Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/cnFropD

Dessa inställningar kör jag rakt av. Upplever att bilden blir värdigt vass. Var inte rädda för att testa dessa.

Permalänk

Någon som lyckats registrera sitt köp för cashback kampanjen ännu? Jag skrev en recension men den verkar inte dyka upp, även fast jag godkände det i mailet senare.

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Någon som lyckats registrera sitt köp för cashback kampanjen ännu? Jag skrev en recension men den verkar inte dyka upp, även fast jag godkände det i mailet senare.

Det tog ca 1-2h för mig att få recensionen godkänd och publicerad, efter att jag verifierar det

Permalänk
Medlem

@medbor @SweDragon

Ok, kanske lite oskarp som första intryck men sedan vänjer man sig.. vi får se. Det duger säkert, sen finns det ju även en hel del videos i 4K på youtube.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

@medbor @SweDragon

Ok, kanske lite oskarp som första intryck men sedan vänjer man sig.. vi får se. Det duger säkert, sen finns det ju även en hel del videos i 4K på youtube.

Ja, jag hade samma upplevelse. Men allt "bra" content, tex 1080p Netflix eller bättre så tycker jag att bilden är suverän.

Permalänk
Medlem

Det står att cashback slutar 25, måste man ha reggat cashback innan dess eller gäller det bara köp fram till 25?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hk-tray:

Det står att cashback slutar 25, måste man ha reggat cashback innan dess eller gäller det bara köp fram till 25?

Tyckte jag läste i villkoren att du har till 24:e mars på dig. Edit: att registrera alltså, köpa måste man göra senast imorgon

Är så j*vla sugen på att byta ut min C7-65 till C3-77 iom detta erbjudande, vill skaffa Sony Ht-A9 också men "måste" ha ny tv med Earc för att kunna dra nytta av den till fullo isf och det känns som att det är bättre att börja i denna ändan med det här priset just nu.
Har liite osync från ps5 nu med ljud till förstärkaren via tv'ns arc (ps5 kopplad till C7 och sen en hdmi från tv till förstärkaren för att få ljudet i hemmabio)
Sitter strax under 3 meter från tv'n så är lite orolig över att det blir för stort (men det kan det aldrig bli med tv 😇)

Permalänk
Medlem

Kampanjperiod: 22 januari 2024 till 25 februari 2024.
Senaste anmälningsdatum: 24 mars 2024.
Senaste datum för eventuell komplettering av information: 31 mars 2024.

Läs själv, vilket är säkrast:
https://lg-oled-cashback.sales-promotions.com/sv/terms-and-co...

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Slog i dag till på en 77" C3, och jäklar vilken bild. Vill nu ha upp den på väggen och letar därför efter ett så slimmat väggfäste som möjlig. Finns det ett mer slimmat än Loeffen LFTM5100, som endast sticker ut 7.5 mm? 700 kr är också ett riktigt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hades:

Slog i dag till på en 77" C3, och jäklar vilken bild. Vill nu ha upp den på väggen och letar därför efter ett så slimmat väggfäste som möjlig. Finns det ett mer slimmat än Loeffen LFTM5100, som endast sticker ut 7.5 mm? 700 kr är också ett riktigt bra pris.

Finns en tråd om väggfästen
(https://www.sweclockers.com/forum/trad/1666456-samlingstrad-f...)

Låter inte som ett kasst val

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Finns en tråd om väggfästen
(https://www.sweclockers.com/forum/trad/1666456-samlingstrad-f...)

Låter inte som ett kasst val

Tackar.

Permalänk
Skrivet av 666Danne:

Tyckte jag läste i villkoren att du har till 24:e mars på dig. Edit: att registrera alltså, köpa måste man göra senast imorgon

Är så j*vla sugen på att byta ut min C7-65 till C3-77 iom detta erbjudande, vill skaffa Sony Ht-A9 också men "måste" ha ny tv med Earc för att kunna dra nytta av den till fullo isf och det känns som att det är bättre att börja i denna ändan med det här priset just nu.
Har liite osync från ps5 nu med ljud till förstärkaren via tv'ns arc (ps5 kopplad till C7 och sen en hdmi från tv till förstärkaren för att få ljudet i hemmabio)
Sitter strax under 3 meter från tv'n så är lite orolig över att det blir för stort (men det kan det aldrig bli med tv 😇)

Jag satt i princip samma båt som du med en C8-65 och sneglat på 77" för jag vill ha upp tvn på väggen men då blir avståndet precis lite för långt. Med de vanliga priserna så har det också varit svårt att motivera ett nytt köp då C8:an är inte lastgammal men kände nu med det här erbjudandet att det är precis rätt. Vet inte när något liknande kommer igen men å slog till på en C3 77" idag
Vet inte hur det är med de andra ÅF men Elgiganten har ju 50 dagars öppet köp för medlemmar om man skulle ångra sig men känns ju tveksamt med tanke på priset och produkten

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Jag är jävligt dålig på TVs, och nu är det dags att byta ut vår 12 år gamla Samsung. Hade den här varit optimal för ps5, sport, film? Och finns det inbyggd app för Plex? (55” är det som gäller)

Om ni har nåt annat tips tar jag tacksamt emot det men såg att den här var nedsatt 😊

https://www.inet.se/produkt/2222998/lg-55-oled55c35-evo-4k-sm...

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Skrivet av dibban:

Jag är jävligt dålig på TVs, och nu är det dags att byta ut vår 12 år gamla Samsung. Hade den här varit optimal för ps5, sport, film? Och finns det inbyggd app för Plex? (55” är det som gäller)

Om ni har nåt annat tips tar jag tacksamt emot det men såg att den här var nedsatt 😊

https://www.inet.se/produkt/2222998/lg-55-oled55c35-evo-4k-sm...

Den är utmärkt och kvalificerar för cashback-kampanjen och då blir slutpriset 10000:-
Tror inte du kommer kunna hitta något bättre inom närmsta tiden men dock måste köpet göras senast idag samt från en annan åf än den du länkade till, tex Webhallen.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Den är utmärkt och kvalificerar för cashback-kampanjen och då blir slutpriset 10000:-
Tror inte du kommer kunna hitta något bättre inom närmsta tiden men dock måste köpet göras senast idag samt från en annan åf än den du länkade till, tex Webhallen.

Se på fan, hade inte ens koll på cashbacken. Stort tack!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Se på fan, hade inte ens koll på cashbacken. Stort tack!

Köp Elgiganten-presentkort på awardit så får du TV:n för 9000 till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

https://imgur.com/cnFropD

Dessa inställningar kör jag rakt av. Upplever att bilden blir värdigt vass. Var inte rädda för att testa dessa.

Tack för länken! Ska testa den till min G3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Köp Elgiganten-presentkort på awardit så får du TV:n för 9000 till slut.

Hur fungerar länken? Blir ombedd att logga in bara.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Hur fungerar länken? Blir ombedd att logga in bara.

Okej, då är det samma problem som igår. De har antagligen någon slags dynamisk och temporär länkning som jag inte känner till. Kanske någon säkerhetstanke bakom?

Googla istället t.ex. "Awardit Elgiganten" så blir översta träffen Presentkort | Awardit Deals. Därefter får man klicka sig vidare till det presentkort som man är intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Du får inte cashback ifall du köper från Inet enligt https://lg-oled-cashback.sales-promotions.com/sv/terms-and-co...

Sverige:
Elgiganten
Power
Elon
Komplett
NetOnNet
Webhallen
Dustin
Bang & Olufsen-butiker

Den är väldigt lurig eftersom att Prisjakt listar Inet som Auktoriserad återförsäljare!

Permalänk
Medlem

@Jojkenstein Åfan, då är det extra lurigt.
Såg att dibban redan blev rekommenderad att köpa från annan butik för cashback så jag tog bort mitt inlägg men kanske skulle låtit det vara kvar.. jaja det finns i ditt citerade inlägg nu

Cashback från endast dessa butiker i Sverige:
Sverige:
Elgiganten
Power
Elon
Komplett
NetOnNet
Webhallen
Dustin
Bang & Olufsen-butiker

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Har fått hem 77" C3. Kört mest YouTube och kikat på 4K och även i HDR som jag tycker ser överdrivet ut. Har även Netflix och 1080P såg förvånansvärt bra ut, helt ok precis som ni sade.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Har fått hem 77" C3. Kört mest YouTube och kikat på 4K och även i HDR som jag tycker ser överdrivet ut. Har även Netflix och 1080P såg förvånansvärt bra ut, helt ok precis som ni sade.

Härligt att du är nöjd!

Stämmer det verkligen att C3 bara har 100Mbit ethernet och endast USB 2.0 där bak?

Permalänk
Medlem

@Xophile Ja, bilden är riktigt fin med bra material fast nu är mitt bästa material Youtubekomprimerad men ändå, det ser fantastiskt ut.

Verkar stämma, snålt. Tror inte jag själv är i behov av snabbare ethernet, jag kör HTPC via HDMI och trådlöst när det gäller Youtube och Netflix. Använder man ethernet istället för HDMI till dator för att spela upp film?

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Härligt att du är nöjd!

Stämmer det verkligen att C3 bara har 100Mbit ethernet och endast USB 2.0 där bak?

Tror att dom snålar in där för att de flesta ändå kör med WiFi till TV:n och där får man ut högre hastigheter (med rätt förutsättningar) om jag minns rätt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danieleet:

Tror att dom snålar in där för att de flesta ändå kör med WiFi till TV:n och där får man ut högre hastigheter (med rätt förutsättningar) om jag minns rätt.

Jo, det låter rimligt. Jag har routern i källaren under golvet och får ändå runt 250 Mbps till TV:n, testade häromdagen faktiskt.

100 Mbps räcker nog också till det allra allra mesta dock. Det bör räcka till att streama mycket (det mesta? allt?) på 4K UHD Bluray i original-bitrate. Teoretisk max är tydligen 128 Mbps dock, så det kan finnas undantag.
95-96 Mbps (det man får ut av en 100 Mbps Ethernet-länk i praktiken) på en video som är 2 timmar är 84 GB som referens.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Hittade en tråd där de som har större behov än 100Mbit är de som rippat Blu-ray då bitraten kan vara högre och kör Plex på själva C3:n via ethernet från server.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 55” C3 från Webhallen till slut. Grymt nöjd med allt! Ett riktigt lyft.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

USB - ethernet adapter gör att du får ut mer än 100 Mbit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

USB - ethernet adapter gör att du får ut mer än 100 Mbit.

Vet vi vilka som är erkänt kompatibla med C3-serien?

Inga dyra saker såklart, men skönt att köpa rätt ifrån början