Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

Såg färdigt Reacher säsong 2 för nån vecka sedan.
Är ingen bokmal så kan inte jämföra med böckerna, men tycker den var underhållande.
Slow Horses säsong 3 och Criminal record på appletv.
For All Mankind, Invasion och Foundation också på appletv som är riktigt bra om man gillar sci-fi.

Just nu är det Masters Of The Air som kollas.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelll:

Ja det är min mening. Jag har sett de 4 avsnitten som sänts och känslan är optimistisk. Det är väldigt slow tempo (förutom ep1) och en långsam build up men jag längtar efter nästa avsnitt och det är ett gott tecken. Den känns smart och spännande. Och Sci-fi som tar sin tid brukar vara ett tecken på god kvalité. Väldigt snygg produktion.

Det finns passager där man som tittare är irriterad över greppet filmskaparna tar. Samtidigt förstår jag att det i viss mening behöver vara på det viset, då vi som tittare har en helhetsbild som karaktärerna i serien inte har. Men i överlag är Constellation absolut medryckande.

Jag tror återtittningsvärdet kommer vara stort. Jag känner redan nu att jag skulle vilja titta om, bara för att se om jag missat någon ledtråd eller detalj.

Toppen, det där fick mig att ge det ett frest i dagarna som kommer!! 👍👍👍

I övrigt har jag och sjuttonåriga grabben haft som grej att varje vecka jag är ensam med honom så äter vi middag framför tvn efter jobbet och ser två avsnitt Bojack Horseman.

Alltså, var först extremt skeptisk pga jag generellt sett ogillar just den här grafiska stilen men herrejäklar... låt mig repetera - HERREJÄKLAR vilken känslomässigt bergochdalbana serien är, also förbannat roligt/underhållande.

Bojack är ett oåterkalleligt arsle av högsta rang och han förtjänar nog det mesta som kommer hans väg. Samtidigt, som man lär känna karaktären och inser att han i mångt och mycket är en produkt av sin uppväxt kan jag inte låta bli att känna med honom, trots hur hemsk han än är

Bästa serien sen Breaking Bad.

9,5/10 Zach Braffs.

*Edit* Skrattade så jag grät åt meningen "Sooo, this ISN'T parlor room 4B?". Ni som vet, vet

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Introducerade Avatar The Last Airbender för bekantas barn.
Det var ett gäng år sen som jag tittade på den sist och minns inte att den hade så hiskeligt dålig svensk dubbning.
Nästintill outhärdlig bitvis.
Serien i sig är dock superbra!

Jag upplevde samma som du när jag skulle introducera den till mina barn. Den är en riktigt kass svensk dubbning. Ville minnas den som okej åtminstone. Synd när engelska versionen är så grymt bra. Men den finns inte på engelska på någon streamingtjänst som är tillgänglig i Sverige.

Nya Netflix-versionen är helt okej. Snygg och med ett par riktigt bra skådespelare. Men den faller lite på manus och vissa skådespelare som inte riktigt får ihop det. Hade hoppats på mer men jag är taggad på nästa säsong.

Permalänk
Medlem

True detective S 4 - Bra och välgjord serie. Lite eländig dock men det verkar ju vara temat i denna. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Blev precis klar med säsong 3 av The Boys och tyckte den var riktigt bra! Blir nog spinoffen Generation V i väntan på säsong 4.

Permalänk
Medlem

Pausat genomkörning av Supernatural och kollat på lite annat, nu senast Fubar på netflix. Helt ok för det mesta, undrar om det kommer en säsong två?

Permalänk

yellowstone(det som i dagsläget finns)

wow, just wow, vilken underbart bra serie, nog en utav de bästa hittills enligt min åsikt.
hamnar lätt på 10/10 listan min och där är det inte många som hamnar.

1923 S2 och den där 1944 inväntar jag nu

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

yellowstone(det som i dagsläget finns)

wow, just wow, vilken underbart bra serie, nog en utav de bästa hittills enligt min åsikt.
hamnar lätt på 10/10 listan min och där är det inte många som hamnar.

1923 S2 och den där 1944 inväntar jag nu

Håller med, väldigt bra serie. Själv är jag halvvägs genom S4 än så länge (började se den för ca 2 veckor sen)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Håller med, väldigt bra serie. Själv är jag halvvägs genom S4 än så länge (började se den för ca 2 veckor sen)

Ingen brådska, avslutande 6 avsnitten på säsong 5 kommer troligen inte förrän i november.
Däremot i juni kommer Costners projekt (som väl var en av anledningarna till att han lämnade Yellowstone),
Horizon: An American Saga - Chapter 1 (Del 1 av planerade 4).
https://www.imdb.com/title/tt17505010/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Just sett klart True Detective S4, nere med S2 och S3 som var ok på sin höjd. S1 är fortfarande det bästa i TV-väg på mycket länge.

Påbörjat Fargo S5 som startar rätt lovande

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Halo S1 och håller på med S2 (nya avsnitt varje fredag), har aldrig spelat spelet men tycker serien är bättre än förväntat.

Permalänk
Medlem

The Grand Tour: Sand Job
Får nästan ses som en långfilm då denna specialare var över 2h. Ända sedan serien slutade med sina vanliga avsnitt, som mestadels innehöll flams, och övergick till längre specialavsnitt istället så har serien blivit bättre.
Av dom senaste avsnitten så har det c varit väldigt v blandat vad gäller kvalité.
Både Lochdown och Carnage A Trois kändes väldigt krystade och larviga stundtals.
Dom senaste däremot, inklusive denna:
A Scandi Flick & Eurocrash tycker jag har varit roliga på top gear nivån.

Denna serie är det enda som håller mig kvar vid PRIME.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

The Grand Tour: Sand Job
Får nästan ses som en långfilm då denna specialare var över 2h. Ända sedan serien slutade med sina vanliga avsnitt, som mestadels innehöll flams, och övergick till längre specialavsnitt istället så har serien blivit bättre.
Av dom senaste avsnitten så har det c varit väldigt v blandat vad gäller kvalité.
Både Lochdown och Carnage A Trois kändes väldigt krystade och larviga stundtals.
Dom senaste däremot, inklusive denna:
A Scandi Flick & Eurocrash tycker jag har varit roliga på top gear nivån.

Denna serie är det enda som håller mig kvar vid PRIME.

Sand Job var riktigt bra, det är synd att det bara blir ett avsnitt till om jag fattat det rätt. Fast samtidigt förståeligt då de börjar bli till åren och kanske inte vill riskera livet längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Sand Job var riktigt bra, det är synd att det bara blir ett avsnitt till om jag fattat det rätt. Fast samtidigt förståeligt då de börjar bli till åren och kanske inte vill riskera livet längre

Har dom sagt att det bara blir ett till? Såg nåt inlägg på Jeremys instagram där nån frågade om detta var det sista, varpå han svarade: This isn't the last one
Har dom uttalat sig på nåt annat sätt? Jaja, är ju mest egentligen Clarkson som är i tämligen dålig form känns det som

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har dom sagt att det bara blir ett till? Såg nåt inlägg på Jeremys instagram där nån frågade om detta var det sista, varpå han svarade: This isn't the last one
Har dom uttalat sig på nåt annat sätt? Jaja, är ju mest egentligen Clarkson som är i tämligen dålig form känns det som

Jag har för mig jag läste det nånstans, men det kanske bara var ett avsnitt till denna säsong. På imdb finns ett avsnitt till listat efter sand job men inga fler.

Edit:

https://www.carthrottle.com/news/final-grand-tour-episode-has...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Jag har för mig jag läste det nånstans, men det kanske bara var ett avsnitt till denna säsong. På imdb finns ett avsnitt till listat efter sand job men inga fler.

Edit:

https://www.carthrottle.com/news/final-grand-tour-episode-has...

Hmm ja ingenting kan ju vara för evigt.
Får se hur det slutar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har dom sagt att det bara blir ett till? Såg nåt inlägg på Jeremys instagram där nån frågade om detta var det sista, varpå han svarade: This isn't the last one
Har dom uttalat sig på nåt annat sätt? Jaja, är ju mest egentligen Clarkson som är i tämligen dålig form känns det som

Ja, det finns intervjuer där bland annat Hammond ger skäl till varför The Grand Tour avslutas efter kommande avsnitt och att de ville "go out on our terms". Och Clarkson sade att han är för gammal och "unfit" samt att de har slut på fräscha idéer och jag tror han är mer intresserad av att fortsätta med Clarksons Farm istället.

Men är det väl som alltid med "gamla hundar", en idé och "nostalgi" slår plötsligt till och en stor påse pengar presenteras... så inget i nöjesbranschen är ju någonsin skrivet i sten

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Ja, det finns intervjuer där bland annat Hammond ger skäl till varför The Grand Tour avslutas efter kommande avsnitt och att de ville "go out on our terms". Och Clarkson sade att han är för gammal och "unfit" samt att de har slut på fräscha idéer och jag tror han är mer intresserad av att fortsätta med Clarksons Farm istället.

Men är det väl som alltid med "gamla hundar", en idé och "nostalgi" slår plötsligt till och en stor påse pengar presenteras... så inget i nöjesbranschen är ju någonsin skrivet i sten

Onekligen, ligger nog nånting i det du säger 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

någon som vet när TWD dead city och TWD daryl dixon kommer att fortsätta?
dead city har man ju väntat på ett tag nu och daryl dixon tycks ha tagit ett break efter bara halva första säsongen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

någon som vet när TWD dead city och TWD daryl dixon kommer att fortsätta?
dead city har man ju väntat på ett tag nu och daryl dixon tycks ha tagit ett break efter bara halva första säsongen.

