Gungande bild på ny skärm

Permalänk
Medlem

Gungande bild på ny skärm

Hallå nu är det såhär att jag har en Compaq S9500 skärm.
Har blivit mer och mer att bilden blivit dålig, så jag ringde compaq och klagade. Då skickade de en ny. Så jag har två skärmar

Men andledningen till den gamla var skuggor efter allting (Problemet låg i skärmen).
Även gungade den en del.

Nu har jag haft min nya i en vecka, och har stött på problem redan. Bilden gungar mycket ibland. Flera gånger per timme, Vad gör man? (Ska ringa min el-levernatör så de får checka).

Det roliga är, att jag bor 20Meter ifrån tågen. Och när dom åker förbi börjar skärmen gunga 99% av fallen.

Men även ibland om inga tåg åker förbi.

Vad kan jag göra åt saken tro? Mer än att Sollentuna Energi får komma och mäta i systemet, eller vad de gör.

Permalänk
Medlem

Som du säger, det är nog inget fel på skärmen. Kan tänka mig att om elen sviktar utanför gränsvärdena så måste det åtgärdas av elbolaget. Annars får du nog skaffa en UPS (dom är tyvärr dyra, men ibland är det enda lösningen).

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det där låter snarare som om det har nåt med elektromagnetisk induktion att göra - typ att din skärm induceras av strömmen från ledningarna ovanför tågen. Kommer ihåg när jag hade min monitor vägg i vägg med hissschaktet i vårt gamla kontor, ingen höjdare kan jag säga.

Testa att ställa monitorn i en annan ände av huset ett litet tag och kolla om du får samma problem.