Sous vide(clockers) - tillaga mat i vakuum vid perfekt temperatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plosky:

Halloj!
Är det någon här som har tillagad sin mat med sous vide för att sedan förvara maten i sin vakuumpåse till nästa dag i kylskåpet?

Tanken är att jag ska tillaga maten idag som tar ca 2h och imorgon ska det ätas. Det borde inte vara några konstigheter att den ligger kvar i sin påse?
Mvh

Det är väl bara bra att den ligger kvar i sin påse. Tänk på att kyla ner maten så snabbt du kan bara.

Permalänk
Medlem

Har kört ganska mycket Kyckling och ryggbiff i min Anova med fantastiskt resultat. Bestämde mig för att testa en rostbiff förra veckan. Min fru vill ju inte ha det för blodigt, så jag kompromissade på 56,5 grader (alla recept säger 55 grader). Rostbiffen på 1 Kg kryddades upp, vacuumförpackades, och fick sedan ligga i 24 timmar. Herregud säger jag bara! Resultatet blev inte annat än fantastiskt. Riktigt mört alltså. För min del hade jag gärna kunnat köra på 55 grader, men vad gör man inte för att resten av familjen också ska äta av det. Ska gå på en ännu billigare styckdetalj nästa gång. Kul att se hur billigt kött man kommer undan med. Får bli högrev eller liknande.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Avstängd

Nu blir jag också snart ägare till en ugn med sous vide så blir till att lusläsa hela tråden för att fiska fram alla rätta tips.
Vi kan väl börja med tips på en bra vaccummaskin eller funkar det med ziplinepåsar som jag vet att jag läst någonstans?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Nu blir jag också snart ägare till en ugn med sous vide så blir till att lusläsa hela tråden för att fiska fram alla rätta tips.
Vi kan väl börja med tips på en bra vaccummaskin eller funkar det med ziplinepåsar som jag vet att jag läst någonstans?

Finns, massa info i tråden, om du inte orkar läsa den så prova sökfunktionen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

Finns, massa info i tråden, om du inte orkar läsa den så prova sökfunktionen.

Fast det kommer säkerligen nya prylar hela tiden så frågan är om det blivit bättre eller bara dyrare och sämre?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Nu blir jag också snart ägare till en ugn med sous vide så blir till att lusläsa hela tråden för att fiska fram alla rätta tips.
Vi kan väl börja med tips på en bra vaccummaskin eller funkar det med ziplinepåsar som jag vet att jag läst någonstans?

Vacuum-maskin: Lidl på rea
Cirkulator: Jula på rea
Påsar: Biltema (samt några rullar Lidl)

Har funkat för mig nästan veckovis i ett år.
Kanske påsarna är det som folk är mest oroliga för, map om det finns nåt som fälls ut från dem.

Zip-påsar säger jag pass på.

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Vacuum-maskin: Lidl på rea
Cirkulator: Jula på rea
Påsar: Biltema (samt några rullar Lidl)

Har funkat för mig nästan veckovis i ett år.
Kanske påsarna är det som folk är mest oroliga för, map om det finns nåt som fälls ut från dem.

Zip-påsar säger jag pass på.

Jag köpte ju en anova pro med tillhörande vakumsealer. Vad jag lärt mig hittils är:

Valfri cirkulator lär fungera lika bra (fast inte lika snabb uppvärmning / stor mängd vatten).
Vakummaskin bör man ha en som är tillräckligt stark / helst dubbelförsegling men beror nog lite på hur noga man är.
Påsarna jag kört är Anovas egna samt några superbilliga jag köpte på Lidl som tipsades tidigare. De har fungerat helt ok.
Bästa påsarna är de med typ knottrig sida så luften lättare kan flöda ut och ger lite bättre vakum men inget krav.
Testat Zip-påse med slang från min vakummaskin men usch. Nej tack. Kommer dock hitta matlådor med Vakum för att förvara grönssak / frukt i.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har också testat flera olika påsar. De flesta är likadana. Har kört mycket på Julas påsar. Lidls är lite billigare, men är också bara "knottriga" på en sida, inte båda som de flesta andra. Har inte märkt någon skillnad i funktionalitet. Det "knottriga" är ju bara så vacuumsealern ska kunna suga ut mer luft, men jag tycker som sagt inte att jag märker så stor skillnad.
Dubbelsvets ska däremot inte underskattas!

Efter att ha kört Anovas vacuummaskin i ett år så tycker jag att den duger, men skulle verkligen vilja ha en som kan vacuumförpacka även vätska. Kostar skjortan och är definitivt inte motiverat i vårt hushåll, men hade varit nice att köra t.ex. en gryta i Sous-vide.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kommer dock hitta matlådor med Vakum för att förvara grönssak / frukt i.

För många år sen så köpte jag en marinerings-burk med tillhörande manuell vacuum-pump. Till min överraskning så visade sig Lidl-pumpen levereras med en adapter som passade!
Så det var denna jag köpte först, i marineringssyfte, sen har det rullat på.

Kan också tipsa om en c:a 8 liters kastrull på Ikea (150 typ), samt silikonlock (3-pack), där man klipper ut ett hål för cirkulatorn. Sen 2 st ånginsatser (för att hålla ner påsarna under ytan samt för att lyfta påsen från botten).

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

För många år sen så köpte jag en marinerings-burk med tillhörande manuell vacuum-pump. Till min överraskning så visade sig Lidl-pumpen levereras med en adapter som passade!
Så det var denna jag köpte först, i marineringssyfte, sen har det rullat på.

Kan också tipsa om en c:a 8 liters kastrull på Ikea (150 typ), samt silikonlock (3-pack), där man klipper ut ett hål för cirkulatorn. Sen 2 st ånginsatser (för att hålla ner påsarna under ytan samt för att lyfta påsen från botten).

Anova vakumförpackare har en adapter(slang) för extern vakumförpackning. Ska passa de flesta lock med den funktionen. Svåra är att hitta något som inte kostar 500kr per burk.

Jag har plastback / kastrull jag använder när jag kör cirkulatorn så det fungerar bra. Men ska tänka på det. Samt bra tips till nya!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag kör IKEA OUMBÄRLIG 15l, vill man dock ha fri cirkulation på vattnet mellan påsarna så får man köpa något större, iallafall till 4+ påsar.

Tyvärr är IKEA påväg att fasat ut OUMBÄRLIG serien, tycker de e klart bättre än deras dyrare alternativ där handtagen så gott som alltid blir på tok för varma.

När det gäller påsar har jag provat de som kom med Anova förpackaren och kjell´s, ingen märkbar skillnad på dem. Sen om den ena läcker mer kemikalier än den andra är omöjligt att svara på för mig. Vet inte ens om plast kan läcka något när temperaturerna ligger runt 50-60 grader oftast. Men visst de är ju säkert behandlade med något.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Själv kör jag en plastbalja från Jula på 23 liter och "Variera" grytlockshållare från Ikea i för att separera påsarna. När jag drar igång allt, så sker det i tvättstugan för att inte ta upp någon plats i köket. Det var lite meckigt att klippa ut ett hål i locket för cirkulatorn, men det gick tillslut.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Har kört ganska mycket Kyckling och ryggbiff i min Anova med fantastiskt resultat. Bestämde mig för att testa en rostbiff förra veckan. Min fru vill ju inte ha det för blodigt, så jag kompromissade på 56,5 grader (alla recept säger 55 grader). Rostbiffen på 1 Kg kryddades upp, vacuumförpackades, och fick sedan ligga i 24 timmar. Herregud säger jag bara! Resultatet blev inte annat än fantastiskt. Riktigt mört alltså. För min del hade jag gärna kunnat köra på 55 grader, men vad gör man inte för att resten av familjen också ska äta av det. Ska gå på en ännu billigare styckdetalj nästa gång. Kul att se hur billigt kött man kommer undan med. Får bli högrev eller liknande.

Blev resultatet med 56,5 grader medium-well?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plosky:

Blev resultatet med 56,5 grader medium-well?

Ja jag skulle vilja säga det. Var lite rosa, men det är lite svårare att avgöra med sous-vide då tempen är jämn över hela köttstycket. Det var iaf inte well-done som hade varit mycket tråkigt. 😁

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Ja jag skulle vilja säga det. Var lite rosa, men det är lite svårare att avgöra med sous-vide då tempen är jämn över hela köttstycket. Det var iaf inte well-done som hade varit mycket tråkigt. 😁

Det är enligt mig lite svårare att bedöma köttet när man har sous vidad.
Lite rosa borde räknas som medium-well fast den säkerligen är mör och god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Ja jag skulle vilja säga det. Var lite rosa, men det är lite svårare att avgöra med sous-vide då tempen är jämn över hela köttstycket. Det var iaf inte well-done som hade varit mycket tråkigt. 😁

Well done hade varit runt 65-70c
Jag brukar köra 58-59c för mitt kött då sambon inte vill ha för mycket (rött) blod som det annars lätt blir. Tycker resultatet då blir runt medium- medium-well.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Något som blivit väldigt lyckat för mig är Tomahawk entrecote, 54 grader i minst fyra timmar så att det verkligen går in vid benet, vackar med salt och vitlök som jag värm till lite ytan i olja, blir mycket trevligare smak än rå vitlök, sedan tar jag Hardcore Carnivore Black krydda, rikligt med krydda, värmer upp gasol grillen till runt 300 grader, grillar sedan köttet så att det vår en fin yta och låter vila innan jag skär upp köttet och serverar. Ytan blir så sjukt fin med det aktiva kolet och köttet får en härlig smak.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Potatisgratäng?

Hej alla.
Funderar på att testa att göra potatisgratäng i baljan men hittar väldigt lite om detta på nätet. Ingen här som provat? Har inte läst hela tråden (bara sökt) men med hjälp av Google hittade jag följande:

http://idefixer-allt-om-mat.blogspot.com/2017/04/kramig-potat...
http://matochmera.se/recepie.php?recepie_id=34465

Verkar som sagt finnas väldigt lite om detta - kanske är det inte värt besväret (potatisgratäng blir ju väldigt gott ändå!)?

/Henke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke:

Hej alla.
Funderar på att testa att göra potatisgratäng i baljan men hittar väldigt lite om detta på nätet. Ingen här som provat? Har inte läst hela tråden (bara sökt) men med hjälp av Google hittade jag följande:

http://idefixer-allt-om-mat.blogspot.com/2017/04/kramig-potat...
http://matochmera.se/recepie.php?recepie_id=34465

Verkar som sagt finnas väldigt lite om detta - kanske är det inte värt besväret (potatisgratäng blir ju väldigt gott ändå!)?

/Henke

Spontant så är det ju vätskan som ställer till det. Tänker på vacuum-förpackandet... Annars så är det nog exakt så jag hade gjort.
Kanske en sån där färdig från affären? Sen ut ur påsen för att fixa till den obligatoriska osten på toppen?

Tänker man utanför boxen... Göra kall gratäng, frysa ner och vacuumpacka? Så gör jag hamburgare, funkar rätt ok. Fryst potatis är ju dock ingen höjdare.

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem

Man kan väl behålla potatisen färsk, men frysa det som är flytande, typ grädde.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tack för feedback angående potatisgratäng! Kunde faktiskt inte hålla mig utan testade att göra en väldigt liten gratäng i helgen för att se hur det funkade. Blev ungefär detta (brukar sällan följa recept utan kör på känsla, så måtten är ungefärliga):

0.5 kg potatis, skalade och skivade i 3-4 mm skivor.
1 (rätt liten) lök som stektes i lite smör först.
1 msk dijonsenap (ja den idén snodde jag ifrån receptet ovan).
2 dl grädde.
1 tsk salt och lite svartpeppar

I med allt i en relativt stor påse och vände runt lite, sen förslöts den med låg styrka (blev väldigt platt) och fick bada i 85 grader cirka 3 timmar. Klippte upp påsen och hällde över i en gratängform för gratinering med lite ost i ugnen det sista.

Blev helt klart över förväntan så det rekommenderas! Väldigt smidigt då man kan förbereda själva tillagningen och sen förvara påsen i kylen, troligtvis flera dagar, för att bara slänga in i ugnen det sista för att värmas upp / gratineras. Men det är väl så Peka gör...

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Man kan väl behålla potatisen färsk, men frysa det som är flytande, typ grädde.

Bra idé! Det löser ju också problemet med att köp-gratäng har för lite/ingen vitlök!
Fast det kräver också att man har koll på mängden vätska till mängden potatis, så det inte blir för mycket liksom.
När jag gör gratäng så är det mer ett höftande, typ "tillräckligt för täcka potatisen".

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke:

Väldigt smidigt då man kan förbereda själva tillagningen och sen förvara påsen i kylen, troligtvis flera dagar, för att bara slänga in i ugnen det sista för att värmas upp / gratineras. Men det är väl så Peka gör...

Kokt potatis har ju en tendens att bli lite saggig när den förvaras i kyl. Men det kanske funkar bättre med rå. Fast jag tror att man får se till att den blir dränkt i vätska så potatisen inte oxiderar. Men vacuum-förpackande kanske löser det bekymret.

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Har kört ganska mycket Kyckling och ryggbiff i min Anova med fantastiskt resultat. Bestämde mig för att testa en rostbiff förra veckan. Min fru vill ju inte ha det för blodigt, så jag kompromissade på 56,5 grader (alla recept säger 55 grader). Rostbiffen på 1 Kg kryddades upp, vacuumförpackades, och fick sedan ligga i 24 timmar. Herregud säger jag bara! Resultatet blev inte annat än fantastiskt. Riktigt mört alltså. För min del hade jag gärna kunnat köra på 55 grader, men vad gör man inte för att resten av familjen också ska äta av det. Ska gå på en ännu billigare styckdetalj nästa gång. Kul att se hur billigt kött man kommer undan med. Får bli högrev eller liknande.

Jag kör mest med detta receptet nuförtiden, men jag gör i princip bara mackor med rostbiff.

Ingredients:
2L water
110g coarse salt
50g brown sugar
10g (1 Tbsp) cracked black pepper
2 bay leaves
5 mL (1 tsp) hot pepper flakes
5 mL (1 tsp) onion powder
5 mL (1 tsp) garlic powder
1 tsp herb de provance
2Kg (4 Lb) sirloin tip roast (or any lean roast)

Method:
Prepare the brine by heating ½ the water and dissolving in the salt and spices.
Pour the heated liquid into the reserved cool water, and chill.
Place the roast in a ziplock bag or glass container and cover with the brine.
Make sure the roast is fully submerged and place in the fridge for 24hr.
Remove the roast from the brine - discard the brine.
Place uncovered in the fridge to dry out for a couple hours.
Cook sous vide, 56c for 24 hours.
broil it, and quick rinse it in water and dust it with salt and cracked pepper the foil it and
refrigerate until cold again.

Permalänk
Medlem

Anova Culinary har 15% lägre pris på sin Precision Oven nu.
https://anovaculinary.com/anova-precision-oven/

Varit sugen innan men har redan två cirkulatorer, vanlig ugn och kombiugn. Vet att jag inte behöver den men habegäret är stort.

EDIT: Fick bli ett köp. Är man inte nöjd inom 100 dagar går det dessutom att lämna tillbaka.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Anova Culinary har 15% lägre pris på sin Precision Oven nu.
https://anovaculinary.com/anova-precision-oven/

Varit sugen innan men har redan två cirkulatorer, vanlig ugn och kombiugn. Vet att jag inte behöver den men habegäret är stort.

Jag beställde ungen! Jag har blivit så lat när det gäller Sous vide, med denna ugn så är det bara att slänga in köttet utan att behöva vakuumpacka och fylla på vatten. Dessutom kan du göra så mycket mer jämfört med en vanlig Sous-Vide sticka. Dessutom om man är nojig som jag så slipper man använda plast

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Anova Culinary har 15% lägre pris på sin Precision Oven nu.
https://anovaculinary.com/anova-precision-oven/

Varit sugen innan men har redan två cirkulatorer, vanlig ugn och kombiugn. Vet att jag inte behöver den men habegäret är stort.

EDIT: Fick bli ett köp. Är man inte nöjd inom 100 dagar går det dessutom att lämna tillbaka.

Skrivet av D3str0yer:

Jag beställde ungen! Jag har blivit så lat när det gäller Sous vide, med denna ugn så är det bara att slänga in köttet utan att behöva vakuumpacka och fylla på vatten. Dessutom kan du göra så mycket mer jämfört med en vanlig Sous-Vide sticka. Dessutom om man är nojig som jag så slipper man använda plast

Det här såg ut som en intressant grej.
Men hur bra blir det i praktiken? Är det bara en ugn som värmer med otrolig precision?
Hur fungerar det med sous vide, måste det inte vara "under vakuum" och behålla vätskorna etc?

Lär mig mer om saker jag inte behöver men ändå vill ha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jeppe109:

Anova Culinary har 15% lägre pris på sin Precision Oven nu.
https://anovaculinary.com/anova-precision-oven/

Varit sugen innan men har redan två cirkulatorer, vanlig ugn och kombiugn. Vet att jag inte behöver den men habegäret är stort.

EDIT: Fick bli ett köp. Är man inte nöjd inom 100 dagar går det dessutom att lämna tillbaka.

Du såg att den kräver 120V?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Stefflo:

Du såg att den kräver 120V?

Nej?
Overall Power:
1800 W / 230 V
https://anovaculinary.com/anova-precision-oven/#specs

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem

Skulle tro att Anova skickar en ugn som vi kan använda inom EU utan någon omvandlare.
Dem skulle ju få bra många returer annars.

EDIT:
Såg att jag fått detta med orderbekräftelse.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |