Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Beta och drivare brukar nästan alltid ha en hel del sämre prestanda än efter launch.

Hoppas på det.

Permalänk
Skrivet av Datanisse:

Vilken besvikelse det var. Ingen vettig fysik. Man känner ingen tyngd i spelet. Mycket plastigare än tidigare BF spel.

Och jag känner tvärt om

Spelkänslan som jag saknat från BF4 finns där.

Grafiken som jag inte gillade från BF5 är borta, likaså rörelserna på soldaten känns mycket bättre. I BF5 var det alldeles för "glansiga" ytor, nu är de mer gråa och realistiska imo.

Det är också mycket bättre optimerat än vad BF5 var...som iofs var en katastrof när det kommer till DX12 och RT.
Några små stutter har man upplevt men det är helt överkomligt såhär i beta-stadie.

Vapenfysiken är bra och är mycket lättare att hantera än i BF5.

Ljudet är som det nästan alltid varit...grymt. Finns få spel som slår BF-serien när det gäller ljud enligt mig.

Alla har vi och kommer alltid ha olika uppfattningar

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Och jag känner tvärt om

Spelkänslan som jag saknat från BF4 finns där.

Grafiken som jag inte gillade från BF5 är borta, likaså rörelserna på soldaten känns mycket bättre. I BF5 var det alldeles för "glansiga" ytor, nu är de mer gråa och realistiska imo.

Det är också mycket bättre optimerat än vad BF5 var...som iofs var en katastrof när det kommer till DX12 och RT.
Några små stutter har man upplevt men det är helt överkomligt såhär i beta-stadie.

Vapenfysiken är bra och är mycket lättare att hantera än i BF5.

Ljudet är som det nästan alltid varit...grymt. Finns få spel som slår BF-serien när det gäller ljud enligt mig.

Alla har vi och kommer alltid ha olika uppfattningar

Jag är nog ensam om att bara spelat BFV. Men jag tyckte det var kul och gillade väl det mesta förutom att banorna var lite begränsande och att det var en del huvudskak/head wobbling (tyckte detta var extremt i warzone).

Hur upplevs det när man springer/glider/hoppar i BF2042?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Jag hade samma problem i början, gå till "key bindings" - "solider" - "fire" och ta bort bindningen som är kopplad till tangentbordet. 😊

Det fungerade! Körde "Hold (ESC) to clear binding" på både keyboard och controller!
https://imgur.com/a/rOHI1MK

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat betan i 2 timmar och tycker det mesta flyter bra med 1440p allt på high med 120-140FPS.
Det mindre bra är att det går för långsamt och styrningen till farkoster är inte riktigt kalibrerad än.

CPU låg på 20-35% så man märker att VGA tar hand om det mesta.

Känslan är klart mycket bättre än Battlefield V, när man hoppar är det mycket bättre liksom mer smooth än BF4,ljud saknas tex när man kör ner i vatten osv.

Jag tror att den skarpa versionen med dessa fixar skulle bli toppen.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Nu har jag testat betan i 2 timmar och tycker det mesta flyter bra med 1440p allt på high med 120-140FPS.
Det mindre bra är att det går för långsamt och styrningen till farkoster är inte riktigt kalibrerad än.

CPU låg på 20-35% så man märker att VGA tar hand om det mesta.

Känslan är klart mycket bättre än Battlefield V, när man hoppar är det mycket bättre liksom mer smooth än BF4,ljud saknas tex när man kör ner i vatten osv.

Jag tror att den skarpa versionen med dessa fixar skulle bli toppen.

Hmm 120-140FPS, vad har du för monster till dator?

Permalänk
Medlem

kört ca 40min med ca 70-80 fps på 3440x1440 med allt på medium med RTX 2080. Vissa fallskärmar försvinner inte när man landar så man ser om någon med fallskärm "gömt sig" bakom en container t ex

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Hmm 120-140FPS, vad har du för monster till dator?

Det är pandemins fel=)
Annars hade jag rest till Miami och Grekland varje år som jag brukar.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Hmm min cpu går på 100% och gpu 70-90%
Är i5 9600k för klen? Kör 3440x1440 med rtx2080

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på min dator då?
Kör low och stängt av det mesta.
3440x1440 2080 ti och dippar ner i till 40fps när jag kommer i eldstrid. Helt ospelbart nästan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twille:

Vad är det för fel på min dator då?
Kör low och stängt av det mesta.
3440x1440 2080 ti och dippar ner i till 40fps när jag kommer i eldstrid. Helt ospelbart nästan.

Det är en Beta så det är inte helt optimerat än, nvidia har inte släppt nån ny driver för det heller.
Jag kör den näst senaste drivern och med den flyter det bra.

Jag testade med bärbara med 3070 och den senaste drivern vilket crashade hela spelet och var ospelbart för mig?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twille:

Vad är det för fel på min dator då?
Kör low och stängt av det mesta.
3440x1440 2080 ti och dippar ner i till 40fps när jag kommer i eldstrid. Helt ospelbart nästan.

Svårt att utvärdera datorn när du bara nämner grafikkortet.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av griid:

Jag är nog ensam om att bara spelat BFV. Men jag tyckte det var kul och gillade väl det mesta förutom att banorna var lite begränsande och att det var en del huvudskak/head wobbling (tyckte detta var extremt i warzone).

Hur upplevs det när man springer/glider/hoppar i BF2042?

Tycker allt går smidigt. I tidigare spel (kommer inte ihåg i vilket av dem atm) så upplevde jag en lite fördröjning/litet stopp från att man gick och skulle börja springa.
Håller man i shift så springer man...trycker man 2ggr på shift så sprintar man. Trycker man crtl när man springar så glider man.
Märker inte av något störande hack eller nå emellan dessa delar utan det flyter bra.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Svårt att utvärdera datorn när du bara nämner grafikkortet.

Ja det är det, men nämnde inte det pga jag visste att det inte hade med för slö cpu att göra.
i-9 9900k
16gb ram.

Undra om det kan ha något att göra med att man uppgraderade till windows 11 igår.

Permalänk
Medlem

har ea play men kommer fan inte in alltså... dock via xbox game pass men har det nån betydelse??? nån som vet?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twille:

Ja det är det, men nämnde inte det pga jag visste att det inte hade med för slö cpu att göra.
i-9 9900k
16gb ram.

Undra om det kan ha något att göra med att man uppgraderade till windows 11 igår.

Verkar vara sämre prestanda i win 11 vid cpu bunda scenarion.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Tänk alla nu på att det är en beta och saker och ting kommer inte fungera, det kommer bugga, ni kommer få FPS-dippar men det är sånt dom behöver få statistik på och det kommer lösa sig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

har ea play men kommer fan inte in alltså... dock via xbox game pass men har det nån betydelse??? nån som vet?

Testa EA Desktop istället för Origin, kanske går bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Testa EA Desktop istället för Origin, kanske går bättre.

Nope samma där…

När man får fram qr koden så skicka de en till steam och går man via där så vill de att man ska installera origin.. väldigt förvirrade..

får bl a denna meddelande...

https://imgur.com/KoUAlIS

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Nope samma där…

När man får fram qr koden så skicka de en till steam och går man via där så vill de att man ska installera origin.. väldigt förvirrade..

Du är inte ensam..Har läst flera som har detta problem.. För någon så funkade det helt plötsligt efter han spelade BF1. För någon funkade det med EA Desktop...
Återkommer om jag snappar upp nån annan fix.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem

Har bara kört en match än. Är hemma från jobbet med brutal ryggvärk, så kan inte sitta så länge tyvärr. Men det flöt på fint för mig. Har en 3700x 16gb ram och 2080ti, gjorde det lätt för mig och körde allt på high, ligger runt 80-100fps i 2560x1440. Märkte inga direkta buggar eller nåt.

Men en fråga till er som spelat lite mer. Hybrid siktet till assault rifle, hur byter man mellan red dot och scope? kollade lite i keybinds, men kunde inte se något där.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Efter testat detta spelet i 2 timmar. Helikoptrar verkar ju helt jävla OP, som marksoldat i början har man ju ingenting att skjuta ner dem med. Lycka till att träffa dem med manuellt sikte med bazooka. Riktigt duktiga spelare som bara cirkulerar och slaktar allt om och om igen.
Någon som vet hur lång tid det tar att låsa upp något som är målsökande och isf hur man låser upp det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Du är inte ensam..Har läst flera som har detta problem.. För någon så funkade det helt plötsligt efter han spelade BF1. För någon funkade det med EA Desktop...
Återkommer om jag snappar upp nån annan fix.

oh misstänkte först att det kanske inte att ea play inte kommer via game till pc men så har man ju ladda ner spel från ea play innan så vore konstig...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twille:

Efter testat detta spelet i 2 timmar. Helikoptrar verkar ju helt jävla OP, som marksoldat i början har man ju ingenting att skjuta ner dem med. Lycka till att träffa dem med manuellt sikte med bazooka. Riktigt duktiga spelare som bara cirkulerar och slaktar allt om och om igen.
Någon som vet hur lång tid det tar att låsa upp något som är målsökande och isf hur man låser upp det?

Fast det där kommer ju ändra sig så fort man kan låsa upp mer saker. Vet inte hur pass man kommer kunna låsa upp saker i betan, men det är som sagt en begränsad beta nu.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Har bara kört en match än. Är hemma från jobbet med brutal ryggvärk, så kan inte sitta så länge tyvärr. Men det flöt på fint för mig. Har en 3700x 16gb ram och 2080ti, gjorde det lätt för mig och körde allt på high, ligger runt 80-100fps i 2560x1440. Märkte inga direkta buggar eller nåt.

Men en fråga till er som spelat lite mer. Hybrid siktet till assault rifle, hur byter man mellan red dot och scope? kollade lite i keybinds, men kunde inte se något där.

Håll ner tangent "T", för att byta sikte å annat.
EDIT: ah sorry, byte mellan två olika hybridsikten vet jag inte ännu.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

oh misstänkte först att det kanske inte att ea play inte kommer via game till pc men så har man ju ladda ner spel från ea play innan så vore konstig...

Bara fortsätt testa. Kan vara pga överbelastning.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Bara fortsätt testa. Kan vara pga överbelastning.

japp ska jag göra..

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

japp ska jag göra..

EA felsöker:

"The QR Code Screen is still showing for eligible Early Access players

Our teams have deployed multiple fixes that will assist EA Play Subscribers and ensure that the game correctly identifies your ability to join us in Early Access. If you continue to receive this message, sit tight, we're on it. If you'd like to confirm that you have the proper access to Early Access in Open Beta, please contact EA Help so that they can support you here."

Du kan hålla dig uppdaterad via länk nedan. De listar alla möjliga problem som de jobbar på:

https://answers.ea.com/t5/General-Discussion-Feedback/Battlef...

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem att ens logga in i Origin? Kommer inte åt http://account.ea.com heller.
Den står bara och tuggar sen säger det att Online login is not available som att jag inte hade någon internetanslutning.
Jag börjar misstänka att det är något skit med routingen via Bahnhof då det fungerar om jag:
Ansluter till nätet via min mobil
VPN:ar ner till nånstans i europa
Dock om jhag går tillbaka till min vanliga anslutning efter jag ha startat spelet klagar den på att den inte når EAs servrar...

Vill ju dock gärna lira på min hemmafiber liksom...

Permalänk
Medlem

Snuskigt dålig fps med min dator i sign!
Min bror har lika och har samma problem!

Dippar under 100 fps och har mkt på low!

Spelar med min 3440x1440p skärm men kör den bara på 2560x1440 dock med blackbars!

Nåt man gör fel?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p