Diablo II: Resurrected

Permalänk
Hedersknyffel

Jag föll för frestelsen och köpte det precis, kanske går att få ihop ett gäng i någon kanal/discord för att köra massa baalruns när det väl beger sig? <3

Permalänk
Medlem

Alltså. Jag kör nog både HC och SC.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Det har börjat florera rykten om någon slags pay2win i D2R

https://us.forums.blizzard.com/en/d3/t/d2r-korean-game-center...

https://forums.d2jsp.org/topic.php?t=85583397&f=384

Ett game room är väl i princip vad vi - med risk för att låta jäkligt gammal i händelsen att det finns nån ny term - skulle kalla internetcafé, inriktat på gaming.

I korthet talas det om ingamebonusar till MF och GF om man lirar från ett sådant gameroom. Man kan utgå från att just dessa gamerooms har någon slags anknytning till Blizzard.

Man får väl se vad som händer. Hoppas verkligen inte detta stämmer. Första kommentaren i d2jsp-tråden är träffande, "slippery slope"...

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det har börjat florera rykten om någon slags pay2win i D2R

https://us.forums.blizzard.com/en/d3/t/d2r-korean-game-center...

https://forums.d2jsp.org/topic.php?t=85583397&f=384

Ett game room är väl i princip vad vi - med risk för att låta jäkligt gammal i händelsen att det finns nån ny term - skulle kalla internetcafé, inriktat på gaming.

I korthet talas det om ingamebonusar till MF och GF om man lirar från ett sådant gameroom. Man kan utgå från att just dessa gamerooms har någon slags anknytning till Blizzard.

Man får väl se vad som händer. Hoppas verkligen inte detta stämmer. Första kommentaren i d2jsp-tråden är träffande, "slippery slope"...

Asså, det är ju korea vi snackar om, ett spel utan p2w är inte ett spel^^. De har ju en helt annan syn på p2w generellt, och verkar acceptera det på ett helt annat sätt än här i "väst".

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Asså, det är ju korea vi snackar om, ett spel utan p2w är inte ett spel^^. De har ju en helt annan syn på p2w generellt, och verkar acceptera det på ett helt annat sätt än här i "väst".

Men man kan ju väll tradea globalt? Hur schysst är det. Funderar på att skita i D2...

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Men man kan ju väll tradea globalt? Hur schysst är det. Funderar på att skita i D2...

Jo isåfall kanske. Men jag har för mig att t.ex Path of Exile i Kina, har väldigt mycket p2w, eller de va gnäll om det ett tag iallafall. Men där var de kinesiska servrarna för sig själva, som ett eget spel. Om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Jo isåfall kanske. Men jag har för mig att t.ex Path of Exile i Kina, har väldigt mycket p2w, eller de va gnäll om det ett tag iallafall. Men där var de kinesiska servrarna för sig själva, som ett eget spel. Om jag minns rätt.

Det stämmer, kinas servrar är helt separat från resten.

Det är även tencent som driver kinas variant av PoE, så de har lootpets och revive tokens och annat tok.

Permalänk
Medlem

Få se om det blir bra eller katastrof relese ala d3
Köpte och får hoppas det blir bra och att dom inte pillat för mycket. allt naket är bortplockat iallafall, inga harem guilds och alla statyer som hintar till naket är borta. men men är väll nya tider nu antar jag...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Få se om det blir bra eller katastrof relese ala d3
Köpte och får hoppas det blir bra och att dom inte pillat för mycket. allt naket är bortplockat iallafall, inga harem guilds och alla statyer som hintar till naket är borta. men men är väll nya tider nu antar jag...

Världen är bra skum
Golv och väggar i spelet är täckta av blod och man slaktar demoner i 10-tusentals men en hint av naken är jättefarligt.
Det är inte så att alla föds nakna eller något. Inte naturligt på något sätt..

Permalänk

Spelet går att förladda nu

Visa signatur

bajs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Världen är bra skum
Golv och väggar i spelet är täckta av blod och man slaktar demoner i 10-tusentals men en hint av naken är jättefarligt.
Det är inte så att alla föds nakna eller något. Inte naturligt på något sätt..

Dom tänkte säkert att det är någon ikke gamer som stör sig som vanligt. Tråkigt att dom bryr sig så mycket om 0.00001% som i många fall inte ens spelar men behöver nått att gnälla på.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Världen är bra skum
Golv och väggar i spelet är täckta av blod och man slaktar demoner i 10-tusentals men en hint av naken är jättefarligt.
Det är inte så att alla föds nakna eller något. Inte naturligt på något sätt..

Trist också att alla sju karaktärer är män i nya versionen.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Trist också att alla sju karaktärer är män i nya versionen.

var glad att vi ens får spela Diablo 2 ! Det kunde ha varit värre vi kunde ha fått spela Diablo 3.
edit: skulle nog kunna betala lika mycekt som jag betala för d2r för att d3 aldrig existerat.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Världen är bra skum
Golv och väggar i spelet är täckta av blod och man slaktar demoner i 10-tusentals men en hint av naken är jättefarligt.
Det är inte så att alla föds nakna eller något. Inte naturligt på något sätt..

Det är framförallt kombinationen av våld och sex som inte går hem i samtiden. Våld och sex var för sig är inga större problem. Sen kan man tycka att sex och vanlig nakenhet ska gå och skilja men det är tydligen svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Undrar om de fortfarande går att fixa så man kan använda ladder-only runewords i singleplayer/offline...?

spf borde fortfarande ha länken till den modden

Permalänk
Medlem

Kl 16.00 imorgon smäller det grabbar, vi ses i rouge camp 🙂

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Kl 16.00 imorgon smäller det grabbar, vi ses i rouge camp 🙂

Var det inte kl 17?

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

Yeah, 17.00!

Visa signatur

bajs

Permalänk
Medlem

Blev lite avtänd på att spela vid launch när de sa att ladder inte finns från början, kan ju bli så att man måste rerolla redan om 3 veckor eller liknande ifall man vill köra ladder. Refundade förbokningen och bestämmer mig imorn hur jag gör iaf…

Permalänk
Medlem

På tal om ladder undrar jag om den kommer att vara lika populär nu när allt som förr var exklusivt för ladder också finns på non-ladder. Personligen tror jag att jag kommer att spela ladder i alla fall.

Permalänk
Hedersknyffel
Skrivet av Aktsu:

Blev lite avtänd på att spela vid launch när de sa att ladder inte finns från början, kan ju bli så att man måste rerolla redan om 3 veckor eller liknande ifall man vill köra ladder. Refundade förbokningen och bestämmer mig imorn hur jag gör iaf…

Ja detta förstör ju faktiskt en del av det roliga, verkar vara väldigt oklart hur länge denna "säsongen" pågår innan ladder släpps. Lite av det roliga är ju att trycka lvls så fort det bara går med ett kompisgäng. Om det bara är ngn vecka så känns det knappt lönt att ens spela nu för att behöva börja om på direkten :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Var det inte kl 17?

"Diablo 2 Resurrected will release globally on September 23 at 8am PDT/ 4pm BST/ 5pm CEST. The game can be pre-downloaded through the Battle.net launcher, so you're ready to go as soon as it goes live.

Here's a list of release times across all regions:

Los Angeles: 8 am PDT
New York: 11 am EDT
London: 4 pm BST
Paris: 5 pm CEST
Singapore: 11 pm SGT
Sydney: 1 am (September 24) AEST"

Vi är väll london va?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

"Diablo 2 Resurrected will release globally on September 23 at 8am PDT/ 4pm BST/ 5pm CEST. The game can be pre-downloaded through the Battle.net launcher, so you're ready to go as soon as it goes live.

Here's a list of release times across all regions:

Los Angeles: 8 am PDT
New York: 11 am EDT
London: 4 pm BST
Paris: 5 pm CEST
Singapore: 11 pm SGT
Sydney: 1 am (September 24) AEST"

Vi är väll london va?

Vi ligger i CEST tidszonen, London ligger en timme före oss.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Fan, kunde inte stå emot, förköpte nyss...vet ju att jag kommer sitta där och spela när tillfälle ges, så i slutändan en nobrainer. Jaja, hoppas ungarna somnar tidigt imorrn och att servrarna håller.

Permalänk
Medlem

Haha nu kommer ni!!! Sent skall syndaren vakna!!!

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Att man spelat nu är för att man vill testa alla 5 akter och se hur dom ser ut kommer inte stressa fram utan spela lugnt och fint och så får det ta den tid det tar så får man stressa sedan när det blir season.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Om man köper spelet genom microsoft store, kan man spela det då båda på Pc:n och xboxen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjokih82:

Om man köper spelet genom microsoft store, kan man spela det då båda på Pc:n och xboxen?

Nope, måste betala för varje plattform man vill spela på. Suger lite men inte förvånande!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Vi ligger i CEST tidszonen, London ligger en timme före oss.

Argh... nåja 17.00 funkar också.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.