Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Bytte bara för några månader ut min 2½ år gamla Razer Deathadder Chroma på reklamation som skrollen slutade fungera på mot en Mamba. Den höll tills nu, dör sporadigst så gav upp helt på Razer och tog en Logitech G502 istället då butik ej hade nån likvärdig Razer i lager. Väldigt ovant med denna Logitech, betyligt tyngre även utan några vikter och annorlunda knappuppsättning, men man vänjer sig nog rätt snabbt. Skönt att slippa Razers skitprogram också, kör redan Logitechs med min trådlösa G933 så skönt att bara kötta vidare på det med musen.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Hittade denna 'billigt' så var tvungen att slå till! Nummer två i samlingen.

Och här är de båda ihopmonterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Hittade denna 'billigt' så var tvungen att slå till! Nummer två i samlingen.
https://i.imgur.com/PXedMMX.jpg

Och här är de båda ihopmonterade.
https://i.imgur.com/bdzH4s4.jpg

Jesus christ... Hur lång tid tog dessa att bygga? Byggde en X-Wing då jag var ca 6 år gammal och det tog ett tag men, vacker blev den! Känns som det hänt en del med Lego ändå på 20 år...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Sony WH-1000XM2
Har sneglat efter ett par schyssta lurar med NC och fann dessa för 1990:-

2x Chromecast Audio
Behövde en till Cc Audio och eftersom de verkar vara på utgående så blev det en extra också, bra att ha (bara en på bild).

EVGA 500W
Fick tag på ett begagnat 970-kort (ej på bild) som inte ville lira med mitt gamla Plexgear PSU, fick bli ett nyare med mer kräm och fler anslutningskablar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kände att det var dags att uppgradera datorn lite vilket ledde till att jag köpte lite nya delar

Från vänster:
H100i Platinum RGB
4*8GB Vengeance RGB 3000MHz
Samsung 970 EVO 1TB
Gigabyte Z390 Gaming SLI
Intel i9 9900K

Detta uppgraderas från en i7 4790K, ASUS Z97, 4*8GB 1600MHz, Hyper 212 EVO

Kan tydligen inte skillnaden på vänster/höger, bytt detta nu
Permalänk
Medlem

@DJDajn: ditt andra höger

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

@DJDajn: ditt andra höger

Är man trött så kan det bli galet ibland x)

Permalänk

Inte katten alltså...

Corsair RM1000x 1000W
Corsair Hydro H150i PRO RGB
Lian Li PC-O11WXC
Windows 10 Pro, Svensk, USB
Arctic Silver 5 kylpasta 3,5g
Samsung 970 EVO 1TB
2x Noctua NF-A6x25 PWM
2x WD Black 4TB 7200rpm 256MB
Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB
ASUS ROG MAXIMUS XI HERO Z390
3x Noctua NF-F12 120mm PWM
Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3466MHz CL16
Razer DeathAdder Elite
Noctua NA-FC1 Fläktkontroller
ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

@Grumpy_SWE: Inte alls avundsjuk...

Permalänk
Medlem

@Grumpy_SWE: Hohoho tomten kom tidigt i år, vilket monster du sätter ihop : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Efter 3 år av Beyerdynamic DT 770 som bara dog i höger öra, så fick det bli dessa.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Köpte äntligen en ny skärm. Dell Ultrasharp U3415w. Kalas att slippa ha två åbäk på skrivbordet då det är så litet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ny dator. Nästan allt bytes ut, bara grafikkortet och en hårddisk kvar från den gamla datorn. Allt startade när min fru gav mig chassit i födelsedagspresent.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

Never go full retard.. Senaste tidens inköp till mitt smarta hem. Allt kopplat till Apple Homekit, förutom Roborock-dammsugaren, den styr jag via Mi Home appen eller Siri-röstkommando som den nyligen fick stöd för.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirfalk:

Ny dator. Nästan allt bytes ut, bara grafikkortet och en hårddisk kvar från den gamla datorn. Allt startade när min fru gav mig chassit i födelsedagspresent.

http://i67.tinypic.com/ic7n2b.jpg

Nice! Men det ser lite tomt ut där på väggen till höger... Några idéer om vad du vill göra med den delen av chassit?

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Detta var nog det senaste som kom hem med posten. Varit med familjen en dryg vecka nu och sköter sig fint.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

Nice! Men det ser lite tomt ut där på väggen till höger... Några idéer om vad du vill göra med den delen av chassit?

Vet inte än, någon vattenkylning kanske. Hårddsikarna sitter bakom den väggen och luftflödet är ju som bäst nu 🤔
Man ser inte så mycket av den tomma ytan när glassidan sitter på och burken står som den brukar stå.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Detta var nog det senaste som kom hem med posten. Varit med familjen en dryg vecka nu och sköter sig fint.

https://content.screencast.com/users/damien_5551/folders/Snagit/media/3897d779-8878-4e7b-aa3b-7185681d5c66/02.01.2019-13.53.png

Xiaomi Mi Roborock S50? Inga klagomål alls?

Funderar själv på att köpa en sådan, alt. en Neato D5 för ungefär samma pris. Lutar dock mest åt Roborock då jag hört mycket gott om den, men lite osäker på om den får plats under soffan som står på 10 cm höga ben samt på vardagsrumsmattan som är ca 2 cm tjock...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Xiaomi Mi Roborock S50? Inga klagomål alls?

Funderar själv på att köpa en sådan, alt. en Neato D5 för ungefär samma pris. Lutar dock mest åt Roborock då jag hört mycket gott om den, men lite osäker på om den får plats under soffan som står på 10 cm höga ben samt på vardagsrumsmattan som är ca 2 cm tjock...

Jag har bara hört positivt om den. Verkar vara låg så att den kan glida in under soffor. Den här bor under en soffa. Är faktiskt lite sugen själv. Är dock lite orolig över mina trösklar.

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Amortera mera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Ser otroligt mysigt ut! Grattis

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Ser otroligt mysigt ut! Grattis

För en som alltid bott i lägenhet tidigare känns det helt sjukt att man har så mycket plats. 2 pers på 160m2 också iof...

Permalänk
Skrivet av Kakann:

För en som alltid bott i lägenhet tidigare känns det helt sjukt att man har så mycket plats. 2 pers på 160m2 också iof...

Jag går åt andra hållet,från 4 pers 105m2 tillensam på 52km2.

Snygg kåk,grattis!

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Jag går åt andra hållet,från 4 pers 105m2 tillensam på 52km2.

Snygg kåk,grattis!

Tråkigt, men du får bo stort på 52 kvadratkilometer (!).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Xiaomi Mi Roborock S50? Inga klagomål alls?

Funderar själv på att köpa en sådan, alt. en Neato D5 för ungefär samma pris. Lutar dock mest åt Roborock då jag hört mycket gott om den, men lite osäker på om den får plats under soffan som står på 10 cm höga ben samt på vardagsrumsmattan som är ca 2 cm tjock...

Jag har varit väldigt possitivt överaskad. Hade en tidigare Neato och denna känns "intelligent" på samma sätt. Även haft en "dum" samsung som bara åkte kors och tvärs, men denna scannar av rummet och går metodiskt igenom det. Bra sug och väldigt bra batteritid. Jag kan till och med köra på turboläge (högsta styrka) och den hinner med en våning av huset. Sedan sitter hjulen omvänt mot första generationen så om den kommer till en hög tröskel tex så liksom "klättrar" den över. Så den har ytan problem tagit trösklar som mina tidigare envist fastnat på. Min dumma samsung fastnade till och med utan att inse det och nötte ner hela sina hjul. När jag kom hem stod den urladdad i en hög med gummipulver
Sedan är appen rätt trevlig där du kan följa damsugaren om du inte är hemma, men även rita ut "väggar" om områden där du inte vill att den skall köra. Utan att behöva lägga magnetband osv som man fick göra förut.

Det som dock gör att den i mina ögon blev outmanad vinnare när jag letade vad priset. Alla dessa funktioner, bra batteri, bra sug och jag gav 3800 ink frak MED två extra uppsättningar av slitdelar som roller, borstar, filter osv.

Det var iofs någon vinterrea, men är fortfarande tokigt prisvärt med frakt från inom EU så ingen tull osv.

Roborock S50
http://s.click.aliexpress.com/e/cqFLRVDX

Eller om man vill komma undan ännu billigare och väldigt snarlik prestanda så deras första generation. Dock inte lika bra på höga trösklar.
http://s.click.aliexpress.com/e/cZG5Jkd

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

En resväska. 50% rabatt på ICA maxi. Hade nog inte varit så sugen till fullpris men nu känns det som en schysst deal.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte sluta bygga! Nu blir det en Snowspeeder. Frågan är när Millennium Falcon inhandlas...

Permalänk
Medlem

50 m ankarlina, 16 mm, med färdigsplitsad ögla och kaus. Köpt för ca 30 procent (!) av normalpriset, på Båtmässan i dag.

https://shop.poly.se/sv/MENY/BATLIV/Ankring/Ankarlina-Flexlin...

Den ska paras ihop med ett 10 kg Delta och 5 m kortlänkad kätting för att bli båtens nya huvudankare.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jag kan inte sluta bygga! Nu blir det en Snowspeeder. Frågan är när Millennium Falcon inhandlas...
https://i.imgur.com/w2Hb9cT.jpg

Vart köper du dessa? har blivit små sugen efter alla inlägg här med sådanna

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

@Xquade: Främst Tradera och Blocket då många Lego-set inte tillverkas längre, annars på diverse hobbybutiker som säljer Lego.