt okej. Upplevde den som inte så överdrivet söt, vilket är ett litet plus i kanten. Annars ganska klassisk i smaken.

Jag fick tips om att köra den kall med is, var bättre än varm tycker jag. Varm glögg är klassisk blossa starkvinsglögg bäst tycker jag, helst lagrad i 1-2 år...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Skåne

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Nu blir det en Eriksberg karaktär, första gången jag testar

Burken ser lite skum ut men även inväntar ett MSI 4090 suprim x

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Blir en Millenium nu, helt ok 🙂

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis hittar jag något som sticker ut lite extra för att hamna i tunnan.
11 olika vita rom, börjar nog från vänster.

Permalänk
Medlem

Gott Nytt år!!!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Roslagens Brygghus - Ryska Björnen Stout
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/roslagens-3387303/

Helt OK fyllig stout
Jag är förkyld och har ont i halsen men det är på bättringsvägen och nu börjar smaksinnena komma tillbaks så man iallafall kan njuta av några öl på nyårsafton

Gott nytt år allihop!!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Blir en något spretig provning ikväll 😊

Grannen köpte med sig en Ron Aldea Familia från Gran Canaria i december.

Sedan har har vi en Connemara peated single malt från Irland. Ligger och mättar ett annat 1L-fat.

Så har vi en agricole, Clement Canne Bleue 2021. Tanken var först att lagra den efter Connemara-mättningen av fatet, men den blir att sippa ren istället.

På mässan i Örebro testade jag en Ron Cristobal Santa Maria, lagrad på fat från Islay. En riktigt trevlig bekantskap.

Sist men inte minst har vi SBS single origin Jamaica TECA som legat ett par månader (andra batchen).

Permalänk
Medlem

Ett par Millennium samt lite turkisk peppar snaps i afton.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Livsnjutare 😎

Denna var ju riktigt bra!
Tacka vet jag tillfälligt-sortiment hyllan @ bolaget !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

En enkel single hop(Simcoe) pale ale, hembryggd. Ledigt ett par dagar efter nattskift. Lite öligare än dom brukar vara nuförtiden, en lagom dos münchenmalt i som ger dendär mysigt rostbrösiga smaken i t.ex. en Märzen. Hyfsat ren, neutral jästkaraktär och lätt i kroppen.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Ikväll blev det Warpigs Wheezin' the Juice som jag tjuvhållt på ett tag. Riktigt god! https://www.systembolaget.se/produkt/ol/warpigs-1044014/

Warpigs är även värt ett besök i Köpenhamn (Köttbyn)

Permalänk
Medlem

Gjorde en Gimlet på Tanqueray gin, lite färsk limejuice och Hallonsockerlag. Tyckte det blev kanon!

Permalänk
Medlem

Clown shoes - Space cake double IPA
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/clown-shoes-beer-1218...

Hyfsat prisvärd DIPA om man räknar APK (9%)
Klart drickbar, men lite väl stark dock - den är relativt "spritig".
Jag har den inte tillgänglig att jämföra rakt av, men tror nog Space cake påminner en del om Lagunitas Maximus (Colossal), som också lider lite av samma problem att den är lite för spritig. (gamla Maximus som var på 8.8 eller nått sånt var mycket mer balanserad och mindre spritig)
Tex Captain Lawrence - Pacific Dawn är nog också i ungefär samma kategori och smakprofil: aningens för starka DIPA för sitt eget bästa. Inte dåliga, men inte riktigt "balanserade" för min smak iallafall.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Clown shoes - Space cake double IPA
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/clown-shoes-beer-1218...

Hyfsat prisvärd DIPA om man räknar APK (9%)
Klart drickbar, men lite väl stark dock - den är relativt "spritig".

Tack för tipset! Hur kan man säga nej till "inslag av mango, papaya, sockerkaka, tallkåda och apelsin"

DIPA 4 Life!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

DIPA 4 Life!

Håller med! IPA-varianter är generellt trevligast och roligast nånstans i spannet strax under sju procent upp till knappt 9% om jag får välja

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.