Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Mario Golf?

Är det bra tycker du? Värt pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Är det bra tycker du? Värt pengarna?

Aldrig spelat, men har sett positiva recensioner.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Är det bra tycker du? Värt pengarna?

Kanonspel enligt mig!

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Är det bra tycker du? Värt pengarna?

Jag skaffade det bara för att jag älskade det till N64.
Ångrar att jag inte köpte Zelda istället 🥲

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo Direct imorgon 8/2 23:00!

Ska vara 40 min långt och visa upp spel som kommer under första halvan av 2023.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Ska vara 40 min långt och visa upp spel som kommer under första halvan av 2023.

Hoppas på nåt fräsigt om Zelda TotK

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Konsolgrävare

Metroid Prime Remastered är ute!!!!

Äntligen!!!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd

Yesterday's Nintendo Direct
Everything that was announced
https://www.dekudeals.com/nintendo-direct-2023-02-08
34(+) spel

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Äntligen!!!

Jag tänkte att om det är 200kr för det spelet eller 500kr för hela trilogin så är det kanske rimligt.

429kr för bara första spelet.

Bra spel dock så om man inte spelat det innan kan det ju vara värt det ändå kanske.

I övrigt en ganska okej Direct.

Nice med helt ny bana + ny karaktär i Mario Kart!
Och Castlevania till Deadcells!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Squallie:

Jag tänkte att om det är 200kr för det spelet eller 500kr för hela trilogin så är det kanske rimligt.

429kr för bara första spelet.

Jo rätt segt att dom lär drip feeda oss alla tre spelen tills 4an kommer istället för att släppa hela trilogin direkt :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ååh! Har väntat med att spela om prime-spelen i ett par år nu i väntan på det här, underbart! 🥰

Edit: Dock, förväntade ju mig hela trilogin(2an är ju fortfarande det bästa spelet), men men ska inte klaga!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Om man ska sälja ett större Switch-paket, var är bästa platsen att göra det, Marketplace, Blocket, FB-grupp, Tradera, Sweclockers? Var tror ni man gör det enklast? Antar att det blir bäst/enklast att sälja det hela i delar.

Kortfattat om paketet:

Switch 2019 (Nyskick med skärmskydd)
Yesojo Nintendo Switch Projektor
4st joycons
1 Pro Controller
2 fodral
1 större case
1 Enklare grepp
Ca 20st fysiska spel (Flesta Nintendos egna titlar. några med steelcases och deluxe editions, plus några lite mer sällsynta som Attack on Titan 2: The final Battle och Lego Star Wars The Skywalker Saga Deluxe Edition (plomberad))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Om man ska sälja ett större Switch-paket, var är bästa platsen att göra det, Marketplace, Blocket, FB-grupp, Tradera, Sweclockers? Var tror ni man gör det enklast? Antar att det blir bäst/enklast att sälja det hela i delar.

Börja på Swelockers och får du inte det sålt där så provar du Tradera.
Tror du har större chans att få bättre pris på Tradera däremot men det lär säljas snabbare om det läggs upp här.

Undvik Blocket och Facebook Marketplace såvida du inte vill bli jagad av prutare.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Börja på Swelockers och får du inte det sålt där så provar du Tradera.
Tror du har större chans att få bättre pris på Tradera däremot men det lär säljas snabbare om det läggs upp här.

Undvik Blocket och Facebook Marketplace såvida du inte vill bli jagad av prutare.

Topp, tack!

Hittade även ''Nintendo Switch - Köp, Byt, Sälj Sverige'' med ca 17k medlemmar på Facebook. Kanske är lite enklare där när det är en privat grupp.

Men marketplace och blocket går definitivt bort då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Och Castlevania till Deadcells!

DET ser jag fram emot! Blir mitt första DLC jag skaffar till Dead Cells!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Börja på Swelockers och får du inte det sålt där så provar du Tradera.
Tror du har större chans att få bättre pris på Tradera däremot men det lär säljas snabbare om det läggs upp här.

Undvik Blocket och Facebook Marketplace såvida du inte vill bli jagad av prutare.

Haha, för på Sweclockers härjar inga prutare
Hade sagt Blocket för att nå flest potentiella köpare tbh. Prutare är ju bara att blocka där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Haha, för på Sweclockers härjar inga prutare
Hade sagt Blocket för att nå flest potentiella köpare tbh. Prutare är ju bara att blocka där.

