Audeze Maxwell-tråden

Permalänk
Medlem

Fick hem mina idag och kan konstatera ett par saker.
Komforten känns spontant sätt bättre än väntat. Återstår dock att se hur det känns efter några timmars F1 23. Ljudet är bra. Det va längesen jag hade Penrose så minns inte exakt men känslan är att det är lite bättre i Maxwell. Mest testat till musik än så länge med Audeze EQ.

Men…sidetonen är ju fortfarande trasig? Hur är det möjligt? Inte sett nåt om detta i denna tråd, men en googling så hittar jag fler med samma problem. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att jag fått ett måndagsexemplar men med tanke på Audezes historik med Penrose och hur trasig sidetone va på det headsetet verkar detta vara ett återkommande problem.
Eller? Ingen annan som har brus med Sidetone på 20 och uppåt?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

@eFoppa Blev aldrig köp för mig men jag har följt Audeze-redditen ungefär sen denna tråden skapades, problemen har diskuterats mycket där. Audeze Reddit

För ca 1 månad sedan verkade åsikterna i de flesta inlägg ha gjort en 180-graders vändning ang. maxwell. (hypen över?)
Har sen dess varit mycket negativt om det, sprucken plast, trasig sidetone, dålig komfort - tungt, ont i öron även med WC, "muffled-microphone in discord" osv.

Det kanske bara är de med problem som hänger kvar på audeze-redditen, men det hann skrämma bort mig.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Mina gick i retur efter ett par dagar med dom. Alldeles för tunga och klumpiga för mitt dator användande. Har haft ett antal Audeze lurar genom åren dock alltid just för stilla musik lyssnande och till det har det fungerat bra, men just livligt spelande vid datorn så är dessa obekväma i längden.

Dom satt inte heller speciellt bra på mitt huvud. Var som att jag ville ha dom mitt mellan två möjliga justeringar på bygeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_87:

Dom satt inte heller speciellt bra på mitt huvud. Var som att jag ville ha dom mitt mellan två möjliga justeringar på bygeln.

Detta problem har jag har också. Behöver ha keps på för att de ska sitta bra.
För stillasittande lyssnande är de inga problem men då behöver jag å andra sidan inte trådlösa med mic. Ska testa i sim-riggen ikväll. Väldigt få headset fungerar för mig när jag kör racingspel så jag e lite skeptisk…

Edit: Efter en kväll i racingstolen kan jag konstatera att Maxwell inte blev så varma som jag initialt befarade. Sidetone-bruset störde inte nämnvärt när man har spelljud i lurarna. Vikten är inget stort problem men heller inte lika bekvämt som mina Epos 370 eller HyperX Cloud Alpha. Det bättre ljudet i Maxwell är rätt meningslöst i racingspel.

Maxwell prickar i princip in samma kategori som Penrose, dvs ett grymt headset för den som vill ha ett till allt (musik, film, spel osv). Personligen föredrar jag mina Nighthawks till musik. För rent spelande är komfort viktigare än ljud för mig och där är fortfarande Epos 370 svårslagna. De får hänga med ett tag till.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Fick hem mina idag och kan konstatera ett par saker.
Komforten känns spontant sätt bättre än väntat. Återstår dock att se hur det känns efter några timmars F1 23. Ljudet är bra. Det va längesen jag hade Penrose så minns inte exakt men känslan är att det är lite bättre i Maxwell. Mest testat till musik än så länge med Audeze EQ.

Men…sidetonen är ju fortfarande trasig? Hur är det möjligt? Inte sett nåt om detta i denna tråd, men en googling så hittar jag fler med samma problem. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att jag fått ett måndagsexemplar men med tanke på Audezes historik med Penrose och hur trasig sidetone va på det headsetet verkar detta vara ett återkommande problem.
Eller? Ingen annan som har brus med Sidetone på 20 och uppåt?

Sideton brus har jag även på mina, men å andra sidan ser jag inte varför jag skulle vilja ha det aktivt. Har ju ändå lurarna på mig för att jag vill höra det som spelas upp inte för att höra omgiviningen. Sideton alltid av och inget brus så inget jag drabbas av i slutet.
Komforten är det jag är mest missnöjd med, micken säger dom är åt det "dovare" hållet i discord iaf. Kanske är det att man inte kan ha alla effekter igång i discord, måste testa det mer för att kunna avgöra. Har inte fått hem mina WC än men hoppas det blir markant skillnad på de extra mm tjocklek.
Deras programvara är även det ett stort minus men samma där, bråka med det en gång så man får EQ man vill ha sedan rör det inte igen.
Kan sakna uppfälbar mick men får ha som vana att koppla ur den istället om jag vet om att jag inte ska använda den.

Overall ett bra headset, inte riktigt värt den saftiga slanten. Wow känslan i ljudet försvinner ganska fort. Kommer iaf behålla mina sen om man inte är helt nöjd så fixar ja nytt batteri till mina A50 istället o kör vidare på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundell318:

Sideton brus har jag även på mina, men å andra sidan ser jag inte varför jag skulle vilja ha det aktivt. Har ju ändå lurarna på mig för att jag vill höra det som spelas upp inte för att höra omgiviningen.

Sidetone är ju inte för att höra omgivningen utan för att du ska höra din röst när du kommunicerar, likt du hör din röst när du pratar utan headset. Vissa tycker det är en onödig funktion. För mig och många andra är den helt essentiell i stängda lurar.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundell318:

Sorry för bump! Har fått hem mina med, har bara lite funderingar... Hur upplever ni komfort på detta headset? Ni som köpt Wicked Cushions upplevde ni komfort som sämre innan, hur mycket mer utrymme blir det för öronen?

Själv kommer jag från ett par Astro A50, komforten upplevde jag faktiskt som ganska mycket bättre på Astro, har öron i modell större och lite åt det mer hårdare och utåtstående hållet. Clamping force är ganska stark den med och man får göra lite mikro justeringar till och från, ljudet är en vane sak. Jag hör att ljudet är helt klart mycket klarare i jämförelse mot Astro men då jag blivit van med "surround" ljudet så är känslan fortfarande lite off.
Justering på huvudbandet blev jag lite förvånad över vilken dålig lösning dom valt, mellanläget funkar inte för mig och minsta är lite för tajt egentligen men kör på det i hopp om att det kommer ge med sig med tiden.
Mikrofonen säger vännerna i discord är lite åt det mufflade hållet medan Astro var bättre återgivning på hur jag faktiskt låter i verkligheten.

Överlag vet jag egentligen inte om det är värt den saftiga pengen för snäppet bättre ljud, sämre komfort, bättre batteri och räckvidd. Men kommer köra på dessa nu o se om dom ger med sig lite med tiden.

Jag gjorde samma byte, från Astro a50 3:gen till dessa. En av de saker som gjorde A50 så sköna var de mjuka kuddarna i ett sportmaterial som aldrig blev varmt. Jag kör på WC erpads, och de har både samma och till och med bättre svalhet (pga cooling gel) som A50, men är mjukare och håller ljudkvaliten utmärkt pga PUläder på kanterna. Så är du va med A50 KÖP WC PADS till dina Maxwell!!

Har du testat att ha ena sidan i de misnta storleken och den andra i mellan? Blir ju ett naturligt mellanläge då.

De brukar höra mufflat ljud om du har högsta NC på micken. Stäng av den eller sätt på low. Jag fick höra att det jag hördes avsevärt bättre med dessa än A50.

Funderar att köpa headband nu när det släpps men vet inte om det bara är färgen som matchar eller om det är fler skillnader.

Svarade ang micken
Permalänk
Medlem

Fick mina WC headband igår. Här är lite bilder som jämförelse.

Det här är min recension efter att ha installerat och använt dem i cirka 3 minuter.

Installation:
"Enkel installation: Byt ut ditt gamla pannband på några minuter med vår lättanvända bruksanvisning, inga specialverktyg eller expertis krävs."

Det här citatet är en stor fet lögn. Jag ser inte hur någon "normal" människa skulle kunna installera detta utan några verktyg. Hålen är små och kräver en del kraft första gången du installerar det. Jag gav upp och använde ett verktyg och även då tog det mig 10 minuter och det blev ett par små märken. Om du är Arnold Schwarzenegger med små fingrar, så kanske.

Hur som helst... När det väl är på plats är det bra. Jag känner egentligen ingen skillnad, så det är mest estetiskt. Det var förväntat så inget klagomål. De är nästan identiska med de ursprungliga med liten variation i storlek och material som du kan se på bilderna jag tillhandahållit.

På det hela taget är jag nöjd och det enda klagomålet är installationsprocessen som ofc inte är Wicked Cushions fel eftersom det är en design av Audeze.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Fick mina WC headband igår. Här är lite bilder som jämförelse.

Det här är min recension efter att ha installerat och använt dem i cirka 3 minuter.

Installation:
"Enkel installation: Byt ut ditt gamla pannband på några minuter med vår lättanvända bruksanvisning, inga specialverktyg eller expertis krävs."

Det här citatet är en stor fet lögn. Jag ser inte hur någon "normal" människa skulle kunna installera detta utan några verktyg. Hålen är små och kräver en del kraft första gången du installerar det. Jag gav upp och använde ett verktyg och även då tog det mig 10 minuter och det blev ett par små märken. Om du är Arnold Schwarzenegger med små fingrar, så kanske.

Hur som helst... När det väl är på plats är det bra. Jag känner egentligen ingen skillnad, så det är mest estetiskt. Det var förväntat så inget klagomål. De är nästan identiska med de ursprungliga med liten variation i storlek och material som du kan se på bilderna jag tillhandahållit.

På det hela taget är jag nöjd och det enda klagomålet är installationsprocessen som ofc inte är Wicked Cushions fel eftersom det är en design av Audeze.

https://cdn.head-fi.org/a/12117348.jpg
https://cdn.head-fi.org/a/12117349.jpg
https://cdn.head-fi.org/a/12117350.jpg

Jag har också köpt denna. Man behöver skruva av skruvarna då hålen på dessa är mindre.

Det som är väldigt bra med dessa är att hålen är lite annorlunda placerade mot orginal och passar bättre till earpadsen. Märks att de har tänkt till här. Den är också något bredare än orginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhomba:

Jag har också köpt denna. Man behöver skruva av skruvarna då hålen på dessa är mindre.

Det som är väldigt bra med dessa är att hålen är lite annorlunda placerade mot orginal och passar bättre till earpadsen. Märks att de har tänkt till här. Den är också något bredare än orginal.

Jag bytte tillbaka. WC headbandet är hårdare och mindre elastiskt och blir obekvämare mot huvudet.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Lite sugen på dessa lurarna då Steelseries som alla höjer till skyarna inte alls sitter bra på mitt huvud.. Men efter lite läsande i tråden blir man lite mindre sugen..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Jag håller med. Har läst en del på subredditen för Audeze. Kommer nog invänta Sonys Pulse Elite, även om de är fula som stryk.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Jag håller med. Har läst en del på subredditen för Audeze. Kommer nog invänta Sonys Pulse Elite, även om de är fula som stryk.

Ser otroligt gaming ut.. :'D Inget för mig!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Nu är det en halvgammal nyhet men Sony köper Audeze. Får hoppas vi får se en kvalitetsförbättring, verkar lite svajigt och det som hitills stoppat mig från köp.

https://www.engadget.com/playstation-is-buying-premium-headph...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Sidtone sprakar och lever eget liv vilket är en funktion jag måste ha så trots suvärent ljud (verkligen) går de tillbaka. Kör mina Beyer MMX300 v2 ett tag till. Svårt att jämföra så olika headsets men jag skulle uppskatta att MMX300 levererar ca 80% av ljudet Maxwell motsvarar med hjälp av Peace eq + oratory1990 preset ihop med Deconi pads. Micen på MMX300 är mycket bättre men är ju trådad. Kör utmärkt sidetone genom GOXLRmini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robert Ehrling:

Sidtone sprakar och lever eget liv vilket är en funktion jag måste ha så trots suvärent ljud (verkligen) går de tillbaka. Kör mina Beyer MMX300 v2 ett tag till. Svårt att jämföra så olika headsets men jag skulle uppskatta att MMX300 levererar ca 80% av ljudet Maxwell motsvarar med hjälp av Peace eq + oratory1990 preset ihop med Deconi pads. Micen på MMX300 är mycket bättre men är ju trådad. Kör utmärkt sidetone genom GOXLRmini.

MMX300 är ett vansinnigt bra headset. Den enda nackdelen är att det är trådat och att medföljande sladdar är sådär imo. Verkar svårt att hitta passande 3e-partskablar också. Å andra sidan är ju frågan om Maxwell med sin vikt är värt det. Jag gillar trådlöst för gaming men att sitta med ett tungt headset för gaming är inte nice.
Drömmen vore om Beyer gjorde ett trådlöst mmx, men då kanske en del av fördelarna försvinner 🤔

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk

Ska jag köpa ps5 eller xbox versionen? Ska ha dom till ps5 + PC. Hört att xbox versionen va dålig på ps5 osäker på om det stämmer. Kan ju köpa ps5 versionen annars och separat licens på dolby till pc. Gått ett tag sen senaste poosten här är ni köpare nöjda med produkten? Tittat på alternativ men maxwell verkar bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Ska jag köpa ps5 eller xbox versionen? Ska ha dom till ps5 + PC. Hört att xbox versionen va dålig på ps5 osäker på om det stämmer. Kan ju köpa ps5 versionen annars och separat licens på dolby till pc. Gått ett tag sen senaste poosten här är ni köpare nöjda med produkten? Tittat på alternativ men maxwell verkar bäst

Har Xbox-versionen och inga problem alls på PS5. Faktiskt där jag använt mina mest men även till PC men där är mina Mobius fortfarande alltid inkopplade med kabel..

Är riktigt nöjd fortfarande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Ska jag köpa ps5 eller xbox versionen? Ska ha dom till ps5 + PC. Hört att xbox versionen va dålig på ps5 osäker på om det stämmer. Kan ju köpa ps5 versionen annars och separat licens på dolby till pc. Gått ett tag sen senaste poosten här är ni köpare nöjda med produkten? Tittat på alternativ men maxwell verkar bäst

Jag skrev lite om headsetet i denna tråd jag skapade nyligen.
Jag har även bytt kuddarna och huvudetbandet. Du kan se bild i den tråden.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1696821-finns-det-nago...

I överlag är jag väldigt nöjd just nu och inga problem trots att den väger 605gram.

Köpte PS5 versionen då den var billigare samt att jag har ett PS5.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Har Xbox-versionen och inga problem alls på PS5. Faktiskt där jag använt mina mest men även till PC men där är mina Mobius fortfarande alltid inkopplade med kabel..

Är riktigt nöjd fortfarande!

Låter bra, en annan fråga. Hur stor är skillnaden på ljud på pc med atmos jämfört med ett bra budget headset för typ 1000 kr utan atmos? Har jbl lurar idag som kostar runt 1000 kr och har redan separat mic på boom så är bara ute efter bättre ljud. Tycker faktiskt jbl lurarna för 1000kr har riktigt bra ljud och är sköna. Har glasögon och stort huvud så enkelt att headset klämmer om det är för litet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Låter bra, en annan fråga. Hur stor är skillnaden på ljud på pc med atmos jämfört med ett bra budget headset för typ 1000 kr utan atmos? Har jbl lurar idag som kostar runt 1000 kr och har redan separat mic på boom så är bara ute efter bättre ljud. Tycker faktiskt jbl lurarna för 1000kr har riktigt bra ljud och är sköna. Har glasögon och stort huvud så enkelt att headset klämmer om det är för litet.

Har om jag ska vara ärlig mest använt mina utan Atmos men ljudet är ju riktigt bra, går inte att jämföra med billigare headset tycker jag.

Vilka JBL har du?

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Har om jag ska vara ärlig mest använt mina utan Atmos men ljudet är ju riktigt bra, går inte att jämföra med billigare headset tycker jag.

Vilka JBL har du?

Vet inte, fick dom av sambon och dom börjar bli riktigt slitna. Har inbygd mic , ljudet är extremt bra för priset. Sitter skönt också inga problem med att det klämmer trots stort huvud och glasögon. Hade beyerdynamic headset för många år sen som va extremt dyrt och bra recensioner, kommer ihåg att det va bra men ingen större skillnad till gaming hade dom till ps4. Fast enorm skillnad till musik och film, kommer bara använda headset till gaming och använder knappt voice chatt utan mer till rpg spel eller single player. Får hoppas där kommer någon kampanj under black friday 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

... Får hoppas där kommer någon kampanj under black friday 😁

Skulle inte hoppas för mycket på det med tanke på att dom konstant är slutsålda på många håll.

Men skulle säga att dom helt klart är värt pengarna. Många problem som folk säger finns på dessa tror jag till stor del är en högljud minoritet med. Även om problem verkar finnas.

Permalänk
Medlem

Snart använt mina i ett halvår. Toppenljud och som nya fortfarande. Endast bytt kuddar pga mjukare+svalare. Fattar inte heller alla högljudda gnällspikar på reddit som får dessa att se ut som 300 kr plastbit och därav får folk att inte våga. Synd för de riktigt nice.

Permalänk
Skrivet av Wesslan1:

Snart använt mina i ett halvår. Toppenljud och som nya fortfarande. Endast bytt kuddar pga mjukare+svalare. Fattar inte heller alla högljudda gnällspikar på reddit som får dessa att se ut som 300 kr plastbit och därav får folk att inte våga. Synd för de riktigt nice.

Jag är övertygad om att dom är bra, det jag mer funderar på är hur stor skillnaden är i ljudet för dom pengarna vs 1000kr headset. Blev väldigt nöjd när jag gick från tv ljud till sonos system eftersom det var extremt stor skillnad, tveksam om skillnaden till endast spel är speciellt stor med ett väldigt dyrt headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Jag är övertygad om att dom är bra, det jag mer funderar på är hur stor skillnaden är i ljudet för dom pengarna vs 1000kr headset. Blev väldigt nöjd när jag gick från tv ljud till sonos system eftersom det var extremt stor skillnad, tveksam om skillnaden till endast spel är speciellt stor med ett väldigt dyrt headset.

Ingen kan svara på hur mycket du tycker skillnaden är värd i pengar. Köp någonstans med bra retur/öppet köp-policy och prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Jag är övertygad om att dom är bra, det jag mer funderar på är hur stor skillnaden är i ljudet för dom pengarna vs 1000kr headset. Blev väldigt nöjd när jag gick från tv ljud till sonos system eftersom det var extremt stor skillnad, tveksam om skillnaden till endast spel är speciellt stor med ett väldigt dyrt headset.

Pratar du om trådlösa headsets så finns det inga som ens kommer i närheten IMO.
Tycker faktiskt Audeze Maxwell har bättre ljud än vad mina Philips Fidelio X2HR + ODAC O2 har och det är en ganska populär och träffsäker combo

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Pratar du om trådlösa headsets så finns det inga som ens kommer i närheten IMO.
Tycker faktiskt Audeze Maxwell har bättre ljud än vad mina Philips Fidelio X2HR + ODAC O2 har och det är en ganska populär och träffsäker combo

Behöver absolut inte vara trådlöst, kan inte ens köra trådlöst till nya pcn. Något fel på moderkortet så Bluetooth sändaren funkar knappt. Möjligtvis till ps5 som trådlöst kan vara bra men gör mig inget om jag använder kabel

Permalänk

Testade Maxwell i butik, bra ljud när man lyssnar på musik. Men valde SteelSeries Arctis Nova Pro för 2500 kr (versionen med kabel) kändes betydligt mer prisvärt när jag bara ska ha dom till gaming. 50% lägre pris och vissa tycker dom är bättre till gaming. Väldigt nöjd hitills

Permalänk
Medlem

Happ. Vaknade idag och höger sidan va helt död. Inget ljud alls. Höll i 4 månader vilket är värre än mobius som höll i 10 månader (första paret).

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X