Permalänk
Medlem

Max PCI frekvens?

1.Någon som vet vad max pci/agp frekvens kan ligga på för att vara säker på att inte skada något kort/hårddisk?

2.Varför får jag alltid dra ner volten på moderkortet för att det ska bli standard volt? T.ex. vcore standard 1.6 volt ligger på 1.7 default med mitt moderkort! Är det nätdelen eller sensorn på moderkortet som är dålig?

Tack för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

1: 33/66Mhz... sen får du prova dig fram.. alla mina komponenter pallar 38Mhz eller så

2: nätdelen/moderkortet fördelar strömmen lite skumt. nej det är inget fel.. så länge burken är stabil

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Det varierar ju väldigt mycket beroende på hårdvara, hade en PII266@333 med 41,5Mhz PCI buss, hade bara hd, cd-rom, pci grafik och nic i den maskinen och den buggade inte ur en enda gång under den tiden jag hade den i min ägo.
Det var ett äldre AOpen moderkort med Lx chipset och en 128Mb pc100 eller pc133, IBM Deskstar 40Gv 20Gb och troligen ett 3Com Nic.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Har kört över 2 år på 43 mhz PCI utan problem... hårddiskarna borde inte vara nåt problem... snarare PCI korten... när ja satt i ett nytt nätverkskort för ett litet tag sen som var av den billigare varianten blev den sur o började bråka...

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern

Permalänk
Medlem

Fiji: Är inte AGP känsligare än PCI vad det gäller för hög frekvens eller?
Och... Hur är ditt Q-Tec? Stabilt,tyst,bra? Funderar på att köpa ett sådant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linqan
Fiji: Är inte AGP känsligare än PCI vad det gäller för hög frekvens eller?
Och... Hur är ditt Q-Tec? Stabilt,tyst,bra? Funderar på att köpa ett sådant!

Stämmer bra de... AGP bussen körs på betydligt högre frekvens o tar därigenom mer stryp på FSB klock... agp 4 = "66 x 4" på bussen... På min dator nu kör jag PCI på 39 mhz o de e inga problem...

Mitt Q-tech e min ögonsten... den e inte bara guldig o snygg den e också helt tyst efter att jag seriekoppla fläktarna i den.... Den lät inte farligt ivanliga fall heller men eftersom jag har bra chassikylning så tyckte ja inte den behövde låta alls...
Den drar 2 hårddiskar + gf4 kort + 6 chassifläktar i 12.13 V, +12 och 5.00V, +5.... just nu stabilt..

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern