Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

Med risk för att skriva samma sak som någon annan:

Varför inte bara lägga ner hela myndigheten Radiotjänst och spara pengar och sedan spä ut
tv-avgiften på skatten?

Det skulle innebära att alla som arbetar och betalar skatt i Sverige skulle bidra och den skulle då kunna vara extremt låg så att ingen egentligen lider av det, och staten får sina hittepå-pengar.

Säg mig en enda nackdel med detta.

Tänker svara mig själv och säga att ja en nackdel är ju helt klart de jobb som går förlorade iom nedläggning av myndigheten men...
Det är ju en ren maffiaverksamhet dom håller på med så jag hade nog inte fällt några tårar där iaf.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Benizakura83:

Med risk för att skriva samma sak som någon annan:

Varför inte bara lägga ner hela myndigheten Radiotjänst och spara pengar och sedan spä ut
tv-avgiften på skatten?

Det skulle innebära att alla som arbetar och betalar skatt i Sverige skulle bidra och den skulle då kunna vara extremt låg så att ingen egentligen lider av det, och staten får sina hittepå-pengar.

Säg mig en enda nackdel med detta.

Hade du läst tråden hade du redan sett svaren på detta. Flera har skrivit samma sak, i alla dessa trådar om TV-licensen, och det är alltid lika dumt.
Bara det att tvinga alla som inte äger en TV att betala en TV-licens är helt absurt, då kan man börja betala massa konstiga licenser för saker man inte har.
Det är inte alltid en fråga om huruvida det är mycket pengar, det är något av en principsak också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Benizakura83:

Tänker svara mig själv och säga att ja en nackdel är ju helt klart de jobb som går förlorade iom nedläggning av myndigheten men...
Det är ju en ren maffiaverksamhet dom håller på med så jag hade nog inte fällt några tårar där iaf.

SVT får inte finansieras via skatt då den ska vara politiskt oberoende. Blir den finansierad genom skatt så får politikerna makten över kanalen.
Personligen tycker jag det är skitsnack då SVT är Vänster. Lägg ner hela skiten istället. Behåll en radiokanal så information kan nå ut i nödfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

En medveten felskrivning.
Och jag kan garantera att det snart är en riktig skatt.
Som du måste betala även om du bor i en kåta på ett berg utan el.
För i teorin så skulle du ju kunna släpa dit en dator och batterier och nå någon satellit som kan ge dig internet och därmed "stjäla" deras utbud.

Radiotjänst kan inte i sin vildaste fantasi föreställa sig att de som inte betalar licensen faktiskt inte är intresserade av deras utbud.
I deras ögon är man en ekonomisk brottsling nästan i klass med Posener.

Därför det är så kul att när de ringer och jagar en typ 1 gång om året på snällt sätt säga "F.O., jag har ingen TV".

Skrivet av keyser:

Du vet att avgiften på datorer, telefoner och surfplattor slopades?
Så länge du inte köper någon manick med en TV-mottagare så slipper du undan.

Och detta är endast pga en människa valde att ta detta till domstol. De hade fan lagt denna avgift på allt annars. Man väljer att öppet sända på ett öppet nät, och sen skicka räkning.

Lite som att jag nu har svarat på din kommentar. Detta kräver jag nu dig 500kr för...

Så avgift eller skatt är bara två olika ord för samma skit enligt radiotjänst. Det behövs läggas ner/om, då dessa kanaler är så politiskt vridna idag ändå att det löjligt.

*hmm, ekonomin går inte ihop.*
Normalt människa som ser detta: "Vi får väl ta och minska en radiokanal kanske, eller minska personalen."
En radiotjänst-nisse/vänsterpartist som ser det: "Vi måste höja skatten..., de ska betala för det". De verkar tro att det är oändligt med pengar i folks lådor eller något.

En avgift för en tjänst balanseras för tjänsten. En skatt höjs...

Som @anon246659 säger... lägg ner skiten, lägg en liten skatt, behåll en TV och en Radiokanal, släpp resten. Du slipper ha folk som ska gå genom dina buskar för att se om du har en TV, och du slipper 90% av administrationen, vilket mycket av pengarna nu faktiskt går till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade du läst tråden hade du redan sett svaren på detta. Flera har skrivit samma sak, i alla dessa trådar om TV-licensen, och det är alltid lika dumt.
Bara det att tvinga alla som inte äger en TV att betala en TV-licens är helt absurt, då kan man börja betala massa konstiga licenser för saker man inte har.
Det är inte alltid en fråga om huruvida det är mycket pengar, det är något av en principsak också.

Därav min mening "Med risk för att skriva samma sak som någon annan:". Jag hade kanske inte tid att läsa varenda inlägg i tråden och kände inte heller något tvång till detta innan jag själv fick kommentera . Dumt tycker jag inte att det är, snarare realistiskt.

Det finns inte en möjlighet att man kommer sluta upp med att ta betalt för detta. Mina och många andras tankar om att förändra sättet på hur man får in sina pengar på är nog troligare än att de bara "lägger ner skiten". Och om det är så som en annan användare skrev att det inte får läggas på skatten pga politiska skäl då detta är "public service" så kanske att annat alternativ hade kunnat vara att man helt enkelt får köra på reklam likt de andra kanalerna för att bekosta verksamheten.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Benizakura83:

Därav min mening "Med risk för att skriva samma sak som någon annan:". Jag hade kanske inte tid att läsa varenda inlägg i tråden och kände inte heller något tvång till detta innan jag själv fick kommentera . Dumt tycker jag inte att det är, snarare realistiskt.

Det finns inte en möjlighet att man kommer sluta upp med att ta betalt för detta. Mina och många andras tankar om att förändra sättet på hur man får in sina pengar på är nog troligare än att de bara "lägger ner skiten". Och om det är så som en annan användare skrev att det inte får läggas på skatten pga politiska skäl då detta är "public service" så kanske att annat alternativ hade kunnat vara att man helt enkelt får köra på reklam likt de andra kanalerna för att bekosta verksamheten.

Varför är det realistiskt? En nöjeskanal man inte använder, varför ska man tvingas betala för den?

Det bästa alternativet är att koda kanalen, precis som alla andra tvingas göra, så det blir en rättvis konkurrens.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför är det realistiskt? En nöjeskanal man inte använder, varför ska man tvingas betala för den?

Det bästa alternativet är att koda kanalen, precis som alla andra tvingas göra, så det blir en rättvis konkurrens.

Du missförstår mig, jag håller helt med dig beträffande detta. Man borde inte behöva betala för tjänster man inte använder bara för att möjligheten finns. Men jag menar att det är orealistiskt att tro att man någonsin kommer att slippa.

Därför diskuterar jag alternativ.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu är det ju så att det finns flera olika fria media, och det är ju inte så att de har det intresset.

Hur tror du att det fungerar på tidningar, internet, och annan fri media som inte är statskontrollerad eller politiskt styrd?

Måste vara helt kass enligt dig antar jag?

Precis alla är kassa, styrda av antingen politiska intressen eller ekonomiska intressen eller annan form av påverkan typ ideologisk eller dyl.

Men jag tänkte iofs. mer på reklamfinansierade kanaler vilket jag inte klargjorde, my mistake!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

SVT får inte finansieras via skatt då den ska vara politiskt oberoende. Blir den finansierad genom skatt så får politikerna makten över kanalen.
Personligen tycker jag det är skitsnack då SVT är Vänster. Lägg ner hela skiten istället. Behåll en radiokanal så information kan nå ut i nödfall.

Japp. Politikerna har redan makten idag (se vilka som sitter i styrelsen för SVT).

Tycker det bästa är att lägga ner SVT. I andra hand ta den på skatten (som resten av det offantliga systemet, som vi ändå alla betalar till, oavsett om vi använder tjänsterna eller inte).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

SVT får inte finansieras via skatt då den ska vara politiskt oberoende. Blir den finansierad genom skatt så får politikerna makten över kanalen.
Personligen tycker jag det är skitsnack då SVT är Vänster. Lägg ner hela skiten istället. Behåll en radiokanal så information kan nå ut i nödfall.

Riksdagen beslutar redan om TV-avgiftens storlek. Vill majoriteten i riksdagen skära i avgiften så kan de göra det, och borde göra det.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Jag:

"Hur tror du att det fungerar på tidningar, internet, och annan fri media som inte är statskontrollerad eller politiskt styrd?

Måste vara helt kass enligt dig antar jag?
"

Precis alla är kassa, styrda av antingen politiska intressen eller ekonomiska intressen eller annan form av påverkan typ ideologisk eller dyl.

Men jag tänkte iofs. mer på reklamfinansierade kanaler vilket jag inte klargjorde, my mistake!

Så du tycker 100% av alla världens tryckta tidningar och allt på Internet är 100% kass?

Intressant.

Tur att du har kvar ditt älskade SVT då!

(Och synd att vi andra skall tvingas betala för dina nöjen.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valiumballong:

Riksdagen beslutar redan om TV-avgiftens storlek. Vill majoriteten i riksdagen skära i avgiften så kan de göra det, och borde göra det.

Du har blandat ihop den privata avgiften och styrande av direkta skattemedel. Men det är skitsamma! De borde stänga ner det helt. Jag lägger hellre de där 2500kr per år på Sveriges barn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Så du tycker 100% av alla världens tryckta tidningar och allt på Internet är 100% kass?

Intressant.

Tur att du har kvar ditt älskade SVT då!

(Och synd att vi andra skall tvingas betala för dina nöjen.)

