Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem

När jag kollade leasingpriser på MG Marvel R sa återförsäljaren 350 kr/månad för folk >30 år och 550 kr/mån för folk <30 år. Lägg på ytterligare 200 kr/månaden för varianten med snabbare acceleration.

I leasingkontraktet står det att detta är priserna för HALVFÖRSÄKRING. Det måste vara tryckfel väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

När jag kollade leasingpriser på MG Marvel R sa återförsäljaren 350 kr/månad för folk >30 år och 550 kr/mån för folk <30 år. Lägg på ytterligare 200 kr/månaden för varianten med snabbare acceleration.

I leasingkontraktet står det att detta är priserna för HALVFÖRSÄKRING. Det måste vara tryckfel väl?

Om bilen har en gällande vagnskadegaranti så behövs bara halvförsäkring (och inte helförsäkring), om det är det du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

250 kr i månaden för min kia e Niro. Men jag bor i västerbotten i eget hus.

235kr i månaden för Enyaq i Umeå och hus. Dock bara halvförsäkring pga ny bil.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Om bilen har en gällande vagnskadegaranti så behövs bara halvförsäkring (och inte helförsäkring), om det är det du menar.

Känner att jag har en kunskapslucka här. Vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Känner att jag har en kunskapslucka här. Vad menar du?

Halvförsäkring + Vagnskadegaranti (följer alltid med nya bilar i Sverige) = Helförsäkring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Känner att jag har en kunskapslucka här. Vad menar du?

Se t ex:
https://www.if.se/privat/forsakringar/bilforsakring/hur-ar-bi...

Permalänk
Medlem

Nu har jag klämt och känt, jämfört och fått ner min lista till två bilar. Tänkte privatleasa och det står mellan Enyaq IV 80 och Kia EV6. 1500 mil/år och dragkrok + några extra mindre tillval blir det (köper vinterhjulen på egen hand).

Enyaq: ~6000:-/mån (fördelar: bagageutrymme, finns att provköra)
EV6: ~5000:-/mån (fördelar: kostnad, laddtid)

Jag saknar en parameter och det är krocktester för EV6. Vill se Euro NCAP testa den innan jag bestämmer mig. Enyaq presterar minst lika bra som Toyota RAV4 och det är inte fy skam!

Vi är fyra i familjen. Barnen sitter i baksätet, fråmåtvända i bilbarnstol

ID4 ryker eftersom den är något av ett mellanting. Verkar vara en riktigt bra bil, men jag känner ändå mer för Enyaq när jag jämfört dom sida vid sida.

Någon som väljer mellan samma och har någon tanke? Jag skulle vilja ha bilen i april/maj. Vet inte om det är realistiskt.

Permalänk
Skrivet av Beamy:

Nu har jag klämt och känt, jämfört och fått ner min lista till två bilar. Tänkte privatleasa och det står mellan Enyaq IV 80 och Kia EV6. 1500 mil/år och dragkrok + några extra mindre tillval blir det (köper vinterhjulen på egen hand).

Enyaq: ~6000:-/mån (fördelar: bagageutrymme, finns att provköra)
EV6: ~5000:-/mån (fördelar: kostnad, laddtid)

Jag saknar en parameter och det är krocktester för EV6. Vill se Euro NCAP testa den innan jag bestämmer mig. Enyaq presterar minst lika bra som Toyota RAV4 och det är inte fy skam!

Vi är fyra i familjen. Barnen sitter i baksätet, fråmåtvända i bilbarnstol

ID4 ryker eftersom den är något av ett mellanting. Verkar vara en riktigt bra bil, men jag känner ändå mer för Enyaq när jag jämfört dom sida vid sida.

Någon som väljer mellan samma och har någon tanke? Jag skulle vilja ha bilen i april/maj. Vet inte om det är realistiskt.

Antar att du oftast laddar den hemma och då blir ju laddtiden den samma. Info från Skoda är att Enyaq inte påverkas av produktionsstoppet de har, så april/maj för den låter fortfarande rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Hur har ni det med försäkring till era el bilar?

har kollat en tesla för min del och fick en liten shock när jag fick prisförslagen.

