Vad är min begagnade skärm/TV värd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av warzeta:

Skulle vilja ha ett prisförlag

LG C9 77 tums med 1 år kvar på garanti, tvn är köpt 2020
panelen byt av LG slutet av 2022

Tack i förhand

77B3 går väl ny för 25k
Halva det och lite till landar väl på ca 10k

Men det kanske är lite lågt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

77B3 går väl ny för 25k
Halva det och lite till landar väl på ca 10k

Men det kanske är lite lågt?

Tänkte runt 15k ? hittade ett 77 cx för 20 ich

Visa signatur

|Corsair crystal 570x|Gigabyte z690 Gaming X|Intel i7 13700k| Corsair H100i RGB XT| Gskill trident z 32gb ddr4 |Gigabyte Rtx 4090 gaming oc|Evga SuperNova G2 1300w|1x Samsung 980 pro 512gb| 2xIntel 660p 1tb|3xSeagate 16TB|Oled 48”CX|Sound Blaster AE-9 |Logitech Z906

Permalänk
Medlem
Skrivet av warzeta:

Tänkte runt 15k ? hittade ett 77 cx för 20 ich

Snart mellandagsrea och tror att 77" B3/C3 kan återkomma i spannet 21-25k och då känns 15k något i överkant för en C9:a.

Du måste också väga in att du är begränsad av din geografiska plats. En 77" är knappast värd att sälja med frakt då den kan gå på flera tusen så om du bor i Karlstad med omnejd så är du sannolikt lite begränsad av att bara kunna sälja TV:n i den omnejden.

Även om det inte hänt så mycket mellan generationerna så är C9 trots allt en 2019-modell (även om du bytt panel).

Skulle nog börja på 10 000, max 12 000 som utgångspris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Snart mellandagsrea och tror att 77" B3/C3 kan återkomma i spannet 21-25k och då känns 15k något i överkant för en C9:a.

Du måste också väga in att du är begränsad av din geografiska plats. En 77" är knappast värd att sälja med frakt då den kan gå på flera tusen så om du bor i Karlstad med omnejd så är du sannolikt lite begränsad av att bara kunna sälja TV:n i den omnejden.

Även om det inte hänt så mycket mellan generationerna så är C9 trots allt en 2019-modell (även om du bytt panel).

Skulle nog börja på 10 000, max 12 000 som utgångspris.

Tackar 😄 Köper din logisk förklaring 🥇
Kör på detta och tackar för hjälpen

Visa signatur

|Corsair crystal 570x|Gigabyte z690 Gaming X|Intel i7 13700k| Corsair H100i RGB XT| Gskill trident z 32gb ddr4 |Gigabyte Rtx 4090 gaming oc|Evga SuperNova G2 1300w|1x Samsung 980 pro 512gb| 2xIntel 660p 1tb|3xSeagate 16TB|Oled 48”CX|Sound Blaster AE-9 |Logitech Z906

Permalänk
Medlem
Skrivet av warzeta:

Tackar 😄 Köper din logisk förklaring 🥇
Kör på detta och tackar för hjälpen

Skadar ju inte att testa 15 på blocket eller något?
Sen kan man köra 12 på FB market om det inte händer något

Har du kvar kartong eller något sätt att frakta den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skadar ju inte att testa 15 på blocket eller något?
Sen kan man köra 12 på FB market om det inte händer något

Har du kvar kartong eller något sätt att frakta den?

Allt är kvar

Visa signatur

|Corsair crystal 570x|Gigabyte z690 Gaming X|Intel i7 13700k| Corsair H100i RGB XT| Gskill trident z 32gb ddr4 |Gigabyte Rtx 4090 gaming oc|Evga SuperNova G2 1300w|1x Samsung 980 pro 512gb| 2xIntel 660p 1tb|3xSeagate 16TB|Oled 48”CX|Sound Blaster AE-9 |Logitech Z906

Permalänk
Medlem
Skrivet av warzeta:

Allt är kvar

Det är bra, det breddar ju så fler kan vara intresserade eftersom den går att lasta

Permalänk

Jag har tänkt att köpa nytt. Vad tror ni är rimligt för vår gamla Samsung 60" UHD LED Smart TV UE60KS7005?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Substantiv:

Jag har tänkt att köpa nytt. Vad tror ni är rimligt för vår gamla Samsung 60" UHD LED Smart TV UE60KS7005?

Den är ganska jämförbar med dagens Q80C-modell så har du en riktlinje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warzeta:

Tänkte runt 15k ? hittade ett 77 cx för 20 ich

Själv betala jag 19990 ny för en LG C1 77" för 1 år sedan och räknar såklart inte få tillbaka nypriset om jag valt och sålt den nu 1 år senare.

Men på Blocket och även Facebook vill alla ändå pruta så ganska smart och testa lite högre och låta folk pruta ner priset lite.

Om du väljer 14000:- kommer du garanterat få lägre bud och på det sättet komma närmare vad du tänkt från början.

Får du mellan 10-12K efter prutning hade jag varit nöjd.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Själv betala jag 19990 ny för en LG C1 77" för 1 år sedan och räknar såklart inte få tillbaka nypriset om jag valt och sålt den nu 1 år senare.

Men på Blocket och även Facebook vill alla ändå pruta så ganska smart och testa lite högre och låta folk pruta ner priset lite.

Om du väljer 14000:- kommer du garanterat få lägre bud och på det sättet komma närmare vad du tänkt från början.

Får du mellan 10-12K efter prutning hade jag varit nöjd.

Sålde mitt b1 65 tums för 8300 och behåller c9 77 till sovrummet

Visa signatur

|Corsair crystal 570x|Gigabyte z690 Gaming X|Intel i7 13700k| Corsair H100i RGB XT| Gskill trident z 32gb ddr4 |Gigabyte Rtx 4090 gaming oc|Evga SuperNova G2 1300w|1x Samsung 980 pro 512gb| 2xIntel 660p 1tb|3xSeagate 16TB|Oled 48”CX|Sound Blaster AE-9 |Logitech Z906

Permalänk
Medlem

Funderar på att uppgradera till OLED och sälja min Sony KD-65XE8505 från 2017. Vad kan rimligt pris på den vara?

Permalänk

Hej,

Jag har köpt en 38" skärm och ska sälja iväg mina två skärmar som har blivit över. Vad tror ni att man skulle få för en:

Cooler Master 34" GM34-CWQ
Xiaomi Mi Monitor 34" (med en liten repa på ca 4 cm höger nederkant)

Permalänk
Medlem
Skrivet av V_Persie:

Funderar på att uppgradera till OLED och sälja min Sony KD-65XE8505 från 2017. Vad kan rimligt pris på den vara?

Ett par tusenlappar upp till ~3000kr bör du kunna få om du hittar en lokal köpare. Sällan det är värt att skicka en så pass stor TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

Hej,

Jag har köpt en 38" skärm och ska sälja iväg mina två skärmar som har blivit över. Vad tror ni att man skulle få för en:

Cooler Master 34" GM34-CWQ
Xiaomi Mi Monitor 34" (med en liten repa på ca 4 cm höger nederkant)

För den första cirka 50% av nypris av vad en motsvarande ny skärm med liknande specs kostar idag så runt 1500-2000kr?

Den andra liknande men dra av upp till 75% av nypris beroende på hur synlig skadan är.

Permalänk
Medlem

Vad är ett uppskattat begagnatvärde för en Sony XH95 75" från 2020 med originalkartong och allt? Allt i fint skick inklusive fjärrkontrollen. Nyköpt av mig på HiFiklubben. Är 10 kkr orimligt?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av LJN:

Vad är ett uppskattat begagnatvärde för en Sony XH95 75" från 2020 med originalkartong och allt? Allt i fint skick inklusive fjärrkontrollen. Nyköpt av mig på HiFiklubben. Är 10 kkr orimligt?

Du har svaret i inlägget ovanför ditt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av LJN:

Vad är ett uppskattat begagnatvärde för en Sony XH95 75" från 2020 med originalkartong och allt? Allt i fint skick inklusive fjärrkontrollen. Nyköpt av mig på HiFiklubben. Är 10 kkr orimligt?

Ett par faktorer att väga in här:

- Du bör utgå från att hitta en lokal köpare, en 75" är ingenting som generellt är värt att skicka med tanke på kostnaden
- XH95 bör kunna jämföras med 2023-års modell X90L vilket verkar gå för strax över ~22 000kr på kampanj just nu
- Utgå från 50% av detta pris och matcha mot den lokala marknaden och köpare

10k känns spontant inte helt orimligt om du väger in ovan faktorer.

Permalänk
Medlem

Tack, att det blir upphämtning på plats är ett måste. Då har jag ett riktmärke att ta fasta på. Kan man frakta en LCD TV i originalemballage liggande i en bil modell större?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LJN:

Tack, att det blir upphämtning på plats är ett måste. Då har jag ett riktmärke att ta fasta på. Kan man frakta en LCD TV i originalemballage liggande i en bil modell större?

Ska generellt inte vara några problem. Frågan härstammar (och hänger kvar) från Plasma TV-tiden då dessa paneler hade glasskydd som var känslig mot tryck och stötar mot panelen. Moderna TVs inga problem så länge man inte kör flera mil på gropig skogsväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av LJN:

Tack, att det blir upphämtning på plats är ett måste. Då har jag ett riktmärke att ta fasta på. Kan man frakta en LCD TV i originalemballage liggande i en bil modell större?

Problemet är väl att hitta en bil som är stor nog... Över ~50" kräver en större bil än vad som hittas hos medelsvensson. Skriv ut måtten med förpackning så hjälper du dig undan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Problemet är väl att hitta en bil som är stor nog... Över ~50" kräver en större bil än vad som hittas hos medelsvensson. Skriv ut måtten med förpackning så hjälper du dig undan problem.

77” går in i en Passat i alla fall

Men såklart är det inget som generellt gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Problemet är väl att hitta en bil som är stor nog... Över ~50" kräver en större bil än vad som hittas hos medelsvensson. Skriv ut måtten med förpackning så hjälper du dig undan problem.

Går att transportera utan kartong om utrymmet saknas i bilen bara man har filter eller något som skyddar panelen.

Men håller med att det krävs en stor bil men utan kartong blir det desto fler bilar som klarar transport av tv. Annars blir det släp och spännband efter en sida och då är original kartong nödvändigt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

77” går in i en Passat i alla fall

Men såklart är det inget som generellt gäller

omg..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Tjena! Måste sälja min LG OLED 65" B9 2019 då den inte kan hänga med i flytt. Den är i gott skick, vad tror ni är rimligt att ta för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av juph177:

Tjena! Måste sälja min LG OLED 65" B9 2019 då den inte kan hänga med i flytt. Den är i gott skick, vad tror ni är rimligt att ta för den?

En ny 65" B3 kostar 17k i dagsläget på kampanj. Utgå från ~50% av detta nypris och anpassa priset efter hur lätt / svårt det är att hitta en lokal köpare. Sätt ett lägre utgångspris om du vill bli av med den fort.

Permalänk

Inte min skärm men funderar på att köpa en - vad är rimligt pris för 3 år gammal Huawei MateView GT 34" 21:9 givet att allt fungerar som det ska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Inte min skärm men funderar på att köpa en - vad är rimligt pris för 3 år gammal Huawei MateView GT 34" 21:9 givet att allt fungerar som det ska?

50-70% av nypriset för en ny skärm med motsvarande specs där snittpriset på dessa verkar ligga på runt ~4500kr enligt Prisjakt beroende på tillverkade vilket då ger cirka 2000kr +-några hundralappar.

Permalänk
Medlem

Vad är sony xh9005 65" 2020 årsmodell värd?

Permalänk
Medlem

Vilken är maxstorleken på begagnad TV där båda parter blir nöjda?

Vad kommer en LG C3 83" vara värd i oktober tror ni? Jag misstänker att jag kommer ha svårt att sälja en så pass stor TV, speciellt så nära inpå BF, om jag inte går ner mer i pris (procentuellt) jämfört med t.ex. 77" och 65" än vad jag skulle acceptera. Vad tror ni?

Ska tillägga att jag inte öppnat kartongen ännu och har i nuläget en dryg vecka på mig att lämna tillbaka TV:n. Det är G4 83" alt 77" som hägrar såväl som förmodade nya projektorer från Epson, Sony och JVC.