Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Dishonored 2

Roligt! Jag kör exakt samma kunde inte låta bli att köpa på gog för under 70 var det svårt att motstå.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Nyssen spelat klart BG3. Spelar just nu Kingdom Come: Deliverance för andra gången, osäker om jag kommer köra till slutet..Saknar ett nytt spel som sluker en. Lite sugen också att köra igenom Witcher 3 igen samt expansioner, var några år sen sist.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Nyssen spelat klart BG3. Spelar just nu Kingdom Come: Deliverance för andra gången, osäker om jag kommer köra till slutet..Saknar ett nytt spel som sluker en. Lite sugen också att köra igenom Witcher 3 igen samt expansioner, var några år sen sist.

KCD världens bästa rpg. Skulle vilja köra en vr mod på den hade vart helt fantastiskt

Kör Avatar: Frontiers of Pandora. Älskar utforskandet. Brutalt vacker värld och galen grafik trots att jag inte är i närheten av att maxa med mitt 3080. Jag vet aldrig riktigt vart jag ska är så där lagom vilse hela tiden skapar lite motsägelsefullt ett större lugn än när man hela tiden har waypoints och kan ta sig dit man ska enkelt. Här går man lätt bokstavligt talat vilse i djungeln och leker carl von Linné och en episk fog of war. Bekant upplägg men ändå eget. Skönt slippa assassins creed autoklättrande och inga torn så långt ögat kan nå för att öppna upp kartan.

Rekommenderar ps 5 kontrollern gör fruktsamlingen betydligt trevligare.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fortsätter beta av min backlog. Hardspace: Shipbreaker spelade jag en hel del när den låg i Early Access så börjar bli dags nu.

Samt ett försök igen med State of Decay 2, gillade orginalet men känns tyvärr lite för åldrat. Älskar konceptet med dessa men mer polering hade inte skadat. Huruvida jag fortsätter med detta beror på hur spelmekaniken nu är idag, om man måste in typ dagligen för att inte tappa för mycket och om man måste avsluta spelet när status är bra i spelet. Har ett svagt minne av att orginalet var rätt brutal...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Spelade Alan Wake 2, och sen var jag tvungen att spela om Control igen för att se alla kopplingar mellan spelen. Sjukt mycket lore dem har skapat. Brukar typ ignorera 90% av sånt, men i just dessa spel har det varit roligt att läsa alla brev och inspelningar man hittar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Varg:

Ja, den är riktigt bra. Gammal hederlig skräck med pussel är min grej. Brukar spela igenom det minst en gång om året. De nya Resident Evil är också bra, men de har inte riktigt samma känsla.

Håller med om att det är en helt annan känsla vad gäller atmosfär men kanske också bland de mest välgjorda pussel som har gjorts i genren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Håller med om att det är en helt annan känsla vad gäller atmosfär men kanske också bland de mest välgjorda pussel som har gjorts i genren.

Kan bara hålla med. Vilket pussel är din favorit?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Kan bara hålla med. Vilket pussel är din favorit?

Nu frågade du inte mig, och det här är ju lite offt, men ett pussel som jag tycker är väldigt i den serien är ju när man skall skapa V-JOLT i ettan för att använda på plant 42.

Gillar det då det är lite halvklurigt första gången, kräver flera steg i och med man måste ner till plantans rötter för att använda det, samt att det är ett helt frivilligt pussel Det finns ju hur många bra som helst, men det här ploppar direkt upp i huvudet på mig när man nämner resident evil och pussel.

Ännu mer offt: men kanske en bra fredagsdiskussion någon gång? "Vilket pussel i ett spel är ditt favoritpussel?"

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Nu frågade du inte mig, och det här är ju lite offt, men ett pussel som jag tycker är väldigt i den serien är ju när man skall skapa V-JOLT i ettan för att använda på plant 42.

Gillar det då det är lite halvklurigt första gången, kräver flera steg i och med man måste ner till plantans rötter för att använda det, samt att det är ett helt frivilligt pussel Det finns ju hur många bra som helst, men det här ploppar direkt upp i huvudet på mig när man nämner resident evil och pussel.

Ännu mer offt: men kanske en bra fredagsdiskussion någon gång? "Vilket pussel i ett spel är ditt favoritpussel?"

Ja, det pusslet är riktigt bra. Jag gillar också när man ska lägga ihop glasbitarna för att öppna den där lådan. Eller när man ska dränera vattnet och man har tid på sig.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Just nu hoppar jag mellan DCS (Digital Combat Simulation) och World of Warships.

WoWS är relativt hjärndött och lätt att bara dra igång och köra ett par matcher, så det händer att jag gör det även under arbetstid - istället för en fikapaus.

DCS kräver lite mer hjärnkapacitet, åtminstone av mig, så det blir bara efter jobbet - om jag har någon energi kvar.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem

Tok-tröttnade på BG3 efter att tagit mig med en mängd olika karaktärer i värsta FOMO-style till kapitel 3, där jag bara drabbats av trötthet. BG3 är verkligen ett kul spel, men det är också ett Larian spel, dvs, 90% av krutet ligger i början av spelet och avslutas som en strut. Det går inte heller att läsa på forumen om spelet då den påhängda, och väldigt buggiga romansmodulen enbart attraherar värsta aggro-puckona så blö---

Jag startade en ny karaktär i Elden Ring i stället och ger mig till tåls med "git good" och smaskar runt med en balanced build som är ganska kul att spela. Nu mot slutet av första rundan har jag börjat fokusera mer och mer på att hjälpa andra spelare vilket är väldigt kul.

Permalänk
Medlem

Spelar om King Arthur Knights Tale. Klarar av kampanjen nu, och nu är det lite end game stuff att klara av.

Är tänkt jag ska spela War Tales med expansion Pirates.
Tror det kommer bli riktigt kul, mycket mer custom karaktärer än King Arthur.

Sen som vanligt blir det en del Hearthstone Battlegrounds via paddan , mobilen när man inte orkar sätta sig vid datorn.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Nu frågade du inte mig, och det här är ju lite offt, men ett pussel som jag tycker är väldigt i den serien är ju när man skall skapa V-JOLT i ettan för att använda på plant 42.

Gillar det då det är lite halvklurigt första gången, kräver flera steg i och med man måste ner till plantans rötter för att använda det, samt att det är ett helt frivilligt pussel Det finns ju hur många bra som helst, men det här ploppar direkt upp i huvudet på mig när man nämner resident evil och pussel.

Ännu mer offt: men kanske en bra fredagsdiskussion någon gång? "Vilket pussel i ett spel är ditt favoritpussel?"

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Varg:

Kan bara hålla med. Vilket pussel är din favorit?

Skrivet av Ostbullen:

Nu frågade du inte mig, och det här är ju lite offt, men ett pussel som jag tycker är väldigt i den serien är ju när man skall skapa V-JOLT i ettan för att använda på plant 42.

Gillar det då det är lite halvklurigt första gången, kräver flera steg i och med man måste ner till plantans rötter för att använda det, samt att det är ett helt frivilligt pussel Det finns ju hur många bra som helst, men det här ploppar direkt upp i huvudet på mig när man nämner resident evil och pussel.

Ännu mer offt: men kanske en bra fredagsdiskussion någon gång? "Vilket pussel i ett spel är ditt favoritpussel?"

V-Jolt sektionen är riktigt tillfredsställande när man löser det första gången. Gillar biljardbordet med ljuslyktorna i samma byggnad. Det är väl annars i början och mitten de mest tillfredsställande pusseldelarna är skulle jag säga. När man ska hitta den fejkade nyckeln för att placera i korridoren med fällan är skoj att klura ut.

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 3.

110 timmar in på min andra omgång. Första som High-Elf Wizard, denna som Drow Ranger/Rogue/Fighter.

Fantastiskt spel och det enda isometriska rollspel jag någonsin startat en andra genomspelning på.

Lite punkter här och där...
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Hell Let Loose: Enbart för milsim och rent nöje, spelar det inte för fullt allvar men använder kommunikation flitigt och försöker få mitt lag att samarbeta och på så sätt vinna matcher. Njuter av att köra officerar-rollen då och då, men föredrar att spela som Assault, och leda frontlinjen framåt.

Assassin's Creed Valhalla: Trevligt spel rent utseendemässigt, och som någon som tycker om och har intresse för den här perioden i historia (och vikingar generellt) så blir spelet bara mer trevligt. Tar allt med en nypa salt som jag gjort sedan Black Flag i princip, men jag har inget emot spelet än så länge.

Apex Legends: Det spel som jag faktiskt lägger ner mest tid och energi på av den tid jag har fri om dagar och helger. Kör extremt mycket ranked och utvecklas som spelare. Älskvärt spel på många, många sätt; men hyser även en del agg mot spelet. Brukar generellt bli så när det gäller "competitive" spel, likväl blev det även så när jag spelade Counter-Strike på högre nivå.

