Permalänk
Avstängd

GTX970 och dess vRAM.

Tänkte samla alla GTX970-ägare. Då GTX970 ska lida av den där felet att kortet endast kan utnyttja ~3,5GB vRAM.

Kan ni köra med allt minne ni har i era GTX970?

Jag har testat en massa olika spel och stresstester, det verkar som mitt GTX970 klarar av att använda allt sitt vRAM, dvs grafikkortet får inte ''spel'' när jag överstiger 3,5GB vRAM.

G1 GTX970 WindForce.

Jag vet att GTX970 är förlegat nu, men det är fortfarande ett bra kort.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Det handlar om att de första 3,5GB har rätt hastighet, medans resterande minne går i en mycket lägre klock, inte att du skulle vara oanvändbart.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Det handlar om att de flesta 3,5GB har rätt hastighet, medans resterande minne går i en mycket lägre klock, inte att du skulle vara oanvändbart.

Jag har sett där folks GTX970 ger massa flickering på skärmen i olika färger när vRAM'et passerar 3500MB, dvs det är ospelbart.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Jag har sett där folks GTX970 ger massa flickering på skärmen i olika färger när vRAM'et passerar 3500MB, dvs det är ospelbart.

Inget jag var någonsin medveten om när denna diskussion pågick. Det var enbart att de sista 500MB var segare en resterande minne vilket kunde orsaka problem i vissa fall. Även fast väldigt få om några faktiskt hittades.

Så vart har du sätt att det ger flickering och i så fall, bör inte det då gälla alla 970's? Låter snarare som något annat fel.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elghinnarisa:

Inget jag var någonsin medveten om när denna diskussion pågick. Det var enbart att de sista 500MB var segare en resterande minne vilket kunde orsaka problem i vissa fall. Även fast väldigt få om några faktiskt hittades.

Så vart har du sätt att det ger flickering och i så fall, bör inte det då gälla alla 970's? Låter snarare som något annat fel.

Kan vara omöjligt att hitta den videon igen där det flimrade på skärmen, men ska se om man kan hitta den.

Jupp, som jag trodde..var så längesen jag såg den videon..

Men det var nog som du skrev..hårdvarofel på just hans GTX970.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.