Jag kör ca 2500 mil och vill ha helförsäkring. Då landar man runt ca 1500 i månaden när jag kollat runt med flera bolag /läns/trygg

//skane

Dyrt, men det gör inget då jag ändå tjänar på att ha elbil. Att du får en liten chock på Tesla-försäkringen, beror ju på vad du jämför med. Försäkringen går efter prestanda, hästkrafter etc. etc.. Jämför med en Porsche, Ferrari, Lamborghini och du bör få jämna siffror och prestanda, inte med en trött Skoda.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

6000 inlägg i tråden och endast 2 svar på vad folk ger i månaden för leasing för sin elbil

Inga mer här inne som leasar en elbil och vet vad de betalar i månande? (och om försäkring ingår eller betalar extra)

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Antar att du oftast laddar den hemma och då blir ju laddtiden den samma. Info från Skoda är att Enyaq inte påverkas av produktionsstoppet de har, så april/maj för den låter fortfarande rimligt.

Absolut, men det blir kanske 10 längre resor om året och det skadar ju inte att kunna ladda snabbt.

Det låter ju bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

6000 inlägg i tråden och endast 2 svar på vad folk ger i månaden för leasing för sin elbil

Inga mer här inne som leasar en elbil och vet vad de betalar i månande? (och om försäkring ingår eller betalar extra)

Du kan kolla in rikatillsammans forumet annars, där var leasing och elbilar hett under sommaren, finns massor av trådar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Hur har ni det med försäkring till era el bilar?

har kollat en tesla för min del och fick en liten shock när jag fick prisförslagen.

Jag kör ca 2500 mil och vill ha helförsäkring. Då landar man runt ca 1500 i månaden när jag kollat runt med flera bolag /läns/trygg

//skane

Jag tog bara halvförsäkring då man ändå har vagnskadegaranti. Fick erbjudande från IF genom bilhandlaren och det var billigare än alla de andra jag kollade med, 243Kr/mån eller då 2916Kr/år (och inga idiotiska påslag om man betalar per halvår eller dylikt som LF har). Kia e-niro 2021, jag är under 30.

LF som var den billigaste av de andra jag kollade på (och då har jag ändå 20% rabatt) gick på 3500Kr per år. Jag ringde till och med och berättade priset från IF och undrade om de kunde göra något (jag har de som huvudbank, pension etc) och allt de sa att det var ju trevligt för dig typ. 😁

Handlaren kunde även erbjuda Kias egna försäkring men jag tror den gick på ca 350Kr/mån om jag minns rätt. Dock så fick man lite mer där, assistans och dylikt.

Skrivet av DaBone:

Dyrt, men det gör inget då jag ändå tjänar på att ha elbil. Att du får en liten chock på Tesla-försäkringen, beror ju på vad du jämför med. Försäkringen går efter prestanda, hästkrafter etc. etc.. Jämför med en Porsche, Ferrari, Lamborghini och du bör få jämna siffror och prestanda, inte med en trött Skoda.

En kompis till mig har en sporthoj tror den har över 250hk? Kostar runt 18k i försäkring om året...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av atego:

6000 inlägg i tråden och endast 2 svar på vad folk ger i månaden för leasing för sin elbil

Inga mer här inne som leasar en elbil och vet vad de betalar i månande? (och om försäkring ingår eller betalar extra)

13500kr/mån i leasingsavgift, 7500kr i förmånsavgift, cirka 4700kr/6månad i försäkring, företagsleasing av EQC.

Permalänk
Medlem

Eller bara kolla tillverkarnas hemsidor, priserna är ju ingen hemlighet direkt.

Jag ger iaf 2700 för MG ZS EV Luxury, 24 mån 3000 mil.
Exkl vinterdäck och försäkring.

Försäkring ger jag 240kr/mån för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Bra poäng, men jag tror också att batterier generellt borde bli billigare generellt när Northvolt m fl kommer igång med sina megafactories runt om i Europa. Men billigare jämfört med vad?

Vaga och väldigt runda belopp från säljare och gamla skräckberättelser från olika håll är lite tunnt te när man skall committa till såpass stora belopp. Kan man byta batteri och få 8+ fräscha nya år på en elbil till en rimlig peng förändrar det hela kalkylen fundamentalt, då kan man alltid tjäna in merpriset vs en fossilbil genom att behålla bilen länge nog.

Det har ju ni gått såpass lång tid att någon kanske kan veta vad det faktiskt har kostat att byta batteri på en Leaf, I3, E-golf eller liknande tänker jag. (Tesla är ju lite en grej för sig själva men också intressant förstås)

Att få tag på ett fabriksnytt batteri till en utgången modell och 10-15år gammal bil kommer inte heller att gå att köpa. Ungefär som om man vill köpa en ny BMW N47 Dieselmotor till en 10år gammal BMW som fått kamkedjehaveri. Det går inte att köpa en ny sån motor från BMW och hade man plockat ihop en sådan ändå som reservdelar från katalogen så hade det handlat om flera 100tkr.

Lösningen blir som man alltid gjort när det inte finns reservdelar, då får man montera begagnade utbytesdelar eller rentav reparera delen direkt på verkstad eller byta in den mot en rekonditionerad del om det finns något utbytesprogram. Elbilsbatterier finns i fungerande skick på skroten och det går även att laga genom att byta ut enskilda moduler eller byta ut dåliga celler. S.k. piratbatterier eller pirat moduler kommer antagligen bli ganska vanligt att man ersätter med, det är ju så man gör med äldre elektronik idag eftersom det knappt går att få tag på originalbatterier till äldre elektronik eller så är priset totalt orimligt för OEM batterier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Nu har jag klämt och känt, jämfört och fått ner min lista till två bilar. Tänkte privatleasa och det står mellan Enyaq IV 80 och Kia EV6. 1500 mil/år och dragkrok + några extra mindre tillval blir det (köper vinterhjulen på egen hand).

Enyaq: ~6000:-/mån (fördelar: bagageutrymme, finns att provköra)
EV6: ~5000:-/mån (fördelar: kostnad, laddtid)

Jag saknar en parameter och det är krocktester för EV6. Vill se Euro NCAP testa den innan jag bestämmer mig. Enyaq presterar minst lika bra som Toyota RAV4 och det är inte fy skam!

Vi är fyra i familjen. Barnen sitter i baksätet, fråmåtvända i bilbarnstol

ID4 ryker eftersom den är något av ett mellanting. Verkar vara en riktigt bra bil, men jag känner ändå mer för Enyaq när jag jämfört dom sida vid sida.

Någon som väljer mellan samma och har någon tanke? Jag skulle vilja ha bilen i april/maj. Vet inte om det är realistiskt.

Jag är inne på precis samma. Men har nästan avskrivit Enyaq tar jag 1500 mil så blir det 6140kr med försäkring (svart färg), samt att man måste lägga till en månadskostnad för att få snabbladdning?

Ev6 får man för strax över 5000kr/mån inkl. Försäkring. Vinterdäck är bara idiotiskt att köpa med så det köper man vid sidan av såklart.

Enda som tilltalar mig med Enyaq är att det är en riktig Suv. Vi har tre barn, ett i bilstol, dom andra två är 9 och 11.

Det som är synd med Ev6 är att man inte kan göra ett simpelt tillval som tex tonade rutor, utan då måste man gå på nästa trim som är betydligt dyrare. Men jag antar att man får lösa det på egen hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Enda som tilltalar mig med Enyaq är att det är en riktig Suv. Vi har tre barn, ett i bilstol, dom andra två är 9 och 11.

När jag satt i baksätet på Enyaq tyckte jag den kändes rymlig. EV6 ser rymlig ut på bild, men det är svårt att avgöra hur det blir med 2-3 barn.

Vi har en ganska stor bil nu och jag antar att det tar lite tid att vänja sig vid en mindre. Dock inga barnvagnar (4 och 6 år är mina barn), men utrymme kan man aldrig få för mycket av!

Tänkte du att bältesstolen ska sitta i mitten? Isofix?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

När jag satt i baksätet på Enyaq tyckte jag den kändes rymlig. EV6 ser rymlig ut på bild, men det är svårt att avgöra hur det blir med 2-3 barn.

Vi har en ganska stor bil nu och jag antar att det tar lite tid att vänja sig vid en mindre. Dock inga barnvagnar (4 och 6 år är mina barn), men utrymme kan man aldrig få för mycket av!

Tänkte du att bältesstolen ska sitta i mitten? Isofix?

Det är isofix, jag har alltid haft den på någon av sidorna tidigare. Vi är vana vid Peugeot 5008 vi har idag, där är det riktigt gott om utrymme.

Men alla videos jag sett så ska Ev6 har riktigt gott om utrymme också, även sett till siffrorna. Men riktigt svårt att veta innan man sett det med egna ögon. Är också fundersam på hur högt man sitter och när man kliver i/ur, älskar suv ur den synpunkten, men man får väl kolla 13/11 när bilhandlarna får in den.

Jag blev nästan förvånad när jag såg att man kunde få den för 5000kr/mån, jag laddar dessutom gratis på jobbet så det känns otroligt prisvärt. Gäller bara att hitta prisvärda däck också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Nu har jag klämt och känt, jämfört och fått ner min lista till två bilar. Tänkte privatleasa och det står mellan Enyaq IV 80 och Kia EV6. 1500 mil/år och dragkrok + några extra mindre tillval blir det (köper vinterhjulen på egen hand).

Enyaq: ~6000:-/mån (fördelar: bagageutrymme, finns att provköra)
EV6: ~5000:-/mån (fördelar: kostnad, laddtid)

Jag saknar en parameter och det är krocktester för EV6. Vill se Euro NCAP testa den innan jag bestämmer mig. Enyaq presterar minst lika bra som Toyota RAV4 och det är inte fy skam!

Vi är fyra i familjen. Barnen sitter i baksätet, fråmåtvända i bilbarnstol

ID4 ryker eftersom den är något av ett mellanting. Verkar vara en riktigt bra bil, men jag känner ändå mer för Enyaq när jag jämfört dom sida vid sida.

Någon som väljer mellan samma och har någon tanke? Jag skulle vilja ha bilen i april/maj. Vet inte om det är realistiskt.

Jag är sugen på EV6 också men kan inte helt skaka känslan att Ioniq 5 i princip är samma grundläggande bil för nästan 100k mindre (inköpspris). Den är ju väldigt annolunda utseendemässigt och inte alls lika sportig, men vad gäller snabbladdning, dragkrok, 4wd mm är den ju likvärdig med EV6.

Har du missat den eller har du eliminerat den, och i så fall, vad var det den föll på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Jag är sugen på EV6 också men kan inte helt skaka känslan att Ioniq 5 i princip är samma grundläggande bil för nästan 100k mindre (inköpspris). Den är ju väldigt annolunda utseendemässigt och inte alls lika sportig, men vad gäller snabbladdning, dragkrok, 4wd mm är den ju likvärdig med EV6.

Har du missat den eller har du eliminerat den, och i så fall, vad var det den föll på?

När jag snackade med bilhandlaren igår om Ioniq så var det ett års leveranstid på den. Den var dessutom dyrare när det kommer till privatleasing i all fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Men alla videos jag sett så ska Ev6 har riktigt gott om utrymme också, även sett till siffrorna. Men riktigt svårt att veta innan man sett det med egna ögon. Är också fundersam på hur högt man sitter och när man kliver i/ur, älskar suv ur den synpunkten, men man får väl kolla 13/11 när bilhandlarna får in den.

SUV-känslan är jag också ute efter. I Enyaq (162 cm hög) får jag det, men inte i Kia Niro (155). EV6 är också bara 155 cm hög, men känslan kan ju ändå vara ok. Det baserar jag på att Cupra Formentor bara är 151 cm hög och ger en helt ok sittposition.

Permalänk
Medlem

Låter märkligt. Har inte sett EV6 till lägre pris än IONIQ 5 någonstans. Ibland har det rent av varit lägre pris på Advanced vs entry-nivån av EV6, så det måste ju vara något han snutit ur arslet ärligt talat.

Leveranstiden däremot, den stämmer nog. Såvida man inte har tur och lyckas nypa en First Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

6000 inlägg i tråden och endast 2 svar på vad folk ger i månaden för leasing för sin elbil

Inga mer här inne som leasar en elbil och vet vad de betalar i månande? (och om försäkring ingår eller betalar extra)

Privatleasar inte, så har inte så mycket att bidra med i den frågan. Jag får i så fall försöka räkna om priset inklusive moms och då blir det c:a 5900 kr/mån för Ioniq 5 med 1500 mil och 50% rest samt att en summa typ motsvarande miljöpremien går bort i förhöjd första månadsavgift.

Jämförelsen haltar en hel del, för du bör sannolikt kunna hitta bättre leasingerbjudanden än så som riktar sig specifikt mot privatpersoner. Man får ju betala premium som företag till leasingbolagen, men på slutraden blir det ändå en bättre affär om man har den möjligheten pga sociala avgifter och trippelbeskattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

6000 inlägg i tråden och endast 2 svar på vad folk ger i månaden för leasing för sin elbil

Inga mer här inne som leasar en elbil och vet vad de betalar i månande? (och om försäkring ingår eller betalar extra)

Jag har börjat intressera mig för att leasa elbil då man fick ett ganska bra erbjudande för min diesel Passat -15.
Provkörde en ID4 Pro häromdagen och var väldigt trevlig att köra.
Via ett avtal som min arbetsgivare har med VW så fick jag en offert på en ID4 på 1000mil, assistans paket, skinninteriör, vinterdäck, service och försäkring som landade på 5700kr/mån
Id3an ligger just nu bara 200kr lägre per månad så den går ju bort.

Tänkte kolla upp vad den nya Cupra hamnar på för pris, men letar efter något som går på mellan 4-5000 kr/mån.

