Testpilot: Phanteks Eclipse G500A DRGB – fokus utrymme och effektfull belysning

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Phanteks Eclipse G500A DRGB – fokus utrymme och effektfull belysning

Gott om utrymme och mycket RGB-belysning är ett par av höjdpunkterna när testpiloten André "Yatagarasu" Uppman sätter tänderna i Phanteks senaste skapelse.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Går att köpa mackapären utan fläktar?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Ja brinner julgran ned, så har man där en backup.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av darrenj:

Går att köpa mackapären utan fläktar?

Jag vet inte hur det ser ut i Sverige på rak arm, men G500A finns även i performance och fläktlöst utförande på Phanteks hemsida Skulle säga kolla på Kompletts hemsida eller kontakta dem och se om de kan få in den annars!

Skrivet av Falistar:

Ja brinner julgran ned, så har man där en backup.

Hehe, ja det lyser upp rätt bra med all RGB påslaget!

Efter piloten blev klar lyckades jag stänga av belysningen genom DRGB-kontrollern, var inte svårare än att trycka sig igenom alla förinställda profiler tills man nådde "läge 0" eller hur man ska uttrycka det. Så gillar man inte att ha en backup till sin julgran är det möjligt att stänga av, eller köpa ovannämnda performance-utgåva som verkar komma utan ljusshow

EDIT: Information från Phanteks
Fått en liten uppdatering från Phanteks hur man kan stänga av RGB-belysningen. Det räcker med att hålla in mode-knappen i två sekunder (eller mer) så ska all RGB-belysning kunna stängas av på det viset. Inte nödvändigt att cykla igenom som jag nämnde tidigare ovan där

La till information från Phanteks.
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk

Ser inte ut som några större skillnader jämtemot förra P500A. Plockade upp ett sånt som råkade vara på rea vid BF då behövde något som kunde få plats för Arctic Freezers 360 tjockare radiator/fläktar setup som behöver 63mm men går bara att ha fast med 4 skruvar men det räcker bra.

Bra kylningsförmåga och trevligt att bygga i men är inte särskillt förtjust i framsidan som den nya G500A inte har ändrat på heller ser jag, hade sett mera stilrent med en mera simpel rak framända i mina ögon och inkluderade fläktarna är inte särskilt bra, ganska mycket motorljud. Skaffade en 140mm Arctic P14 PWM PST A-RGB som exhaust 0 - 1900 rpm och blev häpen hur tyst den var i jämförelse, 1550 rpm ungefär skulle jag gissa ligger i nivå med ~1300 rpm Phanteks fläktarna för den hade knappt alls något extra motorljud. Kanske tar och byter ut Phanteks fläktarna mot Arctic P14, riktigt bra fläktar för ganska rimligt pris (finns även i 3 bundle pack)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional