Microsofts Activision Blizzard-affär kan gå i lås den 13 oktober

Permalänk
Medlem

Om alla CoD kampanjer landar på Game Pass så är jag nöjd. Sen hoppas jag på massa perks till diverse Blizzard spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har folk missat att det är ett av världens allra största bolag i alla kategorier som köper en av de största aktörerna inom media

Det är som om Apple skulle köpa Ikea eller H&M skulle köpa Volkswagen

Varför är folk exalterade över detta eller tror det är en bra idé? ’De kan styra upp stället’, jo tjena! Det sa väl alla om Mussolini också?

Jag har verkligen inte sett ett enda argument för varför det skulle bli bra, förutom möjligen något om att spelen kanske kan komma till Gamepass… det kan de väl göra ändå? Man måste inte köpa bolag för det

Har du spelat Diablo 4? Jag tror minst hälften av alla som är för denna affär bara ser en sak, och det kan omöjligtvis göras sämre med ett annat bolag bakom spakarna.

Det är spel vi pratar om här. Inte direkt livsnödvändiga varor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweRobby:

Har du spelat Diablo 4? Jag tror minst hälften av alla som är för denna affär bara ser en sak, och det kan omöjligtvis göras sämre med ett annat bolag bakom spakarna.

Det är spel vi pratar om här. Inte direkt livsnödvändiga varor.

Det tillhör väl normen mer än annat att uppföljare inte håller måttet. Kolla Sim City eller Halo eller vad du vill… det är svårt att göra bra spel, och även om man har bra IP blir det inte alltid rätt (Gollum)

Jag ser inte alls hur MS ägande skulle påverka innehållet i Diablo

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag ser inte alls hur MS ägande skulle påverka innehållet i Diablo

Man får 30 dagar gratis Office365 som loot?

Permalänk
Medlem

Om folk inte trollar så är det skrämmande att se hur många som är för denna affär.
finns inget positivt med detta alls.
har aldrig haft en xbox, ser ingen ide med det om man har en bra pc men hade gärna haft möjlighten att skaffa spelen till ps5 istället för bara pc.

Visa signatur

Former trophy hunter with over 100 platinums

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag ser inte alls hur MS ägande skulle påverka innehållet i Diablo

Samma här. Men jag tänker det samma om Activisions nuvarande ägande. Och jag tror definitivt att Activision tvingade på releasen av Diablo 4 innan utvecklarna var nöjda.