Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Jag valde mellan de här tre, och valde Cleverio då jag vet att det märket funkar i tuya/smart life appen.
https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5457393,5222420,7161...

Deltaco funkar fint i Tuya och via home assistent Tuya local med. 🙂

Permalänk
Medlem

Var ett knapptryck från att köpa det här nätagget kvällen 9/10 till fullpris. Till stor glädje hade @Snusious länkat ett erbjudande på Amazon i dagens fynd så jag fick det ca 600kr billigare.

Firade med att investera i ett nytt grafikkort när jag ändå var igång

Stort tack till er alla som lägger mycket tid på att hitta bra priser och sprider informationen vidare.

Visa signatur

"Give and you shall recieve"

Permalänk
Medlem

riktigt fina, får testa alla smaker.. "chips" lite nyttigare & matigare (råg)

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Slog till och köpte en Innovator 16 då XP Pen har sänkta priser just nu. Fick ge 3500 kr för den vilket kändes som ett rätt bra pris.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Lite hjälpmedel för att hålla processorn lagom varm på nybygget.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Sån tur med samsung buds2 pro

Skulle köpa "vanliga" som inte är pro, sen hade teknikmagasinet utförsäljning på dessa pro för endast 1550kr!

Sen när jag plocka upp de i affären säger de att lådan är lite skadad så de drar av 150 kr till..

Så jag fick Buds2 pro för 1300 kr när de kostar annars upp mot 2600 kr!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Factorial112:

riktigt fina, får testa alla smaker.. "chips" lite nyttigare & matigare (råg)
<Uppladdad bildlänk>

Lova att nästa köp blir Sour Cream, dom är riktigt riktigt goda!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Lova att nästa köp blir Sour Cream, dom är riktigt riktigt goda!

japp definitivt, var svärfar som kom på besök… hade inte sett dom innan

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Lite plexiglas och stålprofiler samt dvs lack osv, ska bli ett skydd till invertern för solcellerna.
Lite fascinerande att den ska sitta ute men får inte få sol på sig,ska skyddas mot vind,regn och blåst.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag valde mellan de här tre, och valde Cleverio då jag vet att det märket funkar i tuya/smart life appen.
https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5457393,5222420,7161...

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Lite plexiglas och stålprofiler samt dvs lack osv, ska bli ett skydd till invertern för solcellerna.
Lite fascinerande att den ska sitta ute men får inte få sol på sig,ska skyddas mot vind,regn och blåst.
<Uppladdad bildlänk>

Det betyder bara att den ska sitta väl ventilerat så den inte överhettar, den behöver inte sitta fysiskt ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det betyder bara att den ska sitta väl ventilerat så den inte överhettar, den behöver inte sitta fysiskt ute

Här ville dom inte sätta den inne, den fick inte vara nära bränbart och är aningen stor inverter som blir väldigt varm vid drift. (Strax över 20kwh system så den är stor) Tanken var först att den skulle monterats i serverummet men dom ansåg det blev för varmt där inne och att dom hyllor som var där var tvungna att tas bort. Skulle den sättas där ville dom även ha en kanalfläkt som kylde den. Sedan skulle den skulle monterats i carporten men efter att förberet för det fick det tydligen vara max 2m mellan den och batteri vilket inte fungerade om jag inte satte batterierna ute. Så det slutade med att enda stället dom var bekväma med att sätta den var på en yttervägg men att den då måste skyddas.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

En 28 cm kolstålstekpanna från kockums. Man kan aldrig få för många stekpannor, det är sen gammalt!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

En 28 cm kolstålstekpanna från kockums. Man kan aldrig få för många stekpannor, det är sen gammalt!

<Uppladdad bildlänk>

Ta det lugnt ifall du kör induktion. Min kockums blev pensionerad efter två användningar trots att jag höll igen med värmen tyckte jag. Rund botten.

Permalänk
Medlem

Salinitetsmätare. Jag vill se vad det är för faktisk salthalt i vattnet där vi har båten. Hamnen är nära en älvmynning, så det är en viss gradient mellan älvens sötvatten och havets saltvatten.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Gäller att köpa köparen och inte bara se priset.

Allt gick bra, nästan inget Coilwhine 🥳

Hej
Tack för tipset
Har vågat och kammat hem ett överklockat PNY 4090 för 18000kr från Tradera
Tack igen
Darrenj

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Biltemas spollampa för regbelysningen var för kort och fick rådet att åka till OKQ8.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Hej
Tack för tipset
Har vågat och kammat hem ett överklockat PNY 4090 för 18000kr från Tradera
Tack igen
Darrenj

Snyggt, grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ta det lugnt ifall du kör induktion. Min kockums blev pensionerad efter två användningar trots att jag höll igen med värmen tyckte jag. Rund botten.

Tack för tipset, har induktion. Inte varit några problem med min andra kolstål men ska vara extra noga med denna!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

En limiterad print jag beställde för ett halvår sen, som jag precis fått hem från inramning.

Vertigo av Kevin Tong

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

En limiterad print jag beställde för ett halvår sen, som jag precis fått hem från inramning.

Vertigo av Kevin Tong

<Uppladdad bildlänk>

Fy satan vad snygg.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Fy satan vad snygg.

Kul att du tycker det! Jag kan bara hålla med 👌

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

AMD Ryzen 7 7800X3D
MSI MPG B650I EDGE WIFI
Corsair DDR5 32GB 6000MHz Dominator
Samsung 980 PRO M.2

Ignorera Torsten, han gör den där minen bara för att jag just sa till honom att förflytta sig bort från datorn.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

En Volvo v60 d4 momentum advanced edition 2020, bjuder på dålig bild samt dotterns vattenflaska på taket.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Guestah:

En Volvo v60 d4 momentum advanced edition 2020, bjuder på dålig bild samt dotterns vattenflaska på taket.

<Uppladdad bildlänk>

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Biltemas spollampa för regbelysningen var för kort och fick rådet att åka till OKQ8.

<Uppladdad bildlänk>

Vilken längd saknar de? Köpte härom dagen 2 olika längder på biltema. En för interiöra belysningen och en för reggplåtarna och båda passade som de skulle.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Årets viktigaste release!

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Årets viktigaste release!
<Uppladdad bildlänk>

Bra soundtrack till en också.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Årets viktigaste release!
<Uppladdad bildlänk>

Har dom fått till en bra 5.1 mix?
Blev ju lite sugen

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Har dom fått till en bra 5.1 mix?
Blev ju lite sugen

Har inte hunnit stoppa den i spelaren ännu, men enligt recensionerna så låter det lovande.
https://ultrahd.highdefdigest.com/118135/hackers4kultrahdblur...
https://www.blu-ray.com/movies/Hackers-4K-Blu-ray/339047/#Rev...