Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Avstängd

10 verktyg på 6cm. Lite sugen på en Leatherman Squirt nu också.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Livsnjutare 😎

Middag och ett par nya läderhandskar inför den kommande vintern

.. Chicken Legend -burgaren var redan uppäten när bilden togs

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Köpte ett par silikon "pluppar" (?) till handkontrollen, gav mycket bättre noggrann precision och lättare att hålla ett mellanläge! Gillas

Passar såväl Xbox 360 / Xbox One så som PS4 (ej PS3) !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Blev ett Corsair Strafe RGB MX Silent (vilket rackarns namn alltså).

Är riktigt nöjd faktiskt, uppgraderade från ett Corsair K40 som bara var ett rent spontanköp för att ha ett tangentbord till mitt nya skrivbord, men eftersom Corsair inte har CUE-stöd för Mac och CKB inte stödjer K40 fick det bli ett Strafe istället. Skönt att det är så tyst också, jag hatar verkligen klickeklacket från ett rent mekaniskt tangentbord.

Återstår bara att försöka hitta ersättningstangenter till Windows- och alt-tangenterna, vill såklart ha kringla och option.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Ett par Denon AH-D7000 hörlurar och ett Bluelounge hörlursställ som jag köpte av en trevlig typ i Södertälje

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

Vart köpte du ditt ex. ?

Mighty nice !!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vart köpte du ditt ex. ?

Mighty nice !!

Köpte det på min lokala Siba butik.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Omega Speedmaster Professional
Funderat i många månader/år och nu har jag äntligen fått tummen ur och köpt min NASA-certifierade klocka jag kan använda dagen jag får tur nog att äventyra i rymden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Omega Speedmaster Professional
Funderat i många månader/år och nu har jag äntligen fått tummen ur och köpt min NASA-certifierade klocka jag kan använda dagen jag får tur nog att äventyra i rymden.

https://lh3.googleusercontent.com/RhBvn2rfklNwr2L5DIHa3s_jPSJUobs4UG-kyZPtIMXYf-bRXkiDJcrNXv8362jmQrVDQz5tVJxEyi-cHxnTcawa1POwDkMdMK3djiAOMudea3exGSIR4a5R8W6M0cu92CBNiM0T3rIRN5gej1EwN2XS9U4xHK97VswzIqnIFW2ZWDMb7FmQjx-1_wsunvokjPuRoUZgsHxaaVk7ugNerIoSoH3rB-YPK9FQP-dTksAa1AQ6XdJw2mED0ig1jJUQh9JVA_apsMspJ4nrCzzxs0Sx3TsLPxnR9x1q9iQGeKJ6U_uz7j1LSmhK7w1-dmVYCwmYYhq6eAk25KYqiRGOiBzpKLSP41e-ebWjdMZq3_d2tFt7Sp8bQrT8VAP8G4eEu4JP2OIrgxLecUUYTa0sXX2lVgb4FrQWQn_b5EqekH6L1rWbyTOs-Y8S1ey9DxAlqIU4Wvf8zNf6_IiW0nAK1t-e2lnGyqPRWFuuTcB91dw6iCKGXs6vZBsg6HzOaicQeHiyzlc2xE9DT2wVjQNUTzTrogCoJA07k3-MgWmqcSOxUiTJ6ViDuG5NQNEUwhUDGjrGsJRrxf4tVepTOUWsNJ4SLhl1ybrqtaTPmV40oY0QPzZF=w1422-h952-no
https://lh3.googleusercontent.com/pvyxvdARekoawtscoTH43FKJDvYRRSOv807G4I1m-HRirZQ8Z9H8eJ8MtP9nTRdwjrNCiaMsv6rMLm4QhD4DbVboVqW_AHe1mV-DdvdYqlTYG-j_-FDCHzE1jF7MRXhGxcbJsjTjgYkznq1jPpd0tk4XL3t_qmdWDZcP-NyRwszpEg1ec4fHWOy9uaDEXYNZbTxpOy6KGopxuN_K-juBF2ZpDGfupA8ryhUZCyDp8vp-csZgbCYm3UWwi0eVUTGPlpqbYq4zqz7R8soWpbVsiZA56GdEb-crRbcsVN-qtdnnEm2fALXn3O065Nikh1BwwzoAaHmDMr1UNH_BTJt2RG7FtT_jrIbWRmj3NJBfE9Loygf3Af0BbcMx21mrQ0wXWd1ZkN4iWO2B95E5cmAis14Ekk9PpyIPicHigrvm3OWrPYDcbp4-8RiwEhHhmdSkya2GrQvJbdGV560mH09CGdTI43ZLmlF9q2DhF4oNrklIa3CpC4PpzW7DnvaUz2blPPGyIgU9ijyzbpFg1VY5yIPGnFMpxhV5f5FEzPbnY387Ng6nKhG2O_LZdxabZulL8zsJ38MaK4J4P1wZXlBy-hrAZm5OkvizcV0Y-qFBeOOGPqk7=w1422-h952-no
https://lh3.googleusercontent.com/_QbxLsC3DdX523Di-pk9UIxeW_pebVcmqzbsjSJIahPRnA-CULuFKm2crbbsgJQVIDLPMmIMdU8D9U0O3yiT2oi9Lq3_0Zamlhd-MYf7ONdj5yPA3FO-_EsVZAMeswGgbSyLqfUNax0HgKbDqj9pgHeDq1Lh6BrtKij_LAzquXnMYJFsqZGrqAgxru-MJZPq17m1y2Gl2WJhskLu1l3qaTlnUIcpOnQLuNwUhXhkd6SctjWu9NkJNPgdinR7qZuUni3JI2nR94xazMz8slHoamRWz_Myt1r3ggD0ei17yGjzxkI95ykMLf6Llqlx_95oOqLDeiIjOSGZGMR24jBoCO4uSFwBQvHkryoE03K2KHD03aCfmfPUuWCgXGBDOCmxbm11eJZKL_AsrYYNK0JoEJZ1eRt425QHvdsdEfCzd6qNTyqDCePzudAYg4zoFwCGZ7uOTaZQPJKtS3BEMs5dLBlwdIvxqkY-qmX7C8kC5PUVpzlNMDQEgFoIk3_dxmQoTAVDJWRIbWzpZV66PnJz6tICG4eXcRKzD7_qxGX0TvmZ8_Viqcp-8i3BzmvnaIWblY2Y5VkS369OzKaVmc-BNBcpgf2k22Bz95162wycS4pS8geh=w1422-h800-no
https://lh3.googleusercontent.com/PpgtWlaonan13dowaK2hlF7cNQGLKBrxru429qBFBUHlEwzO48S5yMrosIwP4A7_QqkGohrdqZjB63eKYg4lGFFfXJICPlwhj-aMgO78MOHo-ikNxMThX2drisnY_5TyShTWA7sadKPf54R4n3z6F5oKT51jPGjXD_FphzJbz_vU0wJy3xMUwiW21pJTgXd50asIxQlQkCrk6qhQkZkXkNWIZGfB7xPXW_djJmynMhznE1ix_UdZvvISikEgMXz7LRFjooA6BBk5mA6MUOJDKacrJ24xOt9lHPd1qz8X5-eEQd6Hr5F5v8ms4969fLIaWYeTZDNWew2WmKrstKKEGBJs7AcV3wDsdCdgdEtE3n3ZiDR4hWewOx5F37a7e3NfyURak9_L0qlGrf_a1usL61Xj478WSZvceZhEvjdKzc_aaHDrnZBpnxU9bwToRsYUx4vJ61gpj1OEmWBfococvQhf4yY65pCwSMopO2EkKc2CKeD3EG5GCiTtJmSiR_tb-ZXZq_r_qXfosSy2KpIO4lwOVIFE2av9Xy_59yvill3UWi2p5fu11ExEhiY-S6HIvhJC21vVWF2uSnvFSevNyFtcPEfZU3KcTXmo-zX3jCJSUZFQ=w1422-h952-no

Så där ska en klocka levereras.
Grymt avis, på sådär typiskt svenskt vis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Livsnjutare 😎

Köpte en beg Xbox One kontroll här på marknaden, och då får man rengöra grundligt med vatten, fönsterputs och alkohol!

... Som ny!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Va ett tag sen nu men klickat hem denna och är nöjd, känns premium!

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem

Ny kamerarem till kameran, Peak Design Slide - Summit Edition.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Godheter för en lördagskväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk

Ser att många försöker dela bilder från goggle drive men inte får bilderna att visas.
här är en liten snabb guide hur man får drive att göra som man vill

Permalänk
Medlem

Xbox One Media Remote + FLIRC. Perfekt fjärr till Plex på Raspberry Pi'n, knapparna lyser även upp när man tiltar den vilket är ett stort plus.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av KniFF:

http://i.imgur.com/lfv1DSX.jpg

Xbox One Media Remote + FLIRC. Perfekt fjärr till Plex på Raspberry Pi'n, knapparna lyser även upp när man tiltar den vilket är ett stort plus.


Något sådant här har jag letat efter!!
Köpt på samma ställe eller olika ? (Vart..)

Edit, fick syn på fakturan eller följesedeln och kunde uttyda "M punkt nu Sverige AB" eller något liknande...
Dvs.. ta-da!: https://www.m.nu/flirc-universal-remote-receiver-p-1116.html

Xbox fjärren är ju enkel sedan

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Köpte ett PS4 + Last of Us Remastered utav @Mocka här på forumet... Fy fasen vilket bra spel detta är. Vågar nog säga att det är det bästa jag någonsin spelat, men det borde väl också 3'e omspelningen bevisa ?

(De två andra på PS3 och nu den 3'e på PS4an)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:


Något sådant här har jag letat efter!!
Köpt på samma ställe eller olika ? (Vart..)

Edit, fick syn på fakturan eller följesedeln och kunde uttyda "M punkt nu Sverige AB" eller något liknande...
Dvs.. ta-da!: https://www.m.nu/flirc-universal-remote-receiver-p-1116.html

Xbox fjärren är ju enkel sedan

Hehe, instämmer! Det stod mellan Xbox Media Remote och Apple Remote.. Vill inte ha hundra knappar

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av KniFF:

Hehe, instämmer! Det stod mellan Xbox Media Remote och Apple Remote.. Vill inte ha hundra knappar

Jag kör just nu med en Boxee Box kontroll (enligt mig den bästa på marknaden) då den har både tangentbord på baksidan + RF istället för IR...

... But HOW!? you ask ?

This is how i did it:

Det är alltså adapter -chipet där även Wifi-modulen sitter (tagit bort den, då den inte behövs) från en riktig Boxee Box.
Med andra ord så byggde jag min egna mottagare för ~40kr

Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag kör just nu med en Boxee Box kontroll (enligt mig den bästa på marknaden) då den har både tangentbord på baksidan + RF istället för IR...

... But HOW!? you ask ?
This is how i did it:

Sweet lösning - Hört bra om den fjärren också!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av KniFF:

Sweet lösning - Hört bra om den fjärren också!

Jag har 2st Boxee Box'ar till och tänkte slakta dem för att göra liknande lösningar till extra tv'n och ev. ha en i backup eller något.
Boxee Box'arna i sig är bra som mediaspelare på filnivå - men inte mycket mer.

Kör Plex via PHT just nu, men såg från ett insider brev att de skall skrota PHT och köra en ny lösning som är Crossplattform och ser likadan ut på PC, Mac OSX som den gör på Xbox One, PS4 etc.

... sååå boxee boxarna i sig används inte alls typ.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@Krabbtumme: Är också helnöjd med mitt. Ett riktigt härligt tangentbord att skriva på, spela med och framförallt titta på.

Skrivet av andreas_dock:

Köpte ett PS4 + Last of Us Remastered utav @Mocka här på forumet... Fy fasen vilket bra spel detta är. Vågar nog säga att det är det bästa jag någonsin spelat, men det borde väl också 3'e omspelningen bevisa ?

https://farm6.staticflickr.com/5528/30330566692_f2cee1ee8b_h.jpg

(De två andra på PS3 och nu den 3'e på PS4an)

Kul att du är nöjd ^_^

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har 2st Boxee Box'ar till och tänkte slakta dem för att göra liknande lösningar till extra tv'n och ev. ha en i backup eller något.
Boxee Box'arna i sig är bra som mediaspelare på filnivå - men inte mycket mer.

Kör Plex via PHT just nu, men såg från ett insider brev att de skall skrota PHT och köra en ny lösning som är Crossplattform och ser likadan ut på PC, Mac OSX som den gör på Xbox One, PS4 etc.

... sååå boxee boxarna i sig används inte alls typ.

Jag älskar tunnare klienter och kan bara prata gott om RPi3 + Rasplex. Har även kikat lite på Odroid C2, den senare har stöd för H265/4K + TrueHD/DTS HD-MA och kostar inte många kronor fler.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av KniFF:

Jag älskar tunnare klienter och kan bara prata gott om RPi3 + Rasplex. Har även kikat lite på Odroid C2, den senare har stöd för H265/4K + TrueHD/DTS HD-MA och kostar inte många kronor fler.

Jag kör på en custombyggd NUC med en i5'a 8gb ram och 120gb ssd, i ett Akaasa -chassi helt i aluminium, alltså 100% passivt kyld, så den är både liten och stark!

.. men nu slutar vi diskutera mediaspelare här, tråden är till för bilder - inte diskussioner på sidovägar

PM'a mig gärna om du vill fortsätta gaffla mediaspelare och lösningar för det hela, alltid intressant!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av WalterEgo:

Ny kamerarem till kameran, Peak Design Slide - Summit Edition.
http://i66.tinypic.com/jgnrbp.jpg

Roligt att se en annan Pentaxian på forumet.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Ska läsa bok. Jävla skitsystem! av Jonas Söderström

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av gothenburg:

Ska läsa bok. Jävla skitsystem! av Jonas Söderström

http://i.imgur.com/gMKxGn6.jpg

http://i.imgur.com/xcvNYO0.jpg

Den funderar jag med köpa!

När du läst lite får du gärna återkoppla om hur den var/är!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

http://i.imgur.com/QAcfEfv.jpg
Skönt att det är så tyst också, jag hatar verkligen klickeklacket från ett rent mekaniskt tangentbord.

Återstår bara att försöka hitta ersättningstangenter till Windows- och alt-tangenterna, vill såklart ha kringla och option.

Say What!

IBM klicket är ju kult. Vartenda polis station, lokal myndighet och statliga kontor har dem. Fast mest för att det låter som om de arbetar när chefen går förbi.
Jag använder IBM klicket för att höra att jag verkligen tröck på knappen i super hetta i spel. Då den överröstar det mesta stön, bräk och harklingar när jag spelar in.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hotellfrukost

... man behöver unna sig lite lyx i vardagen!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •