Asus Geforce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC och Gigabyte RTX 3060 Ti Gaming OC

Permalänk
Medlem

Går fortfarande att köpa Asus RTX 3060ti Strix för 7k på Inet, lol.
Var man med på 3080 lanseringen fick du ca 50% mer prestanda för en tusenlapp, finns ingen logik.

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett Ventus 3060 Ti från Komplett igår som behandlas nu Verkar som de fanns fler än tidigare release men också ett mindre intresse då priset är så nära 3070. Exempelvis har netonnet kvar ASUS Geforce RTX 3060TI TUF Gaming OC 8GB för 6190:- i lager men för den prislappen får du entry Asus 3070 så de är ju inte så attraktivt, förmodligen drf de finns kvar i lager.

Permalänk

50+ MSI GeForce RTX 3060 Ti 8GB VENTUS 2X OC i lager på Inet just nu för 5199:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryptochrome:

50+ MSI GeForce RTX 3060 Ti 8GB VENTUS 2X OC i lager på Inet just nu för 5199:-

Se på fan Ty för tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Går fortfarande att köpa Asus RTX 3060ti Strix för 7k på Inet, lol.
Var man med på 3080 lanseringen fick du ca 50% mer prestanda för en tusenlapp, finns ingen logik.

Asus-skatten. Jag kan förstå att man vill ha det fett high-end typ 3080 eller 3090 med Strix för flera tusen extra. Men finns ingen logik alls i att köpa 3060Ti för 7000:-, du kan ju lika gärna köpa ett 3070 billigare och få mer prestanda. Och vill man ha det tystare kan man ju underklocka det i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Ja, om den fanns i lager skulle ju det vara ett alternativ

När jag skrev så var det lika mycket i lagerna för båda! Och det kommer det nog vara snart igen.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Beställt ett "MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2X OC" för 4790 kr på webhallen. Har grön bock på orderstatus och ska betalas och hämtas i butik på lördag.

Blir trevligt att byta ut mitt 980ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Proshop är ju väldigt små i jämförelse. Som min bild visar hade ju Komplett mer kort kvar efter så lång tid än vad Proshop fick in totalt.

Sant. Men med Komplett är det svårt att jämföra med AMD då vi inte vet hur mycket som beror på efterfrågan och hur mycket som beror på tillgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Visst är det frustrerande att kort är svåra eller omöjliga att få tag på. Det är dock ändå intressant att läsa recensioner på nya teknik som kommer ut. Plus att en recension ligger kvar på internet i flera år. Vilket kan hjälpa konsumenter väldigt mycket. Tex brukar jag söka efter Sweclockers recensioner när jag shoppar begagnade kort för att läsa på lite extra.

Som du skrev: Intressant att läsa recensioner på nya produkter som kommer ut.

Håller med, men hur är du hjälpt av en recension av en produkt som inte finns att få tag i, som du inte ens kan vara säker på att den kommer i produktion? I recensionerna står det ibland: om den kommer att släppas (eller ngt liknande.)

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll om kortet har 2 eller 3 fläktar? Jag får plats med båda varianterna och har ström så det räcker

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Spelar det någon roll om kortet har 2 eller 3 fläktar? Jag får plats med båda varianterna och har ström så det räcker

Det jag kan tänka mig är att ljudnivåerna kan skilja sig.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Tack, jag misstänkte det

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.