Permalänk
Skrivet av blunden:

Verkar vara helt omöjligt att lägga till för mig. Origin säger att den lagts till men syns aldrig, trots att inga felmeddelanden visas. Man undrar varför de inte bara lade till den automatiskt i folks bibliotek för alla som förbokat, som tidigare gånger. Hade förmodligen skapat mindre last på deras servrar.

Har du EA Play?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Jag förköpte mitt spel via Livecards... fick ett rätt bra pris men nu i efterhand så fick jag reda på att jag ej får tillgång till early access betan...
Nån som vet ifall man kan "pre-loada" spelet idag för att sedan kunna spela den 8;e då det är "Open Beta" ?

Ja, du ska kunna pre-loada idag även du inte har early access.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Kan inte heller lägga till det.. I butikssidan så trycker jag på "Testa först" och får upp det här. https://i.imgur.com/uQAdcDD.jpg
Men kan inte hitta det i mitt spelbiblotek, trycker jag på länken "spelbiblotek" så kommer jag hit men kan inte göra något mer..
https://i.imgur.com/51Li36W.jpg

Origin är ju helt underbart..

Edit: Har även provat med EA Desktop BETA istället för Origin men där kan jag inte ens få fram "testa först".

Samma för mig i Origin, beror säker på överbelastning.
De har problem med EA Desktop så de hänvisar till Origin för tillfället.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Har du EA Play?

Ja, men där förstår den inte ens att jag köpt spelet (eller vill ens kännas vid att spelet existerar). Försöker därför i Origin utan resultat.

Skrivet av rewoX:

Jag förköpte mitt spel via Livecards för Steam... fick ett rätt bra pris men nu i efterhand så fick jag reda på att jag ej får tillgång till early access betan...
Nån som vet ifall man kan "pre-loada" spelet idag för att sedan kunna spela den 8;e då det är "Open Beta" ?

EDIT:
Såg nu att man kan gå in via Butik i Steam och gå till 2042, klicka längre ner "Open Beta" begär, så nu ska det gå att ladda ner!

Vill man vara garanterad pre-order-bonusar är det köp via officiella återförsäljare som gäller. Som tur är var det även billigare på vissa officiella återförsäljare än på livekort.se just i detta fall.

I vissa fall kan man köpa dessa bonusar som en separat nyckel på de andra butikerna men normalt ingår de inte, vilket brukar stå om man lusläser produktbeskrivningen. Tyvärr är det som gjort för att folk ska missa detta.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur jag förladdar i steam, finns ingen bf 2042 beta i biblioteket.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Fattar inte hur jag förladdar i steam, finns ingen bf 2042 beta i biblioteket.

Du får söka på BF 2042 i steams Butik, sen går du en bit ner till en flik för BF2042 Open Beta, som står under alla olika paket man kan köpa för spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Du får söka på BF 2042 i steams Butik, sen går du en bit ner till en flik för BF2042 Open Beta, som står under alla olika paket man kan köpa för spelet.

Tack det fungerade. Måste dock säga att det var ett jävla sätt för att kunna gå med i betan, lär vara många som inte hittar detta.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Verkar som att Windows 10 LTSC 2019 stöds ej Fick upp ett error meddelande när jag skulle starta betan.

Edit: hmm nu gick det att komma in i spel menyn men fick ändå upp error meddelandet.

Får hålla mig från att stänga av datorn innan betan är slut då och formatera om med nya LTSC 2021 som släpps under dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tack det fungerade. Måste dock säga att det var ett jävla sätt för att kunna gå med i betan, lär vara många som inte hittar detta.

Håller med och om jag inte missminner mig så måste man ha igång Origin också samtidigt som Steam, om man har spelet via Steam...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Försöker jag lägga till betan via webbsidan istället får jag upp ett meddelande att jag redan lagt till spelet. Det syns dock fortfarande inte i mitt bibliotek. Man får väl vänta helt enkelt. Betan verkar ju var ganska liten så tar troligen ändå bara några minuter att ladda ner, men känns ändå bra att gör det i förväg ifall deras nerladdningsservrar går på knäna imorgon.

https://www.origin.com/swe/en-us/store/battlefield/battlefiel...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Ni som förladdat betan, kan ni starta spelet redan?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Ni som förladdat betan, kan ni starta spelet redan?

Tvivlar på det. Den öppnar först imorgon.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Tvivlar på det. Den öppnar först imorgon.

Jag spammade start knappen och tro fan att spelet startade kunde dock inte göra något ingame såklart.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

FYI,
https://answers.ea.com/t5/General-Discussion-Feedback/Battlef...

Origin - Some Players are unable to see the Open Beta in their library after clicking 'Try it Now' - FIXED

Last Update: 1630 CEST

We've gathered a good selection of accounts and have started our investigations. In the mean time, you can again download the game on Steam so that you have the files and are ready to go. So long as you have previously linked your Steam Account to the same EA Account, you'll still be able to play the Open Beta on Steam. You can learn more about 'How to link your Steam Account' on this article.

Note: We've found that many folks are able to rectify this by Clearing their Cache on Origin. You can read how to do this here.

Good New Everyone! It's fixed. All good here!

EDIT: Enligt EA ska de har löst problemet. Testa igen att lägga till betan.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk

Tyckte det stod att det skulle behövas 100GB utrymme. Det här var väl runt 19GB?
Aja, spelet startar iaf.
Går inte att göra ett skit just nu. Finns en QR kod att dra hem.
Sen hamnar man i en evighetsmaskin tills du stänger av spelet.

Edit: Första gången mitt grafikkort drar igång fläktarna ordentligt när jag hamnar i en startskärm/meny. Jag brukar köra BF på 3 skärmar.
Kan nog bli att spela det här på en skärm, får se hur mycket det kommer låta. :/

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Tyckte det stod att det skulle behövas 100GB utrymme. Det här var väl runt 19GB?
Aja, spelet startar iaf.
Går inte att göra ett skit just nu. Finns en QR kod att dra hem.
Sen hamnar man i en evighetsmaskin tills du stänger av spelet.

Edit: Första gången mitt grafikkort drar igång fläktarna ordentligt när jag hamnar i en startskärm/meny. Jag brukar köra BF på 3 skärmar.
Kan nog bli att spela det här på en skärm, får se hur mycket det kommer låta. :/

100gb är för hela spelet och betan startar inte för än imon.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

För er som inte får det att funka i Origin, testa att dra ner det med Steam. Där läggs det till i biblioteket och sen startar det via Origin.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

För er som inte får det att funka i Origin, testa att dra ner det med Steam. Där läggs det till i biblioteket och sen startar det via Origin.

https://i.imgur.com/199H02t.png

Funkar det även om man köpt spelet via Origin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Funkar det även om man köpt spelet via Origin?

Jajamensan.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jajamensan.

Tack, ska prova det då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Tack, ska prova det då!

Det går även att fixa det via Epic.

Origin Glitch Fix

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av IceKey:

För er som inte får det att funka i Origin, testa att dra ner det med Steam. Där läggs det till i biblioteket och sen startar det via Origin.

https://i.imgur.com/199H02t.png

Det där verkade fungera för mig. Trodde jag skulle bli tokig först. Hoppas bara att det laddar sen som det ska när man startar det imorgon 🙂

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Det där verkade fungera för mig. Trodde jag skulle bli tokig först. Hoppas bara att det laddar sen som det ska när man startar det imorgon 🙂

Det ska det säkerligen, vet att dom håller på att fixa problemet. Är ju ingen direkt överraskning att det strular för EA vid dom senaste Battlefield släppen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Ni som har problem att lägga till betan i spelbiblioteket i Origin, följ EA's instruktion nedan. Det funkade för mig att rensa cachen och håller på att ladda hem betan just nu.

https://help.ea.com/en/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-w...

Enligt EA ska de har löst problemet nu.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Ni som har problem att lägga till betan i spelbiblioteket i Origin, följ EA's instruktion nedan. Det funkade för mig att rensa cachen och håller på att ladda hem betan just nu.

https://help.ea.com/en/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-w...

Nu är Origin ännu mer trasigt. Den visar inte ens textsträngar i vissa dialogrutor längre. Spännande bieffekt. Startade förvisso inte om datorn men vill inte göra det på distans.

När du hade gjort detta, behövde du lägga till betan från butiken igen eller syntes den då helt plötsligt?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Nu är Origin ännu mer trasigt. Den visar inte ens textsträngar i vissa dialogrutor längre. Spännande bieffekt. Startade förvisso inte om datorn men vill inte göra det på distans.

När du hade gjort detta, behövde du lägga till betan från butiken igen eller syntes den då helt plötsligt?

Ok, inga problem för mig. Jag startade inte om datorn heller. Är du säker du stängde ner Origin ordentligt innan du rensade cachen? Står att man ska dubbelkolla i Task Managern.

Testa att göra om allt igen och starta om datorn.

Jag fick lägga till betan igen i butiken efter jag rensade cachen.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Tyckte det stod att det skulle behövas 100GB utrymme. Det här var väl runt 19GB?
Aja, spelet startar iaf.
Går inte att göra ett skit just nu. Finns en QR kod att dra hem.
Sen hamnar man i en evighetsmaskin tills du stänger av spelet.

Edit: Första gången mitt grafikkort drar igång fläktarna ordentligt när jag hamnar i en startskärm/meny. Jag brukar köra BF på 3 skärmar.
Kan nog bli att spela det här på en skärm, får se hur mycket det kommer låta. :/

Fläktar går igång för att det är mycket i bakgrunden som jobbar, så egentligen är det inte bara en meny.
Om du t.ex i konsolen skriver "ui.drawenable false" så kan du plötsligt flyga runt i ett skepp som är ute på havet.
Detta är en bugg som har rapporterats.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Nu är Origin ännu mer trasigt. Den visar inte ens textsträngar i vissa dialogrutor längre. Spännande bieffekt. Startade förvisso inte om datorn men vill inte göra det på distans.

När du hade gjort detta, behövde du lägga till betan från butiken igen eller syntes den då helt plötsligt?

gjorde precis enligt den guiden med omstart. Precis samma effekt för mig. Totalt haveri just nu i origin.
fan är detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

gjorde precis enligt den guiden med omstart. Precis samma effekt för mig. Totalt haveri just nu i origin.
fan är detta?

Är nästan lite komiskt, men samtidigt lite irriterande.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Är nästan lite komiskt, men samtidigt lite irriterande.

jag avråder alla att göra enligt den guiden. Nu kan jag inte använda det överhuvudtaget. Testat ominstallera också. ser ingenting i origin, all text borta i stort sett.

jag installerade den nya EA appen som de skyltar med i origin. där funkar det hur bra som helst att ladda ner betan osv.
origin kommer jag ta bort och aldrig mer installera