PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Caltikitum23:

Satt själv och f5. Riktigt synd, brukar oftast släppas mellan 9 och 9.30. Hoppas att de kanske släpper senare under dagen.

Jag började inte leta förän igår. Under vilka tidspunkter bör man vara uppmärksam? Jag har en föreläsning och ett seminarie som börjar om 2 minuter och sträcker sig till kl 15. Hade varit tråkigt att missa ett släpp pga det..

Permalänk
Skrivet av Nasimshaverdian:

Jag började inte leta förän igår. Under vilka tidspunkter bör man vara uppmärksam? Jag har en föreläsning och ett seminarie som börjar om 2 minuter och sträcker sig till kl 15. Hade varit tråkigt att missa ett släpp pga det..

Just netonnet vet jag brukar oftast släppa på förmiddagen men det varierar mycket. Du kan titta på historiska drops genom att exempelvis söka i tråden på netonnet och se vilka tidpunkter när ett drop har skett. Annars ett bra tips är att använda http://gpukollen.ingman.me/ då får du ett pling när ett ps5 går i lager hos de största återförsäljarna. Slutligen var aktiv här, sätta igång notifikationer eller likande. Men som sagt sker drops verkligen random under dagen. Exempelvis hade webhallen ett drop på fredag eftermiddagen klockan 4.

Permalänk
Skrivet av Caltikitum23:

Just netonnet vet jag brukar oftast släppa på förmiddagen men det varierar mycket. Du kan titta på historiska drops genom att exempelvis söka i tråden på netonnet och se vilka tidpunkter när ett drop har skett. Annars ett bra tips är att använda http://gpukollen.ingman.me/ då får du ett pling när ett ps5 går i lager hos de största återförsäljarna. Slutligen var aktiv här, sätta igång notifikationer eller likande. Men som sagt sker drops verkligen random under dagen. Exempelvis hade webhallen ett drop på fredag eftermiddagen klockan 4.

Uppfattat! Här håller jag koll en gång var tionde minut ungefär. Det är ju nästan beroendeframkallande haha. Jag har dock en sista fråga. Hur ofta har det släppts konsoler på de olika hemsidorna? En gång i veckan/månaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasimshaverdian:

Uppfattat! Här håller jag koll en gång var tionde minut ungefär. Det är ju nästan beroendeframkallande haha. Jag har dock en sista fråga. Hur ofta har det släppts konsoler på de olika hemsidorna? En gång i veckan/månaden?

Av vad jag sett är set väldigt ofta nuförtiden, just den här veckan har varit väldigt död. Webhallen verksr ha mest drops nästan varje vecka

Permalänk

Mediamarkt förbokning

Någon som har koll på om de kommer in fler med disc än utan till mediamarkt?
Förbokade i Täby C 8/8 utan disc & hörde att någon bokat efter mig å hämtat ut med disc igår🤔

Permalänk
Medlem

MediaMarkt

Skrivet av rofferuffpuff:

Någon som har koll på om de kommer in fler med disc än utan till mediamarkt?
Förbokade i Täby C 8/8 utan disc & hörde att någon bokat efter mig å hämtat ut med disc igår🤔

Jag väntar också på att få hämta min PS5 Digital Edition från MM.

Permalänk

Jag beställde 30/8 av en bekant på MM i Malmö. Enligt honom så får MM knappt DE versionen utan majoriten av konsolerna är SE. Han sa att senaste veckorna/månaden så har folk bokat och fått deras inom ca 2 veckor och trenden verkar fortsätta. Vi får se hur accurate det är.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Plonko:

Äntligen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Härligt men väntar fortfarande på Standard...

Permalänk

Är de OK att beställa därifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartin:

Härligt men väntar fortfarande på Standard...

Samma här

Permalänk

Boys, finns digital edition att beställa från Amazon!

https://www.amazon.se/PlayStation-5-Digital-PS5/dp/B08LM3KW18...

Permalänk
Skrivet av MattBranks89:

Är de OK att beställa därifrån?