Permalänk
Medlem

Alltså jag är heeeelt fast i Cyberpunk 2077. Jag har 220h sedan i princip September. Jag har varvat det flera gånger i olika builds men kan verkligen inte släppa det, jag absolut älskar staden, gameplay, karaktärerna. Det är ett riktigt toppenspel helt enkelt.

Annars blir det någon match CS2 när andan faller på. Jag har varit sugen på att lira lite Ready or Not sedan de fick sin 1.0 release, men jag har liksom inte "pallat" sätta mig in i det igen, jag längtar bara direkt tillbaka till Cyberpunk.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Spelar om King Arthur Knights Tale. Klarar av kampanjen nu, och nu är det lite end game stuff att klara av.

Motsatt riktning i kompassen för andra genomspelningen?

Jag är på min första, hard, inte rogue light, ter sig lagom. Gillar stämningen i det och en del repliker. (Även om ens svar i dialogerna inte verkar ha så stor effekt). Mer dimma har jag sällan sett i ett spel : P

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Motsatt riktning i kompassen för andra genomspelningen?

Jag är på min första, hard, inte rogue light, ter sig lagom. Gillar stämningen i det och en del repliker. (Även om ens svar i dialogerna inte verkar ha så stor effekt). Mer dimma har jag sällan sett i ett spel : P

Precis! Nä, tyvärr har dialogerna ingen större inverkan, bara på vissa ställen

Körde tyrant första spelningen, nu blev det chistianity.. inte för det är så mycket bättre än tyrant..
Men kul man låser upp/möter vilken väg man tar.

Ser verkligen fram mot Legion IX som ska släppas!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Precis! Nä, tyvärr har dialogerna ingen större inverkan, bara på vissa ställen

Körde tyrant första spelningen, nu blev det chistianity.. inte för det är så mycket bättre än tyrant..
Men kul man låser upp/möter vilken väg man tar.

Ser verkligen fram mot Legion IX som ska släppas!

Haha, "The Lord forgives!" "Die sinner!"

Legion IX annonserades i nov förra året som en expansion https://neocoregames.com/en/community/hub/announcing-king-art...

Men "expansion" nämns ej i nyheter https://neocoregames.com/en/games/king-arthur-knights-tale/le..., ej heller står att Arthur /grundspelet krävs för IX på Steamsidan. Så jag funderar över om det ska bli en expansion eller ej.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Division 2

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

The Last of Us: Part 2 till PS5. Inte lika slagkraftig upplevelse som första gången, men jävlar vilken story. Nya versionen är verkligen en fröjd också som höjer förväntningarna för PC-versionen. Om inte utvecklarna strular till det som Part 1...

Permalänk

Brotato och Death must die. Håller Brotato högst. Perfekta spel med handkontroll framför tvn.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Snusfri

Blivit en del Project Zomboid samt Rimworld de senaste veckorna.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ravendawn, nytt MMO som bäst kan beskrivas som en mashup av Tibia och ArcheAge. Riktigt kul hittills!

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Hedersmedlem

Plågar mig själv med Celeste. Grundspelet gick väl an, men de svårare B-sides-kartorna tog en hel del tålamod, och nu är jag på de ännu svårare C-sides. Siktar på att köra klart alla kapitel inkl alla B-sides/C-sides.

Förvånad att ingen har nämnt det ännu i tråden, för gammalt?
Det har åtminstone ett aktivt modcommunity fortfarande.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Palworld! Ett Valheim on steroids kombinerat med lite pokemons. Fånigt lysande koncept.

Permalänk
Medlem

Har lite för många spel på gång och råkade snubbla in på en ny genomspelning av Final Fantasy VI. Fortfarande favoriten i hela serien, runt 30 år efter lanseringen.

I övrigt: Black Mesa, Broken Sword 2 "Remastered" samt Final Fantasy VII remaster till PC. BS2 ska klaras av idag eller iallafall i helgen. Behöver hitta en anti-grunt mod till FF7 remaster tror jag...

Edit: Denna kanske: https://www.nexusmods.com/finalfantasy7remake/mods/425

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Behövde mera Dungeons and Dragons efter Baldurs Gate 3 så nu sitter jag och spelar Eye of the Beholder 2.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Tekken 8 gjorde inträde med buller och bång innan helgen så just nu är det digitalt handgemäng som gäller. Mest suttit i Arcade och practice mode så har ej tagit klivet över till online-delen ännu.