Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Jag har samma fundering. Det finns ingen ethernet-ingång på TV:n (det finns ett hål med hård tejp över där man ser var kontakten sitter på motsvarande TVs, står också ethernet i plaster på baksidan under tejpen). Jag har inte heller hittat något på hemsidan...

Vill ni inte ha apparaterna, så skicka tillbaka dom medans ni kan.
Jag har sökt sönder och samman, men det existerar bara från TX 50" i 500 serien.
Så det är bara att glömma till denna TV.
Det är fruktansvärt dåligt får jag lov att säga då LG t.ex har iallafall 1 ny uppdatering till samtliga modeller.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Elektronikungen:

Hej

Jag skulle vilja ha hjälp med inställningar på denna tv. Jag tycker att de vita färgerna bränner likt högdagrar. Sedan tycker jag det är en del rörelseoskärpa men det kanske ingår i prisklassen.

Tacksam för tips.

Skrivet av Bravo.se:

Ja, man får nog leka lite med inställningarna. Jag kör på normal med eco mode och energispar nu. Någon rörelseoskärpa har jag inte märkt i nu. För 2490 :- så är det helt klart en mycket bra köp.

Jag skulle gärna vilja ha hjälp med inställningar till den här TV:n också. Nu är det så att jag har totalt noll koll på det här med att ställa in, gamma och sånt avancerat, men är så förbannat trött på bildkvaliteten att jag är desperat (skulle köpt en plasma istället...). Är det någon som kan hjälpa??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bravo.se:

Har ni andra fått era tv-apparater? Och hur har det gått för dig som fick en trasig?

Fick en ny, men posten har fortfarande inte hämtat den trasiga... :I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salleee:

Har fått min TV men upptäckte nu efter lite mer än 1 vecka att jag har 2 svarta fläckar i mitten av skärmen vid ram kanten. Sjukt jobbigt speciellt med de ljusa färgerna.

Ser ut som en klämskada, det kan vara så att lådan fått en smäll i frakten eller så...

Permalänk
Medlem

Tv:en fungerar utmärkt. Bra bild med digital/HD. DVB T2(marksänd tv) är inget jag själv saknar då jag bor i comhem hus, så behöver ingen extra dekoder för fin HD bild. Är nöjd.

Permalänk
Medlem

Stänga av automatisk dimning

Har stört mig på den automatiska dimningen som inte går att stänga av via inställningar. TVn sänker ljusstyrkan vid mörka scener, problemet är att när det samtidigt är undertexter så dimmas det upp och ner hela tiden. Oerhört störande. Sprang av en slump på en tråd på reddit som beskriver hur man åtminstone tillfälligt kan bli av med det.

Håll inne volym ner på TVn och tryck samtidigt tre gånger på fjärrkontrollens infoknapp tills servicemenyn dyker upp.
Gör inga ändringar i servicemeny utan gå ur direkt genom att trycka på MENY på TVn (håll inne den översta knappen).
Du hamnar nu i den vanliga inställningsmenyn som du backar ur med fjärrkontrollen.
Nu slipper du den automatiska dimningen tills du stänger av tvn.

Källa: http://www.reddit.com/r/technology/comments/2hq9hw/if_youve_g...

Permalänk
Medlem

Så, hur fungerar era TV-apparater nu efter 6 månader? Min fungerar bara bra.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar era TV:s? Min fungerar bra i nu.

Permalänk
Medlem

Fungerar bra, har den i sovrummet och används till Viaplay och porr. Varför skulle den inte fungera bra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DAoG:

Fungerar bra, har den i sovrummet och används till Viaplay och porr. Varför skulle den inte fungera bra?

Är porr extra krävande för en TV? Bara undrade eftersom det var så viktigt att ta upp vad du tittade på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Är porr extra krävande för en TV? Bara undrade eftersom det var så viktigt att ta upp vad du tittade på.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, extra krävande.

Permalänk
Medlem

Båda mina HDMI-portar har slutat fungera. Kan man byta ut dessa själv tro ? finns det att köpa ?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Båda mina HDMI-portar har slutat fungera. Kan man byta ut dessa själv tro ? finns det att köpa ?

Det borde ju gå att byta ut..

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan uppdatera mjukvaran i TV:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bravo.se:

Någon som vet om man kan uppdatera mjukvaran i TV:n?

Ingen som vet?

Permalänk
Medlem

Min TV fungerar fortfarande 😛