Permalänk
Medlem

Jag önskar fler folk köpte ARMA 3 så Bohemia hade kunnat utveckla spelet mer. Jag tycker ARMA 3 är spelet med mest potential idag!
Att spela Domination med polare online är helt fantastiskt kul! Jag och en polare t.ex spelade tillsammans online där han var sniper och jag var spotter. Vi låg och stötte våra polare från 1Km avstånd. Om någon av oss upptäckte en fiende, så handlade det om att använda omgivning och kompassen för att pin-pointa fiendens position.
T.ex "Mellan Nord och Nord-väst, mellan de där träden, framför den stenen. 950m"
Så satte han sin zeroing på 900m och sköt ett streck över. Rätt i huvudet.

Riktigt kul är det :)! Spelet behöver som sagt mer pengar för vidare-utveckling dock.
Arma 3 lär bli fantastiskt med Oculus Rift!

Kan även tillägga att Bohemia har gjort ett riktigt bra jobb med realismen!
Det är ganska sällan all-out firefights, där kulor flyger förbi en i hundratals.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

CoD Ghosts är ett mer givet köp än BF4 för mig. Finns mycket som har förnyats i spelet jämfört med hur det sett ut de senaste åren.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

CoD: Ghost är ett skämt!

"mycket som har förnyats"

Samma skit fast i ny skepnad. WOW!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Inaktiv

Behöver man säga mer än skrikande P12

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Blir inga mer CoD från Activision för min del!

Treyarch är en annan femma då dom vet hur man gör spelet mer intressantare! (jag säger inte att det är intressant)

ModernWarfare är dött... men det är klart man skall piska hästen till den dör... helt...

Det är inte Activision och Treyarch man skall gemföra. Utan Det är Infinity Ward och Treyarch.

Infinity Ward:
Call of Duty /november 2003
Call of Duty 2 /november 2005
Call of Duty 4: Modern Warfare /november 2007
Call of Duty: Modern Warfare 2 /november 2009
Call of Duty: Modern Warfare 3 /november 2011

Treyarch:
Call of Duty: 3 2006
Call of Duty: World At War 2008
Call of Duty: Black Ops 2010
Call of Duty: Black Ops II 2012

Med andra ord, Infinity Ward har gjort dem enda bra CoD-spelen. (CoD:UO, CoD:2 och CoD:4) (Pc)

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av mSebbe:

Det är inte Activision och Treyarch man skall gemföra. Utan Det är Infinity Ward och Treyarch.

Infinity Ward:
Call of Duty /november 2003
Call of Duty 2 /november 2005
Call of Duty 4: Modern Warfare /november 2007
Call of Duty: Modern Warfare 2 /november 2009
Call of Duty: Modern Warfare 3 /november 2011

Treyarch:
Call of Duty: 3 2006
Call of Duty: World At War 2008
Call of Duty: Black Ops 2010
Call of Duty: Black Ops II 2012

Med andra ord, Infinity Ward har gjort dem enda bra CoD-spelen. (CoD:UO, CoD:2 och CoD:4) (Pc)

öö va? Först och främst... CoD:UO va gjort av Gray Matter Interactive.
Och något av de bästa spelen som gjorts är WaW

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

CoD Ghosts är ett mer givet köp än BF4 för mig. Finns mycket som har förnyats i spelet jämfört med hur det sett ut de senaste åren.

Du måste skoja...
Vad har förnyats igentligen?
Ser ut som det alltid har gjort
Säger inte att BF4 är så jäkla nyskapande heller men
Inget av dom har igentligen förnyats bara finputsats lite

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Behöver man säga mer än skrikande P12

Jag har många timmar spelade och det är väldigt ovanligt med folk som skriker i micken. Det kanske är annorlunda på konsol dock.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

Du måste skoja...
Vad har förnyats igentligen?
Ser ut som det alltid har gjort
Säger inte att BF4 är så jäkla nyskapande heller men
Inget av dom har igentligen förnyats bara finputsats lite

Bland annat hur man rör sig har förnyats, man hoppa över objekt i farten, man kan glida och man kan titta fram runt hörn. Var visst lite nya game modes också. Spelmotorn ska även vara helt förnyad. Dessutom är det inte ännu ett MW utan något annat.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av fantomsmurfen:

Bland annat hur man rör sig har förnyats, man hoppa över objekt i farten, man kan glida och man kan titta fram runt hörn. Var visst lite nya game modes också. Spelmotorn ska även vara helt förnyad. Dessutom är det inte ännu ett MW utan något annat.