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem

Till diskussionen om elbilars räckvidd så ser jag det stora problemet är att räckvidden varierar för mycket mellan sommar och vinter, en bil som kommer 60 mil på sommaren är väl nere runt 40 mil när det är kallare (gissning) och därtill att det inte tar 5 minuter att "tanka" som en bensinare.

Själv valde jag att gå från bensin till laddhybrid (hämtas den 29:e ) just pga räckvidd (året runt) och (o)smidigheten att "tanka" som det är just nu iom jag inte har laddning hemma klart heller.
Vid nästa byte om ca 3 - 5 år blir det troligen full elbil eftersom jag hoppas utvecklingen gjort att batterier blivit bättre och att laddningsmöjligheterna ökat.

30 mil som någon skrev innan borde vara smärtgränsen håller jag inte med om, 30 mil hade jag aldrig accepterat oavsett drivmedel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Till diskussionen om elbilars räckvidd så ser jag det stora problemet är att räckvidden varierar för mycket mellan sommar och vinter, en bil som kommer 60 mil på sommaren är väl nere runt 40 mil när det är kallare (gissning) och därtill att det inte tar 5 minuter att "tanka" som en bensinare.

Själv valde jag att gå från bensin till laddhybrid (hämtas den 29:e ) just pga räckvidd (året runt) och (o)smidigheten att "tanka" som det är just nu iom jag inte har laddning hemma klart heller.
Vid nästa byte om ca 3 - 5 år blir det troligen full elbil eftersom jag hoppas utvecklingen gjort att batterier blivit bättre och att laddningsmöjligheterna ökat.

30 mil som någon skrev innan borde vara smärtgränsen håller jag inte med om, 30 mil hade jag aldrig accepterat oavsett drivmedel.

Ja man får ju se till sitt eget behov. Kör själv inte mycket eller långa sträckor. Vid hybrid så går väl fossilmotorn in vid 50+km/h?
Och sen till den största delen kommer jag ha möjlighet att "tanka" gratis på min arbetsplats

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goong:

Ja man får ju se till sitt eget behov. Kör själv inte mycket eller långa sträckor. Vid hybrid så går väl fossilmotorn in vid 50+km/h?
Och sen till den största delen kommer jag ha möjlighet att "tanka" gratis på min arbetsplats

Jo alla har olika behov, så är det.
Angående bensinmotorn i en laddhybrid så vet jag inte hur mycket som skiljer mellan olika tillverkare, men Audin jag köpt kan köra på el upp till 120 - 130 km/h men då kommer man inte långt.
Min förhoppning är ju att kunna köra på el 75% av tiden eftersom jag kör mest kortare sträckor inne i staden och endast använda bensinmotorn på motorväg och vid lite längre sträckor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av atego:

6000 inlägg i tråden och endast 2 svar på vad folk ger i månaden för leasing för sin elbil

Inga mer här inne som leasar en elbil och vet vad de betalar i månande? (och om försäkring ingår eller betalar extra)

Men det är väl bara att kolla annonserna? Det finns elbilar från runt 2000 i månaden men de är kanske inte jätteroliga eller bra, för en lite större bil typ Enyaq eller Ioniq 5 får man betala någonstans runt 5000-7000. Alltså ungefär samma, kanske någon tusenlapp mer, jämfört med att leasa motsvarande fossilbil. MG kom ju in med ett väldigt lågt pris, och deras "lyxmodell" har kommit nu och den har också ett väldigt bra pris på privatleasing, men det är ju ett lite konstigt märke och en del kompromisser har ju gjorts, även om de inte är så stora som man kan tro med tanke på priset. Dock är det lanseringspriser så vi får se var de landar när det inte är det längre.

Sen för en ny bil med "vagnskadegaranti" (vilket egentligen är en vagnskadeförsäkring) så räcker det med halvförsäkring. Du kan jämföra priser via diverse prisjämförelsesidor som insplanet eller liknande (ge de inte ett riktigt telefonnummer eller en riktig mail-adress bara för då kommer du att få mycket säljsamtal), och priset varierar ju beroende på exempelvis vart du bor, hur gammal du är, om du har garage och så vidare. Men en femhundring i månaden är inte helt off, mer om du köper en bil med höga prestanda och mindre om du köper en småbil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goong:

Ja man får ju se till sitt eget behov. Kör själv inte mycket eller långa sträckor. Vid hybrid så går väl fossilmotorn in vid 50+km/h?
Och sen till den största delen kommer jag ha möjlighet att "tanka" gratis på min arbetsplats

Golf GTE hybrid samt Kia niro elhybrid kan du köra över 100km/h i alla fall utan att bensinmotorn går in.