Privat utrustning i arbete

Permalänk

Privat utrustning i arbete

Hej

I mitt arbetsliv har jag sett lite olika typer av arbetare. Det finns såna som under inga omständigheter skulle använda något privat utrustning. Har arbetsgivaren för deras +70 000kr/mån systemutvecklarjobb gett dem en kulmis från år 1995, så kommer de används denna kulmus och kanske klaga på den, men om de ej får en ny mus så kör de med den gamla kulmusen. De skulle aldrig få för sig att köpa en egen mus för 100kr och använda på jobbet.

Detta till personer som har med mängder av privata saker på jobbet, vi pratar tagenbord, möss, hörselskydd, mätinstrument, skruvmejslelsatser, hörlurar, usb ssd etc. Det är inte alls svårt att ha privat utrustning för 30 000kr på jobbet.

Och jag funderar hur är ni och hur tänker ni?

Mitt resonemang är att jag får betalt för vad jag gör. Använder jag då sämre saker så får jag arbeta längre och under sämre föresättningar.
Jag har skåp och väskor fyllda med saker som vanliga anställda ej får av deras arbetsgivare då de är för dyra. Likaså adaptrar och annat.

Senast förra veckan visade jag upp min nya nästan 1000kr dyra komptakta skruvmejselsats för en bekant. Och det var omöjligt att förklara för denna varför man har en privat sådan på jobbet och varför arbetsgivare inte ger anställda dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Hej

I mitt arbetsliv har jag sett lite olika typer av arbetare. Det finns såna som under inga omständigheter skulle använda något privat utrustning. Har arbetsgivaren för deras +70 000kr/mån systemutvecklarjobb gett dem en kulmis från år 1995, så kommer de används denna kulmus och kanske klaga på den, men om de ej får en ny mus så kör de med den gamla kulmusen. De skulle aldrig få för sig att köpa en egen mus för 100kr och använda på jobbet.

Detta till personer som har med mängder av privata saker på jobbet, vi pratar tagenbord, möss, hörselskydd, mätinstrument, skruvmejslelsatser, hörlurar, usb ssd etc. Det är inte alls svårt att ha privat utrustning för 30 000kr på jobbet.

Och jag funderar hur är ni och hur tänker ni?

Mitt resonemang är att jag får betalt för vad jag gör. Använder jag då sämre saker så får jag arbeta längre och under sämre föresättningar.
Jag har skåp och väskor fyllda med saker som vanliga anställda ej får av deras arbetsgivare då de är för dyra. Likaså adaptrar och annat.

Senast förra veckan visade jag upp min nya nästan 1000kr dyra komptakta skruvmejselsats för en bekant. Och det var omöjligt att förklara för denna varför man har en privat sådan på jobbet och varför arbetsgivare inte ger anställda dessa.

Jag får betalt för att vara på jobbet under 8 timmar (eller mer under övertid). Lönen tickar på oavsett med vilket utrustning jag utför uppgiften, vems kostnad är min lön?
Min arbetsköpare.

I vems intresse ligger det i att jag utför mer arbete under min arbetstid?
Min arbetsköpare.

Vem ska således tillgodose mig med lämplig utrustning under arbetstiden?
Min arbetsköpare

Glad påsk

Permalänk
Medlem

Kan tycka att det handlar lite om att ge och ta. Ibland använder man jobbets prylar privat och ibland använder man privata prylar på jobbet. Men inte på den nivån att man sliter ut dem för då ska jobbet betala eller tvärt om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Hej

I mitt arbetsliv har jag sett lite olika typer av arbetare. Det finns såna som under inga omständigheter skulle använda något privat utrustning. Har arbetsgivaren för deras +70 000kr/mån systemutvecklarjobb gett dem en kulmis från år 1995, så kommer de används denna kulmus och kanske klaga på den, men om de ej får en ny mus så kör de med den gamla kulmusen. De skulle aldrig få för sig att köpa en egen mus för 100kr och använda på jobbet.

Detta till personer som har med mängder av privata saker på jobbet, vi pratar tagenbord, möss, hörselskydd, mätinstrument, skruvmejslelsatser, hörlurar, usb ssd etc. Det är inte alls svårt att ha privat utrustning för 30 000kr på jobbet.

Och jag funderar hur är ni och hur tänker ni?

Mitt resonemang är att jag får betalt för vad jag gör. Använder jag då sämre saker så får jag arbeta längre och under sämre föresättningar.
Jag har skåp och väskor fyllda med saker som vanliga anställda ej får av deras arbetsgivare då de är för dyra. Likaså adaptrar och annat.

Senast förra veckan visade jag upp min nya nästan 1000kr dyra komptakta skruvmejselsats för en bekant. Och det var omöjligt att förklara för denna varför man har en privat sådan på jobbet och varför arbetsgivare inte ger anställda dessa.

Min arbetsgivare tillhandahåller all nödvändig utrustning som behövs, man kan ev. få nån extra pryl om man frågar snällt.

Jag bad t.ex. om en datormus med extra knappar då Dells standardmus bara har tre ink. scroll. Inga problem. När jag sen några år senare ville ha en icke ambidextrös mus för vänsterhänta tog det stopp, de har en modell och den får man nöja sig med.

Jag drar på att skaffa en egen, kör ändå mest högermus.

Annars har jag skaffat NC hörlurar, musmatta och lite annat smått själv, pallar inte tjata och standardprylarna företaget erbjuder suger ändå.

Verktyg, skjutmått etc. är bara att hämta i förrådet, fördel med att jobba inom tillverkningsindustri.

Ser det som att det jämnar ut sig i längden, allt jag själv köpt plockar jag med mig till nästa jobb ifall jag slutar. Sen utnyttjar jag företagets resurser privat ibland, skönt att slippa skaffa CAD licens när man vill rita upp nåt enkelt. Går mycket snabbare att jobba i mjukvara man är van vid.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

På vår arbetsplats får vi med chefens medgivande göra kontantutlägg för utrustning vi behöver. Behöver man en mus och vill ha en dyr så får man betala en del själv. De privata grejer jag haft på jobbet är typ hörlursförstärkare samt hörlurar för 3tkr, samt någon mus som man inte bestämt sig för om man ska använda hemma. Det är helt OK tycker jag.

Om arbetsgivaren snålar med sådana grejer kanske det är läge att se sig om efter en bättre arbetsplats tycker jag. Tyvärr är det ju inte möjligt för alla.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Köper allt jag behöver för att utföra mitt jobb.
Finns det prylar som är bättre för mig så väljer jag dem.
Mycket roligare att öppna ett paket med en Leatherman än en Morakniv

Nä klart man skall ha de prylarna som fungerar bäst, Lönar sig i längden.

Edit: Framgick kanske inte att det är företaget som betalar, inte jag själv.

Permalänk
Medlem

Köper in allt jag behöver för min arbetsuppgift och fakturan skickas självfallet till arbetsgivaren.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Min arbetsgivare tar alla kostnader oavsett vad det är, en liten motivering om varför man behöver X kan behövas ibland. Men aldrig varit några konstigheter.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Har ett tangentbord, en 120cm bred musmatta och en 27" 1440p skärm på jobbet som är privata. Men dessa saker är sånt som jag inte använder hemma längre men ändå är bättre än de som jobbet har som standard. Är det något jag verkligen behöver och som jag kan motivera gör en skillnad på jobbet och inte bara är kul att ha är det inga problem vanligtvis att få beställa annan utrustning.

Permalänk
Medlem

Min arbetsgivare delar ut följande beroende på om man har Apple eller Windows, Windows är dock standard om man inte arbetar med linux. Tycker att för det mesta så är det ok grejer

Mus: Logitech MX master 3 / Apple Magic trackpad
Tangentbord: Logitech K280e / Apple Magic Keyboard
Hörlurar: Jabra evolve2 85

Vi har inga fasta arbetsplatser utan alla ser lika ut med 2st 1440p skärmar och docka förutom en avdelning som är bemannad 24/7 som har skiftstolar(12h godkända stolar)

Det enda jag bytt själv är tangentbordet då jag fått nej varje gång jag frågat om ett annat.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Senast förra veckan visade jag upp min nya nästan 1000kr dyra komptakta skruvmejselsats för en bekant.

BYOS. Bring Your Own Screwdriver.

Det är ju inte något som skiljer sig från BYOD, och det verkar ju vara accepterat av många.

Permalänk
Skrivet av Elloy:

Jag får betalt för att vara på jobbet under 8 timmar (eller mer under övertid). Lönen tickar på oavsett med vilket utrustning jag utför uppgiften, vems kostnad är min lön?
Min arbetsköpare.

I vems intresse ligger det i att jag utför mer arbete under min arbetstid?
Min arbetsköpare.

