Helgsnack: Det perfekta påskägget

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Det perfekta påskägget

Vill du ha ett löskokt påskägg, eller föredrar du en näve godis och en lott under skalet? Helgsnacka om det bästa påskägget!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Påsken får mig alltid att tänka tillbaka på alla veckor i fjällen som vi hade, alltid veckan efter påsk

Annars är det väl gul färg, leta påskägg med barnen (godisfyllda) och lite långhelg

Brukar bli en påskmåltid med ägg och lite hembakt bröd, sill och lite polska rätter

Inte riktigt blivit någon stor tradition hos oss helt ärligt

Permalänk
Medlem

Bästa påskägget är det man inte förväntar sig, fylld med gott godis. Vanliga ägg är fullständigt vidriga och oätbara för mig pga:

Bodde på landet som barn, åt ägg ofta och såklart från egna hönsen. En dag kokade jag ägg som vanligt, hade på lite kaviar och tog en tugga. Och kände konstigt tuggmotstånd. En kyckling hade börjat formats i ägget, inte kunnat äta ägg sedan dess

Dold text
Permalänk
Medlem

Bästa påskägget är utan godis.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte mycket godis, bara viss choklad. Så godisfyllda ägg går bort. Hönsägg är gott, däremot! Rinnig gula och med lite Kalles på. Mmmmmm!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Älskar godis så kommer ''smaka'' lite på barnens påskägg som dom får leta efter hemma hos farmor/farfar senare idag!
Vanliga ägg går bort om dom inte är stekta eller ingår i bakverk 😁

Permalänk
Medlem

Glad påsk! Ägg som äts under påsk ska vara kokta så de har lite mjukt kvar i gulan men inte lös.

Får ni godispåskägg som vuxna? Ger ni till andra vuxna?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
99:e percentilen

Det får inte vara "vanligt" godis i, ty det är alltför sött och sliskigt. Mörk choklad och lite finare lakrits uppskattas däremot, liksom naturligtvis nötter och liknande!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Bästa påskägget är det man inte förväntar sig, fylld med gott godis. Vanliga ägg är fullständigt vidriga och oätbara för mig pga:

Bodde på landet som barn, åt ägg ofta och såklart från egna hönsen. En dag kokade jag ägg som vanligt, hade på lite kaviar och tog en tugga. Och kände konstigt tuggmotstånd. En kyckling hade börjat formats i ägget, inte kunnat äta ägg sedan dess

Dold text

Det där låter ju som Balut, Filipinernas nationalrätt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Får ni godispåskägg som vuxna?

Får påskägg av föräldrarna, både jag o syrran. Fick ett påskägg av jobbet i år också, eller inte i ett ägg, men godis var det.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Påskägg kan man gärna ge till barn, men att ge påskägg mellan vuxna känns lika fyndigt som att man som vuxen ska gå ut på halloween och hota med bus eller godis.

Är jag knäpp?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Påskägg kan man gärna ge till barn, men att ge påskägg mellan vuxna känns lika fyndigt som att man som vuxen ska gå ut på halloween och hota med bus eller godis.

Är jag knäpp?

Du är i varje fall inte mer knäpp än mig, om nu det är någon tröst.

Permalänk
Medlem

Det väcker ju minnen av hur man massproducerade teckningar och mjölkade hela gatan på godis. Dom senila kunde man ge sig på 3 gånger innan dom började ana ugglor!

Permalänk
Medlem

Påsken är väl något jag inte riktigt bryr mig om speciellt mycket, men får fortfarande påskpresent från företaget jag jobbar för, vanligtvis ett paket med godis, dryck och kanske något presentkort eller liknande.

Skrivet av DavidtheDoom:

Påskägg kan man gärna ge till barn, men att ge påskägg mellan vuxna känns lika fyndigt som att man som vuxen ska gå ut på halloween och hota med bus eller godis.

Är jag knäpp?

Vi tycker fortfarande om dig även om du är lite knäpp ibland <3

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Många goda varianter av lakrits finns det hos Haupt Lakrits och även frystorkat godis är extremt gott vissa sorter - hittade en svensk butik för några månader sen; freezecandy.se - prova en gång i vart fall, jag tror många kommer gilla det!

Innan importerade jag lite grann från USA så det var på tiden det kom till Sverige

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

…innehåller ett 4090..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

En Eurojackpott jackpott vinst.

Nä, men godis är gott.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Många goda varianter av lakrits finns det hos Haupt Lakrits och även frystorkat godis är extremt gott vissa sorter - hittade en svensk butik för några månader sen; freezecandy.se - prova en gång i vart fall, jag tror många kommer gilla det!

Innan importerade jag lite grann från USA så det var på tiden det kom till Sverige

Finsk färsk lakrits är ett gott märke. https://www.goodish.se/finsk-lakrits/ gillar citron sorten väldigt mycket, annars är jag inte jätte sugen på lakrits i stort. Surt godis gillas mer av.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Testpilot

Ägg med mandelmassa eller marzipan, resten är inte speciellt intressant

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av DavidtheDoom:

Påskägg kan man gärna ge till barn, men att ge påskägg mellan vuxna känns lika fyndigt som att man som vuxen ska gå ut på halloween och hota med bus eller godis.

Är jag knäpp?

Det är väl mer en rolig sak, brukar sällan ge bort ägg till andra vuxna som är fyllda med godis eller dylikt. Men har väl hänt att det trillat med en och annan vuxenleksak eller något i ett av äggen på skämt

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Finns inga bra påskägg längre sedan Cloetta sabbade receptet på drageägg, de som finns nu är ju en blek kopia av originalet....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av str8forthakill:

Bästa påskägget är det man inte förväntar sig, fylld med gott godis. Vanliga ägg är fullständigt vidriga och oätbara för mig pga:

Bodde på landet som barn, åt ägg ofta och såklart från egna hönsen. En dag kokade jag ägg som vanligt, hade på lite kaviar och tog en tugga. Och kände konstigt tuggmotstånd. En kyckling hade börjat formats i ägget, inte kunnat äta ägg sedan dess

Dold text

Mardrömsbränsle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Ägg med mandelmassa eller marzipan, resten är inte speciellt intressant

Anton Berg!

Pappa flyger första klass, Euro Class..!

Permalänk
Medlem

Det bästa genom alla år hittills är nog faktiskt det jag satte ihop på egen hand i år, med det godaste/intressantaste lösgodis jag kunde hitta, i en butik som har ett rent fånigt enormt sortiment.

Skrivet av DavidtheDoom:

Är jag knäpp?

Jjjjjjjjjjapp!

(För övrigt avskyr jag dock allt vad halloween heter, det är bara ett sabla otyg.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@DasIch, @Flutters, @Yatagarasu, @backfeed

Det var ett ovanligt välförtjänt självmål! 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin