Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Fan det var generösa priser ändå, den kostar ju ny från 10300 hos alla seriösa ÅF. Jag tänkte man kunde få minst 8000 för den. Edit: förstår dock att det blir konkurrens med så många annonser, ligger 9 stycken just nu på blocket.

Kostar ”bara” 8400:- om man har Studentkortet/mecenat, tyckte ~7000:- var bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Har alla ni som fått ett leveransdatum eller produkten behövt kontakta Veddestagruppen för det eller fick ni det automatiskt? Eller kanske bara plattan som skickats ut hittills?

Förresten, medan jag letade efter villkoren:
https://www.samsung.com/se/offer/offline/screen-burn-warranty...

Skärminbränningsgaranti i 10 år som verkar gälla för åtminstone QN95B. Gäller 90 dagar efter inköp, så alla som köpte i andra rundan borde kunna få det. Kanske har skrivits om innan.

Jag fick ett mejl när produkten skickades, hamnade dock i skräpposten. Innan dess fick jag bara ett mejl att ansökan var godkänd och leverans skulle ske i september/oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Kostar ”bara” 8400:- om man har Studentkortet/mecenat, tyckte ~7000:- var bra!

Aha ja då är det kanonbra, men det verkar va nån grej i 3 dagar bara va? 30% i 3 dagar. Verkar inte va via Benify dock. Tycker förvisso att det vanliga priset är galet högt, men det finns ju Samsung-fans tänker jag.

Fick nån av er med nåt garanti-papper eller liknande? Jag fick bara plattan i en låda, inga dokument eller nåt. Och inget på mailen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Aha ja då är det kanonbra, men det verkar va nån grej i 3 dagar bara va? 30% i 3 dagar. Verkar inte va via Benify dock. Tycker förvisso att det vanliga priset är galet högt, men det finns ju Samsung-fans tänker jag.

Fick nån av er med nåt garanti-papper eller liknande? Jag fick bara plattan i en låda, inga dokument eller nåt. Och inget på mailen.

Jag fick ett mejl från veddesta-gruppen med garantibeviset som dock endast gäller tillsammans med kvittot på huvudköpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Fan det var generösa priser ändå, den kostar ju ny från 10300 hos alla seriösa ÅF. Jag tänkte man kunde få minst 8000 för den. Edit: förstår dock att det blir konkurrens med så många annonser, ligger 9 stycken just nu på blocket.

Sålde min för 6500kr, ville bli av med den snabbt då jag sålde min Tab S8 samtidigt och det kommer en till S9 tablet snart för soundbaren jag köpte.

Ligger ett par stycken ute på Tradera/Blocket för runt 7000kr men de försvinner inga så det är lite svårsålt skulle jag säga även för det priset.

Permalänk
Medlem

Ligger en del av alla bonusprodukter ute på blocket. Jag tror att plattan är enklast att sälja.

TV:n The frame 43” blir nog svårsåld för 10.000:- som vissa försöker sälja den för när Samsung själv reade ut den med 40% eller vad det var för någon drive sedan…

Permalänk
Medlem

Jag tror också att det är lättast att sälja plattan, sålde min idag. Köparen var nöjd med priset dvs 6900 kr.

Permalänk
Medlem

Är det någon som köpt 2 TV-apparater och försökt claima 2 produkter? Kundtjänst sa att det skulle funka men man vet aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Är det någon som köpt 2 TV-apparater och försökt claima 2 produkter? Kundtjänst sa att det skulle funka men man vet aldrig

Står i kampanjen att det är 1 gång per person/hushåll. Jag bad bara min bror köpa åt mig ist för att chansa.

Permalänk

vad är den billigaste produkten man kan beställa idag för att lyckas claima en bonusprodukt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

vad är den billigaste produkten man kan beställa idag för att lyckas claima en bonusprodukt?

Vet inte svaret på din fråga men vet att jag såg någon soundbar som i princip kostade lika mycket som den vara man fick "gratis" på köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vet inte svaret på din fråga men vet att jag såg någon soundbar som i princip kostade lika mycket som den vara man fick "gratis" på köpet.

Samsung HW-Q995C, tyvärr är det inte rea på den längre och nu är det "ordinarie pris" på 15990kr igen.

Permalänk

Har någon som valde TVn som bonusprodukt fått den skickad än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Har någon som valde TVn som bonusprodukt fått den skickad än?

Valde tv men inte fått nåt mail. Skulle skickas mellan 29/9 och 9/10

Permalänk

Jag fick min Frame TV förra veckan.

Mycket nöjd, trodde inte "tavel effekten" skulle vara så bra som den faktiskt är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Står i kampanjen att det är 1 gång per person/hushåll. Jag bad bara min bror köpa åt mig ist för att chansa.

Fick nekat nu. Tur man har printscreen på vad kundtjänst sagt. Får se hur det går.

Permalänk
Skrivet av allstar16:

Har någon som valde TVn som bonusprodukt fått den skickad än?

Skrivet av Klubban:

Valde tv men inte fått nåt mail. Skulle skickas mellan 29/9 och 9/10

Valde också TV men inte hört något, har ni fått något mail än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lill_tunnan:

Valde också TV men inte hört något, har ni fått något mail än?

Fick mail igår att den skulle skickas (låg i skräpposten)
Idag fick jag mail att den fanns att hämta hos ombudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av lill_tunnan:

Valde också TV men inte hört något, har ni fått något mail än?

Har fått att den skulle skickas mellan datumen enligt ovan. Men inget mail inte heller i skräpposten.
Har du fått förväntat leveransdatum till dig och isåfall när?

Permalänk
Skrivet av pelof:

Har fått att den skulle skickas mellan datumen enligt ovan. Men inget mail inte heller i skräpposten.
Har du fått förväntat leveransdatum till dig och isåfall när?

Nej jag har inte fått något i skräpposten heller. Dock stod det i bekräftelsen att produkten skulle skickas ut mellan 28/9-8/10. Men inte hört något sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Nu har min dialog med Samsung (efter ARN-anmälan) äntligen mynnat ut i en överenskommelse. Jag var aldrig så intresserad av de modeller som tidigare erbjudits, då de endera var för stora (85") eller en sämre TV-modell (75"QN85B). Men vi har nu kommit överens om att jag får 70% rabatt på deras 77" S95C OLED, så för 18.300:-, och att jag då drar tillbaka min anmälan hos ARN. Jag känner mig rätt så nöjd med den dealen, då jag redan från början var rädd att jag skulle sakna OLED, men tyckte det skulle vara värt att prova en QLED för de 10k som de sålde den för. Så nu hoppas jag att Samsungs OLED lever upp till förväntningarna!

Sjukt att den tv:n du fick 70% på går att köpa för 22.990:- nu inklusive bonusprodukt!

https://www.netonnet.se/art/tv/75tumochstorre/samsung-tq77s93...

Vet inte hur det är med Samsungs prissättningar men dom svänger fort 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Sjukt att den tv:n du fick 70% på går att köpa för 22.990:- nu inklusive bonusprodukt!

https://www.netonnet.se/art/tv/75tumochstorre/samsung-tq77s93...

Vet inte hur det är med Samsungs prissättningar men dom svänger fort 🤷‍♂️

Ouch. Tyckte jag gjort en bra deal som köpte för 30k genom Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Sjukt att den tv:n du fick 70% på går att köpa för 22.990:- nu inklusive bonusprodukt!

https://www.netonnet.se/art/tv/75tumochstorre/samsung-tq77s93...

Vet inte hur det är med Samsungs prissättningar men dom svänger fort 🤷‍♂️

Detta är ju den enklare modellen S93C, inte S95C som avsågs. Det skiljer väll ca 10k i ordinarie pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Detta är ju den enklare modellen S93C, inte S95C som avsågs. Det skiljer väll ca 10k i ordinarie pris.

Ja jag förstod det som att skillnaden var ganska liten, hade själv köpt denna över 95C för det priset om jag behövt en ny 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Detta är ju den enklare modellen S93C, inte S95C som avsågs. Det skiljer väll ca 10k i ordinarie pris.

Tror att S93C har en LG panel istället för en Samsung. Vad jag förstår så köper Samsung paneler från LG för de hinner inte själva/inte har kapacitet för att tillverka egna paneler. Tror det gäller alla beteckningar såsom S90, S93 mm.
Vad jag förstår så har endast Samsung S95 en Samsung panel av årets modell. Rätta mig ifall jag har fel!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av letin:

Tror att S93C har en LG panel istället för en Samsung. Vad jag förstår så köper Samsung paneler från LG för de hinner inte själva/inte har kapacitet för att tillverka egna paneler. Tror det gäller alla beteckningar såsom S90, S93 mm.
Vad jag förstår så har endast Samsung S95 en Samsung panel av årets modell. Rätta mig ifall jag har fel!

S90-94C är en fråga om segmentering för olika butiker med minimala skillnader runt exakt nyans på stativet.

Det har rapporterats att Samsung Electronics köper WOLED-paneler från LG Displays, men inte till vilka panelmodeller eller vilka branschsegment det handlar om. Det kan vara för kommande modeller, modeller som inte når Europa eller ens konsumentdelen av Samsungs displayutbud. Det kan handla om att komplettera i framtiden med 42 och 48 tum eller sådant som 83:or och 97:or i väntan på att Samsung Displays kan skala sin QD-OLED-produktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

S90-94C är en fråga om segmentering för olika butiker med minimala skillnader runt exakt nyans på stativet.

Det har rapporterats att Samsung Electronics köper WOLED-paneler från LG Displays, men inte till vilka panelmodeller eller vilka branschsegment det handlar om. Det kan vara för kommande modeller, modeller som inte når Europa eller ens konsumentdelen av Samsungs displayutbud. Det kan handla om att komplettera i framtiden med 42 och 48 tum eller sådant som 83:or och 97:or i väntan på att Samsung Displays kan skala sin QD-OLED-produktion.

Tack för input, då vet jag. Drog dock slutsatsen att det sitter olika paneler i S95C mot resterade S90-S94.
Såg denna skillnad på Samsungs sida, det verkar som S95C är ljusstarkare:
S95C:
HDR (High Dynamic Range)
Quantum HDR OLED plus

S93C:
HDR (High Dynamic Range)
Quantum HDR OLED

Permalänk
Skrivet av letin:

Tror att S93C har en LG panel istället för en Samsung. Vad jag förstår så köper Samsung paneler från LG för de hinner inte själva/inte har kapacitet för att tillverka egna paneler. Tror det gäller alla beteckningar såsom S90, S93 mm.
Vad jag förstår så har endast Samsung S95 en Samsung panel av årets modell. Rätta mig ifall jag har fel!

Nej inte helt sant vad jag läst mig till. Just S93C 77 tum har den nya panelen, alltså samma som sitter i S95.

Detta eftersom det fanns ingen 77 tum förra året, därför har de satt den nya panelen i den modellen.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av letin:

Tack för input, då vet jag. Drog dock slutsatsen att det sitter olika paneler i S95C mot resterade S90-S94.
Såg denna skillnad på Samsungs sida, det verkar som S95C är ljusstarkare:
S95C:
HDR (High Dynamic Range)
Quantum HDR OLED plus

S93C:
HDR (High Dynamic Range)
Quantum HDR OLED

S95C är den mer utförliga modellen. Panelerna är samma. Även om tillverkarna talar om "plus", "pro" och "max" på dessa nivåer är det inte alltid det är något som yttrar sig i praktiken. Man vet aldrig om det är en pappersspecifikation eller om det står för något konkret.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Nadzington:

Nej inte helt sant vad jag läst mig till. Just S93C 77 tum har den nya panelen, alltså samma som sitter i S95.

Detta eftersom det fanns ingen 77 tum förra året, därför har de satt den nya panelen i den modellen.

Var har du läst dig till att det skulle vara olika paneler?

Samsung själva har varit tydliga med att det är samma paneltillverkning i alla 2023-QD-OLED. Det skiljer sig bara på utförandet S95C mot S90-94C.