Vem ska således tillgodose mig med lämplig utrustning under arbetstiden?
Min arbetsköpare

Glad påsk

Jag påstår väldigt många har något slags ackordlön, detta fast de kallar det för timlön.
Man får betalt för att utföra ett arbete som är rimligt att utföra på 8h. Fixar man arbetet snabbare så kan man gå hem tidigare, ingen kommer klaga om man har presterat bra.

Arbetsgivare är generellt tröga på att köpa in vissa saker för att det kostar pengar. Speciellt om alla ska ha de bra sakerna.
Tex hur många arbetsgivare i landet ger deras systemutvecklare enskruvmejsel för 1000kr, en fluke processmeter för 25 000kr, headset för 5000kr osv? Typ ingen.

Permalänk
Medlem

Använder dator etc i jobbet. Men då det tillhör processen och vi är många som använder samma saker så kan vi ej modifiera dessa på något sätt. Övrigt så använder jag ej saker som privatperson oftast har hemma.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Avstängd

PC-utrustningen på jobbet är så undermålig att jag har köpt till bättre tangentbord, möss, kortläsare, usb-switchar etc. Sitter trots allt med dessa 45-50 timmar per vecka så det är ok.
Dock tar jag med mig detta hem om jag byter anställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Arbetsgivare är generellt tröga på att köpa in vissa saker för att det kostar pengar. Speciellt om alla ska ha de bra sakerna.
Tex hur många arbetsgivare i landet ger deras systemutvecklare enskruvmejsel för 1000kr, en fluke processmeter för 25 000kr, headset för 5000kr osv? Typ ingen.

Ärligt talat så låter det litet mer som att du är sur för att din arbetsgivare inte vill köpa leksaker till dig. Ingen med titeln systemutvecklare behöver väl det där? Visst, ett headset för 5000 kr är nice, men då kanske man kan skjuta till litet pengar själv?

Själv upplever jag att arbetsgivare är mycket villigare att köpa bra kringutrustning nu jämfört med tidigare. Var och varannan stans ser man ju två 27" 1440p eller en 4K monitor på skrivborden, och möss och tangentbord ser inte längre ut att vara stulna på arbetsförmedlingen år 2003 längre.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Där jag jobbar så verkar de köpa vad man frågar efter, vill man sitta med en mac för 10k mer än vad övriga thinkpads kostar så kan man tydligen få det.

Själv har jag med ett tangentbord jag bytt ut, en MX master mus, sitter med mina galaxy buds på möten. Hade redan de innan jag började så vet inte varför jag skulle fråga efter nya bara för att ha "jobb grejer".

Men så fort det rör sig om saker som inte jag själv väljer självmant, utan saker som att jag behöver i jobbet så ska jobbet betala.

Ett undantag är en Raspberry Pi som jag behöver för utveckling, men det undantaget gör jag för att de inte går att få tag på.

Permalänk
Hedersmedlem

För min del brukar jag be om det som behövs och se vad jag får. Vissa saker är inte värt att bråka om så det kör jag privata prylar till, gäller främst mus, tangentbord och musmatta.

Arbetsgivarna har för mesta varit generösa och kunnat fixa det mesta inom rimliga gränser men förståelsen varför man föredrar ett drygt 30 år gammalt tangentbord har dock varierat men det brukar bli ett kul samtalsämne när nån kommer in på kontoret.

Jobbar just nu blandat hemma och på kontoret. Mus och tangentbord bär jag med mig men har fått dockningstation att ha hemma för att kunna utnyttja skärmarna jag har bättre. Sitter med 3x27" 1440p hemma men tyvärr bara 2x24" 1920x1200 på jobbet. Det är ändå helt okej eftersom det oftast inte blir så mycket datortid när jag är på kontoret.

Är det något som finns på önskelistan så är det en inte fullt lika slimmad jobbdator som tål att lastas hårdare. Det är inte så att den är slö utan mest störande att fläkten drar igång på fullt ös så fort man börjar göra något tyngre på den.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Är det något som finns på önskelistan så är det en inte fullt lika slimmad jobbdator som tål att lastas hårdare. Det är inte så att den är slö utan mest störande att fläkten drar igång på fullt ös så fort man börjar göra något tyngre på den.

Finns det någon sådan? Jag har en rätt rejäl laptop, men kylningslösningen är inte helt optimal, om man säger så. Den både drar in och blåser ut luft från undersidan, så varje sommar låter den som fan efter att bara ha varit påslagen någon timme.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Bara haft ett kontorsjobb en gång och blev definitivt inte impad över att det var två stycken 22 tummare som gällde på alla stationer xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Finns det någon sådan? Jag har en rätt rejäl laptop, men kylningslösningen är inte helt optimal, om man säger så. Den både drar in och blåser ut luft från undersidan, så varje sommar låter den som fan efter att bara ha varit påslagen någon timme.