Daryl Dixon är bara 6 avsnitt säsong 1, Dead city likaså.
Verkar väl HALVklart att båda får en säsong 2, kommer då tidigast mitten/slutet 2024.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Jeeves & Wooster. Tuppy är allmänt störig när han är med men Jeeves drar upp hela serien. Saknar den nu när jag är klar. 4 säsonger i en äldre brittisk serie var inte jättevanligt, förutom evighetsserierna då.

Black Books. Sett förr gillar den mycket men var längesedan så uppskattat detta lite extra. Favoritcitatet är nog "Mr Benson is in the bread bin".

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Daryl Dixon är bara 6 avsnitt säsong 1, Dead city likaså.
Verkar väl HALVklart att båda får en säsong 2, kommer då tidigast mitten/slutet 2024.

Både Daryl Dixon och Dead City är båda förnyade för säsong 2... där Daryl Dixon verkar släppas i sommar, högst antagligen mot slutet av sommaren. Dead City har, så vitt jag vet, inget satt datum eller tidsspann än.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Både Daryl Dixon och Dead City är båda förnyade för säsong 2... där Daryl Dixon verkar släppas i sommar, högst antagligen mot slutet av sommaren. Dead City har, så vitt jag vet, inget satt datum eller tidsspann än.

Ursäkta, skrev jag nåt annat?

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Ursäkta, skrev jag nåt annat?

"Halvklart" tolkar jag som att det inte är helt klart, vilket det är, så tanken var att upplysa om det

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

"Halvklart" tolkar jag som att det inte är helt klart, vilket det är, så tanken var att upplysa om det

Eftersom inget datum är släppt är det knappast hugget i sten, åtskilliga serier har lagts ner trots att det varit "klart" med ny säsong.
Därav HALVklart.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Shogun (2024). Trots att det till dagens datum bara har släppts tre avsnitt så är den redan nu på många sätt bättre än klassikern Shogun (1980).

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Började kolla på Neon Genesis: Evangelion med en polare. Det blir andra gången för min del och är minst lika investerad nu som då!

Permalänk
Medlem

Såg klart The Gentlemen (2024) på Netflix.

Tycker inte att Guy Richie gjort något intressant sedan Snatch, men måste säga att jag var positivt överaskad av serien. Främst var det det här behovet av att vara "cool" som inte var så påträngande i serien (så som det varit i hans filmer). Tyckte faktiskt att det var bra och underhållande.

Såg klart och kommer kolla om det kommer ytterligare en säsong. Ett betyg så gott som något enligt mig.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Daryl Dixon

Hade rätt höga förväntningar på denna då Daryl var en av favoritkaraktärerna... men som helhet blev denna första säsong ganska platt fall. Det märks tydligt att Carol, som skulle vara huvudkaraktär 2, saknas... och kanske fick det skaparna att skriva om storyn... som mestadels känns haltande och får en rätt dålig pacing. Utöver det tycker jag det finns en hel del "lazy writing" också med detaljer... och det känns lite halvtrött att bygga en story på en "messias" som skall bli nån ny ledare som står mot sin eviga fiende... den franska revolutionen i ny tappning... där Daryl förpassas till någon form av "errand-boy".

T ex bryta loss ett föremål och vässa så man har ett vapen... för att plötsligt ha tillgång till riktiga knivar i form av bestick men inte använda sig alls av det. Eller när man har som plan att hugga sagda vapen i någon utan att de anar det.... så vägrar man prompt göra det när man har fri tillgång till individens rygg utan istället ska ägna sig åt att "förföra" så... man får detta tillfälle...

Dead City var klart bättre... men jag hyser fortfarande hopp om att denna serie kan rycka upp sig i säsong 2 då Carol gör sin återkomst. Och det behövs så man kan få ett samspel mellan Daryl och någon "vettig" igen.

Edit:
Daryl som karaktär klarar inte riktigt att bära upp en hel säsong själv med tanke på just hur den karaktären är. De borde antingen ha väntat på Melissa Mcbride som Carol eller stuvat in någon annan karaktär där.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Invincible
Amazon Prime

Kände mig rätt tveksam till denna i början men den lyckades växa ju längre den gick. Lite som en "svagare variant av Superman" fast man lägger till familj och en sabla massa mer blod och våld. Definitivt inte något för barn om någon nu hade tankarna på att se denna tillsammans med barnen

Efter sista avsnittet ser jag fram mot vad säsong två har att erbjuda, finns en hel del riktigt genomtänkta karaktärer.

The Gentlemen
Netflix

Startade otroligt segt och tyckte den fortsatte med rätt dålig pacing, mer intrycket av att Guy Ritchie tog ett gäng "side-quests" och gjorde dem till 45-60 minuters avsnitt. Men får tillstå att den växt något efter episod 5-6, men ställer mig högst tveksam om jag skulle se en säsong 2 om det kom en sådan. Det mesta är annars top-notch, allt från skådespel till effekter, men det är just pacing och "lack of content" i avsnitten som får, åtminstone mig, handen att söka sig till mobilen för att kolla saker under tiden. Ett högre tempo behövs när man kör "classic british criminals" genren.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal