Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av wasabi:

Ärligt, tycker jag det kan vara snyggt på vissa. Men nu förtiden förknippas det med både vänster och extrem höger även fast det INTE borde vara politiskt, så verkar mina vänner påminna mig om att det är det. Sorligt, annars tänkte jag växa till det men för många skämt har gjort att jag helt enkelt avstår från att odla

Helt ärligt, 99% av alla som kommenterar nedlåtande ang skägg kan inte odla själva. Bara att låta det växa och strunta i vad andra tycker om DITT skägg.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av wasabi:

Ärligt, tycker jag det kan vara snyggt på vissa. Men nu förtiden förknippas det med både vänster och extrem höger även fast det INTE borde vara politiskt, så verkar mina vänner påminna mig om att det är det. Sorligt, annars tänkte jag växa till det men för många skämt har gjort att jag helt enkelt avstår från att odla

Glöm inte extrema hippies, religiösa, friluftsfolk, äventyrare och andra som är utan någon ideologi, det är väl inte skägget i sig som karakteriserar grupperna eftersom så många kan ha skägg.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Glöm inte extrema hippies, religiösa, friluftsfolk, äventyrare och andra som är utan någon ideologi, det är väl inte skägget i sig som karakteriserar grupperna eftersom så många kan ha skägg.

Sen får du inte glömma soffliggarna och de lata personerna som inte orkar raka sig...

Självklart får inte skäggiga damer glömmas bort heller!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av SunQ:

Sen får du inte glömma soffliggarna och de lata personerna som inte orkar raka sig...

Självklart får inte skäggiga damer glömmas bort heller!

och rövskägg...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

och rövskägg...

Det finns det gott om!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

@Tomas_88: Damn the mega pc you got dude

Permalänk
Skäggig legend

Blir det några tomteskägg till jul då?!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Är det nån av er som upplever att skägget slutat växa efter ett tag? har själv inte gjort det då mitt är ca 70 cm långt

Permalänk
Skäggig legend

@Raappana Nja, mitt växer på dock bara på dryga 20cm. Inte bara så att de krullar sig mer och mer?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

mitt är lite smålockigt bara förutom en gång när sambon testade plattång

Permalänk
Medlem

Vet inte om det framgår i denna tråd men jag lärde mig mycket via "The Beard Baron". En kille på youtube som även säljer bra grejer. Innan hade jag problem med tappade hårstrån och mjäll, främst pga att jag använde vanligt shampoo och för ofta.
https://www.youtube.com/user/thebeardbaron

Jag har testat på hans och andras ("bear" med flera) oljor och tycker nog att hans grejer är de bästa.

Permalänk
Jubileumsmästare

Klippte av en bit, alltid jobbigt men det blir ju fräschare.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Skäggig legend

@Svaniis Grymt!

Drog en liten extraordinär selfie som uppskattades av damerna i alla fall. Var det på grund av skägget måntro...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Till Er som köper skäggolja kan jag varmt rekommendera att göra egen. Går att googla fram diverse recept på nätet.. Själv kör jag 50/50 på jojobaolja och mandelolja, sedan droppar jag in lite eteriska oljor efter tycke, smak och årstid. Bergamott, ceder, skog/tall och Grape är vanligt förekommande i mina oljor.

På bla.a organic makers hittar man det man behöver inklusive bruna flaskor med pipett.

Permalänk
Medlem

Fullständig avsaknad av skäggväxt på kinderna, glapp där polisongerna ska vara, samt att mustaschen växer spikrakt framåt gör att jag inte gärna odlar... har testat någon månad, men orkar inte riktigt löpa linan ut då det faktiskt ser ut som ett dammsugarmunstycke med hår runt munnen..

Stråna är inte tjocka och det är inte särsklit tätt, men jävligt oböjligt..

Idag kör jag med hårtrimmern någon gång varannan vecka (egentligen när det börjar klia förjävligt), ner till 0,1 mm eller så och hyvlar då även halsen och de sju stråna på kinderna. Min normala (otrimmade) skäggväxt innebär alltså en circle beard eller goatee, fast med halsskägg.

Ger er en hint om hur det ser ut runt munnen efter en dryg månad: https://www.kjell.com/se/image/Product_221323sv/full/1?635853...

Frågan är alltså om det vid någon tidpunkt kommer gå forma eller böja mustaschjäveln åt något håll, eller om det helt enkelt är så att det bara blir längre?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av KjellTimell:

Till Er som köper skäggolja kan jag varmt rekommendera att göra egen. Går att googla fram diverse recept på nätet.. Själv kör jag 50/50 på jojobaolja och mandelolja, sedan droppar jag in lite eteriska oljor efter tycke, smak och årstid. Bergamott, ceder, skog/tall och Grape är vanligt förekommande i mina oljor.

På bla.a organic makers hittar man det man behöver inklusive bruna flaskor med pipett.

Detta ska jag faktiskt testa bara inte orkat. Nu får jag dra handen ur skägget och köra!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av KjellTimell:

Till Er som köper skäggolja kan jag varmt rekommendera att göra egen. Går att googla fram diverse recept på nätet.. Själv kör jag 50/50 på jojobaolja och mandelolja, sedan droppar jag in lite eteriska oljor efter tycke, smak och årstid. Bergamott, ceder, skog/tall och Grape är vanligt förekommande i mina oljor.

På bla.a organic makers hittar man det man behöver inklusive bruna flaskor med pipett.

Snabb fråga, detta i fet-text finnes vart? Tar du grape och pressar ner det eller köper du ett koncentrat?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Snabb fråga, detta i fet-text finnes vart? Tar du grape och pressar ner det eller köper du ett koncentrat?

https://www.organicmakers.se/produkt-kategori/hem/ravaror/ete... typ där. Googlade på estetiska oljor.

Permalänk
Skrivet av Niivpzi:

Snabb fråga, detta i fet-text finnes vart? Tar du grape och pressar ner det eller köper du ett koncentrat?

Nej, pressar inget färskt eller så.. Utan köpt Eteriska oljor på flaskor och droppar i några droppar. Det är högkoncentrerat så det krävs inte mer än några droppar i respektive 30ml flaska. Ta det försiktigt och pröva dig fram!

MrWhizeguy länkade rätt, det sådana oljor

Permalänk
Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Får väl bidra med mitt, lite lagom sådär. Bonus är att jag fyller på vattenkylningen samtidigt!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av kirayatail:

Får väl bidra med mitt, lite lagom sådär. Bonus är att jag fyller på vattenkylningen samtidigt!

https://cdn-images-1.medium.com/max/1000/1*ccEOXjNNqh348Aec028oIw.jpeg

Bra jobb. Samt att om man spiller behöver man inte springa efter papper.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Bra jobb. Samt att om man spiller behöver man inte springa efter papper.

Visst är det märkligt att gemene man har så svårt att acceptera det praktiska i det förhållandet?

När det gäller spill i datorn litar jag dock mer på papper

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Nu har jag äntligen blivit klar med "the yeard" (eller ja, snart 13 månader och going strong)! Jag har bokat tid hos en barberare här i Göteborg till nästa vecka och undrar lite saker. Är det någon annan här som har gjort the yeard och sedan gått till en barberare? Vad hände där och hur fortsatte ni med ert skägg?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Moderator
Forumledare

@lord_tito: är inne på månad 15. Har inte varit hos en barberare än utan låter det fortsätta växa ett tag till.
Kör tvätt, olja, balm och vax till mustaschen. Börjar dock bli lite trött på det nu, vill kunna äta normalt igen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@lord_tito: är inne på månad 15. Har inte varit hos en barberare än utan låter det fortsätta växa ett tag till.
Kör tvätt, olja, balm och vax till mustaschen. Börjar dock bli lite trött på det nu, vill kunna äta normalt igen

Haha, känner igen det! Har blivit tvungen att börja äta tex hamburgare med kniv och gaffel, känns annars som att man käkar upp halva mustaschen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Känner mig tvingad att dela med mig nu när man följt tråden ett tag ^^

Inte så mycket skägg för mig, utan jag satsar mer på mustachen och vill att den skall vara i fokus.
Har haft skägg till och från under 10 år i alla möjliga konstillationer, men denna looken har jag haft det senaste året

Skall låta mustachen få växa ut ordentligt nu för att få den större, innan har jag alltid trimmat ned den, så nu får den växa på och toppas med jämna mellanrum bara!

Permalänk
Medlem

Började som en 30-årskris. Tänkte odla tills 30-årsdagen kom, men vid det laget hade jag lärt mig gilla det så det får hänga med ett tag till.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NordhNet:

@lord_tito: är inne på månad 15. Har inte varit hos en barberare än utan låter det fortsätta växa ett tag till.
Kör tvätt, olja, balm och vax till mustaschen. Börjar dock bli lite trött på det nu, vill kunna äta normalt igen

Du får skydda dig...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.