Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Senaste dygnets grej verkar vara den anonyma utvecklare på CDPR som förklarat lite om varför det blev som det blev.

https://www.youtube.com/watch?v=SOqupUDZzys

Intressant det där med underjorden. Verkar finnas en hel del som har plockats bort och som förhoppningsvis kommer som DLC så småningom

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

jag spelade klart det på 55h och då hade jag hur mycket sidouppdrag som helst kvar. Sedan var detta bara en klass. Finns ju 2st till.
Kartan är dubbelt så stor som gta v.

Nu är jag mer eller mindre färdig med AC Valhalla och har plockat det mesta även om det är ett fåtal kistor, skatter och liknande kvar och kom upp i drygt 140 timmar. Kom upp i ca 91% avklarat av spelet. Många områden ska tilläggas att man röjt upp två gånger pga att man sprungit på dem, mördat allt och sen senare så har det kommit uppdrag på samma plats så då är det bara tillbaka röja upp igen.

Cyberpunk kan bli något att satsa på när de släppt lite uppdateringar och DCC:n. Köpte Witcher 3 på samma sätt när de var på rea i ett kit med alla expansioner. Har svårt för att först spela genom allt och sen efter ett år fortsätta där man var och hoppa på en expansion som kommit. Då känns det bättre att börja om med hela spelet istället så man kommer in i rätt stämning och får bygga upp rollfiguren som man vill med de nya funktionerna direkt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel, så kommer det släppas en DLC tidigt detta år till CP2077.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ska enligt rykten komma ett par rejäla patchar under Q1.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Ska enligt rykten komma ett par rejäla patchar under Q1.

jo det är ingen som tvivlar på det, jag är bara förvånad i vilket skick dom hade mage att släppa spelet i vetandes hur lång tid dom kommer behöva fixa till det efteråt...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The Kristoffer:

Det du skrev något längre upp: "Håller med där, dom har väldigt olika röster"

Ja. I klippet du länkade hörs det, åtminstone när man vet det, att det är samma person.

Permalänk
Medlem

Fler som provat ha sex? Jag köpte en glädjerunda med tjejen i Jig Jig. Det gick bra med samkönat umgänge. Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men det var mer intressant än vad jag trodde. Men lite kort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Emma242:

Fler som provat ha sex? Jag köpte en glädjerunda med tjejen i Jig Jig. Det gick bra med samkönat umgänge. Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men det var mer intressant än vad jag trodde. Men lite kort.

Har inte gjort någon romance option än, men antar att det kommer finnas sexscen där med. Likaså kan du ju

möta upp Meredith Stout från uppdraget där du plockar upp Flathead-roboten om du gick den vägen, för en one night stand, typ

Dold text
Permalänk
Medlem

Hade fixat, men verkar som att jag inte sparade ändringen :/

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Inaktiv

Så fixade du den inte ens... 😁

EDIT: Nähä...funkar inte trots att jag gjorde rätt.
bilddump.se som har nåt idiotiskt för sig?

Permalänk
Medlem

@anon42512 Din browser kanske blockar bilder som inte är https när resten av sidan är det? Jag ser båda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

@Loxus Din browser kanske blockar bilder som inte är https när resten av sidan är det? Jag ser båda.

Kanske. Kör Google Chrome utan att ha ändrat nånting. Men å andra sidan har problemet med att jag inte ser reklamen på Sweclockers återkommit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Så fixade du den inte ens... 😁
http://www.bilddump.se/bilder/20210104075233-88.129.18.177.png

EDIT: Nähä...funkar inte trots att jag gjorde rätt.
bilddump.se som har nåt idiotiskt för sig?

Ser bilden du länkat här och den i min egna kommentar.

https://i.imgur.com/zGVFbIv.png

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Kolla vad jag hittade, det sjätte attributet! "constitution" alltid undrat vad den sjätte rutan är till för. Det verkar varit nån förutvecklingsgrej som de tog bort.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Kolla vad jag hittade, det sjätte attributet! "constitution" alltid undrat vad den sjätte rutan är till för. Det verkar varit nån förutvecklingsgrej som de tog bort.
https://assets.rockpapershotgun.com/images/2020/10/Cyberpunk-2077-character-creation-header-1212x682.jpg/RPSS/thumbnail/1920x1080/format/jpg/quality/75

Rykten sa att den rutan var helt till för att t.ex köra robotar som Flathead. Så mer sneaky hacking typ.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag brukar spela denna låt i bakgrunden när jag spelar CP2077. Tycker soundet och texten passar väldigt bra ihop med spelet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Någon som fått tillbaka pengarna än för ps4 versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

Någon som fått tillbaka pengarna än för ps4 versionen?

