Permalänk
Medlem

Mission SG låsta tangenter?

Hej!

Sonen har ett tangentbord av Mission SG, windows knappen har varit låst så länge jag kan minnas, det överlever man oftast, men nu har WASD låst sig till pilar och jag kan för mitt liv inte komma på hur man återställer de till bokstäver igen.
Kan verkligen inte hitta någon kombination på tangentbordet som fungerar, testat det som verkar rimligt med den där knappen bredvid AltGr och Lampan för bakgrundsbelysningen.

Omstart av datorn hjälpte inte.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Avstängd

Det finns många Mission SG men generellt för gamingtangentbord så har de ju någon knapp för att stänga av Windowsknappen och det låter ju ganska troligt att något liknande ändrar wasd till pilarna då det är något en del gör i en del spel. Jag har en sådan på mitt tangentbord och höll på att bli galen tills jag kom på att det var knappen, Windowsknappen funkade bara inte. Men kolla manulen om ni har en, eller sök efter en manual med något mer detaljerat modellnummer. Mission lär inte vara en tillverkare utan bara ett märke så du kan ha mer tur om du söker på något ID från en etikett på botten eller så och kanske hittar en manual från något annat brand.

Permalänk
Medlem

irection Keys:
´ Press [ FN] + [W] to use the W,A,S,D keys as direction keys
during gaming.
´ Press [ FN] + [W] to use the W,A,S,D keys as normal letter
keys again.

FN är den knappen som ser ut som ett a i andersson loggan

1. Windows + Meny-låsknapp/lås upp tror det är den till höger om FN

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

irection Keys:
´ Press [ FN] + [W] to use the W,A,S,D keys as direction keys
during gaming.
´ Press [ FN] + [W] to use the W,A,S,D keys as normal letter
keys again.

FN är den knappen som ser ut som ett a i andersson loggan
<Uppladdad bildlänk>

1. Windows + Meny-låsknapp/lås upp tror det är den till höger om FN

Låter... logiskt.

Men är det exempelvis tangentbordet nedan (bild från netonnet), så borde Print Screen vara knappen som stänger av Windows-knappen med tanke på loggan på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det finns många Mission SG men generellt för gamingtangentbord så har de ju någon knapp för att stänga av Windowsknappen och det låter ju ganska troligt att något liknande ändrar wasd till pilarna då det är något en del gör i en del spel. Jag har en sådan på mitt tangentbord och höll på att bli galen tills jag kom på att det var knappen, Windowsknappen funkade bara inte. Men kolla manulen om ni har en, eller sök efter en manual med något mer detaljerat modellnummer. Mission lär inte vara en tillverkare utan bara ett märke så du kan ha mer tur om du söker på något ID från en etikett på botten eller så och kanske hittar en manual från något annat brand.

Ja det brukar ju vara så, detta tangentbord hade dock ingen sån knapp vad jag kunde hitta.
Har sökt efter manual/guide men inte hittat något.

Skrivet av Chibariku:

irection Keys:
´ Press [ FN] + [W] to use the W,A,S,D keys as direction keys
during gaming.
´ Press [ FN] + [W] to use the W,A,S,D keys as normal letter
keys again.

FN är den knappen som ser ut som ett a i andersson loggan
<Uppladdad bildlänk>

1. Windows + Meny-låsknapp/lås upp tror det är den till höger om FN

Tack! Testat nästan alla kombinationer känns det som, men W var inte en av dom!

Skrivet av snajk:

Låter... logiskt.

Men är det exempelvis tangentbordet nedan (bild från netonnet), så borde Print Screen vara knappen som stänger av Windows-knappen med tanke på loggan på den.
<Uppladdad bildlänk>

Det är inte det tangentbordet, däremot, när jag försökte hitta en bild på det, så hittade jag faktiskt äntligen en manual/guide.
Detta är alltså det enda jag lyckats hitta som är liknande en manual/guide!
https://www.netonnet.se/FileRoot/Items/100xxx/1008874/Product...
Hittade den under teknisk specifikation på netonnets hemsida för produkten
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingpaket/mission-sg-ggb...

Vad gäller windowsknappen så har jag testat FN + Windows knappen, men det har inte fungerat, det är ju inte det dyraste kittet, så kan helt klart vara så att den funktionen har dött. Hörlurarna var så dålig kvalité att vi köpte ett par andra direkt.
Mus, tangentbord och musmatta har dock tuffat på över 1 år utan att gå sönder, förutom möjligen det här då.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Purrfected:

Ja det brukar ju vara så, detta tangentbord hade dock ingen sån knapp vad jag kunde hitta.
Har sökt efter manual/guide men inte hittat något.
Tack! Testat nästan alla kombinationer känns det som, men W var inte en av dom!
Det är inte det tangentbordet, däremot, när jag försökte hitta en bild på det, så hittade jag faktiskt äntligen en manual/guide.
Detta är alltså det enda jag lyckats hitta som är liknande en manual/guide!
https://www.netonnet.se/FileRoot/Items/100xxx/1008874/Product...
Hittade den under teknisk specifikation på netonnets hemsida för produkten
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingpaket/mission-sg-ggb...

Vad gäller windowsknappen så har jag testat FN + Windows knappen, men det har inte fungerat, det är ju inte det dyraste kittet, så kan helt klart vara så att den funktionen har dött. Hörlurarna var så dålig kvalité att vi köpte ett par andra direkt.
Mus, tangentbord och musmatta har dock tuffat på över 1 år utan att gå sönder, förutom möjligen det här då.

tagit loss FN knappen? kan va så att de ligger nå skräp under den så den inte registrerar tryckningar.

instruktionen du hittat säger ju exakt samma som beskrivningen ovan.

FN+W för att toggla wasd eller pilar.
FN+win för toggla win lås.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

tagit loss FN knappen? kan va så att de ligger nå skräp under den så den inte registrerar tryckningar.

instruktionen du hittat säger ju exakt samma som beskrivningen ovan.

FN+W för att toggla wasd eller pilar.
FN+win för toggla win lås.

Nej det har jag inte gjort, men att byta ljusstyrka fungerar.

Ja. Jag hittade den som jag skrev, efter inlägget av snajk, när jag skulle kolla upp tangentbordet, för att hitta en bild på det.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.