Ja all media är kass, litar inte på någon av dom, jag försöker korskolla allt jag läser/hör eller ser!

Vem har sagt att jag älskar SVT? Nu länkade iofs. jag initialt (hm eller inte?) till stiftelsens styrelse som utser styrelserna inom UR, SVT samt SR nu har jag inte kollat om styrelserna inom dessa 3 är politiker av något slag eller inte, men visste du att dessa 3 i sin tur utser radiotjänsts styrelse? https://www.radiotjanst.se/sv/Om-Radiotjanst/Agare-och-styrel...

Ja varför ska inte andra vara med & betala för sådant jag anser nödvändigt ( ja jag tycker inte svt ska hålla på med nöjes tv) när jag är med & betalar för vad andra anser vara nödvändigt.. kallas solidaritet!

Sen har SR en viktig funktion med nämligen denna sen kan man tycka vad man vill om den! https://sverigesradio.se/sida/trafiken

Edit: Gjorde ett förtydligande.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Du har blandat ihop den privata avgiften och styrande av direkta skattemedel. Men det är skitsamma! De borde stänga ner det helt. Jag lägger hellre de där 2500kr per år på Sveriges barn.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, jag har inte blandat ihop någonting alls. Riksdagen bestämmer nivån på TV/radio-avgiften och Riksgälden tillhandahåller kontot för insättningar. Det betyder att staten styr nivån och staten kontrollerar medlen. Antagandet att det skulle vara så himla annorlunda mot att staten allokerar skattemedel för public service är helt enkelt felaktigt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade du läst tråden hade du redan sett svaren på detta. Flera har skrivit samma sak, i alla dessa trådar om TV-licensen, och det är alltid lika dumt.
Bara det att tvinga alla som inte äger en TV att betala en TV-licens är helt absurt, då kan man börja betala massa konstiga licenser för saker man inte har.
Det är inte alltid en fråga om huruvida det är mycket pengar, det är något av en principsak också.

Du kanske inte tittar på tv? Du ska ändå betala.

Oavsett namn och innebörd så är det kommunistfasoner att tvinga folk att betala trots att man varken nyttjar SVT eller SR. Det är en medveten strategi för om det fungerade som Boxer/Viasat skulle enbart pensionärer ha kvar skräpet.

Du kanske inte tittar på tv? Du ska ändå betala.

"Bakgrunden till finansieringssystemet är att våra folkvalda politiker tycker att det är viktigt att vi i Sverige har oberoende radio och tv."

Det här är absurt om något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

SVT får inte finansieras via skatt då den ska vara politiskt oberoende. Blir den finansierad genom skatt så får politikerna makten över kanalen.
Personligen tycker jag det är skitsnack då SVT är Vänster. Lägg ner hela skiten istället. Behåll en radiokanal så information kan nå ut i nödfall.

Licensen skulle dock kunna betalas via skatteinbetalningar utan att politikerna bestämmer avgiftens storlek, likt kyrkoavgift.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valiumballong:

Nej, jag har inte blandat ihop någonting alls. Riksdagen bestämmer nivån på TV/radio-avgiften och Riksgälden tillhandahåller kontot för insättningar. Det betyder att staten styr nivån och staten kontrollerar medlen. Antagandet att det skulle vara så himla annorlunda mot att staten allokerar skattemedel för public service är helt enkelt felaktigt.

"Sverige har oberoende radio och tv. Oberoendet får vi genom att SVT, Sveriges Radio och UR finansieras genom en avgift och inte genom exempelvis skatten. Det tycker våra politiker är så viktigt att det har stiftats en lag som reglerar radio- och tv-avgiften. Lagen som reglerar radio- och tv-avgiften heter Lag (1989:41) om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst."

Riksdagen har inte total kontroll på avgiftens storlek eller fördelning av de indrivna medel.
"Det är riksdagen som beslutar hur stor radio- och tv-avgiften ska vara. Inför besluten skickar SVT, Sveriges Radio och UR i samråd med Radiotjänst ett förslag på radio- och tv-avgiftens storlek till Kulturdepartementet."

Sköts det via skatten så finns risken att utbudet blir detaljreglerat av politikerna och inte av SVT, SR och UR.

https://www.radiotjanst.se/sv/Avgiften/Finansiering/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Olegh:

Licensen skulle dock kunna betalas via skatteinbetalningar utan att politikerna bestämmer avgiftens storlek, likt kyrkoavgift.

Detta är en äldre artikel. Men jag tycker du ska läsa den så ser du problemet med att den går på skatten. http://www.expressen.se/nyheter/dokument/vinnarna-och-forlora...

Permalänk
Medlem

Vet inte om det var regeringen Branting II (vänster) 13 oktober 1921 - 19 april 1923 som bestämde att sändarenätet skulle drivas i statlig regi eller det var regeringen Trygger (höger) 19 april 1923-18 oktober 1924?
(En liten parantes är att det var regeringen Trygger som erkände sovjetunionen den 15 mars 1924 om man nu ska tro på wikipedia! dvs., eftersom det skrevs om kommunistfasoner.)

