BubbelbabbelClockers - Schweiz nationaldryck (enligt Anton)

Permalänk
Benchmaskin 🍞

BubbelbabbelClockers - Schweiz nationaldryck (enligt Anton)

Medlemmen Bubbelbabbel skickade mystisk dryck till oss från Schweiz. Vi tror ena är ekologisk... eller rutten.

Permalänk
Medlem

Wohoo! Kul att se testet.

Kan bekräfta att det är Schweiz nationaldryck. Tvåa efter Coca-Cola. Finns i varje kiosk här och reklam överallt, inte minst i Alperna. Den sägs bygga muskler. Varför? Jo, den innehåller cirka 35% mjölkvassle, så inte så långt ifrån att innehålla ost.

Oväntat högt betyg för originalet. Jag ska säga att jag inte har testat varianten med mynta, men jag är inte så förvånad över betyget där. Tack för testet!

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Gallerikonnässör

Kul med Rivella!

Mitt ex är från Schweiz och på en resa vi gjorde där för några år sedan så köpte jag med mig en flaska av originalet hem för att skicka till er. Men jag hann knappt komma hem innan jag hade druckit upp den själv.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk

Minimal njutning <3

Det finns faktiskt också en fläder-Rivella, och den är ganska god. Men originalet tyckte jag var bäst

Älskar dryckrecensionerna, keep 'em coming!

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Livsnjutare 😎

Spännande !

Man får ju testa ”originalet” vid tillfälle 😊

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Utifrån färgen hade jag ju gissat att det var besläktat med den österrikiska drycken Almdudler, men det verkar ju vara skillnad ändå...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Dricka "nästan ost" låter farligt nära gränsen antingen underbart... eller hemskt