Tycker Blocket är klart värre då man även blir ringd och SMS:ad i tid och otid. Men ja, prutare finns överallt men inget är värre än Blocket och Marketplace enligt mig.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Tycker Blocket är klart värre då man även blir ringd och SMS:ad i tid och otid. Men ja, prutare finns överallt men inget är värre än Blocket och Marketplace enligt mig.

Nummer anges inte längre på blocket om du inte verkligen vill det, åtminstone när det gäller spel. Beror kanske på varan du säljer. Jag har sålt bra mycket mer via blocket än någon annan plats på senare tid. Gratis att annonsera spel där nuförtiden.

Permalänk
Medlem

Har kollat lite mer på Metroid Prime Remastered nu och dom har faktiskt lagt ner ganska mycket jobb på att göra om allting. Priset känns helt klart mer befogat än vad jag först tyckte.

exempel:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Yesterday's Nintendo Direct
Everything that was announced
https://www.dekudeals.com/nintendo-direct-2023-02-08
34(+) spel

Kul med ett nytt Fantasy Life. Det hade jag inte förväntat mig. Det första på 3DS tyckte jag var överraskande bra med sin lättsamma RPG-light-stil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Har kollat lite mer på Metroid Prime Remastered nu och dom har faktiskt lagt ner ganska mycket jobb på att göra om allting. Priset känns helt klart mer befogat än vad jag först tyckte.

exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=xORZz58JAgA

Idd! Tycker att Nintendo lade lite vikt vid den här aspekten, att det är mer än bara uppskalat Sen ser det ut som att det är en twin stick shooter nu ist för klassiska kontrollerna? Ska bli lite spännande att se hur det blir att spela!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Squallie:

Har kollat lite mer på Metroid Prime Remastered nu och dom har faktiskt lagt ner ganska mycket jobb på att göra om allting. Priset känns helt klart mer befogat än vad jag först tyckte.

exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=xORZz58JAgA

Wow!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Idd! Tycker att Nintendo lade lite vikt vid den här aspekten, att det är mer än bara uppskalat Sen ser det ut som att det är en twin stick shooter nu ist för klassiska kontrollerna? Ska bli lite spännande att se hur det blir att spela!

Ja eller man får välja. Finns vanlig fps med två spakar, klassiskt som på Gamecube, motion som på Wii osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ja eller man får välja. Finns vanlig fps med två spakar, klassiskt som på Gamecube, motion som på Wii osv.

Aha, skönt! Kommer testa att köra det med twin sticks isf, men misstänker starkt att jag kommer gå tillbaka till klassiska gcn-layoten

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Är det något sagt eller finns det några rykten om remaster på Metroid Prime 2 och 3?

Fullkomligt älskade Metroid Prime när det kom, men av någon anledning blev det aldrig av att jag spelade uppföljarna. Äger Trilogy till Wii, men när jag väl kom till skott hade grafiken åldrats lite väl mycket för att det ska vara njutbart. Remaster hade ju varit helt perfekt.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Är det något sagt eller finns det några rykten om remaster på Metroid Prime 2 och 3?

Fullkomligt älskade Metroid Prime när det kom, men av någon anledning blev det aldrig av att jag spelade uppföljarna. Äger Trilogy till Wii, men när jag väl kom till skott hade grafiken åldrats lite väl mycket för att det ska vara njutbart. Remaster hade ju varit helt perfekt.

Det har väl ryktats om att de höll på med hela trilogin från början. Med tanke på arbetet de lagt ner på ettan så förstår jag att de inte släpper alla direkt. Förhoppningsvis har de börjat med tvåan/trean och kan använda mycket från Remastern för en snabb och smidig Remaster av dem. Bara hoppas att försäljningen matchar betyg och hur hypade folk är över Remaster så vi får se mera Metroid!

Vilken dröm att få Remakes av alla gamla Metroid till Switch i kvalité som Dread!

Permalänk
Medlem

Min L-knapp på min ena Joycon controll har lagt av. Vet någon om det finns något smidigt sätt att få det löst?

Har två Joycon "set" och det andra fungerar så är något med den controllern i sig.

Permalänk
Skrivet av MrTowle:

Min L-knapp på min ena Joycon controll har lagt av. Vet någon om det finns något smidigt sätt att få det löst?

Har två Joycon "set" och det andra fungerar så är något med den controllern i sig.

Har du ingen garanti kvar så kan det ju vara värt att öppna upp och kolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Har du ingen garanti kvar så kan det ju vara värt att öppna upp och kolla.

Det är ingen garanti kvar, vad ska man kolla efter om man öppnar den? Finns det någon som reparerar kontroller utanför garanti? Känns lite tråkigt att slänga den. Är ju bara vänstra kontrollern också.