Hmm.. nytt hur man rör sig? Om dom har gjort de så ser det exakt likadant ut. Hoppa över saker i farten? Kan nämna många spel som har gjort de sedan. Glida? Mjo visst om alla soldater hade varit in smörjd i olivolja och hela banan hade varit i en hoppborg som också varit totaldränkt i olivolja så kanske... kanske man hade kunnat göra de. Titta runt hörn? Fanns redan i CoD 1. Ny game mode? Mjo visst TDM med en timer. Förnyad? Dom har tagit Black Ops 2 motorn till PC och gjort den till Nextgen.
Och mjo det kommer va ett nytt MW... kommer vara samma vapen... M4, Ak47 eller 74, Garanterat Vectorn kommer vara med.
Garanterat att Smgs kommer vara det mest op vapnen i spelet som kommer göra dubbelt så mycket skada som typ vanligt rifle och ha mindre recoil och räcka över hela banan utan någon problem och kommer inte behöva använda siktet alls.
Oj jag beskrev alla CoD sedan Mw 2.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevve1:

Jag har många timmar spelade och det är väldigt ovanligt med folk som skriker i micken. Det kanske är annorlunda på konsol dock.

Det var på konsol jag tänkte.

Permalänk
Medlem

BF Vs CoD samma jävla smörja,samma jävla efterblivna fan base skärp till er ingen av dom två spelen har nått att erbjuda som är nytt samma rehash .

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

BF Vs CoD samma jävla smörja,samma jävla efterblivna fan base skärp till er ingen av dom två spelen har nått att erbjuda som är nytt samma rehash .

Om man tänker så, så gäller ju det väldigt många spel. T.ex. har GTA ju varit samma smörja sedan GTA III.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av mSebbe:

Det är inte Activision och Treyarch man skall gemföra. Utan Det är Infinity Ward och Treyarch.

Infinity Ward:
Call of Duty /november 2003
Call of Duty 2 /november 2005
Call of Duty 4: Modern Warfare /november 2007
Call of Duty: Modern Warfare 2 /november 2009
Call of Duty: Modern Warfare 3 /november 2011

Treyarch:
Call of Duty: 3 2006
Call of Duty: World At War 2008
Call of Duty: Black Ops 2010
Call of Duty: Black Ops II 2012

Med andra ord, Infinity Ward har gjort dem enda bra CoD-spelen. (CoD:UO, CoD:2 och CoD:4) (Pc)

Ehm, MW är smörja... 4an var kul dom första 10 timmarna men den har det bara gått utför serien!

Och om du läser ett par poster lngre upp ser du även att det var felskrivning... Infinty ward kan inte göra spel! dom bara tar samma motor och släpper ett par nya vapen och mixar banorna för varje spel...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Ett kort exempel:
TD, Noshahr Canals. Rolig TD bana om det inte hade varit för en sak... alla jäkla fallskärmshoppare som kastar ut C4 hejvilt och innan de nuddat marken fått 5-10 kills.

Testa att spela 24 player istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

Du måste skoja...
Vad har förnyats igentligen?
Ser ut som det alltid har gjort
Säger inte att BF4 är så jäkla nyskapande heller men
Inget av dom har igentligen förnyats bara finputsats lite

Fiskarna

Permalänk
Medlem

BF skulle kunna vara bra om det inte vore för alla fuskare. Min systerson säger att BF3 är skitenkelt att spela på PS3 jämfört med på PC. Wonder why? Då det finns 10.000-tals fuskare på PC.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av fantomsmurfen:

BF skulle kunna vara bra om det inte vore för alla fuskare. Min systerson säger att BF3 är skitenkelt att spela på PS3 jämfört med på PC. Wonder why? Då det finns 10.000-tals fuskare på PC.

Då vet jag inte vilken ryss server du kör på... har inte träffat på en enda fuskare på snart 1 år... bara små ungar som skriker på alla med +K/d att dom fuskar.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Då vet jag inte vilken ryss server du kör på... har inte träffat på en enda fuskare på snart 1 år... bara små ungar som skriker på alla med +K/d att dom fuskar.

Pbbans har listat över 30000 tusen fuskare i BF3. Dettta är alltså inte misstänkta fuskare utan fuskare som upptäckts och det står till och med vilket fusk de använt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Att ställa den frågan här på SC är nog ganska meningslöst. Här är det på modet att gilla BF och hata CoD.
Gillade själv inte CoD (MW3) pga att det känndes alldeles för kaosartat för min smak. BF3 då... sjukt snygg grafik men alldeles för obalanserat + att EA alltid ska fucka upp saker med DLC-idioti.

That is my opinion. Haters, come and get me!

vad är själva felet med DLC om jag får fråga?..har då aldrig sett nått negativt med expansioner till ett spel..har ju funnit i många år..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0ELIZE:

bara tvungen och lägga in denna ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andyah:

vad är själva felet med DLC om jag får fråga?..har då aldrig sett nått negativt med expansioner till ett spel..har ju funnit i många år..

Att det nästan alltid bara är för att mjölka spelarna på mera pengar.. Alltså, man köper ett DLC för 30-40% av orginalspelets pris och får 3-7% mer material.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Jag önskar fler folk köpte ARMA 3 så Bohemia hade kunnat utveckla spelet mer. Jag tycker ARMA 3 är spelet med mest potential idag!

Läste lite på ett annat forum att ARMA 3 är vansinnigt dåligt optimerat och att inte ens high-end grafikkort inte kan få spelet att flyta. "GTX690 = 40fps" t ex

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

CoD Ghosts är ett mer givet köp än BF4 för mig. Finns mycket som har förnyats i spelet jämfört med hur det sett ut de senaste åren.

Ja, det finns fiskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Pbbans har listat över 30000 tusen fuskare i BF3. Dettta är alltså inte misstänkta fuskare utan fuskare som upptäckts och det står till och med vilket fusk de använt.

EDIT: Kollade lite snabbt och räknade nästan till 100 fuskare som upptäckts bara igår. Sen kan man ju spekulera om det bara är en liten bråkdel av fuskarna som upptäcks. Finns ingen rimlig förklaring till att PC-spelare skulle vara helt överlägsna konsolspelare när det gäller reaktionsförmåga och sikte trots att man tar med i beräkningarna att det är lättare att spela på PC.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Det beror väl lite på vad du själv tycker. Jag och flera av mina vänner som spelade CoD 4 och 6 men tröttnade efter det ska köpa Ghost för att prova det igen. BF är i våra ögon en död serie som bara kommer fungera som EA's penga mjölkare där de kan få ut så mycket pengar som möjligt utan att ändra något, bara släppa massa DLC's och premium.

har du ens sett trailers för nytt content?
det är bra mycket mer än en trött hund och en bil som kan gå sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Untriggered:

...COD är mer utav ett "one man army"-spel jämfört med BF...

Inte spelat sedan MW2, men det tyckte jag var riktigt kul. Testade även BF3 när det kom ut men tyckte det var för segt och långtråkig gameplay (testade dock bara ett fåtal timmar...).

Jag tyckte "one man army"-stuket var gött i CoD. Trots att ens teammates var hjärndöda kunde man äga (och ofta vinna) gamet ändå, och ha riktigt kul ensam (eller med en kompis). Hur är det i BF om man bara vill dra in och lira nån timme ensam? Tänkte satsa på BF4 men är skeptisk av just den här anledningen. Får nog bli att köpa nya CoD och ge det en chans också

P.S. Hur är det med knivbögar och noobtubes etc etc.. i de senaste CoD-spelen?

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av SugarRay:

Inte spelat sedan MW2, men det tyckte jag var riktigt kul. Testade även BF3 när det kom ut men tyckte det var för segt och långtråkig gameplay (testade dock bara ett fåtal timmar...).

Jag tyckte "one man army"-stuket var gött i CoD. Trots att ens teammates var hjärndöda kunde man äga (och ofta vinna) gamet ändå, och ha riktigt kul ensam (eller med en kompis). Hur är det i BF om man bara vill dra in och lira nån timme ensam? Tänkte satsa på BF4 men är skeptisk av just den här anledningen. Får nog bli att köpa nya CoD och ge det en chans också

P.S. Hur är det med knivbögar och noobtubes etc etc.. i de senaste CoD-spelen?

Inte så mycket faktiskt... mest för knivningen i spelet är buggad så man flyger genom personen man ska kniva. Dock så är det totalt infesterat av smg noobs som måste bunnyhoppa och spray and pray. Plus som vanligt så är alla vapen obalanserat.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SugarRay:

Inte spelat sedan MW2, men det tyckte jag var riktigt kul. Testade även BF3 när det kom ut men tyckte det var för segt och långtråkig gameplay (testade dock bara ett fåtal timmar...).

Jag tyckte "one man army"-stuket var gött i CoD. Trots att ens teammates var hjärndöda kunde man äga (och ofta vinna) gamet ändå, och ha riktigt kul ensam (eller med en kompis). Hur är det i BF om man bara vill dra in och lira nån timme ensam? Tänkte satsa på BF4 men är skeptisk av just den här anledningen. Får nog bli att köpa nya CoD och ge det en chans också

P.S. Hur är det med knivbögar och noobtubes etc etc.. i de senaste CoD-spelen?

Kul att du nyligen frågade det och sen kommer ett tweet som ser ut såhär: https://elite.callofduty.com/news/xbox/473
Jag vet fan inte om jag ska skratta eller gråta. Sett det tidigare i gameplays men det låter som för mycket. Dom ska tydligen ha tillbaka danger close också men det är inte konfirmerat utav IW tror jag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.