Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Melding Plague

Logitech G Pro X Superlight

Ultralätt spelmus med trådlös överföring utan att borra hål i skalet. Logitech G Pro X Superlight besöker testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Saknar dedikerad knapp för DPI-justering"

Nu när mjukvarorna till mössen kan byta DPI till varje spel, är detta verkligen en sak som saknas? Personligen har jag aldrig använt en sån knapp. Såklart dock varit bra med en extra knapp om man kan byta vad den gör.

I vilka lägen använder du den? @Kenneth

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

"Saknar dedikerad knapp för DPI-justering"

Nu när mjukvarorna till mössen kan byta DPI till varje spel, är detta verkligen en sak som saknas? Personligen har jag aldrig använt en sån knapp. Såklart dock varit bra med en extra knapp om man kan byta vad den gör.

I vilka lägen använder du den? @Kenneth

Jag kan säga att jag har aldrig bytt DPI på min mus sen den dagen jag kopplade in den, jag sätter 400DPI på alla mina möss sen byter jag ALDRIG igen.

DPI knapp är bara i vägen och sitter den på ett dåligt ställe kan de bli att man råkar trycka av misstag.

"Däremot finns några nackdelar med G Pro X Superlight, där den största är internminnet som verkar tappa sensorinställningar när pekdonet går ned i viloläge, utan mjukvaran då."

Klassiskt Logitech, kan inte göra något som funkar som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

"Saknar dedikerad knapp för DPI-justering"

Nu när mjukvarorna till mössen kan byta DPI till varje spel, är detta verkligen en sak som saknas? Personligen har jag aldrig använt en sån knapp. Såklart dock varit bra med en extra knapp om man kan byta vad den gör.

I vilka lägen använder du den? @Kenneth

Antar att det är preferens hur man vill byta DPI. Har varit med om vissa spel där mina sensitivity-inställningar blir helt omkastade, och när jag startar dessa spelen anpassar jag bara DPIn med mina DPI-knappar Går säkert att lösa smidigt i mjukvaran, men jag uppskattar möjligheten att justera DPIn med en fysisk knapp när problem i spel uppstår. Mjukvaror har en tendens att inte fungera lika pålitligt som en fysisk knapp gör

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | GTX 1080 | 32GB 3600Mhz CL16 RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag kan säga att jag har aldrig bytt DPI på min mus sen den dagen jag kopplade in den, jag sätter 400DPI på alla mina möss sen byter jag ALDRIG igen.

DPI knapp är bara i vägen och sitter den på ett dåligt ställe kan de bli att man råkar trycka av misstag.

"Däremot finns några nackdelar med G Pro X Superlight, där den största är internminnet som verkar tappa sensorinställningar när pekdonet går ned i viloläge, utan mjukvaran då."

Klassiskt Logitech, kan inte göra något som funkar som det ska.

Kan säga såhär: Jag har DPI-knapp på min och trodde självklart det var vanlig knapp.
Kunde inte förstå varför känsligheten ökade och minskade hela tiden när jag försökte använda den i spel.
Blev tokig. Skulle hellre se att det var en vanlig dedikerbar knapp istället.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

"Saknar dedikerad knapp för DPI-justering"

Nu när mjukvarorna till mössen kan byta DPI till varje spel, är detta verkligen en sak som saknas? Personligen har jag aldrig använt en sån knapp. Såklart dock varit bra med en extra knapp om man kan byta vad den gör.

I vilka lägen använder du den? @Kenneth

Jag förväntar mig att aldrig behöva en mjukvara mer under första setup och internminnet sparat min profil.
Jag byter rätt ofta hastighet på musen beroende på spel och vad jag kör i spelet. Allt mellan 800-3600 beroende om jag kör något jag behöver slänga musen över halva skrivbordet eller inte.
På G900 så är det enkelt upp eller ner så man kan ändra in the heat of battle om man behöver.
Jag har bara startat mjukvaran vid de tillfällen jag ska ändra någon sekundär profil till något tangentbords tids makro som jag använder väldigt mycket just då.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Fick hem denna i veckan. Tycker det är väldigt trist att den använder Micro USB ännu, känns så jäkla 2011, är ju 2021 nu. Men förutom det så är den trevlig. Tycker det är ett riktigt konstverk att man kan trycka in så mycket på så liten vikt.

DPI knapp är inget jag använt någonsin. Ställer in 800 och låter det vara.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Hade varit trevligt om den var ren usb c, men men gissar att jag får vänta tills 2022/23 innan det är standard med det.
Drömmen skulle vara att ha en adaptiv laddare med 2/3st C honor som jag kan ladda allting med.

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

"Saknar dedikerad knapp för DPI-justering"

Nu när mjukvarorna till mössen kan byta DPI till varje spel, är detta verkligen en sak som saknas? Personligen har jag aldrig använt en sån knapp. Såklart dock varit bra med en extra knapp om man kan byta vad den gör.

I vilka lägen använder du den? @Kenneth

Jag personligen tycker det är ganska smidigt att snabbt kunna byta DPI i spel beroende på situationen. När man siktar på något som är långt bort (ex om man är sniper) så föredrar jag låg DPI, men vill ha lite högre DPI när jag knatar omkring. Ingen dealbreaker om en DPI-knapp saknas, men helt klart en trevlig funktion i vissa situationer.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Trist med dpi:n, fast för personligen är det inget problem då jag ändå brukar använda 800-1000. Dazs har testat musen med lite olika musmattor https://www.youtube.com/watch?v=rwDj5A6URxs

Även om han gillar de musfötterna på denna till skillnad från den vanliga Gpro wireless, tycker han fortfarande det är bättre med Corepad skatez förresten.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag personligen tycker det är ganska smidigt att snabbt kunna byta DPI i spel beroende på situationen. När man siktar på något som är långt bort (ex om man är sniper) så föredrar jag låg DPI, men vill ha lite högre DPI när jag knatar omkring. Ingen dealbreaker om en DPI-knapp saknas, men helt klart en trevlig funktion i vissa situationer.

Fast om någon dyker upp bakom dig när du står med snipern så måste du isådana fall hinna reagera + trycka på dpi + göra en 180 vändning? Känns som det knappast är realistiskt i de typiska snabba FPS-spelen som finns idag, BF, CoD, CSGO osv osv.. Vet inte vilken typ av FPS-spel som låter en sitta o verkligen campa mer än kanske någon single-player?

Kört FPS-spel hela mitt liv och aldrig sett någon nytta i och ändra DPSen. Att snabbt kunna "flicka" med AWPn och trycka av utan att man faktiskt ser att siktet är på motståndaren är ju helt muskelminne och känns väldigt svårt att lära sig om man kör med olika DPI beroende på vapen.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Varför inte Bluetooth? Jag börjar hata all trådlösa saker som ska ha sin egen usb -adapter. Om man t.ex. har en laptop ska man då låta adaptern sitta kvar eller ska man plocka ut den varje gång?

Angående DPI så förstår jag att den stora skaran klarar sig utan denna knapp. Jag själv älskar den. Jag har alltid på maxhastighet och maxacceleration på mina möss och det är helt underbart. Men sedan kommer det en pensionär eller gamers och ska jobba vid datorn och då måste de sänka extremt för att kunna använda muspekaren.
Det finns några gånger då jag själv sänker hastigheten, det är när jag ska pixla grafik, vilket man gör sällan. Det är mer att rätta till några pixlar.

Skrivet av lambdan:

Fick hem denna i veckan. Tycker det är väldigt trist att den använder Micro USB ännu, känns så jäkla 2011, är ju 2021 nu.

Jag stör mig också på detta och jag har svårt att begripa varför de ska vara så trögt. Det gäller flera nytillverkade hårdvaror. Man vill ha samma sladd till allt, att ha de senaste laddteknikerna är heller ej fel. Men bara sätta dit senaste kontakten borde ej vara så mycket arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Varför inte Bluetooth? Jag börjar hata all trådlösa saker som ska ha sin egen usb -adapter. Om man t.ex. har en laptop ska man då låta adaptern sitta kvar eller ska man plocka ut den varje gång?

För att det är för hög latency via bluetooth

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag saknar bara dpi knappen för jag alltid kört den som macro knapp och bundit "mute mic" 😂 är en bra mus, hade själv problem med att dpi ändrades. Satte alla lägen på 450dpi och sedan dess strulade det ej igen.
Satte in en magnet adapter i usb uttaget och knuffar upp musen när jag spelat klart 🤷‍♂️ smidigt, men detta hade jag förmodligen inte gjort om det var usb c då jag nu har två sladdar på skrivbordet.

60g som min väger in på utan bottenplattan känns verkligen som en bra vikt att spela snabba fps med, storleken passar mig betydligt bättre än gamla g305.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av BergEr:

"Saknar dedikerad knapp för DPI-justering"

Nu när mjukvarorna till mössen kan byta DPI till varje spel, är detta verkligen en sak som saknas? Personligen har jag aldrig använt en sån knapp. Såklart dock varit bra med en extra knapp om man kan byta vad den gör.

Har aldrig använt mig av den heller under alla år, för mig är det mest en ploj

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

För att det är för hög latency via bluetooth

Kanske det. Bluetooth har mycket mer overhead som går att ta bort för att få bättre prestanda, googlade lite och och hittade vagt.
Det jag minns med gamers möss var först ratade de optiska möss, för dålig prestanda. Sedan usb möss, då ps2 var mycket snabbare. Ps2 genererar interruptus som avbryter processorn och direkt tvingar den köra koden för musen. Sedan ratade de trådlösa, vilket många än idag gör. Och sist så ratar de bluetoothmöss även om vissa såna spelmöss finns.
Nya bluetooth kommer garanterat få bättre prestanda och fler kommer gå över dit som de har gjort med allt det andra.

*edit*
Vissa möss har både bluetooth och egen trådlös, det känns grymt. https://www.komplett.se/product/1139255/gaming/spelutrustning...
Med ett klick kan du växla mellan ultrasnabb, trådlös 1ms LIGHTSPEED och Bluetooth - även över två separata maskiner. Fast detta ökar nog vikten med mer än 1 gram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Praxzy:

Antar att det är preferens hur man vill byta DPI. Har varit med om vissa spel där mina sensitivity-inställningar blir helt omkastade, och när jag startar dessa spelen anpassar jag bara DPIn med mina DPI-knappar Går säkert att lösa smidigt i mjukvaran, men jag uppskattar möjligheten att justera DPIn med en fysisk knapp när problem i spel uppstår. Mjukvaror har en tendens att inte fungera lika pålitligt som en fysisk knapp gör

Skrivet av infigo:

Jag förväntar mig att aldrig behöva en mjukvara mer under första setup och internminnet sparat min profil.
Jag byter rätt ofta hastighet på musen beroende på spel och vad jag kör i spelet. Allt mellan 800-3600 beroende om jag kör något jag behöver slänga musen över halva skrivbordet eller inte.
På G900 så är det enkelt upp eller ner så man kan ändra in the heat of battle om man behöver.
Jag har bara startat mjukvaran vid de tillfällen jag ska ändra någon sekundär profil till något tangentbords tids makro som jag använder väldigt mycket just då.

Mjukvaran G hub gör så att den byter DPI beroende på om du är i spel eller desktop. Så jag har t.ex lägre dpi i cs, men den byts direkt när jag är inne i cs. Tabbar jag ut så är den tillbaka till rätt för skrivbordet osv.

Men visst vill man slippa köra den så behöver man kanske knappen. Inte provat om den byter bara genom profiler på musen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Fast om någon dyker upp bakom dig när du står med snipern så måste du isådana fall hinna reagera + trycka på dpi + göra en 180 vändning? Känns som det knappast är realistiskt i de typiska snabba FPS-spelen som finns idag, BF, CoD, CSGO osv osv.. Vet inte vilken typ av FPS-spel som låter en sitta o verkligen campa mer än kanske någon single-player?

Kört FPS-spel hela mitt liv och aldrig sett någon nytta i och ändra DPSen. Att snabbt kunna "flicka" med AWPn och trycka av utan att man faktiskt ser att siktet är på motståndaren är ju helt muskelminne och känns väldigt svårt att lära sig om man kör med olika DPI beroende på vapen.

Nu syftar jag på spel där du kan hitta ett bra gömställe och hålla god distans med din motståndare, vilket bland annat funkar i spel som BF och Arma. Att springa omkring och quickscopa med AWP:n i CS tycker jag inte är sniping. Och om du är en sniper och någon kommer bakom dig så har du misslyckats ganska rejält som sniper.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Varför ligger inte "Micro-USB" under nackdelar? Är ju sjukt att en mus för 1590:- inte har USB-C. T.ex har ju deras Logitech PRO X Wireless Lightspeed USB-C och Glorious Model O Wireless kostar 600:- mindre men har USB-C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

"Däremot finns några nackdelar med G Pro X Superlight, där den största är internminnet som verkar tappa sensorinställningar när pekdonet går ned i viloläge, utan mjukvaran då."

Klassiskt Logitech, kan inte göra något som funkar som det ska.

Nåja, det här fungerar ju på alla andra modeller (jag själv har GPW och använder just den funktionen) så det låter ju mer som måndags-ex, bug eller handhavandefel

Permalänk
Skrivet av Nygards:

Varför ligger inte "Micro-USB" under nackdelar? Är ju sjukt att en mus för 1590:- inte har USB-C. T.ex har ju deras Logitech PRO X Wireless Lightspeed USB-C och Glorious Model O Wireless kostar 600:- mindre men har USB-C.

Instämmer helt. Jag köper fortfarande vissa saker som har "Micro-USB" idag, men det drar ner värdet på dem rejält. Man ska även tänka på att dessa prylar vill man ofta ha i några år och det är många som börjar fasa ut "Micro-USB".
Så det blir en helt separat laddkabel bara för denna musen. De flesta skulle nog ladda den med samma kabel på skrivbordet som telefonen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

"Saknar dedikerad knapp för DPI-justering"

Nu när mjukvarorna till mössen kan byta DPI till varje spel, är detta verkligen en sak som saknas? Personligen har jag aldrig använt en sån knapp. Såklart dock varit bra med en extra knapp om man kan byta vad den gör.

I vilka lägen använder du den? @Kenneth

Varför justerar du DPI mellan olika spel? Sensitivity ställer du ju ändå i spelet

Edit: Jag ställer min DPI en gång när jag köper ny mus så att det är bekvämt i Windows

Permalänk
Medlem

@Kenneth: varför är inte 8ms i latens något negativt på en dedikerad spelmus där prestandan ska vara allt? Det är ju 1-3 bilrutor i latens om man spelar i 120+ FPS.

Förkastligt dåligt med tanke på priset, okej för 600kr kanske, men detta är flaggskeppet ju?

Vitsen med låg vikt är ju precis snabba rörelser och reaktionstider, det tas ju nästan helt ut av ökad latens i det här fallet

Permalänk
Medlem

Jag är inte inbiten gamers men tyckte det var ett bra test! Roligt med tillbehörstester i all denna 5G-licens hysterin på SweC.

Men jag saknade hur lång batteritid den hade (är jag blind?) och levde den upp till logitechs tid som de angav, kunde man påverka den på något sätt?

Sedan undrar jag om musen (eller andra liknande möss) går ner i viloläge/hur länge tills den gör det och man måste trycka på en knapp/röra massor eller hur sådana saker fungerar.

Jag skulle inte sätta "bra produkt" på en produkt som har defekt funktion och glömmer bort inställningar.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

fick hem mitt exemplar idag.
har hunnit spela några timmar.. har haft en 703 tidigare, kan meddela att lättheten är påtaglig i början

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Får se hur länge det dröjer innan folk börjar klaga på dubbelklick.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag känner mig lite korkad, men hur ska jag tolka den här grafen?

Har Mionix Naos QG 8,8ms lägre inputlag än den här logitechmusen? Och då Model O har 12,3ms högre inputlag? Vad är referensvärdet? Det kan ju inte vara noll.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag känner mig lite korkad, men hur ska jag tolka den här grafen?
https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/22761?key=08d6bce24b3a41089f3085f07f41f8ba

Har Mionix Naos QG 8,8ms lägre inputlag än den här logitechmusen? Och då Model O har 12,3ms högre inputlag? Vad är referensvärdet? Det kan ju inte vara noll.

G Pro är alltså mitten, så toppen har 8,xx ms lägre latens än g Pro. Och de röda i botten har x,xx ms högre latens

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

"Saknar dedikerad knapp för DPI-justering"

Nu när mjukvarorna till mössen kan byta DPI till varje spel, är detta verkligen en sak som saknas? Personligen har jag aldrig använt en sån knapp. Såklart dock varit bra med en extra knapp om man kan byta vad den gör.

I vilka lägen använder du den? @Kenneth

Jag använder den funktionen närmast dagligen, när t ex byter mellan spel och bildredigering. Svårt att se att jag skulle vilja vara utan den funktionen.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av BergEr:

"Saknar dedikerad knapp för DPI-justering"

Nu när mjukvarorna till mössen kan byta DPI till varje spel, är detta verkligen en sak som saknas? Personligen har jag aldrig använt en sån knapp. Såklart dock varit bra med en extra knapp om man kan byta vad den gör.

I vilka lägen använder du den? @Kenneth

Jag personligen kör alltid med 400 DPI och helst utan någon mjukvara. Utan knapp så måste jag fixa det i mjukvara och sen ta bort, men när det är knasigt med internminnet så måste jag ha mjukvaran hela tiden. Blir lite specialfall med just Superlight, men alltid trevligt med en DPI-knapp.

Skrivet av LeVvE:

"Däremot finns några nackdelar med G Pro X Superlight, där den största är internminnet som verkar tappa sensorinställningar när pekdonet går ned i viloläge, utan mjukvaran då."

Klassiskt Logitech, kan inte göra något som funkar som det ska.

Av min erfarenhet så brukar Logitech fungera väldigt bra. Sitter med en G Pro Wireless hemma som inte har det här problemet.

Skrivet av Nygards:

Varför ligger inte "Micro-USB" under nackdelar? Är ju sjukt att en mus för 1590:- inte har USB-C. T.ex har ju deras Logitech PRO X Wireless Lightspeed USB-C och Glorious Model O Wireless kostar 600:- mindre men har USB-C.

För att jag inte tycker att det gör någon större skillnad med USB Type-C rent. Tveksam på om Type-C kan pusha mer till batteriet utan att skada det. Jag säger inte nej till nya kontakten men det är heller ingen deal breaker för mig när man får med rätt kablage (som även fungerar ihop med mottagar-dongeln.

Skrivet av medbor:

@Kenneth: varför är inte 8ms i latens något negativt på en dedikerad spelmus där prestandan ska vara allt? Det är ju 1-3 bilrutor i latens om man spelar i 120+ FPS.

Förkastligt dåligt med tanke på priset, okej för 600kr kanske, men detta är flaggskeppet ju?

Vitsen med låg vikt är ju precis snabba rörelser och reaktionstider, det tas ju nästan helt ut av ökad latens i det här fallet

Jag satt och funderade lite på den faktiskt men beslöt tillslut att hoppa över det när 8 ms, förvisso på gränsen, kan räknas inom någon form av accepterad tolerans.

Skrivet av Lagers:

Jag är inte inbiten gamers men tyckte det var ett bra test! Roligt med tillbehörstester i all denna 5G-licens hysterin på SweC.

Men jag saknade hur lång batteritid den hade (är jag blind?) och levde den upp till logitechs tid som de angav, kunde man påverka den på något sätt?

Sedan undrar jag om musen (eller andra liknande möss) går ner i viloläge/hur länge tills den gör det och man måste trycka på en knapp/röra massor eller hur sådana saker fungerar.

Jag skulle inte sätta "bra produkt" på en produkt som har defekt funktion och glömmer bort inställningar.

Det är rätt svårt att räkna exakt på batteritiden, speciellt när den är runt 70h av kontinuerlig användning. Av min uppfattning så verkar det stämma rätt bra i alla fall. Behövde inte ladda musen varannan dag utan klarade mig rätt länge på en laddning.
Viloläget kickade in runt minuten eller om det var runt 30 sek, minns inte exakt just nu. Däremot vaknar den blixtsnabbt så man märker knappt av den går ned i viloläget.

Det med inställningar är rätt irriterande, men är som tur var bara med sensorinställningar (inte knappar) om man inte använder mjukvaran också. Hoppas verkligen det kommer en fix snart.

Skrivet av BeardedRobot:

Får se hur länge det dröjer innan folk börjar klaga på dubbelklick.

Jag har sett en del om dubbelklick men har personligen aldrig stött på det med Logitech. Nu när jag tänker efter så är det inget specifikt märke som sticker ut med just dubbelklick, har nog varit rätt skonad med det trots alla olika möss jag har testat.

Skrivet av Printscreen:

Jag känner mig lite korkad, men hur ska jag tolka den här grafen?
https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/22761?key=08d6bce24b3a41089f3085f07f41f8ba

Har Mionix Naos QG 8,8ms lägre inputlag än den här logitechmusen? Och då Model O har 12,3ms högre inputlag? Vad är referensvärdet? Det kan ju inte vara noll.

Du är inte korkad, det är rätt svår. Har försökt att hitta vettiga sätt att presentera dom siffrorna så folk förstår direkt och inte behöver ta en 2-dagars kurs.
Eftersom jag jämför med en annan mus (Mionix Naos QG) så har jag ingen absolut nolla så blir lite konstigt att sätta den som värde "0". Istället har jag valt att jämföra testobjektet med alla andra referenssiffror och därför finns det värden på båda sidorna.

Har du eller någon annat tips på hur det kan se ut så shoot! I'm all ears!