Stöldalarm innuti chassi från fyndhörnan

Permalänk
Medlem

Stöldalarm innuti chassi från fyndhörnan

Köpte en Hyte Revolt 3 från Inets fyndhörna (demovara). När jag öppnade paketet hittade jag en intressant överraskning.
Det hänger nämnligen ett stöldlarm innuti chassit som blinkar grönt.

Har mailat Inet för hur vi smidigaste löser det här, för jag antar att det är ingen bra idé att klippa det.

Men har någon på forumet varit med om något liknande?

Permalänk
Moderator
Moderator

Du får antagligen välja mellan att besöka butiken igen, eller att låta larmet hänga kvar och hoppas att det inte börjar tjuta när batteriet närmar sig sluttampen. Kvarglömda larm är rimligtvis ingenting som händer alltför ofta.

Men du kanske får en liten hittelön

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag hade erbjudit dem att komma och hämta det eller att jag tar loss det själv.

Ja menar värdet på det kontra allt krångel, om det nu inte är så att du råkar bo nära en butik.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Gör det enkelt för dig själv och klipp loss larmet, inte värt tiden det tar att krångla med butiken.

Edit: såg nu att du redan mejlat butiken, väntar med spänning på att få läsa uppföljningen

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av FireFox:

Gör det enkelt för dig själv och klipp loss larmet

Då kommer det börja tjuta.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Klipp loss det och slå sönder det med en hammare?

Permalänk
Medlem

Klipp loss, släng ned det i en balja vatten och hoppas på att det gör oljudet hanterbart tills dess att batteriet tar slut 🤷‍♂️ borde inte ta så lång tid, tycker jag

Visa signatur

---

Permalänk

vänta på @Inet s svar och se vad de säger du bör göra är nog det bästa du kan göra.

troligen kommer de vilja att du tar med kvittot och lådan till butiken du köpte det i så de kan ta bort det.

taggar man dem i sitt inlägg brukar de va rätt snabba på att svara här inne.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Är de intresserade av sitt larm så gör de hembesök. Annars är det bara att klippa o hamra/vattenbalja.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av shogou:

Köpte en Hyte Revolt 3 från Inets fyndhörna (demovara). När jag öppnade paketet hittade jag en intressant överraskning.
Det hänger nämnligen ett stöldlarm innuti chassit som blinkar grönt.

Har mailat Inet för hur vi smidigaste löser det här, för jag antar att det är ingen bra idé att klippa det.

Men har någon på forumet varit med om något liknande?

https://i.imgur.com/hrnaoxd.png

Jag köpte ett par cykelskor från en butik som kom med ett likadant larm monterat på skorna.
Skorna passade inte så skickade ändå tillbaka dem till butiken.

Det går utmärkt att plocka av de där låsen om du använder en magnet på den lilla förhöjningen på kortsidan på motsatt sida från där vajern går in.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag köpte ett par cykelskor från en butik som kom med ett likadant larm monterat på skorna.
Skorna passade inte så skickade ändå tillbaka dem till butiken.

Det går utmärkt att plocka av de där låsen om du använder en magnet på den lilla förhöjningen på kortsidan på motsatt sida från där vajern går in.

Just fan… magnet funkar ju 😅

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Då kommer det börja tjuta.

Inte om man klipper vajern.

Har du en kraftig neodymmagnet, så testa att hålla den mot larmet.
Många butikslarm släpper med magnet.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av SUMITOMO:

Inte om man klipper vajern.

Klipper man vajern så tjuter det väldigt bra. Det är halva grejen...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Klipper man vajern så tjuter det väldigt bra. Det är halva grejen...

Är du säker på det?

Butiker brukar hitta avklippta larm gömda i butiken.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SUMITOMO:

Är du säker på det?

Butiker brukar hitta avklippta larm gömda i butiken.

Det finns olika varianter av larm. Det på bilden har nästintill garanterat en inbyggd summer som kommer ljuda om kabeln klipps.

TS skriver även att det har en ljusdiod som blinkar grönt, vilken indikerar batteri och/eller larmstatus.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av SUMITOMO:

Är du säker på det?

Butiker brukar hitta avklippta larm gömda i butiken.

Ja, modellen ovan har en krets som sluts genom vajern. Klipper man vajern utan att desarmera larmet så tjuter den.
Tror nästan inga larm med vajer går att klippa, om inte annat kommer de väldigt snart fasats ut då det är så himla billigt med en summer som tjuter.

Jag känner nog inte till något larm som inte tjuter undantaget plomberingar på kläder som spräcker en färgkapsel istället för att förstöra plagget vid felaktigt avtagande.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Update

Efter att ha snackat med inet var det att skicka in eller fixa det själv.

Hade ingen magnet så klippte den och slog till med en hammare. Den lät inte så högt som jag inbillade mig att den skulle göra.

Tack för alla tips!

Slutresultatet

Permalänk
Medlem

Nu vill vi se dig reparera och bygga någon trevlig IoT av den där

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Betydligt mer komponenter än jag gissat ^^

Visa signatur

---