Nej jag väntar fortfarande. Det får bli som det blir. Om inte annat så har jag spelet kvar när PS5 versionen kommer istället.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Är så besviken att det inte verkade bli det spelet man hoppades på, får väl bli att åtminstone ge det ett försök till våren! Buggar i all ära, men rent spelmekaniskt samt speldesign i övrigt så är frågan ifall det ens går att patchas?

https://youtu.be/_CymqHdNYkg

Visa signatur

Cooler Master NR200P Orange Edition | ASUS ROG Strix B550-i | AMD Ryzen 5600x | MSI Suprim X 3080 (deshroud + Noctua 120mm x2) | HyperX Fury 3600mhz 2x16GB | WD SN750 1TB | Noctua C14s push/pull + Noctua 120mm x2 | Corsair SF750

Permalänk
Medlem
Skrivet av solidvikke:

Är så besviken att det inte verkade bli det spelet man hoppades på, får väl bli att åtminstone ge det ett försök till våren! Buggar i all ära, men rent spelmekaniskt samt speldesign i övrigt så är frågan ifall det ens går att patchas?

https://youtu.be/_CymqHdNYkg

Tråkigt att du känner så
Jag tycker spelet är helt fantastiskt och bra mycket bättre än Witcher 3. Har bara stött på lite småbuggar i PC-versionen. Förstår att spelet blev valt till årets spel 2020.
Ser fram emot DLC:s!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tråkigt att du känner så
Jag tycker spelet är helt fantastiskt och bra mycket bättre än Witcher 3. Har bara stött på lite småbuggar i PC-versionen. Förstår att spelet blev valt till årets spel 2020.
Ser fram emot DLC:s!

Mycket bättre än witcher 3? Då måste cyberpunk va det bästa spelet genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Mycket bättre än witcher 3? Då måste cyberpunk va det bästa spelet genom tiderna.

Japp, inte haft så mycket spelglädje sedan KOTOR-serien.
Såg nu att även Shroud tycker likadant:
https://www.dexerto.com/cyberpunk-2077/shroud-explains-why-cy...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Senaste dygnets grej verkar vara den anonyma utvecklare på CDPR som förklarat lite om varför det blev som det blev.

https://www.youtube.com/watch?v=SOqupUDZzys

Jag reagerade också på en herrans massa dørrar som var Open (LOCKED) øverallt. Jag har ca. 75 timmar och matat igenom riktigt många side jobs, gigs etc. etc. och har knappast varit førbi 1/10 av dessa låsta dørrar.

Vældigt uppenbart att dom har klippt bort en hel del innehåll; ær ju till exempel tydliga tecken på att dom har haft planer om något slags metro/tågsystem - ær stora stationer og ræls utpsritt øver kartan. Inte helt osannolikt att man klippt bort ænnu mer æn så, som vi inte ser eller vet om.
Det ær lite synd - jag fattar inte hur man prioriterat hær? Ja, man kan sækerligen tjæna massor av pengar och sælja 13. miljoner kopior om man slæpper det december 2020, men hur mycket hadde man kunnat dra in om man slæppte det HELT FÆRDIGT december 2021?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Japp, inte haft så mycket spelglädje sedan KOTOR-serien.
Såg nu att även Shroud hyllat spelet:
https://www.dexerto.com/cyberpunk-2077/shroud-explains-why-cy...

Håller med. Cyberpunk är en bra spel. I min bok jämförbar med Mass Effect och KOTOR då det kommer till spelglädje. Den är full av småbuggar dock, vissa är mer irriterande andra mindre. Efter några patcher kommer den mogna dock. Ska lägga den åt sidan nu och kommer att köra en ny omgång när ny DLC släpps.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Håller med. Cyberpunk är en bra spel. I min bok jämförbar med Mass Effect och KOTOR då det kommer till spelglädje. Den är full av småbuggar dock, vissa är mer irriterande andra mindre. Efter några patcher kommer den mogna dock.

Instämmer. Tycker det är ruskigt underhållande spel.

Verkar dröja lite tills de här patcharna kommer dock. Juni stod det har jag för mig. Kör vidare jag och hoppas på lite expansioner senare

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Instämmer. Tycker det är ruskigt underhållande spel.

Verkar dröja lite tills de här patcharna kommer dock. Juni stod det har jag för mig. Kör vidare jag och hoppas på lite expansioner senare

Som det var sagt förut skulle en stor patch komma i början av året, januari eller februari. Har glömt vilket. Den andra stora skulle komma några månader senare så det kanske blir juni.

Däremellan hoppas jag att det kommer några småpatcher som fixar det mest viktiga. Spelet kraschar inte jätteofta för mig längre men det händer emellanåt vilket är lite småirriterande även om det inte är en dealbreaker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Spelet kraschar inte jätteofta för mig längre men det händer emellanåt vilket är lite småirriterande även om det inte är en dealbreaker.

Trist, mitt har aldrig kraschat efter mer än 86 timmars speltid nu. Väldigt olika det där visst

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Jag är nästan klar med main story. Gillar spelet skarpt.

Buggarna här och var är trista, främst eftersom det är saker som dom själva måste vetat om, men det har iaf för mig inte påverkar nämnvärt.

Dock är en sak förjäääävla märklig, när man är ute och kör så ser man fordon som kommer emot en på avstånd, mest som 2 ljuslyktor. Men sen bara poppar dom bort när dom kommer närmre. Hur i h-vete någon kunde anse det en okej lösning är för mig oförståeligt.

Utöver det tycker jag AI:n är på tok för dålig, det är alldeles för lätt att bara plocka en fiende åt gången, samtligt som det ofta blir så att dom fastnar/gömmer sig för dåligt så man bara kan sitta och attackera i lugnt och ro utan att som skjuter tillbaka.

Sist men inte minst så blir jag själv chockad, men säger att jag faktiskt är besviken på storyns längd. I vanliga fall gillar jag korta spel så det inte blir långrandigt, när man som jag har ont om tid.
Men i fallet 2077 så är det så sjukt mycket outnyttjad potential om man inte gör sidouppdragen. Jag gillar ju dock inte att förlora flowet i main story, så det är självförvållat men ändå trist, det finns ju så mycket coola grejor som t ex BD, men det känns ju knappt som man fått spela spelet innan det går mot sitt slut.

En annan sak jag finner märklig är att det känns som att man på sin höjd sett 10-15% av kartan. Förstår inte varför storyn inte tar en ”runt” mer.
(En del väldigt märkliga exempel, story missions som egentligen är fristående men som ändå utspelar sig på exakt samma plats som en tidigare mission, där hade dom ju iaf kunnat sprida ut det, men kanske var enklare att återanvända ett redan ”scriptat” område eller så).

Och på samma spår så är ju skillpoints/levels/gear frustrerande också, jag har ju inte låst upp en bråkdel.

Kort och gott så verkar det öht inte vara menat att man bara ska kötta genom main story, men hade kanske önskat att dom på nått sätt gett en inställning där spelet blev lite mer tweakat för oss som gillar den spelstilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Trist, mitt har aldrig kraschat efter mer än 86 timmars speltid nu. Väldigt olika det där visst

Det kan man verkligen säga. Innan en patch kom kraschade spelet ca en gång i timmen. Som tur var kraschade endast spelet och inte windows och med min dator tar det inte lång tid att komma in i spelet igen. Det samt frekvent auto save gjorde att krascherna inte var så jobbiga men jag hade förstås hellre varit utan.

Men aja, jag kör klart det de närmsta veckorna och sedan får den ligga på hyllan ett år eller tre tills nästa gång. Då kanske det finns lite dlc och annat spännande att roa sig med.

Permalänk
Avstängd

Klarat, lite över 100h tog det. Riktigt jobbigt i slutet med en hel del buggar som krävde att man laddade om spar för att slippa.
Nu lägger jag det åt sidan tills gratis DLC kommer ut.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR