Permalänk
Medlem

mx master 3 scrollstrul

Har kikat på mx master 3 ett tag för att använda på kontoret, flesta recensioner verkar ju höja upp den till skyarna och den ligger verkligen bra med handen. Dock undrar jag om några på forumet upplevt problem med scrollhjulet? Läst på reddit och youtube kommentarer om en massa precisionsproblem med scrollhjulet, att den inte alls är precis och inte hänger med.
Är det något som nån här upplevt?

Permalänk
Medlem

Jag har använt mx master 3 i ett år. Trivs inte alls med den. Den ligger inte bra i min hand. Musen är alldeles för bullig för min hand och den är för tung. En annan sak som krånglar att den tappar kontakt med datorn korta stunder ibland också, skitirreterat. Annars tycker jag att scrollhjulet fungerar bra.
Har för en månad sedan köpt en Razer Pro Click. Trivs mycket bra med den. Ligger mycket bra i min hand. Inte alls den bullighet som mx master 3 är och den är lättare. Jag rekommenderar att titta på Razer Pro Click.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 USB3 | CPU: AMD Ryzen 5950X | Ram: G.Skill Neo CL16 3600MHz 64GB | Moderkort: Asus Pro WS X570-Ace | Disk: WD BLACK SN850 2TB, Samsung 970 EVO 1TB, Seagate BarraCuda 4TB | Grafikkort: Asus TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition | CPU Kylare: Noctua NH-D15: | Nätaggregat: Corsair RM850X V2 850W | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Efter att ha härjat med gamingmöss under ca 20 år så kändes både mx master 2 och 3 för tunga för mig på jobb och åkte efter någon dag vidare till någon annan. De var alldeles för tunga för min smak. Kör nu med en MX Vertical på jobb istället vilket fungerar väldigt bra för mig.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toko:

Jag har använt mx master 3 i ett år. Trivs inte alls med den. Den ligger inte bra i min hand. Musen är alldeles för bullig för min hand och den är för tung. En annan sak som krånglar att den tappar kontakt med datorn korta stunder ibland också, skitirreterat. Annars tycker jag att scrollhjulet fungerar bra.
Har för en månad sedan köpt en Razer Pro Click. Trivs mycket bra med den. Ligger mycket bra i min hand. Inte alls den bullighet som mx master 3 är och den är lättare. Jag rekommenderar att titta på Razer Pro Click.

Den har jag faktiskt också tittat på, hur känns precisionen med scrollen? Känns de även bra med klickljudet? De ska köras på mac med.

Permalänk
Medlem

Använt alla modeller av MX master privat sedan första generationen, och aldrig haft några som helst problem.
Det är en perfekt mus för mig.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Den har jag faktiskt också tittat på, hur känns precisionen med scrollen? Känns de även bra med klickljudet? De ska köras på mac med.

Helt perfekt IMHO. Man kan växla till steglös scroll för extra precision om man skulle behöva. Vad det gäller klickljud har jag inga klagomål.

EDIT: Oj, sorry. Ni pratar om MX Vertical...

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Helt perfekt IMHO. Man kan växla till steglös scroll för extra precision om man skulle behöva. Vad det gäller klickljud har jag inga klagomål.

EDIT: Oj, sorry. Ni pratar om MX Vertical...

Haha de var mx master 3 först och sen gick vi till razer pro click. Kanske ändå ska ge mastern och pro clicken en chans, sedan behålla den som känns bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Den har jag faktiskt också tittat på, hur känns precisionen med scrollen? Känns de även bra med klickljudet? De ska köras på mac med.

Klickljuden är väldigt lika på dom två mössen. Razern har något lägre ljud och är lite lättare att trycka på knapparna.
På Mx Mastern är scrollhjulet lite mjukare och lättare att rulla med. Annars är känslan och precisionen i scrollhjulen väldigt lika på dom två. Det bästa är ju att testa själv, vilken man trivs bäst med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 USB3 | CPU: AMD Ryzen 5950X | Ram: G.Skill Neo CL16 3600MHz 64GB | Moderkort: Asus Pro WS X570-Ace | Disk: WD BLACK SN850 2TB, Samsung 970 EVO 1TB, Seagate BarraCuda 4TB | Grafikkort: Asus TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition | CPU Kylare: Noctua NH-D15: | Nätaggregat: Corsair RM850X V2 850W | Windows 11 Pro