Jodå det finns och jag bad om en sådan: HP zbook fury. Ville även ha 17 tums varianten som förutom (förstås) har större skärm, har lite biffigare kylarlösing.
Åandrasidan är den varianten knappast en "laptop" utan att få blodbrist i benen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Phod:

Finns det någon sådan? Jag har en rätt rejäl laptop, men kylningslösningen är inte helt optimal, om man säger så. Den både drar in och blåser ut luft från undersidan, så varje sommar låter den som fan efter att bara ha varit påslagen någon timme.

Jag har inte hittat nån vettig dator ännu som uppfyllder de önskemålen. Men jag skulle nästan hellre ha en smidig stationär dator än en bärbar eftersom den används stationärt 99% av tiden.

En gång i tiden hade jag en Lenovo med första generationens i7 som jobblaptop, släpbar var väl närmare sanningen. Den gick att lasta med nästan vad som helst utan att den blev trött eller lät illa. Den vägde dock närmare 4kg och hade kass batteri redan när jag fick den. Men den hade bra tangentbord och mycket charm, så jag gillade den ändå

Ångrar att jag lämnade tillbaka den när jag slutade på det jobbet för jag kan inte se att den fick leva vidare hos nån annan kollega för jag hade haft den i minst 5 år när jag slutade och den var inte ny när jag fick den.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Jodå det finns och jag bad om en sådan: HP zbook fury. Ville även ha 17 tums varianten som förutom (förstås) har större skärm, har lite biffigare kylarlösing.
Åandrasidan är den varianten knappast en "laptop" utan att få blodbrist i benen

Den ser ju väldigt intressant ut! Mitt problem uppstod när även workstation-datorerna blev så tunna att in-, utluft inte fick plats på baksidan längre. Vet du hur mycket den väger?

Skrivet av OSkar000:

Jag har inte hittat nån vettig dator ännu som uppfyllder de önskemålen. Men jag skulle nästan hellre ha en smidig stationär dator än en bärbar eftersom den används stationärt 99% av tiden.
[...]

Ironiskt nog är en stationär dator inte aktuellt för min del längre efter att corona-epidemin gjort mitt jobb så decentraliserat. Nu delar jag min tid 50/50 mellan att arbeta hemma och på "kontoret", men "kontoret" kan vara i flera städer och det uppskattas om man kommer och visar upp sig ibland. Nu åker man någonstans och snackar med folk halva dagen, sedan jobbar man på riktigt hemma.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Jag har inte hittat nån vettig dator ännu som uppfyllder de önskemålen. Men jag skulle nästan hellre ha en smidig stationär dator än en bärbar eftersom den används stationärt 99% av tiden.

De här är kraftpaket som man kan ha i väskan till och från jobbet istället för bärbart.

ThinkStation P360 Tiny
https://www.dustin.se/product/5011300525/thinkstation-p360-ti...

EliteDesk 800 G6
https://www.dustin.se/product/5011304662/elitedesk-800-g6

Permalänk
Skrivet av Phod:

Ärligt talat så låter det litet mer som att du är sur för att din arbetsgivare inte vill köpa leksaker till dig. Ingen med titeln systemutvecklare behöver väl det där? Visst, ett headset för 5000 kr är nice, men då kanske man kan skjuta till litet pengar själv?

Själv upplever jag att arbetsgivare är mycket villigare att köpa bra kringutrustning nu jämfört med tidigare. Var och varannan stans ser man ju två 27" 1440p eller en 4K monitor på skrivborden, och möss och tangentbord ser inte längre ut att vara stulna på arbetsförmedlingen år 2003 längre.

Snarare att jag ställer lite högre krav på min utrustning och inte använder vilken skit som helst 40h i veckan, då fixar jag egen privat. De mest extrema som egen laptop, mobil så är det självklart att arbetsgivare inte tillåter det ur säkerhetssynpunkt.
Dock min skruvmejsel så är det ingen högre risk. När det gäller flukemetern så frontendutvecklare och diverse administrativa personal klarar sig utan, resten så om man jobbar lite mer brett systemutveckling behöver man ha mängder med olika saker. Företag har ofta tillgång till det enklaste av ens behov, men det är så smidigt att ha egen i ryggsäcken.
Jag vet inte hur många tekniker jag har felsökt med, där jag har sagt om ni har "verktyg x", så kan ni felsöka så. Och de säger, jo i har ett sådant vertyg på ett annat kontor.
Förutom process meters så ta usb till rs485 adapter. De kostar inte många hundralappar. Men folk idag åker ut till platser och felsöker kommunikation utan att ha med någon utrustning för att felsöka kommunikationen på ett bra sätt och tiden bara rinner iväg.

Men min bild av tråden överensstämmer med min bild i verkligheten. Mitt ämne är dock generellt för alla slags jobb.
Inom många brancher får man ett par billiga 200kr hörselskydd. Många vill ha hörselskydd som de 3M Peltor WS Alert XP för nästan 4500kr. Då köper de dessa hörselskydd privat.
Jag vet snickare som inte gillar deras 79kr hammare från Jula och då har köpt en egen privat hammare för över 1000kr. Detsamma med handskar etc.
Det handlar även om lite yrkesstolthet att inte använda vilken dritt som helt, större delen av sitt yrkesliv.

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Arbetsgivare är generellt tröga på att köpa in vissa saker för att det kostar pengar. Speciellt om alla ska ha de bra sakerna.
Tex hur många arbetsgivare i landet ger deras systemutvecklare enskruvmejsel för 1000kr, en fluke processmeter för 25 000kr, headset för 5000kr osv? Typ ingen.

I min erfarenhet har det brukat vara ganska lätt att få det som behövs för att få jobbet gjort, inklusive, för dem som har sådana behov, en del ergonomihjälpmedel.
Vill man ha specifika verktyg på jobbet får man dock ofta stå för dem själv, särskilt om man jobbar för företag som är stora nog att ha policies för vad som utgör en ”normal” arbetsplats för olika kategorier anställda.

Sen är det klart att sånt här också kan vara en förhandlingsfråga, där en tusenlapps extra investering i en anställd kan bidra till arbetsglädje som överstiger den monetära insatsen: snålhet hos en arbetsgivare resulterar ju ofta i att arbetare ifrågasätter varför de skulle göra mer än de absolut måste, medan generositet tenderar att få folk att tåla och acceptera lite högre belastning och större utmaningar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Phod:

Den ser ju väldigt intressant ut! Mitt problem uppstod när även workstation-datorerna blev så tunna att in-, utluft inte fick plats på baksidan längre. Vet du hur mycket den väger?

Ironiskt nog är en stationär dator inte aktuellt för min del längre efter att corona-epidemin gjort mitt jobb så decentraliserat. Nu delar jag min tid 50/50 mellan att arbeta hemma och på "kontoret", men "kontoret" kan vara i flera städer och det uppskattas om man kommer och visar upp sig ibland. Nu åker man någonstans och snackar med folk halva dagen, sedan jobbar man på riktigt hemma.

Det är samma sak för min del egentligen, 40% på jobbet och 60% hemma är det som är överenskommet nu. Och av jobbtiden så är det kanske 15 minuter som datorn behöver kunna användas bortanför skrivbordet. Bortsett från en högljudd dator har jag inget att klaga på egentligen

Skrivet av jocke92:

De här är kraftpaket som man kan ha i väskan till och från jobbet istället för bärbart.

ThinkStation P360 Tiny
https://www.dustin.se/product/5011300525/thinkstation-p360-ti...

EliteDesk 800 G6
https://www.dustin.se/product/5011304662/elitedesk-800-g6

Jag får bolla den där iden med IT-avdelningen. Det kostar ju inget att fråga i alla fall.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Musikälskare

Har en mus och hörlurar på jubbet, låser in dom i en skrivbordslåda som jag har nyckel till när jag går hem

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Snusfri

Produktionsansvarige brukar komma till oss titt som tätt och fråga om det är något vi behöver för att underlätta vårat arbete.
Nu senast fick vi tex en bandslip för ca 20k utan omsvep för att förbättra jobbet samt ett nytt traverssystem för runt 150k.

Vi ska ta upp nya stolar snart då de vi har vid fikaplatsen är rikigt dåliga.

Har med mig en BT-högtalare för musik i bakgrunden då det inte känns som något de kommer eller ska lägga ut pengar på.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har precis beställt tangentbord för onödigt mycket privata pengar till jobbet, så jag är en av dem som gärna lägger lite pengar på att använda bra utrustning under arbetstid. Det är många timmar i veckan man sitter med grejerna.