Rent generellt skulle säga att det inte är några problem att beställa från Amazon.se, men har läst om flertalet människor som inte har fått sina PS5 för att Posten har tappat bort kollit. Personligen inväntar jag att webhallen eller någon annan butik får in den så att jag kan beställa den direkt till butiken.

Permalänk
Skrivet av Expressen:

Rent generellt skulle säga att det inte är några problem att beställa från Amazon.se, men har läst om flertalet människor som inte har fått sina PS5 för att Posten har tappat bort kollit. Personligen inväntar jag att webhallen eller någon annan butik får in den så att jag kan beställa den direkt till butiken.

Det kommer dröja minst en månad till då webhallen nyss hade i lager. Jag hade beställd direkt.

Permalänk

Plockade ett från Amazon! Jag återkommer med info ifall det uppstår problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotteTröd:

Plockade ett från Amazon! Jag återkommer med info ifall det uppstår problem!

Aldrig några problem på amazon

Permalänk

Fasen köpet går inte igenom. Redan slut? RIP 😛

Permalänk
Skrivet av MattBranks89:

Fasen köpet går inte igenom. Redan slut? RIP 😛

Vad fick du för felmeddelande? Hittar du någonting under Dina Beställningar?

Permalänk
Avstängd

Yes, jag hann beställa från amazon! Men, Är det bara hos mig som står, ” arriving Thursday 9 sep” ?

Permalänk
Skrivet av DrP3pper:

Yes, jag hann beställa från amazon! Men, Är det bara hos mig som står, ” arriving Thursday 9 sep” ?

Samma för mig

Permalänk
Skrivet av Comp0za:

Jag väntar också på att få hämta min PS5 Digital Edition från MM.

När beställde du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av demianbeckman:

Samma för mig

Valde du vanlig frakt?

Permalänk
Skrivet av demianbeckman:

Samma för mig

Mig med. Sitter med Amazons KS nu för att dubbelkolla allt.

Permalänk

Yes! Ordern gick igenom grabbar (och tjejer)! Har också lev 9 sept. Tog standard. Så länge den kommer inom en månad så är jag helnöjd.

Permalänk
Skrivet av patronski:

Jag beställde 30/8 av en bekant på MM i Malmö. Enligt honom så får MM knappt DE versionen utan majoriten av konsolerna är SE. Han sa att senaste veckorna/månaden så har folk bokat och fått deras inom ca 2 veckor och trenden verkar fortsätta. Vi får se hur accurate det är.

Hade man vetat det hade ja inte tvekat å beställa SE. Har väntat i 4v snart

Permalänk
Medlem

Fan blire inga ps5 SE drops

Permalänk
Skrivet av Expressen:

Rent generellt skulle säga att det inte är några problem att beställa från Amazon.se, men har läst om flertalet människor som inte har fått sina PS5 för att Posten har tappat bort kollit. Personligen inväntar jag att webhallen eller någon annan butik får in den så att jag kan beställa den direkt till butiken.

Jag tillhör dem och har inte skrivit innan men tänkte bidra eftersom jag fått hjälp av forumet. Tror inte på förklaringen som lägger skulden på Posten. Det står på inloggad sida att det kan ha kommit bort. Kundtjänst säger varje gång tekniska problem utan att specificera ytterligare. De säger också varje gång att det kommer inom några dagar.

De krånglar inte, de återbetalar om man vill. Och är generösa med kompensationer. Jag ser heller ingen anledning att misstro vad de säger.

Tekniskt sett verkar de inte kunna hantera logistiken av en vara med så stor efterfrågan och brist.

Ser ingen generell risk i att beställa från Amazon. Men att det aldrig skulle vara några problem med Amazon stämmer inte.

Permalänk
Skrivet av rofferuffpuff:

Hade man vetat det hade ja inte tvekat å beställa SE. Har väntat i 4v snart

kanske bäst att köpa en DE på nätet som tex amazon och sen avboka din på MM?

Permalänk
Medlem

Gällande problem med Amazon låter det onekligen som att de inte har enheterna i lager, och nu väntar på att det ska komma in en ny leverans så alla som beställde för två veckor sedan får sitt.