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

"Sverige har oberoende radio och tv. Oberoendet får vi genom att SVT, Sveriges Radio och UR finansieras genom en avgift och inte genom exempelvis skatten. Det tycker våra politiker är så viktigt att det har stiftats en lag som reglerar radio- och tv-avgiften. Lagen som reglerar radio- och tv-avgiften heter Lag (1989:41) om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst."

Riksdagen har inte total kontroll på avgiftens storlek eller fördelning av de indrivna medel.
"Det är riksdagen som beslutar hur stor radio- och tv-avgiften ska vara. Inför besluten skickar SVT, Sveriges Radio och UR i samråd med Radiotjänst ett förslag på radio- och tv-avgiftens storlek till Kulturdepartementet."

Sköts det via skatten så finns risken att utbudet blir detaljreglerat av politikerna och inte av SVT, SR och UR.

Varför skulle risken vara större för att utbudet detaljregleras om det finansieras via skattsedeln istället för via avgiften?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valiumballong:

Varför skulle risken vara större för att utbudet detaljregleras om det finansieras via skattsedeln istället för via avgiften?

Skrev ju det? Det finns en massa lagar och förordningar som träder i kraft när det är privata medel.
Jag ser i strukturen av frågorna att detta kommer sluta med att jag kommer bli tvungen att redovisa hela systemet i detalj. Så jag hänvisar till Svea rikes lag om du vill ha en grundlig förståelse vad skillnaden är mellan privata och skattefinansierade medel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inflation någon? Varje år de inte höjer avgiften är det ju i verkligheten som att de sänker avgiften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Inflation någon? Varje år de inte höjer avgiften är det ju i verkligheten som att de sänker avgiften.

Vad ligger inflationen på just nu (eller har vi rent av fortfarande en viss bitvis deflation)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Varför skulle risken vara större för att utbudet detaljregleras om det finansieras via skattsedeln istället för via avgiften?

Problemet är väl att alla skatter är liksom förhandlingsbara i budgeten, då kanske man vid något tillfälle tycker det är viktigare att lägga pengar på något annat än på oberoende media och så drar man ner på det. Med en avgift så är pengarna öronmärkta, vill de ändra avgiften så kan de göra det men det betyder inte att det blir mer pengar över i budgeten till att sänka skatter, ge bidrag till de rikaste i form av mer ränteavdrag eller RUT, kulturprojekt, mer byråkrati, ökad invandring eller vad dåvarande regering nu vill lägga det på. Alltså: avgiften är förhandlingsbar men vad pengarna ska gå till är inte det, i alla fall inte alls lika enkelt som skattepengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vad ligger inflationen på just nu (eller har vi rent av fortfarande en viss bitvis deflation)?

http://www.riksbank.se/sv/Penningpolitik/Inflation/Inflatione...

1% för 2016 och verkar bli lite högre för 2017. Senast vi hade deflation var 2014 (0.2%).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

http://www.riksbank.se/sv/Penningpolitik/Inflation/Inflatione...

1% för 2016 och verkar bli lite högre för 2017. Senast vi hade deflation var 2014 (0.2%).

Ok, det verkar som höjningarna mer beror på att man tappar tittare än inflationen då.

Antalet hushåll som betalar TV-licens fortsätter att minska från drygt 94 procent år 2008 till cirka 89 procent 2016. Sveriges Radio AB har tagit fram tre prognoser för perioden 2017-19: En årlig minskning av 20 000 avgifter, ett oförändrat antal samt en ökning med 10 000 avgifter.

Under förutsättning att budgeten ska vara i balans vid utgången av 2019 kommer de kommande året att kräva en årlig avgiftshöjning av TV-licensen i storleksordningen 1,5–3 procent, enligt Sveriges Radio ABs beräkningar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Någon som vet ifall en lagändring är på G med anledning av högsta förvaltningsdomstolens dom från 2014 där man fastslog att datorer och mobiler med internetuppkoppling inte kvalificeras som TV-mottagare? Antar att de vill ändra på detta genom lagändring förr eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winterfell:

Någon som vet ifall en lagändring är på G med anledning av högsta förvaltningsdomstolens dom från 2014 där man fastslog att datorer och mobiler med internetuppkoppling inte kvalificeras som TV-mottagare? Antar att de vill ändra på detta genom lagändring förr eller senare.

Nej.

De slog vad jag minns helt enkelt fast att SVT:s försök med att deras tvångsprenumerationer skulle gälla allt med skärmar och internetkoppling inte var förenligt med gällande lagstiftning, och därmed olaglig. Tror att det (tyvärr) inte är någon lagändring på gång fn.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/