Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk

Igår hämtade jag ut mina Awei A920BL, trådlösa, bluetooth, hörlurar/headset från Kina.
Försändelsen skickades som priority och kom till mitt postombud ett par dagar innan estimerad tid.

Enligt specifikation ska batteritiden vara 4, respektive 6 timmar för musik- och taltid, och standbytiden är 200 timmar. I dag använde jag headsetet under hela dagen, till och från, på arbetet och den började att larma på väg hem från jobbet varpå jag stängde av det. I huvudsak lyssnade jag på ljudbok. Laddningstiden är omkring 1 timma och räckvidden är enligt specifikation ca 10 meter, något som fungerade vid "fri" sikt på jobbet. Dock märkte jag att om man blockerar signalen, exempelvis genom att sitta på enheten, börjar ljudet att hacka.

Det som är negativt med Awei A920BL är att man valt att lägga batteriet i "fjärrkontrollen" på höger sida som är 5,5 x 1 x 0,5 cm och kan upplevas som tung och orsaka att vänster, motsatt hörlur, kan åka ut vid exempelvis löpning. Jag försöker lägga "fjärrkontrollen" mot axeln för att avhjälpa problemet. Man kan även använda medföljande clips för att fästa den exempelvis i kragen. Hörlurarna är magnetiska vilket gör att man enkelt kan hänga dom runt halsen utan att dom riskerar att ramla av.

Ljudkvaliteten är okej, något bättre än det headset som följde med min Samsung Galaxy S3, men kan upplevas som platt eller att frekvensomfånget är sämre än andra lurar. För $9.99 är det ett bra köp, när man väl lyckats koppla ihop dom med iPod och/eller telefon.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Lyckades fynda ett RGB-tangentbord av märket Motospeed med blå wannabe cherry mx blue brytare. Har varit nyfiken på blå brytare ett tag så kunde inte motstå det när jag såg priset. Brytarna är från Outemu (samma som Gaote) och de känns väldigt bra, men är något mer högljudda än originalet av Cherry, upplever även glapp i §-knappen, men det är sånt man får räkna med om man snålar Doubleshot keycaps är en bonus också, särskilt i den här prisklassen, även om jag förmodligen kommer byta ut dem mot PBT-tangenter snart. Trodde det skulle vara jobbigare att byta till ansi layouten men jag vande mig på en gång. Dock är jag verkligen inget fan av fullstora tangentbord så risken finns att jag byter tillbaka till mitt trogna Quickfire rapid.

Kostade 215 riksdaler på Banggoods 10-årsrea, de sålde 20 eller 30 stycken för det priset, så nu kostar det runt 430 kronor igen, men det är inte dumt det heller för ett mekaniskt RGB-tangentbord. Även skönt att risken för att åka på moms blir mindre när värdet är lägre.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Slutade bygga datorer för en mer ekonomiskt hållbar hobby

Jävlars, är det en E-II?

E-II eller original Horizon har varit drömguran för länge.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Skrivet av Läkarn:

Jävlars, är det en E-II?

E-II eller original Horizon har varit drömguran för länge.

Japp, E-II Eclipse-II. De körde RDB-lacken på Eclipserna precis under övergången från Standard till E-II

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag kör med video-visning istället för en enkel bild!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: "KLISTERMÄRKEN, WHOOOAH!"
-----------------------------------------------------------------

Själv köpte jag mig en redig stol för två veckor sedan nu, sjukt nöjd!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Leksak

3D-pussel

Win10

USB-SD-kort-läsargrej

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

Senaste inköpet, ett Noppoo Lolita Spyder 87 med röda Kailh-brytare. Säljaren skickade även med en röd keycap och en keycap puller utan extra kostnad.
470:- riksdaler inkl frakt från Kina (Fick dock tillbaka 235:- då det visade sig ha lite färgsläpp under PgDn. Så i slutändan blev det ett riktigt billigt tangentbord.)

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Bluish:

@andreas_dock: "KLISTERMÄRKEN, WHOOOAH!"
-----------------------------------------------------------------

Själv köpte jag mig en redig stol för två veckor sedan nu, sjukt nöjd!

https://pbs.twimg.com/media/CsPzOSkWYAAxjtY.jpg

Haha, ja men man får ju vara lite ironisk med Apple och deras jäkla klistermärken de skickar med alla i-Produkter på denna marknad... Och nu även laptops ?
Vad gör folk med alla klistermärken tänker jag ?, jag har du aldrig använt ett ända.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Lite lättare att behålla greppet om telefonen, bonusen är att det går att fälla ut ett ben om man vill ha den stående (horisontalt).

Den gamla kameran dog nån månad sedan, utgående modell (kostade drygt samma som min gamla) dock och filmar i becksvart mörker (prio ett) ganska bra.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Alltid lika roligt med lite sväng i bollen, förutom när man spelar på 39 foot eller kortare^^

Bara att spela hårdare

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Bara att spela hårdare

Självklart!

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: En polare satte dem på toalocket

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Makes my pew pew sound less pew. Tog nästan 10 veckor för fjollståndsmyndigheten att handlägga men till slut så.

På bössan:

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rutger Janåker:

Senaste inköpet, ett Noppoo Lolita Spyder 87 med röda Kailh-brytare.

Vart köpte du det? Ser trevligt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon32713:

Vart köpte du det? Ser trevligt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte det här.

Det finns en del reviews på YouTube om du skulle vara intresserad av det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rutger Janåker:

Jag köpte det här.

Det finns en del reviews på YouTube om du skulle vara intresserad av det.

Danke schön! Ska kolla in det.

Permalänk
Medlem

En av de tråkigaste sakerna att lägga pengarna på, mina gamla var dock 12 år gamla...

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/DOYR8cm.jpg
En av de tråkigaste sakerna att lägga pengarna på, mina gamla var dock 12 år gamla...

Köpte nyss (väntar på att få hämta dem) mina första glasögon Terminal-, sol- och vanliga glasögon. Kommer att kännas konstigt, undrar hur många grr jag lyckas glömma dem någonstans innan jag lär mej...

Permalänk
Medlem

Nya glasögon är väl inte så tråkigt? Nya bågar (nytt utseende), nya rispfria linser och så ser man förhoppningsvis bättre med de nya glasögonen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Rival 500, spelar ingenting, gick från en Logitech MX som arbetsmus men suktade efter en massa mer knappar för att programmera kortkommandon, OS funktioner & massa annat lullull för att snabba upp arbetsflödet rejält, SJUKT gött med så många knappar

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Mina senaste köp, CPU, MOBO och RAM är ifrån Inet. Sen är 980ti begagnat och Intels M.2a är köpt ny av privatperson.

Visa signatur

- MSI Z690-A PRO DDR4 - Noctua NH-D15
- Intel Core i5-12600KF - Corsair DDR4 3600MHz 2x16 GB
- ASUS STRIX 1080 TI OC
- Intel 600p 512Gb - Samsung 860 EVO 2TB
- Phanteks Eclipse P400 Vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nya glasögon är väl inte så tråkigt? Nya bågar (nytt utseende), nya rispfria linser och så ser man förhoppningsvis bättre med de nya glasögonen.

Jag tycker det är lika tråkiga pengar som att laga bilen / skicka den på verkstad (gick på 1800) som att köpa nya brillor (3300). Det kan ta upp till 2 veckor innan ögonen har vant sig och håller kanske i 12 år igen med extra superduperglasskydd grej. Bryr mig inte så mycket hur de ser ut heller, köpte de för att de knappt väger nånting och de satt bekvämt.

Jag kanske låter bitter...har inte intresset bara.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Var bara tvungen att köpa det när BF1 trial ingår Får se bara hur den gamla burken klarar av det...

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Köpte en ny leksak för pengarna @andreas_dock swishade för Macbooken i ovan videorecension
Phantom 3 standard, nu ska bara regnet lätta över de södra delarna av landet..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/eRloDoZ.jpg
Lite lättare att behålla greppet om telefonen, bonusen är att det går att fälla ut ett ben om man vill ha den stående (horisontalt).

http://i.imgur.com/yBptgiY.jpg
http://i.imgur.com/1VmlFGd.jpg
http://i.imgur.com/7jbeZSo.jpg
http://i.imgur.com/pyZyHFg.jpg
Den gamla kameran dog nån månad sedan, utgående modell (kostade drygt samma som min gamla) dock och filmar i becksvart mörker (prio ett) ganska bra.

Vart köpte du dashcamen, o hur mycket kostade den? O har du något fösta intryck? Funderar på o ge farsan en dashcam i typ julklapp, har pratat med han om sånt, men han verkar inte vilja skaffa

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vart köpte du dashcamen, o hur mycket kostade den? O har du något fösta intryck? Funderar på o ge farsan en dashcam i typ julklapp, har pratat med han om sånt, men han verkar inte vilja skaffa

Jag köpte kameran från Tradera.Mitt Krav är att den filmar i Bäcksvart mörker (höst mörker) utan problem, vilket den gör och har uppdaterat den till senaste firmware. Varning, denna är inte så användarvänlig, du behöver en dator om du vill ändra funktioner och inställningar (programvaran), köp en som har Wifi och då använder du telefonen istället.

Youtube klipp i gatubelysning och kolsvart mörker.

Skulle ha haft en i firmabilen idag när jag åkte iväg i 5 timmar....jävla idioter på vägarna.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Lisa Larson Lejon köpt på tradera.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuken:

Nya trådlösa hörlurar till telefonen. Sitter bra och levererar bra ljud för en billig peng (599:-) samt väldigt snygga o stilrena.
http://i.imgur.com/uYS02Ze.jpg

Så, nu har du haft dem ett tag. Är de bra? Kan man utföra fysiska aktiviteter utan att de faller av huvudet? Finns just nu för 399 på NoN.

Visa signatur

It’s more fun to compute.